DariaIMichu 22.01.2013 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Pokusiał sie o małe wyliczenia, przy załozeniach:Reku o sprawności 80%temp na zewnątrz -15temp wewnątrz +20 =czyli róznica 35 stopni. x 0,8 (sprawność) = 28 stopni (tyle odzyska reku z powietrza usuwanego i o tyle podniesie temp powietrza tłoczonego do wnętrza), więcdo wnętrza ostatecznie będzie tłoczone powietrze +13 stopnina wyrzucie z reku powinno być -8 stopni Teraz wariant z GWC - takim dobrym, wydajnym o stałej i stabilnej temp +6 stopni (myslę, że to uczciwe załozenie)Powietrze czerpane z dworu o temp -15 przechodzi przez GWC o temp +6) i ogrzewa się do "0" zera stopni (choć wg mnie to bardzo optymistyczne załozenie) i taka temperatura trafia do reku i podlega wymianie z powietrzem zuzytym, więc:Reku o sprawności 80%temp na zewnątrz -15, ale po przejściu przez GWC do reku trafia "0" zero stopnitemp wewnątrz +20=czyli róznica 20 stopni. x 0,8 (sprawność) = 16 stopni (tyle odzyska reku z powietrza usuwanego i o tyle podniesie temp powietrza tłoczonego do wnętrza), więcdo wnętrza ostatecznie będzie tłoczone powietrze +16 stopnina wyrzucie z reku powinno być +4 stopni Jesli przy takich optymistycznych założeniach wychodzi, ze na wyrzucie z reku jest +4 stopni to nie ma sznas by ten patent pdgrzał powietrze w garażu do ok +8 stopni. MI wychodzi , że będzie to działac w najlepszym wypadku neutralnie, ni podgrzeje ni wyziębi Tak to na moje laicko babskie oko wygląda. Jesli coś pomieszałam to mi wytknijcie bo jak wczęsniej pisałam chętnie prytule rozwiąznaie, które gratisowo ogrzeje mi garaż do ok +8 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.01.2013 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Do utrzymania dodatnich temperatur nie trzeba kombinować z wyrzutem z reku bo wystarczy dobrze zaizolowac dom z garażem i nie izolowac posadzki. To nam już zapewnia dodatnie temperatury. Zgadzam sie z tobą w 100%. Zauważ, że ja skomentowałem jedynie poziom temp. za GWC i napisałem, że jest szansa osiągnięcia wyższych temperatur o których ty piszesz. Nigdzie nie pisałem, że te rozwiązanie podgrzeje garaż do wyższych temp. niż 9 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 01.02.2013 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Możesz rozwinąć tą myśl ? Co masz na myśli pisząc o zbyt wysokiej wilgotności w garażu ? Po prostu - powietrze usuwane z domu po ochłodzeniu osiąga wilgotność około 100%. Jeżeli wywiewasz z domu powietrze o temperaturze 22 st i wilogtności względnej 35% to ma ono w sobie 6,8g pary wodnej. Po ochłodzeniu do +6 jego wilgotność względna wzrośnie do 93%. Jeżeli ochłodzisz do +4 to będzie to 100% i trochę skroplin na wymienniku rekuperatora. Za takie powietrze do garażu, to ja dziękuję. Ale każdy robi jak lubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 17.02.2013 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 I co z tego, że te powietrze ma 100% wilgotności ?Ja wole podgrzać powietrze +4 przy 100% wilgotności które mam z wyrzutni niż -5/60% z zewnątrz. Będę miał mniejszy koszt ogrzewania. Poza tym trzeba się zastanowić, czy zyski z nieocieplonej ściany dom-garaż nie będą wyższe niż te +4 z wyrzutni, bo przy takiej wymianie powietrza jaką serwuje na wyrzutnia z reku to będziesz garaż ochładzał a nie ogrzewał. Tu trzeba podejść indywidualnie do każdego domu z garażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 17.02.2013 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 jak poprawnie podzielisz dom na strefy to niekoniecznie ocieplać ścianę dom-garaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 17.02.2013 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 (edytowane) Po prostu - powietrze usuwane z domu po ochłodzeniu osiąga wilgotność około 100%. Jeżeli wywiewasz z domu powietrze o temperaturze 22 st i wilogtności względnej 35% to ma ono w sobie 6,8g pary wodnej. Po ochłodzeniu do +6 jego wilgotność względna wzrośnie do 93%. . załóżmy że nie z req: wentylacja 100m3/h garaż 6x6x2,7m - kubatura 100m3 ----> wymiana 1/h w powietrzu usuwanym z 22-6 - 0,7 kWh jeśli starty przez przegrody w garażu to 700W nic nie ma prawa się wykroplić - i tak trzeba by garaż zbudować Edytowane 17 Lutego 2013 przez gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 30.05.2013 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Wrócę do głównego tematu wątku. Chciałabym odizolować nieogrzewany garaż od reszty domu. Tutaj można zobaczyć rzut budynku:http://z500.pl/res/rysunki/Z207_rysunek_szczegolowy.pdf Założenia są takie:- w garażu styropianu na podłodze brak, styropian na elewacji 15 cm (Platinium Plus-choć teraz widzę że zmienili nazwę na Termonium Plus, whatever...)- w pomieszczeniu gospodarczym które sąsiaduje z garażem styropian na podłodze 10 cm (jak i w całym domu) i ogrzewanie podłogowe- w domu będzie WM nawiewno-wywiewna z odzyskiem ciepła- poddasze nieużytkowe, ocieplone wełną 20 cm (na stropie) I teraz tak-czy warto to faktycznie odizolować? A jeśli tak to interesuje mnie jak to wykonać. Styropian chętnie dałabym na ścianę od strony garażu. Jaka grubość będzie wystarczająca? Na jakim etapie prac się za to zabrać (tynki wewnętrzne?) Jak to potem wykończyć? (tak jak elewację? siatka, klej, tynk? czy inaczej?). Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 03.06.2013 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Moim zdaniem tym ociepleniem na ścianie nie wiele zyskasz.Nawet jeśli położysz, to pozostają spore mostki termiczne; ściany nośne, strop, drzwi. Trzeba by policzyć i odnieść do medium ,którym zamierzasz grzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
head67 08.06.2013 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 W twoim przypadku to prosta sprawa robisz po prostu ocieplenie po całosci całej chaty tylko garaz spinasz na końcach jakaś belką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 08.06.2013 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Moim zdaniem tym ociepleniem na ścianie nie wiele zyskasz. Nawet jeśli położysz, to pozostają spore mostki termiczne; ściany nośne, strop, drzwi. Trzeba by policzyć i odnieść do medium ,którym zamierzasz grzać. Grzane będzie gazem.. Co do mostków, no pewnie będą, ale zawsze mniej ciepła ucieknie kilkoma mostkami typu drzwi czy ściana nośna, niż jednym wielkim mostem w postaci całej ściany W garażu w zimie będzie najmniej koło 0 stopni (tzn. z opisu osób które nie ocieplały garażu tak wynika). W kotłowni powinno być minimum 10 st. dla dobra reku. I teraz pytanie-ile ciepła ucieknie mi z łazienki która sąsiaduje z kotłownią...? I ile zyskam jeśli jednak tę ścianę garaż/kotłownia ocieplę styropianem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 08.06.2013 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 W twoim przypadku to prosta sprawa robisz po prostu ocieplenie po całosci całej chaty tylko garaz spinasz na końcach jakaś belką Przepraszam, nie do końca rozumiem o co chodzi ze spięciem belką.. Możesz tak bardziej łopatologicznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 08.06.2013 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 I pytanie dodatkowe-czy na takiej ocieplonej ścianie może cokolwiek wisieć? Planowana była tam rozdzielnia oraz odkurzacz centralny. Ale zawsze można to rzucić na sąsiednią ścianę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 08.06.2013 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Grzane będzie gazem.. Co do mostków, no pewnie będą, ale zawsze mniej ciepła ucieknie kilkoma mostkami typu drzwi czy ściana nośna, niż jednym wielkim mostem w postaci całej ściany W garażu w zimie będzie najmniej koło 0 stopni (tzn. z opisu osób które nie ocieplały garażu tak wynika). W kotłowni powinno być minimum 10 st. dla dobra reku. I teraz pytanie-ile ciepła ucieknie mi z łazienki która sąsiaduje z kotłownią...? I ile zyskam jeśli jednak tę ścianę garaż/kotłownia ocieplę styropianem.... Witam, coby się nie rozpisywać... tak bardzo z grubsza. 1. jeśli nie ocieplisz tej ściany w garażu, to zapłacisz ok. 250 zł za ogrzewanie tej przegrody, 2. jeśli ocieplisz styropianem grubości 15 cm, to zapłacisz ok. 100 zł za ogrzewanie za sezon ( tej przegrody ). Można liczyć rodzaj materiału inne grubości i klasę styro itd, ale rząd wielkości w różnicy opłat dla tej przegrody będzie zachowany. Po przeliczeniu zmieniam zdanie co do poprzedniej wypowiedzi i uważam, że jednak warto zastanowić się nad ociepleniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.