skrabi 02.01.2013 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Waham się jeszcze między płytą a tradycyjnymi ławami + podłoga na gruncie ocieplona 30cm styro pod nią.Konstruktor odradza, bo podłoga będzie pękać no i dochodzi wstępne ugięcie styro ~2%, czyli 6mm. Jakie macie doświadczenia z taką izolacją? Mam jeszcze pomysł dać 10cm pod podłogę, żeby zmniejszyćmostki od ścian działowych, a 20cm dam już na podłogę pod jastrych. Dzięki temu uzyskam całkiem niezłą izolację podłogii rozwiąże problem z pękaniem i osiadaniem podłogi. Co sądzicie, kombinować czy lepiej iść w płytę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacek_G 03.01.2013 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Waham się jeszcze między płytą a tradycyjnymi ławami + podłoga na gruncie ocieplona 30cm styro pod nią. Konstruktor odradza, bo podłoga będzie pękać no i dochodzi wstępne ugięcie styro ~2%, czyli 6mm. Jakie macie doświadczenia z taką izolacją? Mam jeszcze pomysł dać 10cm pod podłogę, żeby zmniejszyć mostki od ścian działowych, a 20cm dam już na podłogę pod jastrych. Dzięki temu uzyskam całkiem niezłą izolację podłogi i rozwiąże problem z pękaniem i osiadaniem podłogi. Co sądzicie, kombinować czy lepiej iść w płytę? Ocieplenie robi się NA podłodze na gruncie. Skoro masz kontakt z konstruktorem, to on wie o czym mówi i lepiej Ci doradzi, niż spece z forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProMyst 03.01.2013 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Jak płyta żelbetowa to wtedy ocieplenie pod nią się stosuje.Jak tradycyjne ławy i podłoga na gruncie ocieplenie jest na płycie betonowej.Cieplejsze i droższe jest rozwiązanie pierwsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marios200 06.01.2013 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 ja osobiście bym nie kombinował. ale to moje prywatne zdanie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czarn-y 06.01.2013 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Dokładnie, jeśli styropian pod płytę to musi to być płyta żelbetowa oparta na ścianach fundamentowych. Nie ryzykowałbym dawania styro pod chudziak wylewany między ściany fundamentowe. Wrzucam wycinek z mojego projektu, tak powinna wyglądać podłoga, jeśli chcesz dać styro pod płytę. Ja mimo wszystko zastwosowałem popularniejszy sposób, czyli chudziak wylany między ściany fundamentowe i na to pójdzie 15cm styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domowadama 07.01.2013 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 nie kombinuj, rób tak jak należy i jak mówi konstruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 07.01.2013 23:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 w związku z problematycznym zaizolowaniem mostków zdecydowałem się jednak na płytę fundamentowądzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 08.01.2013 06:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Czytając podobne tematy zastanawiam się nad sensownościa takiego przedsięwzięcia. Wg pobieżnych siłą rzeczy wyliczeń przez podłogę ucieka ok 5% ciepła. Przez ściany do 30%, dach czy też strop do 20 procent. Pozostają jeszcze okna czyli jakieś 25% i wentylacja. Dając 30 cm styro pod podłogę powinniśmy konsekwentnie dać na ściany 150cm a na strop 120cm izolacji. Te 150 cm to jakiś absurd, podobnie jest z tymi 30cm. Chyba że chodzi o samopoczucie właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 08.01.2013 16:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 5% to może ucieka w standardowym domu, ale jak ktos da 30cm na sciany, 40cm na sufit, super okna, reku to sie nagle okazuje, że przez podlogę ucieka ponad 10% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 08.01.2013 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 5% to może ucieka w standardowym domu, ale jak ktos da 30cm na sciany, 40cm na sufit, super okna, reku to sie nagle okazuje, że przez podlogę ucieka ponad 10% Przez podłogę nieocieploną. Jak dasz 10 cm styro to bedzie to jakieś 2%, może mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 08.01.2013 20:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 masz na to jakieś obliczenia? mi wychodzi przy 20cm 10%, przy 10cm juz 25% i to bez uwzgledniania mostkowwez pod uwagę, że oprócz podłogi reszta domu jest mega ocieplona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 08.01.2013 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 masz na to jakieś obliczenia? mi wychodzi przy 20cm 10%, przy 10cm juz 25% i to bez uwzgledniania mostkow wez pod uwagę, że oprócz podłogi reszta domu jest mega ocieplona I dobrze Ci wychodzi, te 2% z wczesniejszego postu to chyba w Yellowstone gdzie grunt jest podgrzewany przez wody geotermalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 09.01.2013 06:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 masz na to jakieś obliczenia? mi wychodzi przy 20cm 10%, przy 10cm juz 25% i to bez uwzgledniania mostkow wez pod uwagę, że oprócz podłogi reszta domu jest mega ocieplona Napisałem to wszystko trochę prowokacyjnie. Gdyby pozostawic budynek bez izolacji to jakieś 5% ucieknie przez podlogę. Wystarczy zmienić parametry pozostałych przegród by ten udział procentowy zmienił sie znacznie. Nie zmieni się za to ilośc ciepła przez podłogę uciekajaca a troche tego bedzie. Izolować więc trzeba. Raczej ten udział procentowy powinien pozostać zachowany lub nawet przekroczony na korzyść miejsc gdzie ciepła ucieka najwięcej bo to da najwieksze oszczędności i zmniejszy ogólne zapotrzebowanie na energię lub też inaczej ograniczy największe nie procentowe a ilościowe straty ciepła. Twoje 30 cm pod podlogą nie ma najmniejszego sensu przy tak zaizolowanych ścianach i stropie. Oczywiście dom bedzie energooszczędny ale nie dlatego że dasz te 30 cm. Jak dasz 10 to niewiele to w ogólnym bilansie zmieni. Zbędny wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 09.01.2013 16:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 W moim przypadku wychodzi następująca strata przez podlogę:10cm - 2178kWh20cm - 691kWh Czyli mówimy o oszczędności 1487kWh/rok, przy 0,30PLN/kWh daje to 446PLN oszczędności/rokPowierzchnię podłogi mam 80m2, ekstra 10cm styroduru po 460 PLN to 3680 PLN inwestycji Zwrot w 8 lat! I to zakłądając dość tanią kWh, w moim przypadku wyjdzie drożej gdyż będe na początek grzał prądem. Czy warto? Moim zdaniem tak, bo po pierwsze tego nigdy już nie poprawię w żaden sposób, a po drugie będę miał cieplejszą podłogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 09.01.2013 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 W moim przypadku wychodzi następująca strata przez podlogę: 10cm - 2178kWh 20cm - 691kWh Czyli mówimy o oszczędności 1487kWh/rok, przy 0,30PLN/kWh daje to 446PLN oszczędności/rok Powierzchnię podłogi mam 80m2, ekstra 10cm styroduru po 460 PLN to 3680 PLN inwestycji Zwrot w 8 lat! I to zakłądając dość tanią kWh, w moim przypadku wyjdzie drożej gdyż będe na początek grzał prądem. Czy warto? Moim zdaniem tak, bo po pierwsze tego nigdy już nie poprawię w żaden sposób, a po drugie będę miał cieplejszą podłogę. ??? A mozesz przedstawić jak to wyliczyłeś? Poza tym ty zdaje sie planujesz 30 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 09.01.2013 18:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 wyliczenie to wynik z OZC przy 30cm wychodzi 493kWh na rok, różnica do 20cm jest nieduża, a poza tym konstruktor odradzał więc odpuściłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 10.01.2013 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 wyliczenie to wynik z OZC przy 30cm wychodzi 493kWh na rok, różnica do 20cm jest nieduża, a poza tym konstruktor odradzał więc odpuściłem No tak. Chodziło mi o te 30 cm. Bez sensu przy takiej a nie innej izolacyjności pozostałych przegród. Mimo wszystko bedziesz miał nieproporcjonalnie w stosunku do reszty dobrze ocieploną podlogę. Czemu tak samo nie zadbasz o ściany i strop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 10.01.2013 16:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Przez podłogę nieocieploną. Jak dasz 10 cm styro to bedzie to jakieś 2%, może mniej. odpowiadałem na ten twój post, a o sciany dbam dajac na nie 30cm styro 0,031 i na dach 40cm wełny 0,036 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 12.01.2013 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 odpowiadałem na ten twój post, a o sciany dbam dajac na nie 30cm styro 0,031 i na dach 40cm wełny 0,036 Możesz podać wyliczenia z OZC dla ścian i stropu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 12.01.2013 17:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 ściany - 1790kWh (ale wyjdzie mniej bo nie uwzględniłem faktu, że pół ściany północnej jest osłonięte garażem nieogrzewanym)dach - 560kWh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.