jendrulakowalski 23.12.2012 22:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 No niestety swoją drogą, planowałem wcześniej przedudowe starego budynku i już wtedy widziałem że konstruktor - właściciel firmy i jednocześnie urbanista w urzędzie to olewacz, potem doszło że partacz a nawet i ściemniacz . Finlandia a jak wyglądał montaż przed pojawieniem się kotew JB-D? Partyzantka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 23.12.2012 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Myślisz że kazda ściana 3 warstwowa ma teraz Jdb? Najczęsciej spotykanym sposobem jest "zalepienie" otworów zaprawą ciepłochronną. I dalej już montaż jest " normalny". Ps. Twoja sklejka 40mm.. mam wrażenie, że nawet jako szalunki na wiaduktach stosuje się cieńszą czy jesteś pewny, ze Twój projekt w praktyce wyjdzie taniej niż to JDB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 23.12.2012 22:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 (edytowane) Tego nie jestem pewien:) Zresztą ten element jest dla mnie najbardziej niejasny, bo może w zupełności wystarczy 25mm OSB?? Pytałem o niego w kilku postach. Gdybym zamontował tak jak mówisz musiałbym robiś węgarki na całą cegłę i stosować konsole przykładowo HK4 zamiast zbrojenia murfor. Cena dla okna 2500mm 230 - 300 euro netto Zreszta i tak jest kilka miejsc gdzie taką konsole będę musiał zastować. pozdrawiam Edytowane 24 Grudnia 2012 przez jendrulakowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 24.12.2012 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Architekt z uprawnieniami na każdym z rzutów parteru piętra i przekroju wyrysował inną liczbę stopni schodowych, konstruktor nie policzył zbrojenia w obrębie otworu na schody w stropie, nie opisał zbrojenia dla poszerzenia ław, ani dla słupów, nie policzył zbrojenia dla belki nad wejściem, ani nie rozrysował i policzył zbrojenia schodów i belki schodowej w stropie, błędnie zwymiarował otwór na schody w stropie, w opisie podał zbrojenie ław fi 14 a w rysunkach fi 16, grubość stropu w obliczeniach 12 w części rysunkowej 15cm, klasy wytrzymałości drewna w opisie 27Mpa - ciekawe gdzie kupić, w obliczeniach, dach obliczony dla obliczeń stałych mniejszych niż uzgodnione, w garażu dach skonstruowany z krokwii 14x22 w rozstawie 65cm, ( a wystarczyło dać płatew - oparcie dla słupów jest). Mało tego zlokalizował budynek w niewłaściwym miejscu na działce niż było uzgodnione (udało się to załatwić przez podmianę projektów bez konieczności zmiany do projektu budowlanego. Tak jest. Architekt - konstruktor przede wszystkim to partacz olewacz i ściemniacz - ten na którego trafiłem. Mało tego dom był praktycznie zaprojektowany w części architektonicznej prze ze mnie w całości, wystarczyło policzyć ławy, strop, belki dach. Wszystko to trwało 9!!! miesięcy. Nie obyło się straszeniem kancelarią prawną, bo do dzisiaj bym nie miał projektu. A wszystko przez mój jeden głupi błąd. Wpłaciłem zaliczke. Nie sądzę, że to zaliczka była przyczyną tego co Cię spotkało. Poprostu trafiłeś na DYLETANTA. To samo może Cię spotkać kiedy będziesz korzystał z podwykonawców robót budowlanych. Tak jest na calym Świecie - i w Niemczech, Szwajcarii, Szwecji a Anglia to chyba centrum malkontenctwa, olewania Klientów etc.. Architekci - identico - akurat mam styczność z niemieckimi "kreślarzami" to mogę cos na ten temat powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 24.12.2012 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 (edytowane) Słuchaj - dobrze by było, żeby to ktoś policzyłten Twój pomysł - konstruktor. Roleta generuje naprężenia na całą konstrukcję.Gdybym to ja miał kombinować to w strefie mocowania skrzynki nie zastosował bym płyty paździerzowej - marki stalowe TAK. Edytowane 24 Grudnia 2012 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 24.12.2012 13:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Nie sądzę, że to zaliczka była przyczyną tego co Cię spotkało. Poprostu trafiłeś na DYLETANTA. To samo może Cię spotkać kiedy będziesz korzystał z podwykonawców robót budowlanych. Tak jest na calym Świecie - i w Niemczech, Szwajcarii, Szwecji a Anglia to chyba centrum malkontenctwa, olewania Klientów etc.. Architekci - identico - akurat mam styczność z niemieckimi "kreślarzami" to mogę cos na ten temat powiedzieć. Mała pociecha, niestety za każdym razem gdy próbowałem uwolnić się od tej firmy i odebrać zaliczkę w pełni, właściciel- konstruktor wymyślał jakieś rozliczenia za jakieś popełnione roboty. No trudno, etap projektu i pozwolenia mam z głowy na szczęście. A z racji tego że jestem przesadnie dokładny, podejście tego faceta do klienta i do tego czym jest projekt budowlany rozbiło mój osąd na temat kompetencji inżyniera budowlańca. Co do płyt OSB sugerowałem się tym: http://oknaidrzwib2b.pl/biblioteka/vademecum/okna/958-jak-i-kiedy-montowac-okna i przykładowo tym http://www.budujesz-kupujesz.pl/wstawiamy-okno http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQYw7L5RbIHyCb1yyikxrno6tJQ-xSlk0jpyDAcersdJwB_OqblnQ http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSnEAhY1H9Rqom2wk3azri5LiPZdDOY5jtwaYcsUa7Bg836Lm74rQ http://www.passivhaus-halsbach.de/images/20011028%20Fenstermontage%20Draufsicht%20aussen_w.jpg http://www.passivhaus-halsbach.de/images/20011028%20eingebautes%20Fenster%20innen_w.jpg Całe budownictwo szkieletowe opiera się o płyty OSB, istotne wydaje mi się dokładne zaizolowanie tak aby płyty nie miała dostępu do wilgoci. Z drugiej strony skejka napewno jest solidniejsza. Dlatego wolałbym sklejke, co podnosi niestety koszty. Obliczenie konstrukcyjne płyty dla oparcia okna jest chyba jedynym słusznym rozwiązaniem gdy nie ma żadnych przykładów na których można by bazować. Zatrudnie do tego kuzyna - kierbuda. Jeszcze mała wzmianka co do taśmy rozprężnej od strony zewnętrznej w ścianie trójwarstwowej. Będąc wielokrotnie w Niemczech nie zauważyłem nigdzie takowej taśmy. Zawsze uszczelniacz na styku cegły z ościeżem i ościeża z parapetem. Fakt faktem że patrzyłem na stare budownictwo ale uszczelniacz ten wszędzie pozostawał w świetnej formie, elastyczny, mocno związany z murem, nie łuszczący się, czy kruszący. Pomimo że budynek miał przykładowo 30lat bez wymiany okien. Oczywiście ściana trójwarstwowa, pustka powietrzna. Wydaje mi się że tam nie ma potrzeby aby uszczelnienie od strony zewnętrznej miało niski opór dyfuzyjny. Bo jest pustka wentylująca wełnę oddzielająca ją od wilgotnego muru. Nadal nie wiem jak to jest z tą folią od strony zewnętrznej oddzielającą piankę i wełną od wilgotnego parapetu. Marki stalowe - kombinuje i będę robił przekrój dla zamocowania drzwi balkonowych i zewnętrznych - tam będą konsole i węgarek na całą cegłę. Przy oknach musiałbym robić wylewki pod parapetem żeby je gdzieś utopić?? Dobrze kombinuje? Mam problem z poprawnym wykonaniem mocowania drzwi balkonowych, wynika to z konstrukcji cokołu i ściany trójwarstwowej oraz rozmieszczenia izolacji poziomej i fartucha na klinie ( do puszek wentylacyjnych elewacji). Zdrowych i wesołych tak apropo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 28.12.2012 12:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Słuchaj - dobrze by było, żeby to ktoś policzyłten Twój pomysł - konstruktor. Roleta generuje naprężenia na całą konstrukcję. Gdybym to ja miał kombinować to w strefie mocowania skrzynki nie zastosował bym płyty paździerzowej - marki stalowe TAK. No to jak z tymi markami? Jak Ty byś to zrobił? Jakoś fachowcy omijają ten wątek szerokim łukiem, a dowiedziałem się że montuje/montowało się tak okna w Austrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 29.12.2012 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 (edytowane) Ten typ montażu jak na fotach nazywa się wymuszonym ościeżem a kolokwialnie na tzw. dechę - może być. Dechy impregnowane i zabezpieczone lakierem bezbarwnym ( wykonasz w swoim zakresie na budowie kupując odpowiednią chemię ). Okna w ten sposób są montowane i trzymają się długie lata. Jednak w przypadku kombi rolety z oknem uważam, że powinno się stosować gięte, stalowe kątowniki - blacha 6 mm. Zapewniają wysoką sztywność konstrukcji - roleta + okno. Praca pancerza rolety podczas zwijania i rozwijania wprawia w drgania cała konstrukcję co po latach użytkowania ma wpływ na trwałość połączeń mechanicznych. Edytowane 29 Grudnia 2012 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jendrulakowalski 29.12.2012 16:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 A czy wzmocnienie i wyższa stabilność w przypadku okna z roletą powinno dotyczyć samego oparcia okna , czy boki też powinny być wzmocnione takimi kątownikami przykładowo?Czy mogły by pozostać wg Ciebie tak jak narysowałem, ze sklejki 25mm. Obramowanie jak na rysunku jest otulone z każdej strony styropianem/pianką/wełną. Żadne wykraplanie na styku obramowania z innym materiałem nie powinno mieć miejsca.Jak z tą folią od zewnątrz? Gdzie powinna być zamocowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 06.03.2013 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 wątek trochę umarł, a również interesuje mnie taki sposób montażu jako alternatywa dla konsolczy ktoś ma praktyczne doświadczenia w takim montażu? zwłaszcza przy murze 2W z ociepleniem styropianem? wydaje mi się, że dzięki zastosowaniu skrzynki można by znacznie uprościć montaż izolacji w stosunku do konsol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 06.03.2013 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Witam wątek trochę umarł, a również interesuje mnie taki sposób montażu jako alternatywa dla konsol czy ktoś ma praktyczne doświadczenia w takim montażu? zwłaszcza przy murze 2W z ociepleniem styropianem? wydaje mi się, że dzięki zastosowaniu skrzynki można by znacznie uprościć montaż izolacji w stosunku do konsol hmmm "zlepienie" skrzynki plus jej montaż w otworze potem w tym wszystkim okno ma być prostszy oo konsol - no nie wiem nie wiem na moje raczej nie bardzo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 06.03.2013 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 czy oprócz trudności w wykonaniu skrzynki widzisz inne wady tego rozwiązania?wydaje mi się, że przy dobrze wymurowanych otworach okiennych wykonanie skrzynki nie powinno stanowić dużego problemuw samej skrzynce okno mozna by zamontować np. za pomocą kotw przykręcanych do litego muru, a okno uszczelnić taśmą rozprężną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 07.03.2013 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Witam czy oprócz trudności w wykonaniu skrzynki widzisz inne wady tego rozwiązania? wydaje mi się, że przy dobrze wymurowanych otworach okiennych wykonanie skrzynki nie powinno stanowić dużego problemu w samej skrzynce okno mozna by zamontować np. za pomocą kotw przykręcanych do litego muru, a okno uszczelnić taśmą rozprężną nie nie widzę - co do zasady wszystko jest tak jak być powinno, systemy takie stosuje się z powodzeniem w północnej europie należy jednak pamiętać, że połączenie tej skrzynki z murem to też połączenie i należy wykonać je tak samo szczelnie jak montaż samego okna. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 07.03.2013 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 zastanawiam się jeszcze co do materiału, opcje są następujące:1. sklejka - największa wytrzymałość i cena2. OSB - kompromis wytrzymałości i ceny3. MFP - trochę wytrzymalsze od OSB4. Płyty Cementowo-Włókniste - wydaje mi się, że ten materiał będzie bardziej odporny na ew. wilgoć, cena wyższa niż OSB samo uszczelnienie powinno być dosyć proste, gdyż jednak uszczelniamy między sobą płaszczyznyw przypadku dobrze wykonanej ściany uszczelnienie polega w zasadzie na przyklejeniu płyty do ściany i tylko uszczelnieniu styku płytokno wstawiamy w skrzynkę i albo uszczelniamy je taśmą rozprężną albo pianujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 08.03.2013 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 zastanawiam się jeszcze co do materiału, opcje są następujące: 1. sklejka - największa wytrzymałość i cena 2. OSB - kompromis wytrzymałości i ceny 3. MFP - trochę wytrzymalsze od OSB 4. Płyty Cementowo-Włókniste - wydaje mi się, że ten materiał będzie bardziej odporny na ew. wilgoć, cena wyższa niż OSB samo uszczelnienie powinno być dosyć proste, gdyż jednak uszczelniamy między sobą płaszczyzny w przypadku dobrze wykonanej ściany uszczelnienie polega w zasadzie na przyklejeniu płyty do ściany i tylko uszczelnieniu styku płyt okno wstawiamy w skrzynkę i albo uszczelniamy je taśmą rozprężną albo pianujemy Na stronie ISO-Chemie znajdziesz film instruktazowy na ten temat. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 08.03.2013 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 (edytowane) dzięki za link, kiedyś już trafiłem na ten filmik na filmiku okno jest w skrzynce ale w dalszym ciągu w licu ściany, ja chciałbym zrobić podobnie ale okno wysunąć w warstwę ocieplenia w przekroju tak to by wyglądałohttp://img856.imageshack.us/img856/7803/detal.png Edytowane 8 Marca 2013 przez skrabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 08.03.2013 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Twój pomysł montażowy przypomina trochę budowanie w technologii szalunku traconego. Według mnie jest to wykonalne, chociaż dół okna rozwiązałbym całkowicie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 08.03.2013 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 napisz jak, chętnie posłucham Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 08.03.2013 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 napisz jak, chętnie posłucham Wierzę, ale ja nie projektuję montaży na forach, a na placach budowy w oparciu o zastany stan zaawansowania budowy, względnie projekt . A co do Twojej koncepcji, to na przekroju oknu brakuje stabilnego podparcia (chyba, że czegoś nie dostrzegam). Nie wiem jak chcesz to rozwiązać, ale na pewno okno nie może opierać się na parapecie wewnętrznym. Tu aż się prosi o "stopę" na całej szerokości okna. I przynajmniej "najchudsze" uszczelnienie styku pomiędzy "skrzynią", a murem ościeży. Konieczne wydaje się też rozwiązanie punktów mocowania mechanicznego. Śruba na przelot przez profil i 2 cm płyty OSB może być trochę licha. Jakby tak od zewnątrz dodatkowy klocuszek w miejscu nawiertu? Wzmocnił by połączenie, a przy okazji był czymś na kształt quasi kotwy dla skrzyni na parcie wiatru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 09.03.2013 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 hejpatrząc od dołu na rysunku są:1. mur2. OSB (lub coś innego) wg obliczen 20mm wystarczy, można dać 30, przykręcone do muru3. ciepły parapet (nie koniecznie potrzebny, ale dałem go w przekroju)4. okno OSB jest przykręcone do muru, natomiast okno będzie oparte o OSB lub ciepły parapet, okno przymocowałbym bezpośrednio do muru za pomocą standardowych korew parapet nie przenosi obciążeń, jest mocowany po zamocowaniu okna uszczelnienia nie wrysowalem, ale oczywiście jak będe przykręcał OSB do ściany to pod płytę pójdzie jakaś masa uszczelniająca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.