Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czy jest sens robić ogrzewanie podłogowe w całym domu?


Recommended Posts

Daj jak najtwardszy. Wtedy masz większą pewność że nie opadnie. Wylewkę cementową, dzięki czemu może być grubsza.

 

Styropian nie opada. To nie stara kanapa. Standardem pod wylewkę jest EPS 100. Taki nawet się daje w garażu pod obciążenie samochodem, więc spokojnie. Na piętrze się daje EPS 50 akustyczny, ale ten jest już dość miękki i sprężynuje przy układaniu wylewki, natomiast po zalaniu tak samo będzie stabilny. Więc można dać też EPS 100 a tylko na górę dodać 20-30 mm EPS 50 dla wygłuszenia stropu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Styropian nie opada. To nie stara kanapa. Standardem pod wylewkę jest EPS 100. .

Daj sobie 24 cm styropianu pod wylewkę to zobaczysz czy Ci nie opadnie, u mnie jest 20 cm EPS 200(200kPa) parking i opadł jakieś 0,2 - 0,5cm.

A już EPS 50 to jakaś kpina - postaw wannę która waży 500kg lub szafę to nóżki się zapadną do wylewki - kolego nie pisz bzdur:

Wg deklaracji "Płyty mają zastosowanie do izolacji cieplnej w budownictwie między innymi: ściany szczelinowe z nie wentylowaną i wentylowaną szczeliną powietrzną, dylatacyjne w ścianach, w konstrukcjach wewnętrznych ścianek działowych, ścian w konstrukcjach szkieletowych, stropów od spodu, podłóg między legarami, pomiędzy krokwiami w stropodachach oraz innych zastosowań dla których deklarowane parametry wyrobów gotowych są odpowiednie. "

 

Zastosowanie EPS 100 w garażu to już ryzyko na maxa - po kilkukrotnym wjeździe samochodem pojawią się pęknięcia posadzki minimum EPS 150 (150kPa) tak jak deklaruje producent

Nie szukajcie oszczędności gdzie ich nie ma!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie 24 cm styropianu pod wylewkę to zobaczysz czy Ci nie opadnie, u mnie jest 20 cm EPS 200(200kPa) parking i opadł jakieś 0,2 - 0,5cm.

A już EPS 50 to jakaś kpina - postaw wannę która waży 500kg lub szafę to nóżki się zapadną do wylewki - kolego nie pisz bzdur:

Wg deklaracji "Płyty mają zastosowanie do izolacji cieplnej w budownictwie między innymi: ściany szczelinowe z nie wentylowaną i wentylowaną szczeliną powietrzną, dylatacyjne w ścianach, w konstrukcjach wewnętrznych ścianek działowych, ścian w konstrukcjach szkieletowych, stropów od spodu, podłóg między legarami, pomiędzy krokwiami w stropodachach oraz innych zastosowań dla których deklarowane parametry wyrobów gotowych są odpowiednie. "

 

Zastosowanie EPS 100 w garażu to już ryzyko na maxa - po kilkukrotnym wjeździe samochodem pojawią się pęknięcia posadzki minimum EPS 150 (150kPa) tak jak deklaruje producent

Nie szukajcie oszczędności gdzie ich nie ma!

 

Radzę nauczyć się liczyć i poszukać bzdur u siebie.

 

Wg danych technicznych EPS ma wytrzymałość na ściskanie 100 kPa przy 10 % odkształceniu względnym.

 

Czyli obciążenie 100 kN/m2 styropianu o grubości 24 cm da odkształcenie 24 mm. Zgadza się? Jeżeli nie wiesz ile to 100 kN to podpowiadam że 10000 kg. Nie sądzę, żebyś miał taką ciężką posadzkę nawet jeżeli wykonałeś ją z ołowiu.

 

Normowe nominalne obciążenie podłogi wynosi:

 

Drewno 15 mm: 7kN x 0,015 x 1,2 = 0,13 kN/m2

Jastrych cementowy 70 mm: 23 kN x 0,07 x 1,1 = 1,77 kN/m2

Ciężar własny styropianu: 0,18 kN x 0,24 x 1.2 = 0,05 kN/m2

Obciążenie użytkowe 1,5 kN/m2 x 1,4 = 2,1 kN/m2

 

Suma: 4,05 kN/m2

 

Zakładając liniowy wykres odkształcenia w funkcji naprężenia, płyta 24 cm siądzie

 

4,05/100 x 24 = 0,97 mm

 

Analogicznie EPS 200 siądzie o połowę mniej czyli 0,49 mm

 

Zatem nie ośmieszaj się już więcej jakąś nóżką od szafy która zpadnie się w wylewkę betonową albo koło samochodu, który cały waży 1 tonę.

Na mocnym XPS-ie ludzie stawiają nawet całe domy na płycie fundamentowej.

Siadła ci zapewne źle zagęszczona podsypka pod chudym betonem ale na pewno nie styropian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło mi 24 cm styropianu w jaki iść?

termoorganika austotherm

arsanit paneltech domstyr

eps 100 czy 150 ? czy może 200

dać 10 i 10 i 4 czy 14 i 10 ?

Na to cementówkę czy anchydryt

 

:) widzisz jak zrobić aby uzyskać odpowiedz :)

Pozdrawiam

 

ps.mam nadzieję że odpowiadający się nie gniewają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o poradę mam kilka wycen na różnych materiałach jeżeli chodzi o podłogówkę i wod-kan łącznie z położeniem styropianu 24cm

anhydryt chyba damy , ogrzewanie gazowe kocioł kondensacyjny i bojler 150lit,

wszędzie podłogówka rurki co 10 cm domek ma 12mx7,5m

Przyłącze gazu do kotła od granicy działki i przyłączenie szamba.

Na co zwrócić uwagę w jakim kierunku iść czy dawać dodatkowe pompy siłowniki mieszacze czy nie ?

Projekt z34. ok 115 m2

Wszędzie podłogówka góra i dół brak kaloryferów jedynie drabinki w łazienkach z grzałkami zasilane temp. z podłogówki lub osobne pętle.

Podłogówka rozłożona w odległościach 10-15cm.

Podłogi 24cm styro.

Sciany 15cm styro.

Okna 3 szybowe.

Czytałem troszkę na temat pieców i są ostro przewymiarowane myślałem nad Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C lub KOCIOŁ VIESSMANN VITODENS 100W i do tego zasobnik 100lit.

ale instalator proponuje mi KOCIOŁ KONDENSACYJNY JEDNOFUNKCYJNY TALIA GREEN EVO sysytem 2,4-24kW i cały czas się gryzę który wybrać oba modulują w okolicach 3kW na min.

Do tego sterownik kotła Easy control i zasobnik stojący SG-W(S)E kwadro 140lit

Styropian eps chyba 200 ? czy nie ma sensu

Edytowane przez epterode
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kocioł Talia Green mocą wygląda dobrze od 2,4 kW, ale firma mniej (u mnie w ogóle) nieznana. Jaka gwarancja, gdzie servis? Ważne by był niedaleko.

Ten Junkers u mnie grzeje, dobra relacja jakość/cena. Na Viessmany tęż raczej nie narzekają, ale nie wiem jak się ma ten konkretny model. Oczywiście wszystkie będą nieco za duże, ale nie ma alternatywy.

A co pod dach, jaka izolacja. Pasowałoby tak 35-40cm dobrej wełny od 0,035 w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czym będziesz grzał ma praktycznie żadne znaczenie względem rozstawu.

 

ma znaczenie, bo przykładowo instalację na węgiel można zaprojektować na zasilanie 40 lub 45*C i zaoszczędzić trochę rury i może mniejszy rozdzielacz. dla pompy ciepła podłogówka powinna być projektowana na niższe zasilania, czyli mniejsze rozstawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podłogówkę zaprojektowaną na zasilanie max 35(to przy -20) i wychodzi mi w jednej łazience 10 cm w drugiej 15 a w niektórych pomieszczeniach 30. Projektowanie wyższego zasilania w moim przypadku było by bezsensem bo rozstawu i tak powyżej 30-35 cm praktycznie się nie daje bo będzie dyskomfort.

Natomiast zwiększanie temp zasilania po to aby potem zmniejszać przepływy chyba też mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zauważyć, że sformułowanie tematu brzmi ""Czy jest sens..."" nie zaś ""Jakie polecacie..."". To co sprawdzi się dla warunków X u pana Kowalskiego, niekoniecznie będzie dobre dla warunków Y pana Nowaka. Zawsze na to uczulam, ponieważ rzadko zdarza się, aby dwa różne domy posiadały jednocześnie identyczne warunki techiczne, zapotrzebowanie na zużycie ciepła i liczbę domowników. Tu wypowiedzieć powinien się przede wszystkim specjalista, który po zapoznaniu z możliwościami i oczekiwaniami domostwa, będzie w stanie zaproponować najkorzystniejsze obiektywnie rozwiązanie w kwestii ogrzewania podłogowego.

 

Po swojej stronie polecam uwadze Państwa markę Buderus, która trafia w oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Kontakt do naszych techników znaleźć można na naszej stronie internetowej http://www.buderus.pl/kontakty/.

 

W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszam - postaram się pomóc.

 

Pozdrawiam,

Konsultant marki Buderus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Pozwolę sobie zauważyć, że sformułowanie tematu brzmi ""Czy jest sens..."" nie zaś ""Jakie polecacie..."". To co sprawdzi się dla warunków X u pana Kowalskiego, niekoniecznie będzie dobre dla warunków Y pana Nowaka. Zawsze na to uczulam, ponieważ rzadko zdarza się, aby dwa różne domy posiadały jednocześnie identyczne warunki techiczne, zapotrzebowanie na zużycie ciepła i liczbę domowników. Tu wypowiedzieć powinien się przede wszystkim specjalista, który po zapoznaniu z możliwościami i oczekiwaniami domostwa, będzie w stanie zaproponować najkorzystniejsze obiektywnie rozwiązanie w kwestii ogrzewania podłogowego.

 

 

 

Pozdrawiam,

Konsultant marki Buderus

A co Pan konsultant(małe k),ma na myśli pisząc o warunkach technicznych w nowym domu mających wpływ na wybór grzejnika ściennego czy podłogowego ?

Jaki wpływ na taki wybór ma zapotrzebowanie domu na ciepło w nowym domu ?

Jaki wpływ na wybór podłogowki a grzejnika ściennego ma ilość domowników ?

Proszę o wyjaśnienie powyższych kwestii "konsultanta" Buderus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Mam kilka wycen jedne ze sprzęgłem inne bez i tak samo z siłownikami i regulatorami w pokoikach inne bez ?

Czy to prawda że jak jest sprzęgło to piec podczas początkowego nagrzewania może grzeje dłużej ale na mniejszej temp . i lepiej kondensuje ?

Bo już nie wiem w która stronę iść jedni tak drudzy tak.

 

Tak samo czy brać kocioł z pełną automatyką czy np captur smart ale on jest tylko ON/OFF chyba ?

Edytowane przez epterode
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka wycen jedne ze sprzęgłem inne bez i tak samo z siłownikami i regulatorami w pokoikach inne bez ?

.......

Tak samo czy brać kocioł z pełną automatyką czy np captur smart ale on jest tylko ON/OFF chyba ?

 

Odpowiem z własnego doświadczenia:

 

Piec co piszesz ma automatykę kondensacyjne modulują mocą w zależności od warunków więc automatyka im sprzyja. On/off to dobre stwierdzenie pracy kotła :) jeśli nie potrzeba nie pracuje czyli działa prawidłowo.

Autoregulacja - "pokojówką" stwarza ustawienie temperatury taką jaką potrzebujesz dla siebie chcesz 21*C ustawiasz i w tym pomieszczeniu gdzie jest czujnik temperatury tyle jest w całym domu. Chociaż tutaj do końca sam z sobą się nie zgodzę bo można przepływami i długością poszczególnych obwodów(zagęszczeniem rurek) zwiększyć lub zmniejszyć temperaturę w pomieszczeniach.

"Pogodówka" czyli regulator pogodowy dodatkowo dostosowuje parametry pracy do zmieniających się warunków panujących na zewnątrz. Pracuje w pewnych krzywych grzania które ustala producent , lub w pewnym zakresie możemy je ustawić sami.

 

Gdy dom jest rozległy, lub chcemy zróżnicować temperaturę wewnątrz pomieszczeń możemy pokusić się o indywidualne czujniki temperatur w każdym pomieszczeniu połączone z siłownikami na rozdzielaczu i tym samym będzie regulacja pokojowa.

 

Zapewne ktoś się jeszcze wypowie, chciałem jak najprościej wytłumaczyć, co do sprzęgła w kondensacie to http://forum.muratordom.pl/showthread.php?201877-Sprzęgło-w-piecu-kondensacyjnym jest tutaj.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...