pantograf 07.01.2013 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Mam w piwnicy dwa pomieszczenia, w tym garażowe, gdzie betonowa posadzka trochę się sypie i chyba podciąga wilgoć? Nie mierzyłem jej żadnym miernikiem, ale jak się zostawi na dobę kartkę papieru, to po tym czasie już nie jest sucha, a lekko wilgotna. Wizualnie posadzka betonowa wygląda na suchą, nie posiada wykwitów, itp. Zrobiłem mały eksperyment i na miesiąc wyścielałem całe pomieszczenie folią, W tym czasie wilgotność spadła z 73% do 53% wilgotności ( pomieszczenia nie ogrzewane, wkopane 1,5 m pod ziemią). Dodam także że w piwnicy/garażu posiadam wentylację grawitacyjną. Podejrzewam degradację betonu od soli drogowej lub też brak izolacji poziomej, choć ławice i ściany ją posiadają, taka czarna papa, lepik (budowa domu 1970r. na gruncie żwirowym). Rożne artykuły czytałem w internecie na ten temat, ale mnogość środków mnie trochę zagubiła. Wpadłem na pomysł użycia izolacji typu wannowego od wewnątrz http://www.chemall.pl/izolacja_piwnicy_opis, potem pomalowanie podłogi jakąś farbą (Betondur), międzyczasie wziąłem też pod uwagę zrobienie posadzki na bazie żywicy, ale ta metoda ma swoje wymagania i wady. Ktoś na forum chwalił Penetron, ale czy na niego można położyć farbę dekoracyjną? Najpewniej zerwać podłogę betonową i zrobić od nowa, ale są to spore koszty i póki co chciałbym zrobić doraźną naprawę i żeby się nie nosił na butach kurz do domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość iwb 07.01.2013 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 nie masz zielonego pojęcia o izolacji i naprawie betonu, ale prawda jest że tonący brzytwy się chwytawięc jak dla amatora takie rozwiązanie jest jak najbardziej wskazane, chociaż ja reklamom nie wierzę nie wiesz co powoduje te uszkodzenia, może na początek poszukaj czegoś co neutralizuje sól drogową a potem zacznij mazać posadzkętylko po co na to betondur ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pantograf 07.01.2013 19:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Masz rację, nie mam zielonego pojęcia, dlatego pytam tutaj. Betondur jest dostępny w konkretnym kolorze jako wykończenie, więc dlatego o nim wspomniałem. Nie chcę również mazać dla samego mazania, bo szkoda pieniędzy, ale skoro eksperyment z folią budowlaną wykazał źródło zawilgocenia, to pomyślałem o położeniu jakiegoś środka, który zamknie pory betony, aby nie podciągał wilgoci. Dodam jeszcze że jak odsłoniłem po miesiącu folię, to było pełno plam mokrych na betonie. Na drugi dzień wszystkie plamy zniknęły ... Edytowane 7 Stycznia 2013 przez pantograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
m4rsh4ll 08.01.2013 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Masz jakąś wentylacje w piwnicy ? Ciepło tam jest w zimie ? Jak nie masz wentylacji i ogrzewania, to chyba wypada zrobić tylko wentylację, Jak nie czuć grzyba to i tak jest dobrze, a jak będziesz miał wysoki poziom wód gruntowych to i tak po jakimś czasie piwnica zatonie, beton przepuszcza wodę, brak izolacji.. Ja sam nie ufam, żadnym foliom, papie, lepikom.. ale nie jestem budowlańcem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pantograf 08.01.2013 15:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 W zimie temp. oscyluje między 8-12 st., gdy na zewnątrz jest -15 st. lub więcej. Nie ma ogrzewania, ale jest wentylacja. Ściany kiedyś skułem, jak mnie wody gruntowe zalały w 1997r podczas wielkiej powodzi. Teraz chciałbym wykończyć tynki, ale podłoga mnie irytuje i nie wiem co położyć jako chwilowe rozwiązanie. Poza tym sam goły beton strasznie trudno utrzymać w czystości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pantograf 11.01.2013 12:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Dokonałem pomiaru ścian i posadzki betonowej i wyszło 06 - 07% na mierniku inwazyjnym ze skalą dla materiałów budowlanych do 3%. Jest źle czy bardzo źle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość iwb 11.01.2013 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 poszukaj w necie hasło KARBONATYZACJA BETONUta posadzka wygląda jak past startowy na MODLINIE:p jeśli chcesz się kierować naprawą tej posadzki to szukaj materiałów do napraw betonów i żelbetonówPCC1 lub PCC2 , metylkrzemian i zaprawy szpachlowe do betonów. nie będę ci pisał o korozji, pęcznieniu i wietrzeniu materiału - to i tak nie wiele Ci powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pantograf 11.01.2013 15:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 (edytowane) Coś takiego się nada do mojej posadzki http://www.chemiabudowlana.sklep.pl/index.php?products=product&prod_id=62 lub http://www.ceresit.pl/produkty/produkty-do-izolowania-i-renowacji-budowli/izolacje-cementowe/cr-90-crystaliser? Edytowane 11 Stycznia 2013 przez pantograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość iwb 11.01.2013 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 tu zajrzyj to tylko dla profesjonalistów i wykonawców autoryzowanych. Schomburg schodzi na psy tak samo jak Remmers liczą tylko na sprzedaż środków o których użyciu trzeba mieć baaardzo dużo informacji,zadaj sobie pytanie dlaczego powstaje karbonatyzacja na Twojej posadzce, zacznij od znalezienia przyczyn a nie leczenia skutkówzrozumienie procesów chemicznych fizycznych ma ogromne znacznie ad zapraw krystalicznych - pogorszysz tylko wszystko uwierz mi już nie jeden amator się o tym przekonał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pantograf 11.01.2013 17:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Dzięki wielkie za konkret. Podejrzewam, że powodem zawilgocenia jest brak profesjonalnej izolacji termicznej tego betonu (styropian, folia etc.), a to prowadzi do negatywnego przesunięcia się punktu rosy, co można "fajnie" zaobserwować w lecie na higrometrze, choć wizualnie posadzka wygląda jak suchy pieprz. Będę drążył literaturę, ale obawiam się że bez skuwania posadzki się nie obejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość iwb 11.01.2013 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 z mojego doświadczenia tę posadzkę można uratować i jest fizycznie możliwe ale czy się opłaci ??? to już zostawię Tobie do przemyślenia, nie jest to jakieś zabytkowe klepisko, więc im więcej będziesz miał produktów i informacji tym bardziej się zakręcisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pantograf 11.01.2013 19:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 A możesz mi zdradzić jakbyś uratował tę posadzkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość iwb 11.01.2013 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 domowym sposobem czy bardziej profesjonalnym ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość iwb 11.01.2013 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 musisz się zaopatrzyć w 1) szlifierkę do betonów 2) pochłaniacz pyłu 3) pulsator kinetyczny ( taki sam jakie mieli na Modlinie ) 4) jakieś wiadra 5) łopatę 6) szlifierkę kątową 7) tarczę diamentową pędzle, szczotki, pace i wyciskacz do mas plastycznych, (ostatecznie w pompę do iniekcji ciśnieniowych i pakery) to ze sprzętu podstawowe i podręczne narzędzia niezbędne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pantograf 12.01.2013 09:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Pulsator kinetyczny jest dla mnie zagadką, ale resztę narzędzi mam lub mogę wypożyczyć. Pytanie zasadnicze, czy po takiej operacji mogę się spodziewać braku wilgoci w posadzce? Bo jeśli nie, to podobnym kosztem będzie zerwanie posadzki i położenie izolacji profesjonalnej od podstaw. Generalnie nie zależy mi na cieple w garażu, więc sądziłem że cudowanie ze styropianem jest zbyteczne, ale jak poczytałem o zagadnieniu punktu rosy, to ma wątpliwość nad sensem powierzchniowej naprawy. Zresztą eksperymentalnie chciałbym coś zrobić w pomieszczeniu gdzie stoi samochód, czyli raptem na 25 m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość iwb 12.01.2013 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 po takiej operacji jak użycie profesjonalnych środków wilgoć nie wchodzi , po marketowiskich zawsze po 7 -10 dniach ( widzisz jest coś, o czym się nie pisze a profesjonalny wykonawca wie, ale nie zdradza tajemnic tym się różnimy ) ci co sprzedają chemię tylko ją sprzedają i nawet nie wiedzą dokładnie do czego ona może być użyta, opisy z kart technicznych także nie powiedzą dokładnie co i jak zrobić wystarczy że w podłożu masz przekroczoną zawartość siarczków lub azotynów i ..... jest już problem. O chlorkach nie piszę bo każdemu się wydaje że tylko w solniczce ma dostępne albo zimą na drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 21.01.2013 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 (edytowane) KARBONATYZACJA BETONUAch jakie to mądre okreslenie. Tylko zdaje sie, że ktoś nie rozumie tu czym się różni korozja betonu od korozji żelbetu a jego zwłaszcza zbrojenia.Chlorki i karbonatyzacja są groźnie przedewszystkim dla żelbetu i nie trzeba byc wielkim znawcą by zobaczyć jak wygłąda skorodowany żelbet. Kawałki betonu odpadające od zbrojenia. Tutaj zbrojenia nie mamy więc karbonatyzacja jest wręcz potrzebna bo uszczelnia beton. Korozja siarczanowa ( a nie siarczkowa) czylli tzw bakcyl też trochę inaczej wygląda. Nie podejmuję się na [podstawie zdjęcia określić co jest przyczyną spękań ale podejrzewam że brak tu porządnej hydroizolacji od dołu. Edytowane 21 Stycznia 2013 przez wojtekdomus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość iwb 23.01.2013 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 korozja chemiczna czy fizyczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frank_gr 23.01.2013 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Ja to bym to zalal betonem o gr 2-3 cm z dodatkiem wodouszczelniacza , a nastepnie wysmarował plynem do utwardzana i uszczelniania posadzek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pantograf 23.01.2013 19:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) Ale wysokość piwnicy jest 2,10-20 m, po za tym garaż ma podwieszony szkielet prowadnic od bramy segmentowej, co już teraz ogranicza funkcjonalność. Na wiosnę spróbuje zainterweniować Penetron'em, w jednym pomieszczeniu, bo to najmniejszy koszt. Jeśli nie pomoże będę skuwał, choć 7 cm posadzki, to sporo gruzu z 50 m2 Edytowane 23 Stycznia 2013 przez pantograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.