Barth3z 14.07.2013 05:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Do tej pory nie znalazłem nic lepszego i tańszego od płyty PIR o grubości 20cm dwustronnie laminowanej aluminium - 98zł brutto za 1m2. Izolacja ta zastosowana nakrokwiowo osiąga "U" przegrody jak dla wymagań dla domu pasywnego. Mam jednak pytanie do Was pytanie:Zakładając, że wykonam pełne deskowanie za pomocą płyty MFP i na to położę w/w płytę, to czy stosować coś pomiędzy ? np. membranę z EPDM czy coś paroprzepuszczalnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 14.07.2013 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 a która z tych dwóch warstw co podałeś przepuszcza parę wodną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.07.2013 09:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 płyta MFP? Tym bardziej , że od spodu chcę trysnąć kilka cm pianką zamkniętokomórkową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 14.07.2013 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 A czemu nie położyć od razu dachu warstwowego, ocieplanego samego z siebie, ze swej konstrukcji z blachą itd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.07.2013 06:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Z płytą warstwową jest taki problem, że montujesz je wzdłuż. Ich szerokość jest ok. 1m, a rozstaw krokwi co 90cm. Inna sprawa z płytami PIR/PUR pokrytymi alu. Tutaj można montować bez deskowania i w sumie to nie jest głupi pomysł. Tylko czy w tym przypadku nie wstawić coś pomiędzy taką płytą a krokwiami ? Tym bardziej, że od spodu chcę opiankować szczelnie cały dach kilkucentymetrową warstwą pianki zamknietokomórkowej. Więźba będzie wówczas z dwóch stron szczelnie zamknięta. Czy nie będzie problemu z drewnem (więźba prefabrykowana) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 16.07.2013 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 też chcę pianować od spodu, chyba że Solcraft ma niezłe ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 16.07.2013 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Ale jeśli dach byłby robiony jak klocki i takoż składany z gotowych elementów ocieplanych i izolowanych - jak drzewiej domy z wielkiej płyty to chyba byłoby lepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 17.07.2013 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Pytanie czy taniej - taniej znaczy tradycyjnie plus powiedzmy 20%. ceny detaliczne S..ft zaczynają się od 166zł/m2 U=0,21 do 236zł/m2 U=0,12 H-Block. H-Block-plus - drożej średnio 30%. czy to opłacalne? Każdy musi policzyć za i przeciw, korzyści płynące ze szczelnej konstrukcji, deskowania góra-dół, łatwości montażu i innych rzeczy. Dla mnie nawet w detalu oferta ma wiele zalet nawet w detalu jeśli chodzi o dach. Co do ścian to się nie wypowiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 17.07.2013 14:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Wg zdecydowanie za drogo. Juz lepiej zakupić płyty z odzysku - http://www.firma-aman.pl/produkt/pianka-poliuretanowa-frezowana-poliuretan-docieplenia-izolacje/ lub http://www.hale-frost.pl/poliureta-miekkie1.html - płyta 20cm za 98zł brutto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amca 25.07.2013 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Do tej pory nie znalazłem nic lepszego i tańszego od płyty PIR o grubości 20cm dwustronnie laminowanej aluminium - 98zł brutto za 1m2. Izolacja ta zastosowana nakrokwiowo osiąga "U" przegrody jak dla wymagań dla domu pasywnego. Mam jednak pytanie do Was pytanie: Zakładając, że wykonam pełne deskowanie za pomocą płyty MFP i na to położę w/w płytę, to czy stosować coś pomiędzy ? np. membranę z EPDM czy coś paroprzepuszczalnego ? Na poszycie z płyt mfp można stosować membranę paroprzepuszczalną. Jest to nawet zalecane. Membrana jest m.in. po to aby woda nie zalegała na deskach lub płytach (np. skropliny z blachy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 25.07.2013 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Wg zdecydowanie za drogo. Juz lepiej zakupić płyty z odzysku - http://www.firma-aman.pl/produkt/pianka-poliuretanowa-frezowana-poliuretan-docieplenia-izolacje/ lub http://www.hale-frost.pl/poliureta-miekkie1.html - płyta 20cm za 98zł brutto drugi nie działa - nie można zweryfikować, ale wierzę na słowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 25.07.2013 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Na poszycie z płyt mfp można stosować membranę paroprzepuszczalną. Jest to nawet zalecane. Membrana jest m.in. po to aby woda nie zalegała na deskach lub płytach (np. skropliny z blachy). Jesteś pewna, że membrana paroprzepuszczalna służy do tego coby woda na deskowaniu nie zalegała? Bo normalnie ludzie dają to z innego powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 15.05.2015 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 (edytowane) Że też znowu musiałem pomyśleć o tym samym rozwiązaniu co Bart3z Bart3z, dlaczego zrezygnowałeś z tego rozwiązania? Do mnie bardzo to przemawia ze względu na czas wykonania. Mamy za jednym zamachem deskowanie, wiatroizolację i izolację cieplną (choćby częściowo). Tylko czy to nie będzie niebezpieczne jak damy blachę na izolację? Czy wpakowanie celulozy między krokwie pod płytę warstwową (przy powiedzmy 10-centymetrowej płycie nakrokwiowo) rozwiąże problem ewentualnej kondensacji? I czy on w ogóle istnieje w takim przypadku? A jakby dobrze zakombinować to może udałoby się zrobić całą izolację i jeszcze do tego konstrukcję nośną. To by była już malina. Kiedyś widziałem filmik jak w domku robią dach z takiej grubej płyty, która jest samonośna (znaczy nośna, nie ma dodatkowej konstrukcji podpierającej). Nie mogę go jakoś teraz odszukać. Zdjęcia samochodów stojących na tych płytach pokazują ich wytrzymałość. Potencjał jest tylko jaki tu się kryją niebezpieczeństwa, jakby dać od spodu płytę osb a od góry blachę? Czy może obustronnie osb i na górę jakaś membrana? Sam już nie wiem Edytowane 15 Maja 2015 przez zibuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.05.2015 06:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Że też znowu musiałem pomyśleć o tym samym rozwiązaniu co Bart3z Bart3z, dlaczego zrezygnowałeś z tego rozwiązania? bo zmieniłem projekt na taki z izolacją od wewnątrz. Gdybym trzymał się pierwotnego zapewne zrobiłbym pokrycie płytą warstwową. Trapezowa płyta warstwowa ma jeszcze dodatkową zaletę. Idealnie pasuje pod stelaż PV. Do mnie bardzo to przemawia ze względu na czas wykonania. Mamy za jednym zamachem deskowanie, wiatroizolację i izolację cieplną (choćby częściowo). Otóż to. Tylko czy to nie będzie niebezpieczne jak damy blachę na izolację? Czy wpakowanie celulozy między krokwie pod płytę warstwową (przy powiedzmy 10-centymetrowej płycie nakrokwiowo) rozwiąże problem ewentualnej kondensacji? I czy on w ogóle istnieje w takim przypadku? Celuloza w tym miejscu będzie zdecydowanie na plus, choć warunków do kondensacji tam raczej nie będzie. A jakby dobrze zakombinować to może udałoby się zrobić całą izolację i jeszcze do tego konstrukcję nośną. To by była już malina. Kiedyś widziałem filmik jak w domku robią dach z takiej grubej płyty, która jest samonośna (znaczy nośna, nie ma dodatkowej konstrukcji podpierającej). Nie mogę go jakoś teraz odszukać. Zdjęcia samochodów stojących na tych płytach pokazują ich wytrzymałość. To są drogie rozwiązania, bo przygotowywane w fabryce. Dodatkowo muszą być zaprojektowane do konkretnego domu. Potencjał jest tylko jaki tu się kryją niebezpieczeństwa, jakby dać od spodu płytę osb a od góry blachę? Czy może obustronnie osb i na górę jakaś membrana? Sam już nie wiem Nie wolno stosować blachy bezpośrednio na płytę OSB ! Płyta OSB ma bardzo wysoki współ. oporu dyfuzyjnego i pod blachą będzie kondensowała się wilgoć. Lepszą płytą jest płyta MFP, ale wymaga ona przestrzeni wentylacyjnej przynajmniej od spodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 15.05.2015 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 (edytowane) Trapezowa płyta warstwowa ma jeszcze dodatkową zaletę. Idealnie pasuje pod stelaż PV. no właśnie o to chodzi ile tutaj rozwiązujemy za jednym zamachem. żal tego nie wykorzystać Nie wolno stosować blachy bezpośrednio na płytę OSB ! Płyta OSB ma bardzo wysoki współ. oporu dyfuzyjnego i pod blachą będzie kondensowała się wilgoć. Lepszą płytą jest płyta MFP, ale wymaga ona przestrzeni wentylacyjnej przynajmniej od spodu. nie bardzo rozumiem. piszesz o pokryciu z blachy na taka płytę warstwową płyta osb - piana/styro - płyta osb? czy o blasze jako górną warstwę płyty warstwowej płyta osb - piana/styro - blacha (idąc od spodu). w obu przypadkach mamy chyba to samo. blacha nieprzepuszczająca na górze. z tym, że przy osobnym pokryciu z blachy możemy dać pod nią szczelinę przewietrzającą. osb słabo przepuszcza parę ale jednak przepuszcza więc jeśli płyta poszyta z góry blachą to chyba z dołu też blacha, żeby całkowicie odciąć parę od izolacji? Edytowane 15 Maja 2015 przez zibuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 15.05.2015 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 co mi jeszcze przyszło do głowy. jest problem ze znalezieniem producenta albo porażają ceny. a jakby tak wykonać stelaż takiej płyty z osb (podwójne H) i zamówić firmę która je wypełni pianą. i dopiero wtedy na dach ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 19.05.2015 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 wysłałem z ciekawości zapytanie o cenę H-block. 200zł/m2 brutto w wypełnieniem 100mm pianki i 320zł z wypełnieniem 180mm (Hblock plus). Lekkie przegięcie. Dziwne, bo płyty warstwowe z blachą po obu stronach można dostać spokojnie o połowę taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 19.05.2015 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 pracowałem przy zabudowach ciężarówek, opcje były dwie: wstrzykiwanie piany albo styrodur i klejenie na stole podciśnieniowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek349 05.06.2015 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 Wydaje się byc okej nie zapomnij o solarach na dachu możesz sprawdzić tę stronę, bardzo pomocna http://www.dedietrich-solary.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekdl 15.07.2015 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Witam, założyłem temat w "Dachy" ale widzę, że to miejsce może być odpowiedniejsze, ale do rzeczy Temat betonowych skosów krytych później więźbą dachową jest już dość znany, a co jeśli chciałoby się zmienić trochę to podejście, tzn. Założenie dom z dachem dwuspadowym (stodoła) bez okapów z następującymi warstwami:- pełne skosy lane z betonu (nie tylko tzw "trumna");- wzdłuż dachu 3-4 rzędy konstrukcji (np ocynkowany profil typu "Z" do płyt warstwowych lub odpowiedniej grubości belka drewniana);- izolacja - między belkami styropian normalny elewacyjny, ponieważ nie musi przenosić żadnych obciążeń; - całość przykryta płytą warstwową 8-10cm pojedynczo krytą blachą, płyta mocowana do wcześniej przygotowanej konstrukcji rozmieszczonej wg zaleceń producenta płyty. Otrzymujemy solidny dach, zapewniający szczelność powietrzną oraz izolacyjność cieplną, wykończenie wewnętrzne wg uznania - mnie osobiście cieszy fakt rezygnacji z płyt g-kWedług rozmów ze znajomymi którzy od lat zajmują się konstrukcją budynków z płyt warstwowych o szybką korozję takich płyt niema co się martwić. W moim przypadku założenie co do kosztów jest, że w dużej mierze dom powstaje we własnym zakresie. Właśnie koszty, wg wstępnych otrzymanych ofert taki dach wyjdzie porównywalnie do tradycyjnej więźby krytej blachą z tym, że dach tradycyjny już wykonuje wykonawca, niestety tradycyjny dach nie zapewni mi takich samych parametrów szczelności i izolacyjności. Proszę o wszelkie uwagi i opinie co do powyższego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.