PZAUT 07.12.2012 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Orko: Nie mogę się z Tobą zgodzić. Wg moich szacunków samo przejście z pogodówki na stałotemperaturowa może mi dać około od 0,5 do 1 tony opału oszczędności. Mpoplaw: To nie CWU. Musisz mi uwierzyć na słowo. Jak coś robię to staram się to robić dobrze . Grzanie CWU jest tylko przez jedną godzinę dziennie (generalnie starcza to na styk ostatnia osoba może mieć chłodno ale automatykę umiem przestawić tylko ja więc do końca eksperymentu domownicy nie byli może zbytnio zadowoleni ale nic nie mogli w tej sprawie zrobić. Xmsg: Cieszę się że ktoś w końcu się ze mną zgadza. Do pogodówki już nie wrócę (chyba, że kiedyś będzie mnie stać na PC). Teraz się zastanawiam w jaki sposób wyznaczyć optimum dla takiego sposobu. Kocioł ma możliwość pracy w trybach 7-15 albo 7-25. Obecnie jest to 7-15 KW Jak puszczam 33 stopnie w podłogę to chodzi prawie na max (szczególnie w pierwszych godzinach). Mógłbym iść dalej przestawić go na 25KW i jeszcze podnosić temperaturę czynnika grzwczego w podłodze- pytanie w którym miejscu będzie dobrze. Nikt tutaj nie posiada jakiejś wiedzy teoretycznej którą mógłbym zweryfikować doświadczalnie ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 07.12.2012 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Najlepiej wyciągnąć wykres sprawności od producenta.Wtedy się zobaczy gdzie mamy najwyższą sprawność; przy 15KW czy bliżej 25KW. Mając tę wiedzę, będzie można odpowiednio podnieść temperaturę podłogówki,aby kocioł pracował cyklicznie z mocą w okolicach strefy największej sprawności. PS. Najlepiej gdyby był jakiś bufor, który by można grzać w optymalny sposób, a potem odbierać energię dla podłogówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 07.12.2012 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Mpoplaw: To nie CWU. Musisz mi uwierzyć na słowo. Jak coś robię to staram się to robić dobrze . Grzanie CWU jest tylko przez jedną godzinę dziennie (generalnie starcza to na styk ostatnia osoba może mieć chłodno ale automatykę umiem przestawić tylko ja więc do końca eksperymentu domownicy nie byli może zbytnio zadowoleni ale nic nie mogli w tej sprawie zrobić. byłbym na prawdę zaskoczony, gdyby tak było - ze swojego doświadczenia z CWU... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
akapap 08.01.2013 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Również walczę z ustawieniami kotła. Używam pelet i ogrzeję tylko podłogówkę. Obecnie używam sterowanie pogodowe, które steruje temperaturą - za pomocą krzywej grzewczej - mieszacza na zaworze trójdrożnym. Temperatura na mieszaczu zamyka się przeważnie od 28 do 32 stopni przy -12. Również zastanawiam się, żeby grzać tylko przez kilka h dziennie - uważam, że to jest najlepsze rozwiązanie. W naszym wypadku buforem jest podłogówka. Napełniamy bufor i czekamy na spadem temperatury dajmy na to o 1 stopień. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 03.04.2013 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Dzień dobry, mam w domu parterowym ogrzewanie podłogowe, którego główne elementy przedstawiają poniższe zdjęcia. Prosiłbym o poradę jak najlepiej wszystko ustawić bo mam wrażenie, że układ obecnie jest mało wydajny. Na zbiorniku woda ogrzewana jest do temp. 60 C i po włączeniu obiegu kaloryfery w łazienkach są wyraźnie ciepłe natomiast podłoga w moim przekonaniu słabo oddaje ciepło ponieważ nie prowadzi do podniesienia temperatury w pomieszczeniach. Dodam tylko, że woda w zasobniku ogrzewana jest w II taryfie. Aktualnie sytuacja przedstawia się następująco: 1. Pompa obiegowa umieszczona koło zasobnika pracuje na II prędkości, regulator temp. na wejściu podłogówki ustawiony jest na 40 stopni. Przy takim układzie wskaźniki temp. przy podmieszczach wskazują na zasileniu ok. 40 stopni ( czasem nawet 50), na powrocie około 30. 2. Po włączeniu pompki przy podmieszczach temp. na wejściu spada do ok. 20 stopni, a na wejściu pozostaje praktycznie bez zmian. Mam wrażenie, że układ 1 nic nie wnosi do ogrzewania ponieważ zaraz po uzyskaniu wskazanej temp na buforze wszystko jakby utrzymywało jedynie stałą wartość nie przekładając się na wzrost temp w pomieszczeniach. Prosiłbym o wyjaśnienie czemu tak się dzieje i jak w takim przypadku to wszystko ustawić by układ stał się możliwie najefektywniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 03.04.2013 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 (edytowane) Rozumiem, że grzejesz tylko w taniej taryfie. Ile godzin to trwa? Jaką temperaturę posadzki i pomieszczeń w tym czasie osiągasz?Jakie przepływy wskazują rotametry?Podłogówka jest bezwładna i po każdym starcie po kilku godzinach postoju będzie niska temperatura powrotu, taka jak posadzki. Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez zyzolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 03.04.2013 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 (edytowane) Tak, grzeję wodę w buforze tylko w II taryfie. Staram się by woda w zasobniku nie miała więcej niż 60 stopni, zajmuje to mojej grzałce jakieś 3-4 godziny. Dziś w nocy całość pracowała non stop 8 godzin i w moim odczuciu nie dało to jakiegokolwiek wzrostu temperatury w pomieszczeniach pomimo tego, że rano koło 8 temp na zasilaniu wynosiła ok. 40 stopni. Wskazania rotometrów to 1l na min przy włączone pompie obiegowej i drugiej przy podmieszczach. Mam nadzieję, że dobrze to nazywam Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez naidoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 03.04.2013 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Tak, grzeję wodę w buforze tylko w II taryfie. Staram się by woda w zasobniku nie miała więcej niż 60 stopni, zajmuje to mojej grzałce jakieś 3-4 godziny. Dziś w nocy całość pracowała non stop 8 godzin i w moim odczuciu nie dało to jakiegokolwiek wzrostu temperatury w pomieszczeniach pomimo tego, że rano koło 8 temp na zasilaniu wynosiła ok. 40 stopni. Wskazania rotometrów to 1l na min przy włączone pompie obiegowej i drugiej przy podmieszczach. Mam nadzieję, że dobrze to nazywam Ta energia nie ulotnila sie raczej na zewnatrz. Podlogowka ma to do siebie, ze wahania temperatury dobowe sa na poziomie ponizej 1K. Jaka moc ma grzalka w buforze? Jak duzy i jak docieplony jest dom? Jak temperatura w pomieszczeniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 03.04.2013 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Grzałka ma moc 9 kW, dom o powierzchni 110 m2. Ocieplony: ściany 24 cm styro, posadzka 15 cm styro oraz góra 30 cm wełny. Do tej pory nie miałem takich problemów z moją podłogówką. Tak troch poczytałem w sieci i może będę musiał próbować ją odpowietrzyć? Jeśli tak to będę potrzebował krótkiego maunala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 03.04.2013 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 (edytowane) Wskazania rotometrów to 1l na min przy włączone pompie obiegowej i drugiej przy podmieszczach. Mam nadzieję, że dobrze to nazywam 1 litr na minutę to trochę mało. Spróbuj odkręcić rotametry na maksa zwiększając przepływy, w lewo odkręcasz, w prawo zamykasz. Tak na moje oko to ten 1 litr na minutę trochę mało. Tak 2 do 2,5 by się przydało. Żeby odpowietrzyć musisz dopuszczać wody do instalacji i odkręcić odpowietrzniki równocześnie. Na zdjęciu Twojego rozdzielacza są to te 2 śruby całkiem po prawej stronie, jedna na górnej belce, druga na dolnej. Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez zyzolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 03.04.2013 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Czy mam odkręcać tylko te małe, białe odpowietrzniki na górnej i dolnej listwie ( z pierwszej fotki)? Czy w Waszej opinii zrobiona u mnie instalacja jest ok czy są jakieś elementy wymagające poprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.04.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 JAK to ma działać?Rusza pompka...Na górnej belce pojawia się NADCIŚNIENIE względem dolnej i DOPŁYWU z baniaka!!!Cudów nie ma i ciepełko nie popłynie! TU, W TAKIM UKŁADZIE to pompka jest źle włączona... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 03.04.2013 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Gdzies jednak musialo. Grzala 9kW przez 8h by mu zagotowala ten bufor 400l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 03.04.2013 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 To jak powinno być ? Tak żebym zrozumiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 03.04.2013 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Czy mam odkręcać tylko te małe, białe odpowietrzniki na górnej i dolnej listwie ( z pierwszej fotki)? Czy w Waszej opinii zrobiona u mnie instalacja jest ok czy są jakieś elementy wymagające poprawy? Dokładnie tak, te małe białe odpowietrzniki z pierwszej fotki. U mnie belki zasilające są na dole, a powracające z rotametrami u góry. Mam u siebie w ten sposób zamontowane 2 rozdzielacze. Nie mam pojęcia, czy to ma jakiś wpływ na poprawne działanie instalacji. U mnie chodzą bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 03.04.2013 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Wyczytałem też, że można próbować przy odpowietrzaniu zamykać wszystkie obiegi i otwierać oraz odpowietrzać pojedynczo.. Ma to sens? Jeśli tak to jak zamknąć zawór, którym steruje u mnie termostat? Te rotometry chyba muszę złapać kluczem przy samej belce by jest odkręcać/ zakręcać jak radziłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.04.2013 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 naidoo Nie lubisz myśleć... Rób jak uważasz. Na czuja na poradę pokręć wszystkim co da się pokręcić... Może ruszy - a i tak będzie jak Bóg da! SAM to zmontowałeś? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 03.04.2013 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Myśleć to może i lubię jednak wolałbym niczego na czym się nie znam nie popsuć mimo wszystko.... Chyba forum służy do tego by uzyskać w takich kwestiach porady od osób, które są bardziej zorientowane w temacie? Bo po Twoim poście zaczynam mieć wątpliwości. Sam tego nie montowałem robił to "fachowiec". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 03.04.2013 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 naidoo Nie lubisz myśleć... Rób jak uważasz. Na czuja na poradę pokręć wszystkim co da się pokręcić... Może ruszy - a i tak będzie jak Bóg da! SAM to zmontowałeś? Adam M. Adam sam tego nie zmontował fachowiec też raczej też tego nie zmontował jest to gotowy modół pompowy gorgiela i wygląda na zdjęciu przedstawionym przez naidoo tak samo jak na stronie producenta link: http://www.gorgiel.pl/pl/Katalog/Ogrzewanie-podlogowe/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 03.04.2013 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Rotametrami kręci się palcami. Nie trzeba do tego kluczy. Kręcisz tą nasadką plastikową ze wskaźnikiem.Jeśli chodzi o odpowietrzanie pętla po pętli, to zakręcasz kurki na belce zasilającej, poza jedną pętlą i odkręcasz odpowietrzniki te małe białe po prawej i czekasz aż popłynie woda. I tak po kolei z każdą pętlą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.