Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Laik potrzebuje porady ws. kominka


artur100g

Recommended Posts

Witam,

jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o kominki, więc zwracam się o pomoc.

Zastanawiam się jaki kominek zakupić do ogrzewania tylko i wyłącznie salonu z aneksem kuchennym, łącznie jakieś 35 m2. Kominek nie będzie wpięty w instalację CO ani nie będzie DGP. Jest wyprowadzony do niego wkład kominowy Schiedla i rura zasilająca przyszły kominek w powietrze z zewnątrz.

Jaka powinna być moc takiego kominka?Co ewentualnie zakupić?

Jeśli już był taki temat to przepraszam,ale nie mam czasu przejrzeć całego działu.

 

Pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem (każdy zresztą chwali swoje) - piec wolnostojący. Kominek to obciach, gipskarton i jakieś tam kratki - krótko mówiąc - lata osiemdziesiąte :) Wiem, wiem, zaraz narażę się szczególnie sprzedawcom (zobaczysz) :) Koza znudzi Ci się - kupujesz inną, większą, mniejszą, nowoczesną, rustykalną. A kominek? Poczytaj posty tutaj - masakra... Pozdrawiam i proszę nie biczować...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec wolno stojący czyli tzw koza to rozwiązanie do twego salonu z aneksem kuchennym.Jeko nieco lepsiejszy ;) laik od ciebie powiem ,że o ogrzewaniu w/w miejsc możesz zapomnieć.Dogrzać ,zmienić powietrze itp. i owszem.Te KWS czyli kozy mają małą moc ale w twoim wypadku jest to w ogóle nieistotne.Jeśli go przewymiarujesz do kubatury tych pomieszczeń(a zapewne nie),jeśli będzie np.kaflowy a może jak najbardziej to dla klimat będzie i tak ok. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach