jahhoo2 05.12.2012 00:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 (edytowane) . Edytowane 20 Października 2013 przez jahhoo2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.12.2012 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Nie lepiej dać płytę FU?Pewnie że dobrze jest izolować, masz bryłę domu bardzo ku temu predysponowaną z poprawkami wyjdzie pasywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jahhoo2 05.12.2012 09:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 (edytowane) . Edytowane 20 Października 2013 przez jahhoo2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.12.2012 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 To proponuje zrobić kanapkę 1. Pale na nich płyta fu zbrojna 2. Na wierzch na całości XPS lub EPS 200 parking 3. Na to jeszcze raz płyta zbrojona. Przypuszczam tylko że można było by spróbować zagęścić grunt, dodać zastrzyki z cementu Na to geowłókninę i geokratę na stablizację tucznia i myślę potem dał byś XPS a na to Płytę FU.Chyba że jest to bagnisko to wraca wariant kanapki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jahhoo2 05.12.2012 19:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 (edytowane) . Edytowane 20 Października 2013 przez jahhoo2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.12.2012 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Pewnie popieram.Sam rozgryzałem co zrobić w istniejącym budynku bez izolacji aby zrobić coś skutecznego jakotulenie płyty fu.Wyszło mi że trzeba dać od zewnątrz jak i wewnątrz izolację termiczną na przegrody,oczywiście pod posadzkę też da radę obskoczyć bez płyty fu. Kolorystycznie bardzo mi się podoba ten projekt bryła też...tyle że widzę pewne elementy do przemyślenia Typu taras nad garażem ok sprawa fajna tylko trzeba to jakoś od razu z głową zrobić tzn oddzielić termicznie od budynku.Wedle mnie góra rzutu kierunek prosto na południe okno narożne na piętrze na elewację zachodnią okno kuchenna na elewację wschodnią,i max przeszklenie od południa może być przeszklone i zakryte przez żaluzje jak deskowanie tak że nie zawsze musi być całość przeszklenia widoczna.Przez to nie napsujesz wizji architekta bo wyszła nie powiem 5 ja tylko kieruję do pasywnego układu. Zresztą jedno okno tam gdzie na wizualizacji masz krzesełka i jak by od jakiegoś oczka wodnego jest przykład jak okno jest schowane za deskowaniem. Edytowane 5 Grudnia 2012 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 05.12.2012 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 ... Co warto zmienić aby płacić mniejsze rachunki w późniejszej eksploatacji, czyli uzyskać dom energooszczędny (50-70 kWh/m2*rok) Przy tym ociepleniu wystarczy zadbac o jakosc wykonania, prawidlowe osadzenie okien, likwidacja mostkow. Wg mnie zastosowanie isomura gdy masz gazobeton jest strata pieniedzy. Domy enerooszczedne posiadaja ocieplenie podobne jak u ciebie. Poszukaj na stronie isovera zalecane projekty i porownaj technologie budowy. Ja tez "celuje" na dom energooszczedny w takim zakresie ale mam gorsza bryle budynku: dom parterowy bez uzytkowego poddasza. Polecam zrobic audyt OZC i wtedy bedziesz miec obliczenia gdzie i ile warto zainwestowac styropianu. Na PW wyslalem namiary do osoby ktora polecam i ktora wykonala audyt dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.12.2012 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Polecam zrobic audyt OZC i wtedy bedziesz miec obliczenia gdzie i ile warto zainwestowac styropianu No następny co liczy koszt izolacji samym styropianem gdzie koszt - tego styropianu to 1/7 kosztów wykonania elewacji. Robocizna i kołeczki znacznie więcej chłoną i to nie zależnie od grubości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jahhoo2 06.12.2012 09:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 (edytowane) . Edytowane 20 Października 2013 przez jahhoo2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
crategus 07.12.2012 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Może pomyśl nad maxem czy innym pustakiem ceramicznym zasypanym perlitem zamiast isomuru? Wyjdzie sensowniej względem kosztów. Też będe budował z silki i takie rozwiązanie planuję.Co do garażu- ja nad tym długo myślałem i zdecydowałem się na bardziej radykalne posunięcie: osobną bryłę (osobny, niewielki fundament) w formie wiaty- przyklejonej niejako do budynku i stanowiącej zarazem taras. Dwa, a nawet trzy w jednym- w takiej technologi raz, że wykonanie znacznie tańsze (a nie potrzebuję szczelnie zamkniętego pomieszczenia), dwa, że pasuje "materiałowo" i architektonicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 07.12.2012 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 No następny co liczy koszt izolacji samym styropianem gdzie koszt - tego styropianu to 1/7 kosztów wykonania elewacji. Robocizna i kołeczki znacznie więcej chłoną i to nie zależnie od grubości Do liczenia kosztow sa programy kosztorysowe jakbys nie wiedzial. OZC daje nam tylko wiekszy lub mniejszy poglad na zuzycie energi. Jednak zarowno jedne jak i drugie wyliczenia moga byc g... warte jesli prace wykona sie zle lub niestarannie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 07.12.2012 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Czyż by ofice org calc. Normalnie o tym nie wiem że staranność może być w ogóle istotna jak to możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 07.12.2012 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Nasuwa Ci sie jakaś extra metoda oddzielenia termicznie garażu od reszty budynku... ? U mnie również pod garażem będzie osobny fundament (płyta fundamentowa, bo na płycie to chyba najprościej zrobić takie coś, poza tym chodzilo mi o izolację ogólnie). Nad garażem taras (w zasadzie to zielony dach). Dylatacja 25 cm będzie automatycznie stanowiła izolację drugiej płyty pod budynkiem mieszkalnym (który także od strony garażu będzie ocieplony). Wg mnie to bardzo fajne i proste rozwiązanie w przypadku kiedy nad garażem planowany jest taras. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jahhoo2 07.12.2012 23:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 (edytowane) . Edytowane 20 Października 2013 przez jahhoo2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 10.12.2012 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 To że postawiłem na konstrukcję drewnianą to nie znaczy że o innych rozwiązaniach zapominam.Nie widzę lepszego materiału na budowę jak beton.Ja się pytam po jakiego grzyba są ciepłe materiały nośne? chyba po to aby prać musk inwestorowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jahhoo2 10.12.2012 22:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 (edytowane) dobra sprawa z tym minimalnym oddzieleniem garazu od budynku. rozwiazuje wiele i jeszcze mozna troche przy tym zaoszczedzic ... jutro porozmawiam z projektantem jak on to by widzial i jaki musialby byc fundament /płyta pod ten garaz. po konsultacji z projektantem jednak pozostanę przy opcji "garaż jak w gotowym projekcie".... za dużo kombinacji plus dodatkowe mikropale(czyt. koszta) przy oddzieleniu garazu od budynku ... w tym projekcie garaż jest takim łacznikiem miedzy domem a kotłownia wiec można go troszkę lepiej docieplić i zimą podgrzac do tych ok.15 stopni Edytowane 10 Grudnia 2012 przez jahhoo2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 11.12.2012 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Mikro pale widać że starej daty inż.Płyta fu właśnie jest na grunty nie nośne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jahhoo2 11.12.2012 12:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 (edytowane) . Edytowane 20 Października 2013 przez jahhoo2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 11.12.2012 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Sorrki bo się zakręciłem, w wątku o mostku termicznym też jest o posadowieniu. Jak są takie warunki to dobrze jest się dokopać do nośnego gruntu, w raz z płytą fu polecam tyle że 2x razy lub bez pali Pierwsza płyta denna potem XPS a na wierzch jeszcze jedna troszkę przekombinowane a może by ten grunt jakoś zagęścił? torf wywalił. Taniej wyjdzie jak dwie płyty lub inne kombinacje. Lub wybrać do nośnego i potem układać ponownie to samo bez tylko torfu i ładnie zagęścić ewentualnie cement dodać dla stablilzacji 30-40 kg m^2 Nie wiem projektant lepiej oceni bo widział ? ten teren ja sobie tylko wyobrażam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.