Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

 

Czy najpierw robiliście wod-kan a potem tynki czy odwrotnie? Bo słyszałem różne opinie. Jedni mówią, że lepiej najpierw tynki bo tynkarze nie poniszczą instalacji wodnej, z kolei hydraulik twierdzi, że jak będzie się wkuwał po tynkach to działówki mogą popekać...?

 

I inna kwestia, tynkarz radzi zamontować parapety wewnętrzne przed tynkowaniem, co myślę ma sens.

 

Pozdrawiam,

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wojtek, ja bym zmienił tynkarza.

Tynkarz nie ma jak poniszczyć instalacji wod-kan, no chyba że będzie mu na tym zależało... Pewnie bez instalacji będzie mu łatwiej

Rury są wytrzymałe więc moim zdaniem trzeba się przyłożyć żeby je zniszczyć. Szkoda roboty bo zrobisz tynki, później będziesz robił bruzdy, osadzał orurowanie i później jeszcze uzupełniał bruzdy.

Parapety bym tez robił po tynkach.

 

Teraz moje pytanie: jak sobie poradziliście z kominami spalinowymi, które biegną przy drewnianej konstrukcji dachu? Manewrowaliście z konstrukcją żeby zachować odpowiednią odległość (wymagana przepisami 30 cm)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, ja bym zmienił tynkarza.

Kuba, tak najprościej "doradzić". Skoro pytasz o więźbę zakładam, że jeszcze jesteś przed tynkami. Chciałbym usłyszeć opinię tych, którzy już temat przerabiali i ewentualnie mieliby preferencje lub teraz zrobiliby odwrotnie.

 

Piszesz o późniejszym uzupełnianiu bruzd jeśli najpierw pójdą tynki, a potem piszesz żeby robić parapety po tynkach. Czyli potem musiałbym podcinać profile i podkuwać ścianę do osadzenia parapetów. A potem znowu uzupełniać tynki dookoła, tak? Coś mi się to nie trzyma wiesz czego.

Edytowane przez Wojtek1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, nie wybudowałem jeszcze swojego domu ale zawodowo jestem codziennie na budowach zdecydowanie większego kalibru (obiekt użyteczności publicznej).

Prosiłeś o poradę to przekazałem moje uwagi- uwierz, nie widziałem ani jednej budowy (małej czy też dużej) gdzie instalacje były kładzione po tynkach.

Jeśli chodzi o parapety to uzupełniania podcięć masz zdecydowanie mniej. Zwróć uwagę na to że parapet tynkarz zawsze możesz zabrudzić, zachlapać, zadrapać np. łatą. Oczywiście- możesz je zabezpieczyć folią ale ale jeśli masz obawy że tynkarz uszkodzi instalację wod-kan to tym bardziej zniszczy folię zabezpieczającą parapet bo przy otworach okiennych trzeba się nagimnastykować.

Ot tak mogę "doradzić" i podpowiedzieć a co zrobisz to Twoja sprawa- napisałem bo pytałeś a ja chciałem podzielić się swoimi spostrzeżeniami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłam tynki po instalacjach CW i drabinki w łazienkach stelaże geberita też były i przed parapetami.

 

gdybym miała robić jeszcze raz to byłoby tak samo.

 

Łatwiej osadzić narożniki bez parapetów pamiętajcie przy listwach przyokiennych,ciężko jest wygładzić tynk pod wystającym parapetem zdecydowanie schludniej obrobić po tynku-jeśli parapety drewniane to tylko po bo napuchną od wilgoci.

 

Nikt mi nic nie uszkodził wylewki robimy po podłogówce i też po nich chodzą próba ciśnieniowa i tak niezbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamierzam rozwiązać sprawę kolejności tak:

1. klima, elektryk, reku

2. wod-kan (ściany, przekucia) i odkurzacz centralny

3. tynki z parapetami od razu

4. posadzkarz (folia, 1. warstwa styropianu)

5. wod kan (podłogi)

6. posadzkarz (2 i 3 warstwa styro)

7. wod kan (podłogówka)

8. posadzkarz (wylewki)

9. piana na dach

10. elewacje i ogród

 

równolegle od pktu 9 cała wykończeniówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schowek01.jpg

 

Moja uwaga

 

Przypilnujcie żeby hydraulik porządnie osadził rurki bo już miałem takiego co zrobił to byle jak i tynkarze poprzestawiali ponaciągali pokrzywili je w trakcie tynkowania i później jest problem tak samo z puszkami elektrycznymi bo już mi się zdarzyło szukać pod tynkiem puszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pianę otwartokomórkową, 25cm, czyli 20 między krokwie i 5 na krokwie. Do tego prysną mi jeszcze 12cm od spodu na płytę OSB, która jest podłogą na stryszku.

Koszt 14000zł brutto na gotowo.

 

Pianę zamknięto komórkową się nie daje na dach - to błąd, wilgoć nie ma jak ujść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie liczyłem dokładnie, ale wiem, że niewielka, jeśli w ogóle jakaś jest. Kiedyś było inaczej, bo było mało firm z pianowaniem (drogi sprzęt), teraz konkurencja wzrosła i ceny mocno spadły.

Moim zdaniem piana dużo lepsza niż wełna, różnica cenowa mnie mało interesowała, więc nie podam dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga dla tych którzy zdecydowali się na pianę- patrzcie na ręce wykonawcom. Najczęściej jak wchodzi ekipa to chce zrobić robotę szybko i iść na kolejna w związku z tym często wymaganą grubość (niech będzie 20 cm) wykładają "za jednym pociągnięcie". Jest to błąd. Pianę należy układać w warstwach ok 5 cm w odstępie czasowym ok 10 min, piana układana warstwami ma też lepsze właściwości bo na powierzchni każdej z warstw tworzy się zgorzelina. Im więcej zgorzelin tym lepiej. Piana która została ułożona w jednej warstwie też zazwyczaj po czasie pęka...

Najlepiej poprosić wykonawcę o kartę techniczną materiału w której jest opisany sposób układania.

Polska czy amerykańska? Właściwości praktycznie te same. wg mnie szkoda dopłacać. Pianę amerykańskie oferuje kilkanaście firm w PL i nie zaproponują Ci innej bo są związanie umową z producentem.

Edytowane przez Qba30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]349288[/ATTACH]

 

Moja uwaga

 

Przypilnujcie żeby hydraulik porządnie osadził rurki bo już miałem takiego co zrobił to byle jak i tynkarze poprzestawiali ponaciągali pokrzywili je w trakcie tynkowania i później jest problem tak samo z puszkami elektrycznymi bo już mi się zdarzyło szukać pod tynkiem puszki

 

Trzeba było zastosować dekle do puszek. Żaden tynkarz nie zaklei puszki i będzie łatwo ją zlokalizować, bo ma wystające pomarańczowe wąsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może banalne pytania :D ale jak poradziliście sobie z odpływem wody z balkonów bo w projekcie nie ma rynien i jeszcze jedno pytanie jakie jest wasze zdanie na temat wylewania fundamentów z pominięciem chudziaka pod ławą fundamentową ? Dostałam taką propozycję od wykonawcy, ponoć większość ludzi z niego rezygnuje Edytowane przez nasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt chudziaka jest niewielki a zalet troszkę ma...

Jeśli Twój wykonawca jest w stanie wykopy pod fundament wykonać równo, tak żeby zbrojenie leżało w miarę prosto to ok.

Przypilnuj aby:

-wykop był odpowiednio dogęszczony

- w wykopie (na dnie i ścianach) powinna być gruba folia izolująca po to żeby woda za szybko nie odeszła do gruntu

- żeby zbrojenie się nie zabrudziło piaskiem

- była odpowiednia otulina zbrojenia

 

Generalnie wg mnie więcej zachodu jak korzyści.

Wykonawca też pewnie chce mieć w tym swój interes. Dopytaj jak zamierza wykonać fundamenty bo widziałem też takie roboty gdzie został zrobiony wykop na szerokość ław, wrzucono zbrojenie i zalano betonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie jest wasze zdanie na temat wylewania fundamentów z pominięciem chudziaka pod ławą fundamentową ? Dostałam taką propozycję od wykonawcy, ponoć większość ludzi z niego rezygnuje

 

Jak masz doświadczoną ekipę i grunt rodzimy na to pozwala to spokojnie można darować chudziaka, ale trzeba pamiętać o foli, aby "mleczko" nie weszło w grunt. Ja nie miałem, ale pamiętam, że kierownik nie był zachwycony tym faktem.

 

Co do balkonów, podłączę się do pytania, to temat przede mną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osób, które w galilea 2 m robili, robią rekuperację.

1. Jak rozwiązaliście kwestię przewodów wentylacyjnych tzn. gdzie je daliście pod sufitem czy w podłodze poddasza?

2. Gdzie będzie umiejscowiony Wasz rekuperator?

3. Jaki model rekuperatora polecacie?

4. Do osób z Dolnego Śląska, czy możecie polecić firmę, która zajmuje się montażem systemu rekuperacji?

5. Ile Was ta instalacja i rekuperator kosztowały (w sensie pieniędzy a nie nerwów :)).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak rozwiązaliście kwestię przewodów wentylacyjnych tzn. gdzie je daliście pod sufitem czy w podłodze poddasza?

- ja bede miał rury stalowe Spiro, idą na samą górę i będą schodzić w dół z przestrzeni między podłogą na stryszku a sufitem podwieszanym. Jak ktoś daje flexy to idą w podłodze (są cieńsze, droższe i trzeba pod nie przewidzieć wysokość nadproży, bo posadzka na górze może być przez to grubsza.

2. Gdzie będzie umiejscowiony Wasz rekuperator?

- w kotłowni

3. Jaki model rekuperatora polecacie?

- ja będę miał Aeris 400. Czy go będę polecał to jeszcze się okaże.

4. Do osób z Dolnego Śląska, czy możecie polecić firmę, która zajmuje się montażem systemu rekuperacji?

- wybrałem Comfortis, na razie sprawiają dobre wrażenie, jutro wchodzą więc zobaczymy jak się spiszą.

5. Ile Was ta instalacja i rekuperator kosztowały (w sensie pieniędzy a nie nerwów ).

- całość na gotowo 20 000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...