Łukasz789 20.01.2013 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Witam mam pytanie , kolejne z cyklu czy tak ma być czy hydraulik coś zawalił. Posiadamy piec centralnego ogrzewania na węgiel i z tego pieca jest rozprowadzanie na ogrzewanie ciepłej wody .Na razie wszystko gra tylko problem rozpocznie się latem .Bo dowiedzieliśmy się ,ze nie ma opcji aby grzać samą wodę trzeba grzać w centralnym.Czytaj w lecie trzeba grzać w kaloryferach by mieć ciepłą wodę. .Problem jest w sumie marginalny bo ten dom potrzebuje ogrzewania przez 10 miesięcy w roku , ale pytam się z czystej ciekawości. W sumie można polatać i zakręcać wszystkie kaloryfery ale jestem ciekaw ile ,,takich akcji "wytrzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewa72_krakow 20.01.2013 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Jestem kompletnym laikiem w tej sprawie, ale wiem jedno, ze na lato zakreca sie jakis zawor przez ktory idzie woda na kaloryfery, zeby kociol grzal tylko wode uzytkowa...U nas w domu tez bedzie piec na wegiel, a kompletnie nie mielismy z tym do czynienia, wiec takie pytanie padlo na poczatku - jak to jest z uzytkowaniem takiego pieca w lecie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 20.01.2013 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Jeśli to zwykły śmieciuszek to wystarczy przy kotłe za trójnikiem gdzie jest odnoga bo bojlera wstawić zwykły zawór kulowy i jak chcesz grzać tylko wodę latem to zakręcasz tym zaworem przepływ na instalację w domu zamiast biegać i zakręcać grzejniki.W kotłach z podajnikiem sterowniki mają opcję trybu lato. Oczywiście już osobno pompka na CO i CWU krótki obieg na sam bojler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania