Aedifico 17.12.2012 05:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 (edytowane) Ponieważ jest to podstawowy , jeden z najważniejszych elementów konstrukcyjnych domu . Działanie wody na elementy stalowe/ zbrojenie ław/ jest niekorzystne. Wbrew obiegowej opinii tutaj nazywanej "sztuką budowlaną" izolowanie betonu kompletnie nie zabezpiecza przed korozją stali. Lepszym rozwiązaniem o którym mówi kolega Szybka osa jest pogrubienie otuli, stosowanie betonu ne czystym cem. portlandzkim,niskim w/c, prawidłowa pielęgnacja i zagęszczanie. Co ciekawe w zaizolowanej ławie karbonizacja może nastąpić szybciej niż niezizolwanym (szczególnie w warunkach mokrych) a co za tym idzie beton utraci swoje właściwości ochronnej wobec stali. Poza tym stosowanie betonu wodoszczelnego w elemencie ,który nie jest liczony na max. rozwarcie rys. 0,1 mm to jest dopiero i dosłownie sztuka, budowlana. Edytowane 17 Grudnia 2012 przez Aedifico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 17.12.2012 06:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Wbrew obiegowej opinii tutaj nazywanej "sztuką budowlaną" izolowanie betonu kompletnie nie zabezpiecza przed korozją stali. Lepszym rozwiązaniem o którym mówi kolega Szybka osa jest pogrubienie otuli, stosowanie betonu ne czystym cem. portlandzkim,niskim w/c, prawidłowa pielęgnacja i zagęszczanie. Co ciekawe w zaizolowanej ławie karbonizacja może nastąpić szybciej niż niezizolwanym (szczególnie w warunkach mokrych) a co za tym idzie beton utraci swoje właściwości ochronnej wobec stali. Poza tym stosowanie betonu wodoszczelnego w elemencie ,który nie jest liczony na max. rozwarcie rys. 0,1 mm to jest dopiero i dosłownie sztuka, budowlana. A co to jest beton wodoszczelny ? Przecież sami podajecie definicję betonu wodoszczelnego. http://betonkielce.pl/beton-wodoszczelny/ Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SKUT13 17.12.2012 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 A co to jest beton wodoszczelny ? Przecież sami podajecie definicję betonu wodoszczelnego. http://betonkielce.pl/beton-wodoszczelny/ Pozdrawiam. Konia z rzędem temu, kto na budowie domku jednorodzinnego wykona elementy z betonu wodoszczelnego. Zamówić mieszankę np W6 czy W8, to nie problem, zapewnić wodoszczelność betonu elementu, to już zupełnie inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
koństruktor1719510000 17.12.2012 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Konia z rzędem temu, kto na budowie domku jednorodzinnego wykona elementy z betonu wodoszczelnego. Zamówić mieszankę np W6 czy W8, to nie problem, zapewnić wodoszczelność betonu elementu, to już zupełnie inna bajka sorry , ale o czym my mówimy,to dom jednorodzinny,nie budynek Pentagonu modyfikowany po uderzeniu samolotu,do 21.12 i tak nie zdąży się tego zbudować,chyba ,że traktujemy tą dyskusję czysto akademicko w oderwaniu od tego domku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adac 17.12.2012 12:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Do konstroktora - wyglada na to ze wszelkie proby zgodzenia sie (lub nawet zasugerowania) z czyjas opinia na tym forum groza smiercia lub narazeniem na tortury w stylu hamskich komentarze co do mozliwosci wlasnej logicznej oceny sytuacji. Jak juz pisalem decyzje podejmie nasz architekt, jednak bazujac na doswiadczeniach uzytkownikow forum chcialem co nieco poweszyc w tym temacie i wyrobic sobie wlasna opinie na ten temat. Na ekipe do konca nie zdawalbym sie tutaj, gdyz kazda ma swoje wizje budowy i nie zawsze sa one cacy (nawet te najlepsze czesto wola isc na skroty). Co do betonu to na moj chlopski rozum wybor wodoszczelnego podniesie odpornosc lawy na wilgoc a zwlaszcza wode i tym samym przedluzy jej zywotnosc. Co do izolacji to tak jak napisal Aedifico - lawa jest izolowana od sciany tak czy owak wiec nie ma to wiekszego znaczenia z jakiego betonu jest wykonana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szybkaosa 17.12.2012 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Co do betonu to na moj chlopski rozum wybor wodoszczelnego podniesie odpornosc lawy na wilgoc a zwlaszcza wode i tym samym przedluzy jej zywotnosc. Co do izolacji to tak jak napisal Aedifico - lawa jest izolowana od sciany tak czy owak wiec nie ma to wiekszego znaczenia z jakiego betonu jest wykonana. Beton wodoszczelny w ławy to, lekko pisząc, przesada i rozrzutność. Tego rodzaju beton rozważałbym ew. przy płycie fundamentowej czy w przypadku podpiwniczenia z pełnymi ścianami żelbetowymi. O skuteczność zastosowania betonu wodoszczelnego decyduje najsłabsze miejsce konstrukcji z tego betonu czyli z reguły RYSA. Cóż z tego, że beton wodoszczelny jak np element zarysowany. Dlatego w konstrukcjach modeluje i wymusza się miejsca zarysowania i odpowiednio je przygotowuje i zabezpiecza. Ale to najzwyczajniej dotyczy większych obiektów niż standardowy domek. Co jednak nie ogranicza inwestora w doborze materiału. Beton z betoniarni C20/25 przy odpowiedniej pielęgnacji wystarczy najbardziej wymagającemu inwestorowi... EOT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 17.12.2012 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 ..... Ale to najzwyczajniej dotyczy większych obiektów niż standardowy domek. Co jednak nie ogranicza inwestora w doborze materiału. Beton z betoniarni C20/25 przy odpowiedniej pielęgnacji wystarczy najbardziej wymagającemu inwestorowi... EOT Pod tym spokojnie mogę się podpisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 17.12.2012 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Pod tym spokojnie mogę się podpisać. Ja też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Briksdal 17.12.2012 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Skoro jest woda gruntowa to należy z nią coś zrobić czyli ujarzmić. Poza izolacją ścian i podłogi musisz robić drenaż opaskowy. Obniżysz poziom wód gruntowych co wpłynie korzystnie na trwałość rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szybkaosa 17.12.2012 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Skoro jest woda gruntowa to należy z nią coś zrobić czyli ujarzmić. Poza izolacją ścian i podłogi musisz robić drenaż opaskowy. Obniżysz poziom wód gruntowych co wpłynie korzystnie na trwałość rozwiązania. A po co tak kombinować? Raptem poziom wód wypada w połowie wysokości ław, co im się stanie? MUSI wykonać drenaż? A na jakim poziomie go ułoży i co osiągnie? Gdzie zrzuci wodę? Magiczne słowo DRENAŻ. w domku niepodpiwniczonym..... Pamiętajcie zawsze o jednym, najważniejsza izolacja w budynku to ta pozioma na ścianie fundamentowej. Ja bym wykonał nawet w 2 warstwach z przekładką cegły pełnej. Resztę można łatwo naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 18.12.2012 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 (edytowane) ..... Pamiętajcie zawsze o jednym, najważniejsza izolacja w budynku to ta pozioma na ścianie fundamentowej. Ja bym wykonał nawet w 2 warstwach z przekładką cegły pełnej. Resztę można łatwo naprawić. Ja bym tu dodał uwagę o ciągłości całej izolacji poziomej . Dobrze byłoby też zasypać fundamenty wewnątrz gruboziarnistym piaskiem lub pospółką w celu zmniejszenia podciągania kapilarnego wody pod posadzkami. Edytowane 18 Grudnia 2012 przez Zbigniew100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szybkaosa 18.12.2012 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 Ja bym tu dodała uwagę o ciągłości całej izolacji poziomej . Dobrze byłoby też zasypać fundamenty wewnątrz gruboziarnistym piaskiem lub pospółką w celu zmniejszenia podciągania kapilarnego wody pod posadzkami. Ty byś dodaŁA? No Zbigniewo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adac 18.12.2012 12:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 Czyli co do betonu to mamy tu jako taki konsensus - B25 odpowidnio zawibrowany i pilegnowany powinien spelnic zadanie. Nie wiem jeszcze czy tak zrobimy ale dzieki wszystkim za za i przeciw. Przy opcji z B25 bez dodatkow wodoszczelnych boki lawy izolowac dysperbitem, czy nie ma to wogle sensu (izolacja na lawie - 2 warstwy papy)? Co do posadzki to plan jest taki: humus wybrany na 40-50cm (jak radzi geolog), na tym ukladana 15cm warstwami pospółka (80cm), ostatnia warstwe wyrownujaca damy z piachu, pozniej plyty 12 cm z polistyrenu ekstrudowanego, folia i na to plyta betonowa ze zbrojeniem. Oczywiscie jesli architekt to wszystko wpierw poblogoslawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Briksdal 18.12.2012 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 A po co tak kombinować? Raptem poziom wód wypada w połowie wysokości ław, co im się stanie? MUSI wykonać drenaż? A na jakim poziomie go ułoży i co osiągnie? Gdzie zrzuci wodę? Magiczne słowo DRENAŻ. w domku niepodpiwniczonym..... Pamiętajcie zawsze o jednym, najważniejsza izolacja w budynku to ta pozioma na ścianie fundamentowej. Ja bym wykonał nawet w 2 warstwach z przekładką cegły pełnej. Resztę można łatwo naprawić. Drenaż w poziomie podeszwy ławy. Nie znając uwarunkowań kwestię odprowadzenia wód musi każdy rozważyć indywidualnie. Poziom wód jest zawsze poziomem w danej chwili zależny np od pogody. Jak popada mocniej to woda się podniesie a dren ją wyłapie. Nie ma też pewności jaka jest woda i czy nie będzie agresywna w stosunku do betonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Paweł-Jakubczak 30.12.2012 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Jeśli mogę dorzucić swoje 3 grosze to zwrócił bym uwagę , że jeżeli jest taka możliwość ( tj działka jest odpowiednio duża i nie jest całkowicie płaska )warto pomyśleć jak obniżyć poziom wód gruntowych na terenie całej działki . To powinno pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
syska1719511024 30.01.2013 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Czyli jednak nie trzeba betonu wodoodpornego gdy buduje się na bagnach?Ale jak wtedy zabezpieczyć folie żeby się nie rozrywała przy zalewaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 05.02.2013 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Mam podobne warunki i ja swoją izolację robię tak:- chudziak pod ławami- na nich ustawione deskowanie-szalunki, lane ławy (60*40cm) otulina 5cm - przypilnuj otuliny ! - koniecznie kup sobie takie gwiazki plastikowe co nakłąda się na pręty w celu jej zachowania - boki ławy maluje 3x dyperbitem - IZOHAN- na ławe Pape podkładową termozgrzewalną- ściana z bloczków betonowych - na niej izolacja 3x dyperbit - IZOHAN- od zew. XPS - 10cm, i osłonowo dla oddzielenia gruntu od XPS-a folia kubełkowa- i teraz najważniejsze chyba przy tych warunkach gruntowych !!! - porządnie wykonana izolacja pozioma chudziaka i i ścian nośnych - papa podkładowa termozgrzewalna - np. ICOPAL FUNDAMENT !!!- ławy od zewnątrz i wewnątrz obsypać gruntem rodzimym (nie humusem) żeby miał taką samą przepuszczalność jak cała reszta gruntu inczej będzie zbierała się woda , i można pod chudziakiem od poziomu terenu na zewnątrz fundamentu nasypać grubszego kruszywa żeby zminimalizować podciąganie kapilarne pod chudziaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adac 10.02.2013 11:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Dzięki wszystkim za cenne rady. Hokejgk1 - Twój plan na fundament pokrywa się z tym do czego doszliśmy z wykonawcą, kierbudem i forum muratora dzięki za wyszczególnienie ważnych elementów i powodzenia z budową! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 10.02.2013 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Mam podobne warunki i ja swoją izolację robię tak: - chudziak pod ławami - na nich ustawione deskowanie-szalunki, lane ławy (60*40cm) otulina 5cm - przypilnuj otuliny ! - koniecznie kup sobie takie gwiazki plastikowe co nakłąda się na pręty w celu jej zachowania - boki ławy maluje 3x dyperbitem - IZOHAN - na ławe Pape podkładową termozgrzewalną - ściana z bloczków betonowych - na niej izolacja 3x dyperbit - IZOHAN - od zew. XPS - 10cm, i osłonowo dla oddzielenia gruntu od XPS-a folia kubełkowa - i teraz najważniejsze chyba przy tych warunkach gruntowych !!! - porządnie wykonana izolacja pozioma chudziaka i i ścian nośnych - papa podkładowa termozgrzewalna - np. ICOPAL FUNDAMENT !!! - ławy od zewnątrz i wewnątrz obsypać gruntem rodzimym (nie humusem) żeby miał taką samą przepuszczalność jak cała reszta gruntu inczej będzie zbierała się woda , i można pod chudziakiem od poziomu terenu na zewnątrz fundamentu nasypać grubszego kruszywa żeby zminimalizować podciąganie kapilarne pod chudziaka Czemu ma służyć malowanie boków ławy fundamntowej Izohanem ( nieważne czy 1 czy 3 krotnie ) , przy braku izolacji od dołu ( no bo chyba nie zalecasz odkopania i zaizolowania jej od spodu) to z praktycznego i teoretycznego jest to bezsensowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 10.02.2013 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 No dobra ławy możemy sobie odpuścić, ale na pewno nie zaszkodzi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.