Xstan 15.07.2013 03:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Moje rozumowanie jest bardzo logicznebo czy nie prościej i taniej byłoby zastosowanie zwyklego gorzewania tam gdzie jest drewno (unikamy wielu problemów z doborem podłogi oraz póżniejszym użytkowaniem)Parkiet Komplex sam piszesz bardzo nielogicznie najpierw podważasz argument straty ciepła przez posadzkę drewnianą a póżniej piszesz"Uważam, że bezpieczniejszym rozwiązaniem dla zachowania bilansu cieplnego, bez narażania drewnianej posadzki na zbytnie obciążenia cieplne będzie zainstalowanie dodatkowego żródła ciepła w postaci klasycznego grzejnika ściennego lub wykonanie tzw. ściany grzewczej. Pozdrawiam."Po co takie komplikacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 15.07.2013 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 To czy konieczny jest dodatkowy grzejnik konwekcyjny uzaleznione jest od stopnia izolacji budynku czego przykłądem jest dom maluxa. Przy domach bardzo dobrze zaizolowanych obciązenie cieplne poszczególnych pomieszczeń jest stosunkowo małe i wystarczy jedynie zagęścić rozstaw przy podłogówce wodnej nie zwiekszając temp zasilania, która z kolei uwarunkowana jest przez łazienkę. Inaczej mówiąc niezaleznie od strat innych pomieszczeń to straty łazienki decydują o temp zasilania.Z mojej praktyki obliczeniowej wynika ze bardzo cięzko zejsc do poziomu ok 32-33 oC temp zasilania co przekłąda się na temp. posadzki ok 23,0-23.5 oC przy temp zewnętrznej równej temp obliczeniowej (dla III strefy -20 oC), czyli dla domów bardzo dobrze ocieplonych róznica temp posadzki w sezoniegrzewczym to max ok 3,5-4 oC.Jak sie to ma to do nagrzewania podłogi w sezonie letnim gdy słonce pada bezposrednio na podłogę i uzyskuje ona temp znacznie wieksze niz te 24 oC to temat na inna dyskusję. Problem zaczyna się dla domów słabiej ocieplonych gdzie temp zasilania moze byc i 42 oC i w tedy jest sensowne zastosowanie dodatkowego zrodła ciepła niekoniecznie grzejnika konwekcyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 15.07.2013 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Moje rozumowanie jest bardzo logiczne bo czy nie prościej i taniej byłoby zastosowanie zwyklego gorzewania tam gdzie jest drewno (unikamy wielu problemów z doborem podłogi oraz póżniejszym użytkowaniem) Parkiet Komplex sam piszesz bardzo nielogicznie najpierw podważasz argument straty ciepła przez posadzkę drewnianą a póżniej piszesz "Uważam, że bezpieczniejszym rozwiązaniem dla zachowania bilansu cieplnego, bez narażania drewnianej posadzki na zbytnie obciążenia cieplne będzie zainstalowanie dodatkowego żródła ciepła w postaci klasycznego grzejnika ściennego lub wykonanie tzw. ściany grzewczej. Pozdrawiam." Po co takie komplikacjeLogicznie rzecz biorąc drewno na podłogówce leży spokojnie, kiedy jest w miarę stabilny klimat. Wszelkie przekroczenia w zakresie temperatury powoduję nadmierne obciążenie drewna i tego należy unikać, Drewno na podłogówce temperaturę 28oC zniesię z pokorą dla swojej funkcji grzewczej natomiast przy wyższych temperaturach zacznie się "krzywić". Ot cała logika. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 15.07.2013 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 To czy konieczny jest dodatkowy grzejnik konwekcyjny uzaleznione jest od stopnia izolacji budynku czego przykłądem jest dom maluxa. Przy domach bardzo dobrze zaizolowanych obciązenie cieplne poszczególnych pomieszczeń jest stosunkowo małe i wystarczy jedynie zagęścić rozstaw przy podłogówce wodnej nie zwiekszając temp zasilania, która z kolei uwarunkowana jest przez łazienkę. Inaczej mówiąc niezaleznie od strat innych pomieszczeń to straty łazienki decydują o temp zasilania. Z mojej praktyki obliczeniowej wynika ze bardzo cięzko zejsc do poziomu ok 32-33 oC temp zasilania co przekłąda się na temp. posadzki ok 23,0-23.5 oC przy temp zewnętrznej równej temp obliczeniowej (dla III strefy -20 oC), czyli dla domów bardzo dobrze ocieplonych róznica temp posadzki w sezoniegrzewczym to max ok 3,5-4 oC. Jak sie to ma to do nagrzewania podłogi w sezonie letnim gdy słonce pada bezposrednio na podłogę i uzyskuje ona temp znacznie wieksze niz te 24 oC to temat na inna dyskusję. Problem zaczyna się dla domów słabiej ocieplonych gdzie temp zasilania moze byc i 42 oC i w tedy jest sensowne zastosowanie dodatkowego zrodła ciepła niekoniecznie grzejnika konwekcyjnego. Zgadzam się, przy podłogówce jest wiele zależności, a jeśli robisz jej obliczenia to wiesz o tym najlepiej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 15.07.2013 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Z mojej praktyki obliczeniowej wynika ze bardzo cięzko zejsc do poziomu ok 32-33 oC temp zasilania co przekłąda się na temp. posadzki ok 23,0-23.5 oC przy temp zewnętrznej równej temp obliczeniowej (dla III strefy -20 oC), czyli dla domów bardzo dobrze ocieplonych róznica temp posadzki w sezoniegrzewczym to max ok 3,5-4 oC. . , Drewno na podłogówce temperaturę 28oC zniesię z pokorą dla swojej funkcji grzewczej natomiast przy wyższych temperaturach zacznie się "krzywić". Ot cała logika. pozdrawiam. Czy dobrze rozumiem ze aby nie przekraczać temp posadzki 28 stopni, max temperatura na zaslilaniu to jakies 38 stopni ??? warto taką temperaturę ustawic na piecu aby jej nie przekraczał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 15.07.2013 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Czy dobrze rozumiem ze aby nie przekraczać temp posadzki 28 stopni, max temperatura na zaslilaniu to jakies 38 stopni ??? warto taką temperaturę ustawic na piecu aby jej nie przekraczał. Przy temperaturze posadzki - powierzchni podłogi 28oC średnia temperatura czynnika grzewczego będzie zależała od oporu cieplnego jaki spotka ciepło wędrując od rurki do powierzchni podłogi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 15.07.2013 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 powklejam zdjęcia z domu mam ochotę wkleić zdjęcia podlicznika bo chłopaki w pompach trochę się nabijają.wostatnich dniach niby mam 22 stop w domu ale chodzenie na bosaka po płytkach jest b. nieprzyjemnenatomiast oglądanie telewizji z gołymi stopami to jest ok dla nógszczerze mówiąc panele wolałbym bardziej założyć od płytek .w największe mrozy pompa grzała około 8-9 h na dobę z zasilaniem 27-29[ale to skrajnie wysokie temp zasilania] DREWNO A OGRZEWANIE PODŁOGOWE - ten dylemat trzeba rozwiązać przy podejmowaniu decyzji jak chałupę izolujemy[a najlepiej wiedzieć jaki wynik nam wyjdz\ie z ozc] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 15.07.2013 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 ja mam w łazienkach takie niby 1800 watowe grzejniki [chyba przy 75 stop]i o dziwo przy zasilaniu 25 stop też wspomagają w łazienkach podłogówkę[jednak szybciej dają odczuć ciepło niż podłogówka]piszę to ponieważ jednak pry drewnie nie chce dławić pętli pod drewnem[a właściwie czemu nie?] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 15.07.2013 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 DREWNO A OGRZEWANIE PODŁOGOWE - ten dylemat trzeba rozwiązać przy podejmowaniu decyzji jak chałupę izolujemy [a najlepiej wiedzieć jaki wynik nam wyjdz\ie z ozc] jaki % ludzi dba o dobrą izolację w stosunku do ogolnej liczby budów jaki % ludzi jest przy ekipie ktora izoluje poddasze i patrzy na ręce jaki % ludzi to wogole interesuje ? dodam ze nie kazdą bryłe łatwo dobrze izolować , co innego parterowka co innego dach kopertowy. akurat mam 2 lukarny i 1 dosc duzy wykusz dlatego moje obawy o ilosc energi ktora tamtędy bedzie spierd...lac. Wasze dywagacje odnosnie zuzycia energii na pompach ciepła dotyczą zazwyczaj prostych i małych domków. co z uzytkownikami wiekszych domow ktorzy chcą miec drewno na podłodze A asolt jest 1 a jak pytasz ekipę od pompy ciepła lub pieca o bilans energetyczny to wybałuszają oczy. Zycie Panie Życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 15.07.2013 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 (edytowane) Wasze dywagacje odnosnie zuzycia energii na pompach ciepła dotyczą zazwyczaj prostych i małych domków. co z uzytkownikami wiekszych domow ktorzy chcą miec drewno na podłodze Takie domy równiez (a moze przede wszystkim) nadają sie do liczenia, nie kazdy chce miec drewno w podłodze, ale jezeli sie ktoś juz na nie decyduje a dom ma raczej nie standartowy to o obliczeniach i projekcie podłogówki i ogólnie ogrzewania (bo moze sie okazac ze trzeba zastosowac dodatkowe zródła ciepła w pomieszczeniach) zapominac nie powinien. Edytowane 15 Lipca 2013 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 15.07.2013 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 zgadzam się z argumentami f5mnie denerwuję samozadowolenie z 20 cm na ścianie i 40 cm na dachu- a niuanse są olewane -niedopatrzone a potem zdziwienie-NO DALIŚMY taką izolację i musimy dawać 40 stop w podłogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 15.07.2013 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 odradzam - warstwowego teku chyba wogole nie ma tak apropos a szkoda bo kolorystyka idealna dla mnie - cena nie bardzo idealna dla mnie Przyczyna prosta - ograniczył mi temperaturę w łazience. ... zauwazylem spadek temperatury o jakies 4 stopnie w stosunku do pomieszczen gdzie sa kafle.. Ale to chyba nie jest problem TEAK'a ale w ogóle tego typu podłóg drewnianych czyli: litych i warstwówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
spt 15.07.2013 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 cena ? wygląda na surowe sztotkowane bedzie olejowane czy lakierowane ? jaki producent ? przy takiej szerokosci i długosci musi słono kosztowac! Witam Tak na foto sa to "surowe"-szczotkowane z V fuga, deski zostały "wyprane" aby otworzyc pory, nastepnie podloga byla ługowana ( brak foto z konca realizacji). Ceny przedstawiam inwidualnie, producentem jest moj znajomy z niemiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
spt 15.07.2013 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Przedstawie jeszcze zdjecia z realizacji ktora dzis zaczelismy ponad 300m2. Dlugośc do 5m, szer. 30cm. Dąb szczotkowany,V fuga, olejowany, drugi raz bedziemy olejowac po ulozeniu ( tutaj ukladanie na osb, + wkrety pod >45"), Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 15.07.2013 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Przedstawie jeszcze zdjecia z realizacji ktora dzis zaczelismy ponad 300m2. Dlugośc do 5m, szer. 30cm. Dąb szczotkowany,V fuga, olejowany, drugi raz bedziemy olejowac po ulozeniu ( tutaj ukladanie na osb, + wkrety pod >45"), Co to za deska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
spt 15.07.2013 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Co to za deska? Deska warstwowa: Dąb szczotkowany, V-fuga, 30cm szer. dlugość 5m, ( olejowany jeden raz), warstwa wierzchnia-uzytkowa 5mm. Import z niemiec. Tak na marginesie _idzie era ukladania desek i dech... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 15.07.2013 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Producent ?Ile warstw ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
spt 15.07.2013 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 3 warstwowa, producentem jest moj kolega. nie ma duzej firmy, robi pod zamowienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 15.07.2013 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Producent ? Ile warstw ? to wyglada tak samo jak parador na ktorego choruję tylko ze parador ma 19 cm szerokosci i 190 cm długosc jutro pstrykne fotki mam 2 rodzaje desek paradora kupiłem po 3m2 czyli 6m3 i wybuliłem prawie 2 koła negocjacje trwaja juz 2 miesiace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 15.07.2013 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 to wyglada tak samo jak parador na ktorego choruję też się zastanawiałem nad Paradorem, w jednym z salonów stwierdzili, że BOEN to porównywalna pólka, ale korzystniej wygląda cenowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.