lukaszacco 01.01.2013 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Witam, wraz z zona chcemy kupic projekt ze strony firmy galeria domow. dokladniej mowiac chodzi o ten projekt:http://www.galeriadomow.pl/projekty-domow/projekt-dom-przy-migdalowej.html czy waszym zdaniem moze on spelniac kryteria dmou energooszczednego? wejscie bedzie od zachou. dzialke mamy dosyc waska bo ma 20m szerokosci i 40m dlugosci. ogrzewanie ma byc gazowe, wentylacja mechaniczna, kominek co sadzicie na temat tego projektu? dziekuje z pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 01.01.2013 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Bryła fajna.Itp nawet pasywny standard da się wycisnąć.Tylko po grzyba krokwie 8x20 przy rozpiętości dachu niecałe 6m ? 7x14 cm jest już masna tj tłusta.Po za tym nie kupił bym tego projektu.Słup żelbetowy 25x39 cm czy to jakiś najarany "architekt" robił ?to nie łaska dać 40? No chyba że jakieś formy systemowe są takie.Ja o takich nie słyszałem. Po za tym jaki jest sens robić izolację ter nie lepiej dać pustaka na 49cm ? "ciepłego" na grzyba się męczyć z nieskuteczną elewację.I wydać masę pieniędzy na systemy grzewcze ?Ja wydam masę kasy na izolację.Tylko mam start na zero bez rachunków za "ciepło"Dla tego bardzo szkodliwe są wymogi U0,3 bardzoalbo wóz albo przewóz.Zwłaszcza że bryła domu jest bardzo ładna i da się pasywny zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 02.01.2013 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 merkava, nie jest wcale lepiej dać ścianę jednowarstwową. Chyba, że ze styropianu. Albo styropianowe szalunki zalane betonem. Pasywny z garażem w bryle? Jakoś tego nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.01.2013 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Nie no ja wiem Ty wiesz razem wiemy o co chodzi. Dla czego tak napisałemPonieważ są to środki doraźne w postaci 10cm EPS'a którego położenie kosztuje tyle co 1cm czy 30cm.Masa kosztów w pół środki.To lepiej zrobić to właśnie na pół bez kosztów i "ciepłe" pustaki itp.Wiem że izolowanie jakiekolwiek jest lepsze bo zakrywa mostki termiczne.Jednak to są pół środki.Nie rugują "ogrzewania" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszacco 02.01.2013 09:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 no my generalnie myślimy o ścianie dwuwarstwowej tj. pewnie jakiś gazobeton + 20cm styro. A czy macie jakieś jeszcze uwagi? zastanawia mnie te okno narożne w salonie..czy to dobre rozwiązanie? Czy warto coś zmienić na etapie adaptacji projektu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.01.2013 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 (edytowane) Chwila pierwsze krokwie 8x20cm pancerne ale spokojnie 7x14 zwłaszcza że 40st to śnieg w zasadzie bez łapaczy spada sobie jak che. Ale dobrze będzie solidniej te 8x20 aż do przesady. Płyta fu a pod nią żwirowy wymiennik ciepła, masz i wymianę gruntu na nie wysadzinowy. Od razu masz posadzki wszędzie bo i tak je zrobić musisz. Więcej okien nawet w garażu ładne aby łapać promieniowanie słoneczne. i 30cm mim . Żal Ci będzie 10 czy 20zł (zwykły , czy grafit) dać do elewacji kiedy fachura bierze z 35zł za robotę lub więcej? Tam nie masz narożnego okna, tu zrobił bardzo dobrze arch dał słup. I tak jak jest pokazane na wizualizacji do południa ustawienie prawym górnym rogiem co na rzutach widać (prawym górnym rogiem salonu). Kombinował bym jak już aby kominek był głównym źródłem "ogrzewania" A tu malutki przykładzik, nie masz kotłowni itp to lepiej kuchnie ustawisz itp... Edytowane 2 Stycznia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszacco 02.01.2013 10:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 (edytowane) no tak ale płyta fundamentowa to duże koszty chyba? a ocieplenie planowałem 20 cm styro z lambda 0,031. to nie wystraczy? poza tym przy grubości styro 30 cm to trzeba okna montować na wysięgnikach podobno? chcemy własnie zrobic kminek z płaszczem wodnym Edytowane 2 Stycznia 2013 przez lukaszacco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszacco 02.01.2013 10:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 a odnośnie twojego przykładu to taka ilość okien to będą koszty..... a czy zyski z tego będą wymierne? kurcze mam pyt bo my chcemy założyć okna antywłamaniowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 02.01.2013 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Jeżeli pamiętasz jaka była pogoda w listopadzie i grudniu ,to sam odpowiesz sobie na pytanie jakie są potencjalne zyski.Kłopoty to będą w lecie.Okna antywłamaniowe?Przecież będziesz miał alarm.Niezaprzeczalnym atutem jest widok,a gdy go nie ma ,można stworzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.01.2013 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 (edytowane) A no anty włamy, kwestia szyby.Ja Ci "sprzedaje" rozwiązania nie komercyjne, Czyli potrzeba wyjścia na ogród jedne drzwi reszta fiksy.W temacie o oknach do pasywnego jest zdjęcie mojej szyby, żaden problem dać tam szybę P4 lub lepszą .Do fixów w sam raz .Koszty płyty ? I tak nie minie Cię robienie posadzek , policz ile betonu trzeba na ławę.Proponuje taki układ jak dla siebie.Marginalizacja czegoś takiego jak ogrzewanie. Właśnie dla tego granicą wyglądu jest 30cm styro,Aby więcej dać trzeba robić konstrukcję od razu to uwzględniającą.Ramę nośną z betonu bo już jest zalążek jej.Podciągi słupy, wyrugować pustaczki pianowe i już masz gratis 25cm izolacji .Resztę robisz na ruszciehttp://www.euronit.pl/produkte/product-details/pr/facade-panels/facade-panel-eter-color.html wykończenie przykładowe.Robota prosta szybka nie trzeba bawić się w kleje siatki itp .Sam z mety bym tak robił ale Nie dopuszcza się stosowania sztucznych materiałów min . siding i imitujących drewno (WZ). Nydar Ale tu nie chodzi o super mocne słońce ale o każdą ilość energii .A bierze się do tych 15kWh cały sezon czyli gdzieś musi te 15kWh być spalone, nagrzane itp ...to nie jest zero absolutne tylko jednak coś grzać trzeba .Kwestia mocy urządzeń.Naprawdę jak masz 10W mocy do grzania to te zyski choć by małe dla kogoś co Kocioł węglowy na 30kW to jest pryszcz.Jak ja nie mam nic to dla mnie to jest zysk, jak żarówki , lodówki, pralki itp.Na tym to polega.Tak jak u Ciebie na przechowaniu energii.Można zrobić system pół pasywny jak u Ciebie Czyli kolektor typowo przeznaczony na łapanie tych drobin energii .A okien dać tyle co nic . Stawiam na okna dla tego że przejrzysty dom to jest podstawa, bliżej jak by natury.Popatrz masz -5 np śnieg sobie pada w najlepsze a ty tak jak byś stał na polu/ doworzu.A przy okazji sobie nałapiesz energii i oto chodzi. Edytowane 2 Stycznia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 02.01.2013 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 No tylko,że ja mam od słonecznej strony dwa okna otwieralne i reszta to jak nazywasz fixy.Razem jakieś 28m2.Oprócz niezaprzeczalnego ,,widoku" to zimą kłopot.Coś mi się wydaje,że zyski słoneczne zimą w tej części Polski to wroga propaganda.A za pół pasywny się nie obraziłem:no: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszacco 02.01.2013 12:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 no tak ale czy jest możlliwość aby okno antywłamaniowe wk2 z szybami p4 było w miare energooszczędne? no i ile to moze być droższe od standardu 30%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.01.2013 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 http://www.dankar.com.pl/cennik_dodatki.htm no sporo bo do mojej szyby to jakieś 40% przy 360 zł licząc To jest tylko szyba która wstawiasz w pakiet jaki Ci pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszacco 02.01.2013 12:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 czyli mogę dać 30 cm styro bez konieczności montowania okien na wysięgnikach? co do adaptacji to raczej z oknami nie będę nic zmieniał, kotłownie też zostawie. natomiast te okna - tzn antywłamaniowe mnie troche zastanawiają.... alarm będzie, ale chiałbym żeby okna też powstrzymały złodzieji na jakiś czas.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.01.2013 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=145148&d=1351529929 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=155118&d=1355779168 Jak ostatnią tj zewnętrzną dajesz P4 30cm dasz lekką "fazę" wokoło okien i będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszacco 02.01.2013 12:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 a uważasz że to dobre rozwiązaneie z tą p4? hmm fazę tzn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.01.2013 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 (edytowane) http://www.baubiologie.at/europe/austria/austria.html?id=313 coś takiego na mniejszą skale tj np do połowy grubości izolacji termicznej. http://www.viking-house.ie/passive-windows.htm podpatruj co i jak http://electrictreehouse.com/five-elements-of-passive-solar/ dla tego chcę mieć drewno i dużo szkła. a no tak "warszawa" to pancerne szyby . tu na wiskach gdzie psy du szczekają a cyk wodę piją jak u Indian tipi być otwarte Edytowane 2 Stycznia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszacco 02.01.2013 13:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 kurcze a 20 cm styro z najlepszym współczynnikiem lambda nie wystarczy? do jakiej grubosci styro można normalnie mocować okna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.01.2013 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Spokojnie do każdej grubości to kwestia estetyki.Niczego więcej.Wystarczy każda ilość tylko to przekłada się na moc grzewczych urządzeń.Izolacja kosztuje tylko raz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszacco 02.01.2013 13:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 no ale nie wiem czy warto dawac 30 cm. U dla ytong 24 (400) i styropianu 20 cm o lambda 0,031 wynosi 0,11U dla ytong 24 (400) i styropianu 30 cm o lambda 0,031 wynosi 0,08 czy to duża różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.