DSQ 06.03.2015 00:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Daj jak najtwardszy. Wtedy masz większą pewność że nie opadnie. Wylewkę cementową, dzięki czemu może być grubsza. Styropian nie opada. To nie stara kanapa. Standardem pod wylewkę jest EPS 100. Taki nawet się daje w garażu pod obciążenie samochodem, więc spokojnie. Na piętrze się daje EPS 50 akustyczny, ale ten jest już dość miękki i sprężynuje przy układaniu wylewki, natomiast po zalaniu tak samo będzie stabilny. Więc można dać też EPS 100 a tylko na górę dodać 20-30 mm EPS 50 dla wygłuszenia stropu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 06.03.2015 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Styropian nie opada. To nie stara kanapa. Standardem pod wylewkę jest EPS 100. . Daj sobie 24 cm styropianu pod wylewkę to zobaczysz czy Ci nie opadnie, u mnie jest 20 cm EPS 200(200kPa) parking i opadł jakieś 0,2 - 0,5cm. A już EPS 50 to jakaś kpina - postaw wannę która waży 500kg lub szafę to nóżki się zapadną do wylewki - kolego nie pisz bzdur: Wg deklaracji "Płyty mają zastosowanie do izolacji cieplnej w budownictwie między innymi: ściany szczelinowe z nie wentylowaną i wentylowaną szczeliną powietrzną, dylatacyjne w ścianach, w konstrukcjach wewnętrznych ścianek działowych, ścian w konstrukcjach szkieletowych, stropów od spodu, podłóg między legarami, pomiędzy krokwiami w stropodachach oraz innych zastosowań dla których deklarowane parametry wyrobów gotowych są odpowiednie. " Zastosowanie EPS 100 w garażu to już ryzyko na maxa - po kilkukrotnym wjeździe samochodem pojawią się pęknięcia posadzki minimum EPS 150 (150kPa) tak jak deklaruje producent Nie szukajcie oszczędności gdzie ich nie ma! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 06.03.2015 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Czekaj, co jest bzdurą? Czy to że EPS 100 to standard na podłogi i tak jest napisane na opakowaniach większości styropianów podłogowych? Czy może to że szafy stawia się na nóżkach i to na gołej wylewce?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 06.03.2015 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Daj sobie 24 cm styropianu pod wylewkę to zobaczysz czy Ci nie opadnie, u mnie jest 20 cm EPS 200(200kPa) parking i opadł jakieś 0,2 - 0,5cm. A już EPS 50 to jakaś kpina - postaw wannę która waży 500kg lub szafę to nóżki się zapadną do wylewki - kolego nie pisz bzdur: Wg deklaracji "Płyty mają zastosowanie do izolacji cieplnej w budownictwie między innymi: ściany szczelinowe z nie wentylowaną i wentylowaną szczeliną powietrzną, dylatacyjne w ścianach, w konstrukcjach wewnętrznych ścianek działowych, ścian w konstrukcjach szkieletowych, stropów od spodu, podłóg między legarami, pomiędzy krokwiami w stropodachach oraz innych zastosowań dla których deklarowane parametry wyrobów gotowych są odpowiednie. " Zastosowanie EPS 100 w garażu to już ryzyko na maxa - po kilkukrotnym wjeździe samochodem pojawią się pęknięcia posadzki minimum EPS 150 (150kPa) tak jak deklaruje producent Nie szukajcie oszczędności gdzie ich nie ma! Radzę nauczyć się liczyć i poszukać bzdur u siebie. Wg danych technicznych EPS ma wytrzymałość na ściskanie 100 kPa przy 10 % odkształceniu względnym. Czyli obciążenie 100 kN/m2 styropianu o grubości 24 cm da odkształcenie 24 mm. Zgadza się? Jeżeli nie wiesz ile to 100 kN to podpowiadam że 10000 kg. Nie sądzę, żebyś miał taką ciężką posadzkę nawet jeżeli wykonałeś ją z ołowiu. Normowe nominalne obciążenie podłogi wynosi: Drewno 15 mm: 7kN x 0,015 x 1,2 = 0,13 kN/m2 Jastrych cementowy 70 mm: 23 kN x 0,07 x 1,1 = 1,77 kN/m2 Ciężar własny styropianu: 0,18 kN x 0,24 x 1.2 = 0,05 kN/m2 Obciążenie użytkowe 1,5 kN/m2 x 1,4 = 2,1 kN/m2 Suma: 4,05 kN/m2 Zakładając liniowy wykres odkształcenia w funkcji naprężenia, płyta 24 cm siądzie 4,05/100 x 24 = 0,97 mm Analogicznie EPS 200 siądzie o połowę mniej czyli 0,49 mm Zatem nie ośmieszaj się już więcej jakąś nóżką od szafy która zpadnie się w wylewkę betonową albo koło samochodu, który cały waży 1 tonę. Na mocnym XPS-ie ludzie stawiają nawet całe domy na płycie fundamentowej. Siadła ci zapewne źle zagęszczona podsypka pod chudym betonem ale na pewno nie styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 06.03.2015 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Wyszło mi 24 cm styropianu w jaki iść? termoorganika austotherm arsanit paneltech domstyr eps 100 czy 150 ? czy może 200 dać 10 i 10 i 4 czy 14 i 10 ? Na to cementówkę czy anchydryt widzisz jak zrobić aby uzyskać odpowiedz Pozdrawiam ps.mam nadzieję że odpowiadający się nie gniewają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
epterode 12.03.2015 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 (edytowane) Panowie proszę o poradę mam kilka wycen na różnych materiałach jeżeli chodzi o podłogówkę i wod-kan łącznie z położeniem styropianu 24cm anhydryt chyba damy , ogrzewanie gazowe kocioł kondensacyjny i bojler 150lit, wszędzie podłogówka rurki co 10 cm domek ma 12mx7,5mPrzyłącze gazu do kotła od granicy działki i przyłączenie szamba.Na co zwrócić uwagę w jakim kierunku iść czy dawać dodatkowe pompy siłowniki mieszacze czy nie ?Projekt z34. ok 115 m2Wszędzie podłogówka góra i dół brak kaloryferów jedynie drabinki w łazienkach z grzałkami zasilane temp. z podłogówki lub osobne pętle.Podłogówka rozłożona w odległościach 10-15cm.Podłogi 24cm styro.Sciany 15cm styro.Okna 3 szybowe.Czytałem troszkę na temat pieców i są ostro przewymiarowane myślałem nad Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C lub KOCIOŁ VIESSMANN VITODENS 100W i do tego zasobnik 100lit.ale instalator proponuje mi KOCIOŁ KONDENSACYJNY JEDNOFUNKCYJNY TALIA GREEN EVO sysytem 2,4-24kW i cały czas się gryzę który wybrać oba modulują w okolicach 3kW na min. Do tego sterownik kotła Easy control i zasobnik stojący SG-W(S)E kwadro 140litStyropian eps chyba 200 ? czy nie ma sensu Edytowane 12 Marca 2015 przez epterode Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 12.03.2015 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 Ten kocioł Talia Green mocą wygląda dobrze od 2,4 kW, ale firma mniej (u mnie w ogóle) nieznana. Jaka gwarancja, gdzie servis? Ważne by był niedaleko. Ten Junkers u mnie grzeje, dobra relacja jakość/cena. Na Viessmany tęż raczej nie narzekają, ale nie wiem jak się ma ten konkretny model. Oczywiście wszystkie będą nieco za duże, ale nie ma alternatywy.A co pod dach, jaka izolacja. Pasowałoby tak 35-40cm dobrej wełny od 0,035 w dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
epterode 15.03.2015 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Dzięki za odpowiedź ale na co zwracać uwagę bo mam wyceny różniące się o 8 tyś .Różne firmy rurek jedni bez mieszaczy drudzy ze sprzęgłem plus siłowniki.Do tego junkersa nie da się podpiąć pogodynki?Wełny miało być 20 cm ale mogę dać więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 15.03.2015 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 A z czego wynika ten rozstaw rurek? dlaczego co 10 a nie w niektórych pomieszczeniach co 25-30? Jaką rolę będą pełniły te mieszacze? Masz zamiar dawać tam bufor? Siłowniki w jakim celu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
epterode 15.03.2015 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Rurki co 10 cm aby była większa pow grzejąca kiedyś może tam stanie pompa ciepła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 15.03.2015 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 To czym będziesz grzał ma praktycznie żadne znaczenie względem rozstawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 15.03.2015 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 To czym będziesz grzał ma praktycznie żadne znaczenie względem rozstawu. ma znaczenie, bo przykładowo instalację na węgiel można zaprojektować na zasilanie 40 lub 45*C i zaoszczędzić trochę rury i może mniejszy rozdzielacz. dla pompy ciepła podłogówka powinna być projektowana na niższe zasilania, czyli mniejsze rozstawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 15.03.2015 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 To czym będziesz grzał ma praktycznie żadne znaczenie względem rozstawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 16.03.2015 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Mam podłogówkę zaprojektowaną na zasilanie max 35(to przy -20) i wychodzi mi w jednej łazience 10 cm w drugiej 15 a w niektórych pomieszczeniach 30. Projektowanie wyższego zasilania w moim przypadku było by bezsensem bo rozstawu i tak powyżej 30-35 cm praktycznie się nie daje bo będzie dyskomfort.Natomiast zwiększanie temp zasilania po to aby potem zmniejszać przepływy chyba też mija się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 16.03.2015 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Maksymalne zageszczenie powinno byc tam, gdzie wystepuje najwieksze obciazenie cieplne (najczęsciej łazienka, ewentualnie salon z dużymi przeszklaniami). W reszcie pomieszczen trzba bedzie skrecac przeplywy, czyli jakaś czesc rur będzie tam niepotrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 16.03.2015 23:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Rurki co 10 cm aby była większa pow grzejąca kiedyś może tam stanie pompa ciepła . Na poddaszu też??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Buderus 17.03.2015 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 Pozwolę sobie zauważyć, że sformułowanie tematu brzmi ""Czy jest sens..."" nie zaś ""Jakie polecacie..."". To co sprawdzi się dla warunków X u pana Kowalskiego, niekoniecznie będzie dobre dla warunków Y pana Nowaka. Zawsze na to uczulam, ponieważ rzadko zdarza się, aby dwa różne domy posiadały jednocześnie identyczne warunki techiczne, zapotrzebowanie na zużycie ciepła i liczbę domowników. Tu wypowiedzieć powinien się przede wszystkim specjalista, który po zapoznaniu z możliwościami i oczekiwaniami domostwa, będzie w stanie zaproponować najkorzystniejsze obiektywnie rozwiązanie w kwestii ogrzewania podłogowego. Po swojej stronie polecam uwadze Państwa markę Buderus, która trafia w oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Kontakt do naszych techników znaleźć można na naszej stronie internetowej http://www.buderus.pl/kontakty/. W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszam - postaram się pomóc. Pozdrawiam,Konsultant marki Buderus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 17.03.2015 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 Pozwolę sobie zauważyć, że sformułowanie tematu brzmi ""Czy jest sens..."" nie zaś ""Jakie polecacie..."". To co sprawdzi się dla warunków X u pana Kowalskiego, niekoniecznie będzie dobre dla warunków Y pana Nowaka. Zawsze na to uczulam, ponieważ rzadko zdarza się, aby dwa różne domy posiadały jednocześnie identyczne warunki techiczne, zapotrzebowanie na zużycie ciepła i liczbę domowników. Tu wypowiedzieć powinien się przede wszystkim specjalista, który po zapoznaniu z możliwościami i oczekiwaniami domostwa, będzie w stanie zaproponować najkorzystniejsze obiektywnie rozwiązanie w kwestii ogrzewania podłogowego. Pozdrawiam, Konsultant marki Buderus A co Pan konsultant(małe k),ma na myśli pisząc o warunkach technicznych w nowym domu mających wpływ na wybór grzejnika ściennego czy podłogowego ? Jaki wpływ na taki wybór ma zapotrzebowanie domu na ciepło w nowym domu ? Jaki wpływ na wybór podłogowki a grzejnika ściennego ma ilość domowników ? Proszę o wyjaśnienie powyższych kwestii "konsultanta" Buderus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
epterode 26.03.2015 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 (edytowane) Mam kilka wycen jedne ze sprzęgłem inne bez i tak samo z siłownikami i regulatorami w pokoikach inne bez ?Czy to prawda że jak jest sprzęgło to piec podczas początkowego nagrzewania może grzeje dłużej ale na mniejszej temp . i lepiej kondensuje ?Bo już nie wiem w która stronę iść jedni tak drudzy tak. Tak samo czy brać kocioł z pełną automatyką czy np captur smart ale on jest tylko ON/OFF chyba ? Edytowane 26 Marca 2015 przez epterode Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 26.03.2015 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Mam kilka wycen jedne ze sprzęgłem inne bez i tak samo z siłownikami i regulatorami w pokoikach inne bez ? ....... Tak samo czy brać kocioł z pełną automatyką czy np captur smart ale on jest tylko ON/OFF chyba ? Odpowiem z własnego doświadczenia: Piec co piszesz ma automatykę kondensacyjne modulują mocą w zależności od warunków więc automatyka im sprzyja. On/off to dobre stwierdzenie pracy kotła jeśli nie potrzeba nie pracuje czyli działa prawidłowo. Autoregulacja - "pokojówką" stwarza ustawienie temperatury taką jaką potrzebujesz dla siebie chcesz 21*C ustawiasz i w tym pomieszczeniu gdzie jest czujnik temperatury tyle jest w całym domu. Chociaż tutaj do końca sam z sobą się nie zgodzę bo można przepływami i długością poszczególnych obwodów(zagęszczeniem rurek) zwiększyć lub zmniejszyć temperaturę w pomieszczeniach. "Pogodówka" czyli regulator pogodowy dodatkowo dostosowuje parametry pracy do zmieniających się warunków panujących na zewnątrz. Pracuje w pewnych krzywych grzania które ustala producent , lub w pewnym zakresie możemy je ustawić sami. Gdy dom jest rozległy, lub chcemy zróżnicować temperaturę wewnątrz pomieszczeń możemy pokusić się o indywidualne czujniki temperatur w każdym pomieszczeniu połączone z siłownikami na rozdzielaczu i tym samym będzie regulacja pokojowa. Zapewne ktoś się jeszcze wypowie, chciałem jak najprościej wytłumaczyć, co do sprzęgła w kondensacie to http://forum.muratordom.pl/showthread.php?201877-Sprzęgło-w-piecu-kondensacyjnym jest tutaj. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.