Barth3z 04.01.2013 21:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Co do pozbycia się krokwi to myślę, że ten dach mógłby sobie poradzić przy wiatrach. Ale tutaj trzeba jednak projektanta, który obliczy naprężenia. Zauważ, że ta płyta warstwowa byłaby od góry pokryta blachą imitującą dachówkę, a ta jest zbliżona do blachy falistej. Blacha falista jest bardzo odporna na zginanie poprzeczne a tym bardziej, że w jakimś tam stopniu jest wzmocniona podklejoną pianką PUR. Zastanawiałem się na tą konstrukcją, ale żonie nie bardzo się podoba Biorąc jednak aspekt wykonania taniego dachu pasywnego może wrócę do rozważań. Wcześniej zastawiałem się nad takim domkiem: ale czytałem, że w takich domkach rynnę należy ukrywać pod warstwą izolacji, co dla domu pasywnego to jakaś herezja Ten domek co wkleiłeś, to z jakiejś pracowni projektowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.01.2013 21:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 http://www.baubiologie.at/europe/austria/austria.html?id=156 krokwie Dasz EPS jak chcesz i piankę z pif pafa i będzie gites, nic będzie pływać kurczyć się itp . W linku który podałeś, krokiwie wystają poza obrys budynku. Dodatkowo zastosowano nawet pełne deskowanie. Ja miałem na myśli odciąć (nie zaprojektować) krokwie wystające poza obrys budynku i wystawić samą płytę warstwową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.01.2013 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 (edytowane) Teraz dajesz to deskowanie na krokwie miedzy nie XPS bodaj 5cm miedzy deski a krokwie i tyle to samo z okapem dobijasz listwy z przekładką z XPS a do tego mocujesz pseud krokwie . Myślisz sam mam ten problem to Ci podaje świeże rozwiązanie z teraz a wójek gogle http://www.google.pl/search?q=hale+stalowe&aq=f&sugexp=chrome,mod%3D18&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=nU3nUIcny5iFB53RgeAF&biw=1515&bih=758&sei=oE3nUPuuMcfE4gSKxYDACQ#um=1&hl=pl&tbo=d&tbm=isch&spell=1&q=passiv+haus+roof&sa=X&ei=KE7nUJHyNe324QTd3oGoBg&ved=0CFEQBSgA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.bGE&fp=2da9bc7ab95a4082&bpcl=40096503&biw=1515&bih=758 znalazł to http://www.google.pl/imgres?q=passive+roof+panel&um=1&hl=pl&sa=N&tbo=d&biw=1515&bih=717&tbm=isch&tbnid=Ni_de7hZDqJcrM:&imgrefurl=http://www.architizer.com/en_us/projects/pictures/malagash-passive-house/4947/241765/&docid=-aZ1ntkoy1yfTM&imgurl=http://stat2.architizer-cdn.com/mediadata/projects/332011/r990x990/189fbdbf.jpg&w=640&h=480&ei=L1DnUPm6L6nx4QT_qYGQDw&zoom=1&iact=hc&vpx=943&vpy=126&dur=707&hovh=194&hovw=258&tx=114&ty=96&sig=108409765938813327584&page=1&tbnh=136&tbnw=180&start=0&ndsp=31&ved=1t:429,r:5,s:0,i:102 http://www.bauder.de/en/pitched-roof/system-solutions/new-build/passive-house/passive-house-example-5.html Edytowane 4 Stycznia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.01.2013 22:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 (edytowane) Krążymy koło tematu, ale chyba nie trafiamy w ten sam punkt.Spróbuje gdzieś coś poszukać, aby zwizualizować to o co mi chodzi. A chodzi mi przede wszystkim o "taniość", czyli o zrobienie konstrukcji dachu jak ten:http://viking-house.ie/PassivHaus/wp-content/uploads/2011/04/Roof-Wall-junction.jpga na to panel dwuwarstwowy z wyciętym kawałkiem spodniej blachy, ale tylko na tyle, żeby skleić z izolacją ściany. Panel warstwowy wystaje jednak dalej poza obsyściany ale dalej ma blachę z dwóch stron. Blaha od spodu stanowi już gotową podbitkę oraz nie ma krokwi. Nie trzeba podklejać dodatkowych XPS'ów ani obudowy do podbitki. Mniej więcej jak tutaj:http://www.building.co.uk/pictures/458xAny/4/8/6/1643486_300dpiRacecourse_Section.jpgNie chcę zabudowywać wystających krokwi. Nie chcę ich wogóle. Edytowane 4 Stycznia 2013 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.01.2013 23:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 To zrób krokwie w środku obudowane OSB czy inną badziewnią.Na to płyty EPS czy XPS i do tego dach.Kiedy to pokleisz całą powierzchnią nie ma bata musi trzymać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 07.01.2013 11:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Te zdjęcie, które teraz podałeś przedstawia - wg mnie - lepiej wykonany dach, ponieważ nachodzi na ścianę szczytową. Jest cieplej, szczelniej i łatwiej wykonać. Co do zabudowy dachu płytami warstwowymi, to znalazłem taką fotkę: Zdjęcie trochę słabej jakości, ale pokazuje, że można wyjść płytą warstwową poza obrys budynku. Pytanie tylko ile? Pokazane jest też ocieplenie ścian płytami warstwowymi Dzwoniłem do Kinspana i podobno w Sobótce (koło Wrocławia) wykorzystali przy budowie panele warstwowe z imitacją dachówki. Chyba się tam wybiorę pooglądać obróbkę. kszhu.int, dałeś mi teraz to myślenia z tym krótszym okapem. Muszę tylko zwizualizować swój projekt, aby zobaczyć jak to wygląda. Oglądałem kilka tego typu domków na tej stronie: http://www.polskidom2000.pl/pl/oferta-domow/domy-pasywne i uważam, że trzeba by umiejętnie zaaranżować elewację, żeby nie wyszła typowa stodoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 07.01.2013 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Napisze tak.Z tego co widzę na tych fotkach to mostek termiczny od tego ceownika stalowego jest dalece większy niż krokwie drewniane.http://www.ecopasshouse.pl/plustak.htmlciekawe . ja jednego kolegę skrzyczałem za oddychające ściany.Jednak w linku jest coś dla Ciebie. Edytowane 7 Stycznia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 07.01.2013 12:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Oczywiście nie miałem na myśli tego ceownika stalowego! Toż to zbrodnia, gbybym chciał coś takiego tam wstawić Co do linku to już się zabieram za lekturę. Nie natrafiłem wcześniej na nich, chyba za słabo googlowałem. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 07.01.2013 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210753-Legolit-Plustak-Ignucell To jest zasługa tego Kolegi. Naskoczyłem na Niego za "oddychające ściany" Troszkę mi łyso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 07.01.2013 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Jeszcze tego nie produkują, a już czuję sakramenckie pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 07.01.2013 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 מרכבה : nie musi ci być łyso...A przecież zawsze można zadzwonić co i jak. Poza tym tak między bogiem a prawdą - robiąc nazwijmy to "tradycyjną" konstrukcję dachu - też trzeba dać pieniądze i za więźbę i za jej montaż i jeszcze dopilnować by chłopaki zrobili co i jak. Kto pyta nie błądzi - spróbować można zawsze, najwyżej nic z tego nie wyjdzie. Do tego wszystkiego oczywiście należy doliczyć robociznę. Marginesem - w biurze kiedyś (lat temu iks kiedy hasło dom pasywny nie istniało) ocieplałem dach tradycyjny wełną mineralną - robota naprawdę należała do bardzo parszywych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 07.01.2013 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 http://www.baubiologie.at/handwerkersuche/hoeller.html mnie to motywuje A i to co napisali w październikowym muratorze o budowie domów z kostek słomy to przemieszanie szczególnie współczynnika lambda z U Ja nie widzę problemu w mocowaniu takich płyt Pasem blachy nierdzewnej od góry i zakotwić to gdzieś... Tam gdzieś gdzie nie będzie psuć izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.01.2013 07:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Poza tym tak między bogiem a prawdą - robiąc nazwijmy to "tradycyjną" konstrukcję dachu - też trzeba dać pieniądze i za więźbę i za jej montaż i jeszcze dopilnować by chłopaki zrobili co i jak. Kto pyta nie błądzi - spróbować można zawsze, najwyżej nic z tego nie wyjdzie. Do tego wszystkiego oczywiście należy doliczyć robociznę. Z płyt Plustak można zrobić dach o maksymalnej rozpiętości 6m. Powyżej 6m i tak musisz robić więźbę, więc tutaj nie zaoszczędzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.01.2013 08:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 6m na połać czyli przy niewielkim kącie z 10m pomiędzy murłatami czy 6m między murłatami? Jak to drugie to domy nie będą się nazywały "stodoły" tylko "kontenery";) Sorry, rzeczywiście - 6m to maksymalna długość płyty samonośnej. Nie wiem tylko jaki kąt mozna uzyskać, ale rozpiętość 9m napewno wyjdzie. I tak uważam, że w zależności od docelowego pokrycia, lekka lub ciężka więźba, pełne deskowanie, 30cm dobrego styro, na to kontry, łaty i albo blacha albo dachówka - najtaniej, najszybciej i pewnie nic o wiele lepszych parametrach się nie wymyśli. Nie wiem czy można mocować kontrłaty do samego styro. Obawiam się, że nie i potrzebne będzie ponowne deskowanie. Ale jeśli zamiast styro damy 20cm PURw postaci płyt (są takowe na allegro kryte dodatkowo dwustronnie folią alu za 98zł brutto) to można. Nie wiem, czy nie warto miedzy deskowaniem a płytami PUR dać folię paroprzepuszczalną, aby krokwie "oddychały" przez deski. Przynajmniej wtedy, jeśli chcesz od wewnątrz polecieć "zamkniętą" pianką PUR lub zastosować paroizolację pod płytami GK. No chyba, że chcesz zostawić krokwie na widoku, wtedy będą "oddychały" do wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.01.2013 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Tylko styki płyt chronimy przed parą wodną, bo sama płyta w sobie jest zabezpieczona.Stąd też kiedy pozaklejasz połączenia ,analogicznie jak obróbka paroszczelna wokoło okna od środka.To nie ma potrzeby kombinowania z dodatkową paroizolacją. Jedyne co to przy wilgotności 95 i więcej % trzeba dać powłokę zmywalną na płyty bobędzie się "lać" woda. Po prostu nadmiar ciśnienia pary wodnej rzeczywistego nad nasyceniem stąd punkt "rosy" przy minimalnie "zimniejszej" przegrodzie będzie zaraz na niej.Dopiero jak by miała temp np 20,3 a powietrze 20 nic się stanie nawet przy 99% wilgotności.Musiała by to być przegroda z ogrzewaniem.Stąd właśnie punkt rosy przy 99% wilgotności jest już przy minimalnie mniejszej temperaturze np 19,8 czy 19,9 już powoli powietrze o temp 20 i 99% nie mieści wilgoci przy 19,9 st i tak w dółspada wilgotność to i spada ten punkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maryo1977 02.02.2013 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Witam.Rozwazam wykorzystanie plyt poliuretanowych na swoim dachu. Z dostepnych i uzyskanych informacji po zalozeniu tych plyt na pelne lun azurowe deskowanie ( w zaleznosci kot i jak chce miec wykonczone poddasze), montujemy kontrlaty , laty i krycie docelowe no dachowke. Dzieki temu nie musimy martwic sie o przeciekajacy dach i o robienie szczeliny wentylacyjnej wewnatrz budunku. Plyty sa na pioro- wpust , na wierzchniej stronie maja pape z zakladka. W zasadzie mamy z jednym zamachem zrobione ocieplenie i wykonczenie poddasza. Jestem na etapie poszukiwan takiego domu zeby zorientowac sie czy rzeczywiscie jest tak pieknie jak to jest napisane. Jezeli ktos ma jakiekolwiek informacje to prosze o kontak : [email protected]PozdrawiamMariusz Kaczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 17.04.2013 13:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 masz na myśli coś takiego?:http://allegro.pl/szklo-piankowe-foamglas-f-60x45-gr-10cm-i3004264427.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miron2 06.07.2013 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 Ostatnio rozmawiałem z babeczką z Slocraftu, płyta osb3 z pianą w środku, oni tylko produkują, myślę że to jest to, nawet się zastanawiam czy nie zamienić na h-block moich th-400 z których mam zamiar budować. http://solcraft.pl/hblock-plus.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 10.07.2013 13:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 cena ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 13.07.2013 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 weź koszt 1m2 płyty, omnóż przez 2, potem cenę rynkową piany zamk. - dodaj jedno do drugiego, dodaj jeszcze 25% i powinno być orientacyjnie OK. Wysłałem zapytanie już 2 tyg temu - do dzisiaj zero odzewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.