Wojtek1978 08.03.2016 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Witam, Czy najpierw robiliście wod-kan a potem tynki czy odwrotnie? Bo słyszałem różne opinie. Jedni mówią, że lepiej najpierw tynki bo tynkarze nie poniszczą instalacji wodnej, z kolei hydraulik twierdzi, że jak będzie się wkuwał po tynkach to działówki mogą popekać...? I inna kwestia, tynkarz radzi zamontować parapety wewnętrzne przed tynkowaniem, co myślę ma sens. Pozdrawiam,Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qba30 08.03.2016 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Wojtek, ja bym zmienił tynkarza.Tynkarz nie ma jak poniszczyć instalacji wod-kan, no chyba że będzie mu na tym zależało... Pewnie bez instalacji będzie mu łatwiejRury są wytrzymałe więc moim zdaniem trzeba się przyłożyć żeby je zniszczyć. Szkoda roboty bo zrobisz tynki, później będziesz robił bruzdy, osadzał orurowanie i później jeszcze uzupełniał bruzdy.Parapety bym tez robił po tynkach. Teraz moje pytanie: jak sobie poradziliście z kominami spalinowymi, które biegną przy drewnianej konstrukcji dachu? Manewrowaliście z konstrukcją żeby zachować odpowiednią odległość (wymagana przepisami 30 cm)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek1978 09.03.2016 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 (edytowane) Wojtek, ja bym zmienił tynkarza. Kuba, tak najprościej "doradzić". Skoro pytasz o więźbę zakładam, że jeszcze jesteś przed tynkami. Chciałbym usłyszeć opinię tych, którzy już temat przerabiali i ewentualnie mieliby preferencje lub teraz zrobiliby odwrotnie. Piszesz o późniejszym uzupełnianiu bruzd jeśli najpierw pójdą tynki, a potem piszesz żeby robić parapety po tynkach. Czyli potem musiałbym podcinać profile i podkuwać ścianę do osadzenia parapetów. A potem znowu uzupełniać tynki dookoła, tak? Coś mi się to nie trzyma wiesz czego. Edytowane 9 Marca 2016 przez Wojtek1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qba30 09.03.2016 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Wojtek, nie wybudowałem jeszcze swojego domu ale zawodowo jestem codziennie na budowach zdecydowanie większego kalibru (obiekt użyteczności publicznej).Prosiłeś o poradę to przekazałem moje uwagi- uwierz, nie widziałem ani jednej budowy (małej czy też dużej) gdzie instalacje były kładzione po tynkach.Jeśli chodzi o parapety to uzupełniania podcięć masz zdecydowanie mniej. Zwróć uwagę na to że parapet tynkarz zawsze możesz zabrudzić, zachlapać, zadrapać np. łatą. Oczywiście- możesz je zabezpieczyć folią ale ale jeśli masz obawy że tynkarz uszkodzi instalację wod-kan to tym bardziej zniszczy folię zabezpieczającą parapet bo przy otworach okiennych trzeba się nagimnastykować.Ot tak mogę "doradzić" i podpowiedzieć a co zrobisz to Twoja sprawa- napisałem bo pytałeś a ja chciałem podzielić się swoimi spostrzeżeniami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bejaro 09.03.2016 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Ja robiłam tynki po instalacjach CW i drabinki w łazienkach stelaże geberita też były i przed parapetami. gdybym miała robić jeszcze raz to byłoby tak samo. Łatwiej osadzić narożniki bez parapetów pamiętajcie przy listwach przyokiennych,ciężko jest wygładzić tynk pod wystającym parapetem zdecydowanie schludniej obrobić po tynku-jeśli parapety drewniane to tylko po bo napuchną od wilgoci. Nikt mi nic nie uszkodził wylewki robimy po podłogówce i też po nich chodzą próba ciśnieniowa i tak niezbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artol 09.03.2016 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Ja zamierzam rozwiązać sprawę kolejności tak:1. klima, elektryk, reku2. wod-kan (ściany, przekucia) i odkurzacz centralny3. tynki z parapetami od razu4. posadzkarz (folia, 1. warstwa styropianu)5. wod kan (podłogi)6. posadzkarz (2 i 3 warstwa styro)7. wod kan (podłogówka)8. posadzkarz (wylewki)9. piana na dach10. elewacje i ogród równolegle od pktu 9 cała wykończeniówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pabart 09.03.2016 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Moja uwaga Przypilnujcie żeby hydraulik porządnie osadził rurki bo już miałem takiego co zrobił to byle jak i tynkarze poprzestawiali ponaciągali pokrzywili je w trakcie tynkowania i później jest problem tak samo z puszkami elektrycznymi bo już mi się zdarzyło szukać pod tynkiem puszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qba30 09.03.2016 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Artol,jaką pianę dajesz otwarto czy zamknętokomórkową? Jaka grubość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artol 10.03.2016 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Pianę otwartokomórkową, 25cm, czyli 20 między krokwie i 5 na krokwie. Do tego prysną mi jeszcze 12cm od spodu na płytę OSB, która jest podłogą na stryszku. Koszt 14000zł brutto na gotowo. Pianę zamknięto komórkową się nie daje na dach - to błąd, wilgoć nie ma jak ujść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
airblade79 10.03.2016 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Artol,liczyłeś jaka jest różnica między pianką a wełną na dach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artol 10.03.2016 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Nie liczyłem dokładnie, ale wiem, że niewielka, jeśli w ogóle jakaś jest. Kiedyś było inaczej, bo było mało firm z pianowaniem (drogi sprzęt), teraz konkurencja wzrosła i ceny mocno spadły. Moim zdaniem piana dużo lepsza niż wełna, różnica cenowa mnie mało interesowała, więc nie podam dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
airblade79 11.03.2016 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 a jakiej firmy pianę wybrałeś. ja mam oferty na pianki polskie - 10 lat gwarancji i amerykańskie - dożywotnia gwarancja. rozpiętość cenowa od 45 do 70 za metr przy 20 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qba30 11.03.2016 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 (edytowane) Mała uwaga dla tych którzy zdecydowali się na pianę- patrzcie na ręce wykonawcom. Najczęściej jak wchodzi ekipa to chce zrobić robotę szybko i iść na kolejna w związku z tym często wymaganą grubość (niech będzie 20 cm) wykładają "za jednym pociągnięcie". Jest to błąd. Pianę należy układać w warstwach ok 5 cm w odstępie czasowym ok 10 min, piana układana warstwami ma też lepsze właściwości bo na powierzchni każdej z warstw tworzy się zgorzelina. Im więcej zgorzelin tym lepiej. Piana która została ułożona w jednej warstwie też zazwyczaj po czasie pęka...Najlepiej poprosić wykonawcę o kartę techniczną materiału w której jest opisany sposób układania.Polska czy amerykańska? Właściwości praktycznie te same. wg mnie szkoda dopłacać. Pianę amerykańskie oferuje kilkanaście firm w PL i nie zaproponują Ci innej bo są związanie umową z producentem. Edytowane 11 Marca 2016 przez Qba30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artol 11.03.2016 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Polska piana Ekoprodur S0310 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
builderhouse 13.03.2016 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 [ATTACH=CONFIG]349288[/ATTACH] Moja uwaga Przypilnujcie żeby hydraulik porządnie osadził rurki bo już miałem takiego co zrobił to byle jak i tynkarze poprzestawiali ponaciągali pokrzywili je w trakcie tynkowania i później jest problem tak samo z puszkami elektrycznymi bo już mi się zdarzyło szukać pod tynkiem puszki Trzeba było zastosować dekle do puszek. Żaden tynkarz nie zaklei puszki i będzie łatwo ją zlokalizować, bo ma wystające pomarańczowe wąsy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nasz 13.03.2016 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 (edytowane) Może banalne pytania ale jak poradziliście sobie z odpływem wody z balkonów bo w projekcie nie ma rynien i jeszcze jedno pytanie jakie jest wasze zdanie na temat wylewania fundamentów z pominięciem chudziaka pod ławą fundamentową ? Dostałam taką propozycję od wykonawcy, ponoć większość ludzi z niego rezygnuje Edytowane 14 Marca 2016 przez nasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qba30 14.03.2016 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Koszt chudziaka jest niewielki a zalet troszkę ma...Jeśli Twój wykonawca jest w stanie wykopy pod fundament wykonać równo, tak żeby zbrojenie leżało w miarę prosto to ok.Przypilnuj aby: -wykop był odpowiednio dogęszczony- w wykopie (na dnie i ścianach) powinna być gruba folia izolująca po to żeby woda za szybko nie odeszła do gruntu- żeby zbrojenie się nie zabrudziło piaskiem- była odpowiednia otulina zbrojenia Generalnie wg mnie więcej zachodu jak korzyści.Wykonawca też pewnie chce mieć w tym swój interes. Dopytaj jak zamierza wykonać fundamenty bo widziałem też takie roboty gdzie został zrobiony wykop na szerokość ław, wrzucono zbrojenie i zalano betonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arek_A 15.03.2016 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 jakie jest wasze zdanie na temat wylewania fundamentów z pominięciem chudziaka pod ławą fundamentową ? Dostałam taką propozycję od wykonawcy, ponoć większość ludzi z niego rezygnuje Jak masz doświadczoną ekipę i grunt rodzimy na to pozwala to spokojnie można darować chudziaka, ale trzeba pamiętać o foli, aby "mleczko" nie weszło w grunt. Ja nie miałem, ale pamiętam, że kierownik nie był zachwycony tym faktem. Co do balkonów, podłączę się do pytania, to temat przede mną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosiazwroc 17.03.2016 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Mam pytanie do osób, które w galilea 2 m robili, robią rekuperację. 1. Jak rozwiązaliście kwestię przewodów wentylacyjnych tzn. gdzie je daliście pod sufitem czy w podłodze poddasza? 2. Gdzie będzie umiejscowiony Wasz rekuperator? 3. Jaki model rekuperatora polecacie? 4. Do osób z Dolnego Śląska, czy możecie polecić firmę, która zajmuje się montażem systemu rekuperacji? 5. Ile Was ta instalacja i rekuperator kosztowały (w sensie pieniędzy a nie nerwów ). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artol 17.03.2016 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 1. Jak rozwiązaliście kwestię przewodów wentylacyjnych tzn. gdzie je daliście pod sufitem czy w podłodze poddasza? - ja bede miał rury stalowe Spiro, idą na samą górę i będą schodzić w dół z przestrzeni między podłogą na stryszku a sufitem podwieszanym. Jak ktoś daje flexy to idą w podłodze (są cieńsze, droższe i trzeba pod nie przewidzieć wysokość nadproży, bo posadzka na górze może być przez to grubsza. 2. Gdzie będzie umiejscowiony Wasz rekuperator?- w kotłowni3. Jaki model rekuperatora polecacie?- ja będę miał Aeris 400. Czy go będę polecał to jeszcze się okaże.4. Do osób z Dolnego Śląska, czy możecie polecić firmę, która zajmuje się montażem systemu rekuperacji?- wybrałem Comfortis, na razie sprawiają dobre wrażenie, jutro wchodzą więc zobaczymy jak się spiszą.5. Ile Was ta instalacja i rekuperator kosztowały (w sensie pieniędzy a nie nerwów ).- całość na gotowo 20 000zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.