Sebastain 03.01.2013 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Witam, w tym roku rozpoczynam budowę upragnionego domu i w ramach przygotowywania się do tematu pobrałem program Purmo OZC 4.01B. Czy według was wyniki jakie osiągnąłem mogę pokrywać się z rzeczywistością? Mój dom wygląda tak: http://projekty.muratordom.pl/projekt_gwiezdny-szlak,2240,0,0.htm?q=M116&search=&t=0 Zmiany jakie chciałbym wprowadzić: Strop drewniany zamiast terivy ocieplony 40 cm wełny Ściany zewnętrzne ytong 24 + 20 cm styropiany lambda 0,031 Podłoga styropian 20 cm okna energoszczędne U~0,8 wentylacja mechaniczna ogrzewanie podłogowe w całym domu (może z malutkim grzejniczkiem w garażu zasilanym wodą z podłogówki w celu utrzymania 5-8 stopni) Wyniki po zmianach (bez ogrzewania garażu): Projektowa strata ciepła przez przenikanie: 2508 W Projektowa wentylacyjna strata ciepła: 784 W Projektowe obciążenie cieplne budynku: 3286 W Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania: 5513 kWh/rok Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA: 45,0 kWh/(m2/rok) Z tego co czytałem pompę ciepła dobiera się do Projektowego obciążenia cieplnego budynku. Jestem raczej zdecydowany na pompę gruntową z odwiertami z zewnętrznym zasobnikiem cwu około 300 litrów. Czy dobrze rozumiem, że dla moich obliczeń zupełnie wystarczy mi pompa 6kW, a o 8kW to w ogóle nie powinienem myśleć? Obecnie zawęziłem (jeżeli tak to się da określić) wybór do 3 pomp 6kW z zewnętrznymi zasobnikami cwu: 1. Danfoss DHP L Opti Pro 2. Nibe Fighter 1145 3. IVT Premium Line EQ E Wszelkie sugestie mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.01.2013 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 No to właśnie .50 tyś to jest 250 kubików EPS grafitowego labda 0,031.To jest masakryczna ilość .Czy ładowanie w pompę ciepła która i tak rachunki swoje mam.Ma sens ? nie.Arturo 72 dobrze napisał na rachunki będzie 30 lat .Tak zbić zapotrzebowanie aby pompa ciepła była maluteńka w tedy to ma sen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.01.2013 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Wyniki po zmianach (bez ogrzewania garażu): Projektowa strata ciepła przez przenikanie: 2508 W Projektowa wentylacyjna strata ciepła: 784 W Projektowe obciążenie cieplne budynku: 3286 W Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania: 5513 kWh/rok Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA: 45,0 kWh/(m2/rok) Z tego co czytałem pompę ciepła dobiera się do Projektowego obciążenia cieplnego budynku. Jestem raczej zdecydowany na pompę gruntową z odwiertami z zewnętrznym zasobnikiem cwu około 300 litrów. Czy dobrze rozumiem, że dla moich obliczeń zupełnie wystarczy mi pompa 6kW, a o 8kW to w ogóle nie powinienem myśleć? Obecnie zawęziłem (jeżeli tak to się da określić) wybór do 3 pomp 6kW z zewnętrznymi zasobnikami cwu: 1. Danfoss DHP L Opti Pro 2. Nibe Fighter 1145 3. IVT Premium Line EQ E Wszelkie sugestie mile widziane Dolicz jeszcze grzanie CWU. Przyjmuje się + 0,25kW mocy cieplnej pompy na osobe, więc te 6kW będzie idealne. No chyba, że planujesz instalację solarów i płaszcz wodny w kominku. Co do pomp cieplnych to patrzyłeś na te: http://www.ecopol-system.pl/oferta/oferta.html ? Na twoim miejscu, jeśli masz miejsce na działce to kolektory zrobiłbym poziome - taniej. Inna opcja, tak ja napisał מרכבה to dołożenie po 10cm na izolacji i policzenie, czy nie opłacać się będzie grzać prądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.01.2013 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Taki patent do istniejących domów po modernizacji mam obmyślony.http://www.e-term.pl/ariston-sga-80-gazowy-pojemnosciowy-podgrzewacz-wody.html akurat taki . może być każdej innej firmy.Teraz zrób tak aby te 5,2kW wystarczyły do grzania domu i wody.http://www.pro-vent.pl/wyposazenie-dodatkowe,0.html wpinasz taką nagrzewnice do went mechanicznej.A jak chcesz dajesz kominek.Piec 1,1kzł to dużo ? Podpinasz go do rury zewnętrznej z świeżym powietrzem.lub w malutkiej "kotłowni" odizolowanej od reszty a całość takiego systemu jak z 5 tyś wyniesie to max .http://www.enatural.pl/index.php/pompa-ciepla-cwu-36-kw tu mikro pompa możesz mikro kominek zrobić itp ale trzeba spać z mocąaby taka pompa ciepła wydoliła te 3,6kWdo niej żwirowca pod około 500 metrów sześciennychumieszczonego w podjeździe do domumasz podkład i dojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebastain 04.01.2013 12:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 (edytowane) Zdecydowałem się na pompę ponieważ u mnie w okolicach dostępu do gazu nie ma i pewnie nie będzie przez dłuższy czas.Drugim czynnikiem było to, że z zdarzają mi się wyjazdy w delegację i chciałbym aby mechanizm był możliwie najprostrzy i bezobsługowy, aby żona nie miała problemów. Jeśli chodzi o samo źródło to raczej jestem zdecydowany na PC, wiem, że nie jest to mały wydatek, ale poszukuję najlepszej oferty licząć, że zmieszczę się w tych 40-45 tys. Pompa około 20-25 tyś (ceny katalogowe to dla mnie śmiech na sali skoro ta sama pompa w hurtowni kosztuje 6-8 tyś mniej) odwierty do 6kW około 10 tyś i liczę że resztę za maksymalnie 10 tyś się zrobi. Szczerze wolę zapłacić teraz więcej, ale mieć spokój psychiczny przy płaceniu rachunków. Wiem, że może to nie jest ekonomiczne, ale chciałbym się kierować ku PC grutnowej. Co do kolektora to niestety moja działka ma wymiary 22X40 więc raczej poziomy kolektor odpada, chyba, że bym zdecydował się na bezpośrednie parowanie, ale tutaj przedstawiciele życza sobie taką kasę, że dałem sobie spokój. Licząc te 0,25 Kw na osobę (tak wstępnie założyłem 60 litrów) to przy zbiorniku zewnętrznym 300l powinienem policzyć jakby 0,25X300/60 czyli jakieś dodatkowe 1,25 kW? W takim wypadku moje zapotrzebowanie to 3286 W + 1,25 kW = 4,6 kW i pompa 6kW powinna to pociągnąć? Część firm doradzała mi 8kW ale wydaje mi się to lekką przesadą dla takiego domu. Co do samej pompy to po spotkaniach z różnymi firmami przemiawiają do mnie te 3 z pierwszego postu, ale nie wiem, która jest najciekawsza, z tego co wiem wadą nibe jest to, że nie posiadają sprężarki typu scroll. O IVT słyszałem dużo dobrego, natomiast o danfossie wiem jakby najmniej.Jesli chodzi o ecopol to przyznam, że nie rozważałem ich pomp do tej pory, choć widzę, że ceny są dość ciekawe. Czy ktoś może powiedzieć coś więcej na ich temat? Mam jeszcze pytanie o podłogówkę, generalnie z tego co wyczytałem oraz po rozmowie z przedstawicielem purmo, wnioskuję, że warto dążyć do osiągnięcia jak najniższych parametrów wejścia/wyjścia czynnika podłogówki, a co za tym idzie najlepiej na całości dać rozstaw co 10cm i jak najrówniejsze obwody. Co Wy na to? Edytowane 4 Stycznia 2013 przez Sebastain Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.01.2013 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Panie a powietrzna, toż to panocku dużo grajcarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.01.2013 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Licząc te 0,25 Kw na osobę (tak wstępnie założyłem 60 litrów) to przy zbiorniku zewnętrznym 300l powinienem policzyć jakby 0,25X300/60 czyli jakieś dodatkowe 1,25 kW? W takim wypadku moje zapotrzebowanie to 3286 W + 1,25 kW = 5,6 kW i pompa 6kW powinna to pociągnąć? Część firm doradzała mi 8kW ale wydaje mi się to lekką przesadą dla takiego domu. Liczysz ilość osób w domu np. 4 x 0,25= 1kW, który doliczasz do mocy pompy. Co do przewymiarowania mocy pompy: http://nateo.pl/press-room/138-skutki-b-dnego-dopasowania-mocy-pompy-ciep-a-i-r-ld-a-dolnego.html Jeśli chodzi o ecopol to przyznam, że nie rozważałem ich pomp do tej pory, choć widzę, że ceny są dość ciekawe. Czy ktoś może powiedzieć coś więcej na ich temat? Bebechy ma nie gorsze niż te przedstawione przez ciebie. Może "nie wygląda", ale chyba w salonie to to nie będzie stało? Poczytaj o tych pompach na forum. Któryś z "guru" nawet ma ją u siebie. Mam jeszcze pytanie o podłogówkę, generalnie z tego co wyczytałem oraz po rozmowie z przedstawicielem purmo, wnioskuję, że warto dążyć do osiągnięcia jak najniższych parametrów wejścia/wyjścia czynnika podłogówki, a co za tym idzie najlepiej na całości dać rozstaw co 10cm i jak najrówniejsze obwody. Co Wy na to? Za. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.01.2013 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 http://www.fonko.pl/Shop/category/50afde8379a92,pompy_ciepla_powietrze_woda_MAXA_DC_Inverter jakieś takienie wiem nie orientuje się w pomponach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 04.01.2013 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Witam, w tym roku rozpoczynam budowę upragnionego domu i w ramach przygotowywania się do tematu pobrałem program Purmo OZC 4.01B. Czy według was wyniki jakie osiągnąłem mogę pokrywać się z rzeczywistością? Mój dom wygląda tak: http://projekty.muratordom.pl/projekt_gwiezdny-szlak,2240,0,0.htm?q=M116&search=&t=0 Zmiany jakie chciałbym wprowadzić: Strop drewniany zamiast terivy ocieplony 40 cm wełny Ściany zewnętrzne ytong 24 + 20 cm styropiany lambda 0,031 Podłoga styropian 20 cm okna energoszczędne U~0,8 wentylacja mechaniczna ogrzewanie podłogowe w całym domu (może z malutkim grzejniczkiem w garażu zasilanym wodą z podłogówki w celu utrzymania 5-8 stopni) Wyniki po zmianach (bez ogrzewania garażu): Projektowa strata ciepła przez przenikanie: 2508 W Projektowa wentylacyjna strata ciepła: 784 W Projektowe obciążenie cieplne budynku: 3286 W Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania: 5513 kWh/rok Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA: 45,0 kWh/(m2/rok) Z tego co czytałem pompę ciepła dobiera się do Projektowego obciążenia cieplnego budynku. Jestem raczej zdecydowany na pompę gruntową z odwiertami z zewnętrznym zasobnikiem cwu około 300 litrów. Czy dobrze rozumiem, że dla moich obliczeń zupełnie wystarczy mi pompa 6kW, a o 8kW to w ogóle nie powinienem myśleć? Obecnie zawęziłem (jeżeli tak to się da określić) wybór do 3 pomp 6kW z zewnętrznymi zasobnikami cwu: 1. Danfoss DHP L Opti Pro 2. Nibe Fighter 1145 3. IVT Premium Line EQ E Wszelkie sugestie mile widziane arturo dobrze ci napisał - dopiero zaczniesz oszczędzać za 30lat i to pod warunkiem że ani razu ci ta pompa ciepła nie nawali co raczej mało prawdopodobne..... jak wydasz już te 40-50tys to pamiętaj żeby już zacząć co roku odkładać kaskę na nową. Też się nad pompą zastanawiałem ale w moim przypadku ta rzecz nie zwróciła by się nawet po 40 latach. Jeżeli szukasz czegoś komfortowego to wejdź w prąd - druga taryfa i akumulacja w wylewce - koszt takiego systemu na twoj domek to max 10tys, a według OZC zapłacisz za prąd - około 2000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.01.2013 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 (edytowane) http://www.ceneo.pl/1379220 :wiggle Kakokyfery żeliwne wypiaskowane, rury ze złomu, wypiaskowane. Żona pomarudzi ale za pozostałe z pompy głupoty 40 tyś pojedziecie na wycieczkę przez kilka lat po dwa tygodnie i narzekać nie będzie . popiół z drzewa do ogródka na ładną marchewkę Taki piec palony drzewem jest wiekuisty. Pudła z biedronki rozpalają takie drewno raz dwa Dasz żulowi na flachę to Ci drewno zrobi i będzie git. http://www.ogloszenia.makow24.pl/ogloszenie,16076.html to jest nie śmiertelny piec . 22 lata tylko drewno Piec to jest obraza dla niego bo to jest turbina gazowa Z integrowany z auto kominiarzem na palnik drzewny A wy mnie tu jakąś pompę ciepła . Można się wyładować na rąbaniu drzewa same zalety. Tylko że dom nie zaizolowany i trzeba przy - 29 trzymać 90 na kotle ale da się same szczapki drzewa idą w tedy jest już huk . Przez zbiegi okoliczności powstał system prosty jak cep bez możliwości przegrzania bo. bo drewnem ciężko jest osiągnąć więcej jak 95 st . Edytowane 4 Stycznia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 04.01.2013 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Mam jeszcze pytanie o podłogówkę, generalnie z tego co wyczytałem oraz po rozmowie z przedstawicielem purmo, wnioskuję, że warto dążyć do osiągnięcia jak najniższych parametrów wejścia/wyjścia czynnika podłogówki, a co za tym idzie najlepiej na całości dać rozstaw co 10cm i jak najrówniejsze obwody. Co Wy na to? Rozstaw zależy dokładnie od zapotrzebowania na ciepło danego pomieszczenia. Wszędzie co 10 cm jest błędem. Później będziesz dusił przepływy na rotametrach? Masz OZC - odczytaj zapotrzebowanie na ciepło każdego z pomieszczeń, w rękę nomogramy i odczytujesz rozstawy. Pomocne będą dostępne na necie poradniki znanych producentów. W salonie od południa może ci wyjść rozstaw co 25 cm, a w pokoju nad garażem od północy z dużym oknem co 15 cm. I tu już masz z głowy wstępną regulację układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.01.2013 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 I tak ma być a nie na oko . Szczególnie tu gdzie układ skomplikowany i wydanie bez mała 100kzł na ogrzewania , rureczki itp. to musi być przeliczone od a do z . Opisałem powyżej dobrze znany mi przypadek. http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/12433-elektromet-jaslo-przerobka-na-dolne-spalanie/ drugi post . Tak tworzą się legendy i mity. Mam taki piec i wiem że zaje bioza jak pali Komin odbiera resztę ciepła i jest git. Co nie mogę troszkę pisać po zanchorsku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 04.01.2013 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Powinniśmy założyć koło "pogromców mitów" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebastain 04.01.2013 15:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Kakokyfery żeliwne wypiaskowane, rury ze złomu, wypiaskowane. Żona pomarudzi ale za pozostałe z pompy głupoty 40 tyś pojedziecie na wycieczkę przez kilka lat po dwa tygodnie i narzekać nie będzie Rozumiem ogólny zamysł, ale nie wyobrażam sobię, aby moja małżonka miała cokolwiek robić w kotłowni Ma być system bezobsługowy i tyle. Do domu chce wracać i wypoczywać, a nie myśleć o tym, że muszę coś pociąć, czyścić itd., a już na pewno nie chce, aby musiała się tym zajmować małżonka, gdy mnie nie ma np. przez tydzień i tak tak wiem, że znajdzie się chętny sąsiad do pomoc Rozumiem wasze argumenty, ale bardziej prosiłbym o pomoc w doradzeniu do takiego typu systemu o jaki mi chodzi. Tak naprawdę powietrzna pompa, a gruntowa to właściwie różnica w cenie kolektora, więc zdecydowałem się na gruntową. Co do ogrzewania prądem nigdy o tym nie myślałem, ale idąc w PC i ogrzewanie podłogowe kierowałem się także tym, że małżonka jest alergiczką więc chciałbym uniknąć ogrzewania przez konwekcję. Rozstaw zależy dokładnie od zapotrzebowania na ciepło danego pomieszczenia. Wszędzie co 10 cm jest błędem. Później będziesz dusił przepływy na rotametrach? Masz OZC - odczytaj zapotrzebowanie na ciepło każdego z pomieszczeń, w rękę nomogramy i odczytujesz rozstawy. Pomocne będą dostępne na necie poradniki znanych producentów. W salonie od południa może ci wyjść rozstaw co 25 cm, a w pokoju nad garażem od północy z dużym oknem co 15 cm. I tu już masz z głowy wstępną regulację układu. Można oczywiście zwiększyć rozstaw, ale myślę, że wtedy będzie trzeba zasilać instalację wyższą temperaturą. Ponadto zakładam, że może się zdarzyć, że nie wszystko w praktyce wyjdzie jak w założeniach OZC, a wtedy przy większych rozstawach już będzie trzeba kombinować. Czy nie łatwiej wszędzie dać rozstaw 10cm co daje pewny zapas w razie niedociągnięć? Nie są to większe koszty po prostu trochę więcej rurek, przynajmniej ja to tak odbieram. Zawsze w razie czego można podnieść przepływ w pomieszczeniu i tyle. Czy zdławienie do pewnego poziomu przepływów jest jakimś wielkim błędem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebastain 04.01.2013 15:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 No to przemyśl,bo warto Grzejąc prądem masz także wodną podłogówkę do której podłączasz piecyk na prąd np.Kospel i grzejesz wodę w rurkach. Oszczędzasz ok.40tys.zł,za max.10tys.zł zwiększasz izolację,masz rachunki jak przy pompie a 30tys.zł dalej w kieszeni. No chyba,że będzie spore zużycie cwu to przy takim obciążeniu cieplnym powietrzna wyjdzie co najmnie o 50% mniej niż gruntowa No właśnie między innymi CWU (tym bardziej, że chciałbym 300 litrów - deszczownica i te sprawy) przekonuje mnie do pompy. Mamy podobne domy (ja mam w planach ), a jak widzisz sam zdecydowałeś się na powietrzną, choć marki się zmieniały w trakcie Co do tych 50% to taka powietrzna Atlantica może być droższa niż pompa grunotwa NIBE (oczywiście bez kolektora) więc tak naprawdę myślę, że całość to jakieś 20-30% drożej czyli około 10-15 tyś. Ale najpierw zgłoś się po oferty na gruntowe,zeby nie było zdziwienia Kilka już mam jedną nawet od Ciebie, choć jeszcze nie odpisałeś mi na mail chyba bodajże z 13 grudnia (przy czym punkt 2 juz nieaktualny bo, na ten moment rozstaw podłogówki co 10 cm wszędzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 05.01.2013 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 pozwólcie że się wtrącę.. Pierwsza myśl - to ja pisałem - jakbym o sobie czytał właśnie domek się projektuje a ja od paru miesięcy siedzę nad arkuszami kalkulacyjnymi, forum i liczę wszystkie warianty Mam w planach parterówkę 111m2 na dole i poddasze nieużytkowe.. kombinowałem na wszelkie sposoby i inaczej nie chce wyjść jak: planuję płytę fundamentową z 20cm XPSa pod spodem, ściany 24cm z silikatu (mam fabrykę w Ludyni parę km od budowy) no i ze względu na ich akumulacyjność, styropian 20 cm - grafitowy 0.031, od razu chciałem strop drewniany (ojciec w branży drewnianej robi to coś zawsze pomoże - maszyny są czy drewno taniej się załatwi) - strop będzie wełną ocieplony, okna 3 szybowe w warstwie ocieplenia, - parametry jak widać domu bardzo podobne.. OZC w tym programie nie liczyłem bo go nie ogarniam ale w prostszych programach wychodziło podobnie do Ciebie.. gazu nie ma i w ciągu 10 lat raczej nie będzie, działkę mam 25x40m więc tylko pionowe odwierty wchodzą w grę gadałem z gościami co robili mi badania geologiczne - robią też pompy ciepła itp. porównywałem ceny.. w delegacje często nie jeżdżę ale ani ze mnie drwal żeby toporem machać ani górnik żeby jakieś ekogroszki wsypywać (żona tym bardziej) żona też jest uczulona na jakieś pyłki więc od wiosny do jesieni kicha itp. i nijak mi nie chce wyjść inaczej jak wentylacja mechaniczna (filtry na wejściu), rekuperator (odzysk pewnie jakieś 75%) i grzanie prądem w 2giej taryfie wykorzystując akumulację w płycie i ścianach (silikaty doskonale trzymają ciepło), okna w warstwie ocieplenia.. żadnych kominów, kominka też nie - wszyscy znajomi co mają to albo nie używają (lub 2 razy odpalili i tyle) albo się dogrzewają nim ale tu patrz punkt o drwalu którym nie jestem) pompę ciepła wybiłem sobie z głowy po 3ciej ofercie i wklepaniu tego w excela.. ja będę kredyt brał więc do ceny pompy koszt kredytu dochodzi więc taka zabawka będzie mnie zamiast 40tu tysięcy kosztować jakieś 65 a to już zupełnie się nie opłaca.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jane Says 05.01.2013 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 arturo dobrze ci napisał - dopiero zaczniesz oszczędzać za 30lat i to pod warunkiem że ani razu ci ta pompa ciepła nie nawali co raczej mało prawdopodobne..... jak wydasz już te 40-50tys to pamiętaj żeby już zacząć co roku odkładać kaskę na nową. Też się nad pompą zastanawiałem ale w moim przypadku ta rzecz nie zwróciła by się nawet po 40 latach. Jeżeli szukasz czegoś komfortowego to wejdź w prąd - druga taryfa i akumulacja w wylewce - koszt takiego systemu na twoj domek to max 10tys, a według OZC zapłacisz za prąd - około 2000zł [quote=artstarz;5718174i nijak mi nie chce wyjść inaczej jak wentylacja mechaniczna (filtry na wejściu), rekuperator (odzysk pewnie jakieś 75%) i grzanie prądem w 2giej taryfie wykorzystując akumulację w płycie i ścianach (silikaty doskonale trzymają ciepło), okna w warstwie ocieplenia.. żadnych kominów, kominka też nie - wszyscy znajomi co mają to albo nie używają (lub 2 razy odpalili i tyle) albo się dogrzewają nim ale tu patrz punkt o drwalu którym nie jestem) pompę ciepła wybiłem sobie z głowy po 3ciej ofercie i wklepaniu tego w excela.. ja będę kredyt brał więc do ceny pompy koszt kredytu dochodzi więc taka zabawka będzie mnie zamiast 40tu tysięcy kosztować jakieś 65 a to już zupełnie się nie opłaca.. Rozumiem ogólny zamysł, ale nie wyobrażam sobię, aby moja małżonka miała cokolwiek robić w kotłowni Ma być system bezobsługowy i tyle. Do domu chce wracać i wypoczywać, a nie myśleć o tym, że muszę coś pociąć, czyścić itd., a już na pewno nie chce, aby musiała się tym zajmować małżonka, gdy mnie nie ma np. przez tydzień i tak tak wiem, że znajdzie się chętny sąsiad do pomoc QUOTE] Wg mnie również w Twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem, spełniającym potrzebę bezobsługowości, są kable grzewcze w wylewce akumulacyjnej, II taryfa i koszt ogrzewania w okolicach 2k. Koszt inwestycji to ok. 10k, zostaje Ci 35-40k, z czego np. 5 możesz dołozyć do ocieplenia, a resztę przeznaczyć na inne cele, zainwestować, itd. Kwota 180zł miesięcznie na c.o. jest wciąż niewygórowana. Lub możesz zastąpić kable grzejne wodną podłogówką, dołożyć pompę ciepła powietrze-woda do grzania c.w.u. plus wspomagania podłogówki. Podrożysz koszt inwestycji o kilkanaście tysięcy, ale wciąż zaoszczędzisz ponad 20k. Ja też kiedyś myślałem o PC, ale dzięki Lobo_M, R&K, Jezierowi, coulignon i wielu innym dałem sobie raz na zawsze spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 05.01.2013 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 ja tylko się waham czy dawać rurki i grzać wodę w tej podłogówce (jakby kiedyś np. gaz podłączyli to zmieniam piec z el. na gazowy) czy iść w kable..grzać będę prądem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 05.01.2013 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 no to w zasadzie jest jedyny argument.. jeszcze nie wiem jak będą się w czasie zakupów koszty materiałowe różnić ale przypuszczam że rurki wyjdą trochę drożej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.01.2013 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 I zawsze możesz kominek z PW podłączyć,czy solarek od kwietnia.Taka mała dywersyfikacja-domowa.Bezpieczniej dla ciebie.Przynajmniej tak mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.