adam_mk 03.04.2013 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 No, to bardzo fachowy to on nie był, jak mi się wydaje... Wpatrz się w to cudo:Od lewej strony masz zaworek termostatyczny z czujnikiem na belce.PRZED nim (gdzieś tam, daleko) masz baniaczek z ciepłą wodą.W pionie, pomiędzy belkami masz pompkę.W bateryjce elektrycznej przepływ prądu wymusza różnica potencjałów (napięcie).W rurkach - różnica ciśnień.Tę różnicę ciśnień TWORZY ta pompka, jak ją załączysz.PLUS (nadciśnienie) masz na jej wylocie - czyli wejściu na górną belkę.MINUS (podciśnienie) masz na dolnej belce i... baniaku z ciepłem!!! Powinno być tak, aby z baniaka z ciepła wodą MIAŁO CO popychać wodę w ten obieg.Gotowce nie zawsze są dobre, jak niewłaściwie dobrane.TEN kręci w kółko wodą w podłogówce a NIE DOBIERA ciepłej z baniaka.Lepiej by było, gdyby ta pompa była PRZED górną belką a nie POMIĘDZY NIMI.A zamiast pompki - prosty kawałek rurki... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.04.2013 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Opanuj się zyzolek!ZOBACZ co On tam ma zmontowane! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 03.04.2013 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Adam, rozumiem, że w takim układzie woda w podłogówce nigdy nie powinna być ciepła. Twierdzę jednak, iż do tej pory podłoga się nagrzewała tzn. pracowała w moim odczuciu OK. Dodatkowo grzejniki łazienkowe są na tych samych belkach i na bank szybciutko się nagrzewają. Chyba zaworów nie uda mi się zamknąć manualnie bo są podłączone pod sterowniki w pokojach Rotometry też się nie obracają tak jak napisał zyzolek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.04.2013 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 To masz tam jeszcze jedną pompkę, ale o niej nie piszesz/nie wiesz...Działało i nie działa - TAK PISZ!Szukamy uszkodzenia... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 03.04.2013 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Adam, druga pompa obiegowa jest zaraz przy buforze i widać ją na foto 2. Pisałem, że pròbowałem też ją włączać na ròżne prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 04.04.2013 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) Jakie masz temperatury na termometrach? Chyba są odwrotnie. http://img.bazarek.pl/123728/14755/2215347/2423715604d99b026cd2a4.jpg Napisz w którą stronę masz strzałkę na pompie. Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez gersik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 04.04.2013 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Termometry wskazują następująco: 1. Pracująca tylko pompa obiegowa przy buforze wtedy zasilanie np. 40 stopni, a powrót ok. 252. Jeżeli włączę jeszcze drugą pompkę to faktycznie te wartości jakby zamieniają się wartościami. Strzałka na pompie skierowania jest w dół, czyli od zasilania do powrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 04.04.2013 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Adam, rozumiem, że w takim układzie woda w podłogówce nigdy nie powinna być ciepła. Twierdzę jednak, iż do tej pory podłoga się nagrzewała tzn. pracowała w moim odczuciu OK. Dodatkowo grzejniki łazienkowe są na tych samych belkach i na bank szybciutko się nagrzewają. Chyba zaworów nie uda mi się zamknąć manualnie bo są podłączone pod sterowniki w pokojach Rotometry też się nie obracają tak jak napisał zyzolek. Rotametry da się odkręcić trzeba zdjąć z każdego z nich czerwony kapturek zabezpieczający.Jest to rotametr który jeżeli nie ma przepływu to położenie czepienia jest w górnej części gdzie jest wyskalowane 0 natomiast przepływ cieczy powoduje wychylenie czepienia w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 04.04.2013 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) Czyli pompa zmieszaną wodę pompuje do dolnej belki a z niej na pętle podłogowe i do górnej belki. Czyli termometr czerwony ma byc na dole i tam powinien wskazywać więcej niż na górze.(oczywiście podczas pracy pompy). Zaworek na dolnej belce otwórz na ful a na górnej przesuń dalej kapilarę żeby nie z czytywała temperatury z bajpasu bo nie otworzy termostatu. Pompka od podłogówki niech pracuje nonstop bo po jej zatrzymaniu pompa obiegowa tłoczy wodę do górnej belki i robi odwrotny przepływ. Najlepiej byś zrobił wyrzucając pompę z rozdzielacza i przy pompie kotłowej zastosował mieszacz wtedy działać będzie bez problemowo ale trzeba by było zmienić też rozdzielacze lub zamienić powrót z zasileniem. Swoją drogą jeśli masz tylko podłogówkę to po co się pchałeś w ten rozdzielacz. Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez gersik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 04.04.2013 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Wszystko się zgadza, ściągnąłem kapturki i kręcąc na maxa w lewo rotametrem doszedłem do oporu i max wartości 1,5 l/min. Czy te nakładki elektrycznie regulujące zaworu od obiegów tez można spokojnie ściągać? Pytam bo może pozamykam obiegi i będę próbował odpowietrzać pojedynczo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 04.04.2013 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 gersik nie mogę powiedzieć, że się pchałem w takie rozwiązanie ale jest zastałem. Termometry przełożę sobie żaden problem. O którym zaworku na dolnej belce piszesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 04.04.2013 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) Tym co jest przed dolną belką. Jest on prawdopodobnie na klucz imbusowy. Musisz ściągnąć z niego nakrętkę. Jeżeli masz coś kasy to przerób to i daj mieszacz z siłownikiem sterowany pogodowo. Będzie ci instalacja pracowała bez problemu i co nieco zaoszczędzisz na obniżeniu temperatury przesyłu( im temperatura wyższa tym większe straty). Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez gersik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 04.04.2013 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 - naklejki na belkach "zasilenie, powrót" tycza się tylko przyłączy,- termometry są zamienione,- górna belka to powrót podłogówki, tam powinien być termometr niebieski,- dolna belka to zasilenie podłogówki, tam powinien być termometr czerwony, Kluczowe jest tez przeniesienie kapilary z górnej belki na dolną,czyli na belkę zasilającą podłogówkę. Ten typ mieszacza nadaje się doskonale do instalacji, gdzie zasilenie jest cały czas w okolicy 60C.Niestety nie sprawdza się gdy temperatura zasilania spada.Najmniejsza ilość "powrotu" jaką można wysterować to 50%.Czyli gdy w buforze mamy 40C a na powrocie mamy 30C, to zasilenie podłogówki będzie w okolicy 35C (a chcemy 40C, bo tyle możemy zabrać z bufora) Rozwiązaniem jest zastosowanie mieszacza z zaworem 3D (termostatycznym lub z siłownikiem i sterownikiem np. pogodowym) PozdrawiamGREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 04.04.2013 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Dziękuję za informacje. A co byłoby w przypadku gdybym bufor naładował sobie w nocy np. do 80 stopni i pompę obiegową oraz od podmieszania włączyłby np. o godzinie 10 ? Czy może to spowodować, że na podłogówkę pójdzie zbyt wysoka temperatura? Czy pompa, która odpowiedzialna jest za podmieszanie jakoś wyrównuje temp. do tej zadanej na termostacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 04.04.2013 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) Jak nie zmienisz położenia kapilary to na 100% te prawie 80C trafi na podłogówkę.(80C zmiesza się 60C powrotu co pewnie da ze 70C)Po chwili kapilara na powrocie przymknie zasilenie z bufora, ale będzie już po jabłkach.Kapilara na powrocie to jest "prawie" RTL tylko mieszający. Generalnie prawidłowo zainstalowany mieszacz zamknie/mocno przymknie zawór z termostatem gdy na wejście (zasilenie z bufora) temperatura raptownie skoczy.(radykalna zmiana proporcji mieszania) W stanie ustalonym zawór termostatyczny jest zawsze lekko otwarty,aby następowało ciągłe mieszanie zimnego powrotu z podłogi i zasilenia z bufora do wartości zadanej. PozdrawiamGREGOR Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez xmsg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naidoo 04.04.2013 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Czyli muszę przenieść kapilarę, która wychodzi z zaworu termostatycznego, z górnej belki i mniej więcej w takim samym miejscu zamocować ją na dolnej belce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 04.04.2013 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Potwierdzam. Kapilara ma być na dolnej belce,bo mamy stabilizować temperaturę zasilenia podłogówki. PozdrawiamGREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fidel7 14.06.2013 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Witam. Jaknajtaniej wyregulować podłogówkę tak żeby we wszystkich pokojach była mniej więcej taka sama temp. Wyjaśniam,że mam wszędzie ogrzewanie podłogowe. W części domu podłoga jest z płytek a w drugiej części są panele podłogowe. Tam gdzie są panele było zimno pomimo, że wszystkie pętle grzeją tak samo. Chciałbym zmniejszyć ogrzewanie na 5-ciu pętlach a na 5-ciu kolejnych zwiększyć. Rozumiem,że panele nie przewodzą tak ciepła jak ceramika ale wymiana podłogi nie wchodzi w grę na dzień dzisiejszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobasxx 14.06.2013 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Pewnie masz jakiś rozdzielacz do tej podłogówki, a na nim jakieś zawory, rotametry. Trzeba wyregulować przepływy tak, żeby tam gdzie są panele, były większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzolek 14.06.2013 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 Pod panele lub deski daje się mniejszy rozstaw rurek. Jeżeli tego nie masz zostaje tylko zwiększenie temperatury zasilania i regulacja przepływami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.