Arek_A 29.12.2015 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Jakie dałem "do pieca"? Przecież się nie skarżę , przedstawiam tylko swoje przemyślenia.... spoko spoko.... tak jak pisze Agnes29 , myślę, że większość z nas wybierając ten projekt na papierze nie sądziła , że w rzeczywistości wyjdzie aż taki duży dom. A Twoje przemyślenia to potwierdzają, to w tym kontekście ten "piec" wiesz... pewnie wielu o tym myśli a nie chce się do tego przyznać Idąc dalej chciałem to podkreślić (dla tych co się myślą o tym projekcie), że funkcjonalność = wielkość. Reszta to kompromisy (oczywiście abstrahując od różnych indywidualnych upodobań) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arek_A 29.12.2015 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Co do Twojego pytania - pisałem wyżej, że nie mam jeszcze elewacji, szacuję, że min.200 m kw., a pewnie wyjdzie w przedziale 250-300. Obawiam się, że może być niestety w tej górnej granicy, albo nawet trochę więcej. Niech ktoś się podzieli swoim doświadczeniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hatan 31.12.2015 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Jestem po wykonaniu elewacji. Zakończyłem na kleju i gruncie. Po dokładnym pomiarze wyszło 240m2. Po odliczeniu wszystkich otworów. Nie dajcie się wkręcić na liczenie otworów do powierzchni. Przeliczcie sobie z projektu ile wychodzi metrów. U mnie ekipa próbowała mi naliczyć otwory do powierzchni, argumentując czasochłonny montaż narożników oklejania folią. W rzeczywistości to wcale nie jest czasochłonne. Moim zdaniem to naciąganie. Ok. 30m2 okien i drzwi razy 120zl za metr robi wynik. Poza tym nie zużywają styropianu, kleju, siatki, itd., a narożniki i folia jest tania.Aha mam podniesiona ścianę kolankowa o jeden pustak.Elewacje wykonałem z genderki 15cm , grafit lambda 0,032. Styropian był prosty i dobrze się kładł. Siatkę zastosowałem marki canpol, tytan. Jest bardzo mocna, nie chciałem ryzykować spekaniami. Podzielę się jeszcze kilkoma radami:-należy zagruntowac ściany przed klejeniem (można wykonać próbę w kilku miejscach na Spr. nośności kleju )- styropian przy otworach w narożnikach należy wyciąć w L- kołkowac czy nie? Ja zastosowałem kołkowanie w narożnikach i przy otworach. Zastosowałem rowniez zaślepki. Unikniemy efektu biedronki.-styropian należy kleic na mijanke-należy zastosować siatkę w narożnikach przy każdym otworze, szczególnie przy parapet ach zew. I dopiero wklejać siatkę właściwą z zakładem ok.10cm-siatki nie może być widać spod kleju. Chodzi o jej strukturę. Po kleju ma być gładko. -to jak wyprowadzony zostanie klej na siatce będzie efektem końcowym( jeśli wyjdzie krzywo, to tynk jako ostatnia warstwa juz tego nie zniweluje)-unikać spoinowania płyt styropianu pianka. Jeżeli ktoś jeszcze planuje wykonać elewacje w okresie zimowym to należy uważać na przymrozki. Klejenie styropianu i zatapianie siatki można wykonywac od 5 stopni Celsjusza WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU 2016. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
builderhouse 03.01.2016 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Dzięki hatan, bardzo cenne informacje. Moje pytanie kieruję do tych z Was, którzy mają już zamontowany rekuperator lub mają na ten temat swoje przemyślenia. Jakie urządzenie (producent, model, wydajność) wybraliście, wybierzecie? Ja mam w projekcie centralę Domekt Rego 400 z wymiennikiem obrotowym. Niestety nie będę stosował tej centrali. Obecnie rozważam jeden z produktów Provent`a. Mistral 650, mistral pro 400 lub mistral duo 400. Macie jakieś sugestie? Zależy mi na cichej pracy i oczywiście tym, by centala dawała radę w wymianie powietrza. Kubatura objęta wentylacją mechaniczną to 455 m3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hatan 03.01.2016 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 W projekcie przewidziany mam BRINK 400. Jeszcze nie zamontowany. Posiada niskie zużycie energii. Będzie zamontowany w garażu. Firma twierdzi, że najwięcej sprzedają BRINKA i AERISA 500. Nie mają z nim problemów gwarancyjnych i pogwarancyjnych. Obecnie jestem po montażu 1 etapu polegającego na rozprowadzeniu kanałów. Kanały spiro stalowe o średnicy od 100mm do 200mm w ociepleniu 5cm na poddaszu oraz kanały flex okrągłe stosowane na parterze, które są pochowane w warstwie sufitu podwieszanego. Kanał ma 6,3 cm średnicy. Warto przewidzieć tą wartość przy wznoszeniu ścian, ponieważ zabieramy już pewną wielkość, a tym samym obniżamy pomieszczenie. Część z Was tynkuje sufity na parterze nie stosując płyt GK. Mi zależało na wysokości salonu min. 2,60m. Jeśli jeszcze mamy zamiar dołożyć ocieplenie posadzki to pomieszczenie jeszcze się zmniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sushi-KLMD 03.01.2016 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Dzięki hatan, bardzo cenne informacje. Moje pytanie kieruję do tych z Was, którzy mają już zamontowany rekuperator lub mają na ten temat swoje przemyślenia. Jakie urządzenie (producent, model, wydajność) wybraliście, wybierzecie? Witaj builderhouse, my wybraliśmy rekuperator WANAS 350V . Polecony i sprawdzony przez znajomych. Producent wykonał u nas również instalację. Rekuperator będzie wisiał w garażu. Cała instalacja została poprowadzona w ociepleniu pierwszego i drugiego stropu (mamy żelbetowy drugi strop). Wszystko zostało zaplanowane jeszcze przed wylaniem obydwu stropów np. rozmieszczenie anemostatów. Pozdrawiamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arek_A 04.01.2016 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Również będę robił WM. Rekuperator będzie w kotłowni, rury fi 200 jako pion przez garaż (na ścianie od klatki schodowej od strony garażu) , reszta to pe-flex fi 75 w warstwie ocieplenie stropów. Wybór reku jeszcze przede mną. Wstępnie myślę o mistral pro 400. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qba30 04.01.2016 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Jakie macie wyceny na system rekuperacji? Jak Wam się bilansuje rezygnacja z tradycyjnej wentylacji (jest tam sporo wyjść na dach) do WM?Ja też się zastanawiam nad WM ale jakoś ciężko mi decyzję podjąć, tzn w tak mroźne dni jak mamy obecnie to spawa wydaje się być jasna bo stojąc w mojej obecnej łazience w bloku tak wieje z wentylacji grawitacyjnej że aż majki chce zerwać... No, ale jednak jakieś dylematy mam- głownie finansowe. Co do finansów- co sądzicie za ofert na poziomie 214 000 netto za SSO i 248 000 netto za SSZ (materiał + robota)W wycenie uwzględniono: fundament wg projektuTradycyjny phoroterm 25 cm lub Dryfixstrop terivva + schody żelbetowedwa kominyściany działowe więźba + dachówka Roben Piemont Do SSZ dodatkowo okna Drutex 4k/5k iglo 5 classic, drzwi wejściowe Delta Special, bram Harmon z napędem W cenie sprzęt (koparka, gruszka pompa i inne potrzebne) ToiToi, zaplecze dla pracowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artol 05.01.2016 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Ja wybrałem reku Aeris 400 Standard. Instalacja na rurach stalowych Spiro - koszt 20 000zł. Wahałem się między Aerisem a Mistralem 400, ale słyszałem kilka złych opinii o Mistralu (cięzko powiedzieć czy zasadnych), więc wybrałem Aerisa. Firma od reku mówi, że mają mało reklamacji. Co do wyceny to za samą budowę koło Wrocławia dałem za SSO z dachem niecałe 180 000zł (Porotherm 24, ocieplenie fundamentów XPSem, terriva, dachówka Creaton Harmonica, schody betonowe, 2 kominy). Co do SSZ to okna wyceniają mi obecnie na około 32-35000zł (6-komorowe z elektrycznymi roletami, 3-szybowe, z ciepłym montażem), do tego 3 połaciówki z roletami około 9000zł, brama garażowa 6000zł i drzwi wejściowe powiedzmy 4000zł (średnio - lepsze). Tak więc policz i zdecyduj co Ci się lepiej opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arek_A 05.01.2016 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Co do finansów- co sądzicie za ofert na poziomie 214 000 netto za SSO i 248 000 netto za SSZ (materiał + robota) w tym wątku znajdziesz koszty od 150 tys (dużo pracy własnej) po 240 tys za SSO (dużo prac ziemnych). Podane przez Ciebie wartości są dość wysokie, ale mieszczą się w widełkach. Wszystko zależy od materiałów, nie wspominając o rzeczach które wychodzą podczas budowy - np. fundamenty. U mnie stan zero kosztował x2 ze względu na głębokość gruntu rodzimego . Kolejna rzecz to np. ilość okien połaciowych - te ustrojstwa są bardzo drogie. Z roletami to już w ogóle kosmos . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sushi-KLMD 07.01.2016 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Jakie macie wyceny na system rekuperacji? Jak Wam się bilansuje rezygnacja z tradycyjnej wentylacji (jest tam sporo wyjść na dach) do WM? Nasza wycena to 13 400 materiał + 3500 robocizna (brutto). Qba30 uważam, że wentylacja mechaniczna nie zbilansuje się względem tradycyjnej - grawitacyjnej. To jest raczej koszt za komfort jaki daje stała dostawa świeżego, natlenionego, przefiltrowanego powietrza i szybkie odprowadzanie nadmiaru wilgoci (np. szybciej schną ręczniki w łazienkach ). Wydaje mi się, że zysk z wymiennika ciepła aż tak bardzo nie zbilansuje kosztów które trzeba ponieść na instalację a potem wymianą filtrów, serwis i oczywiście prąd do zasilania. Każdy musi sam sprawdzić w praktyce. Co do finansów- co sądzicie za ofert na poziomie 214 000 netto za SSO i 248 000 netto za SSZ (materiał + robota) W porównaniu z naszymi kosztami to wycena wysoka, choć zaznaczam że różnice w cenie robocizny w poszczególnych regionach Polski są ogromne. Nas SSO wyniósł około 165 tyś a SSZ 193 tyś (wszystko wykonane ekipami, kwoty brutto): fundamety z bloczków docieplone styrodurem pustak max murowany główką na zaewnątrz (ściana o grubości 30 cm) dwa stropy żelbetowe (drugi docieplony styropianem 15 cm + wylewka) dwa kominy schody żelbet dach blacha Ruukki Classic Trudno jest porównywać te koszty bo wystarczy, że ktoś zrezygnuje z jednych drzwi przesuwnych na rzecz okna i jest prawie 4 tyś mniej. Druga osoba zrobi dachówkę jak w projekcie i już robi się pewnie plus 20 tyś w porównaniu do blachodachówki. Biorąc jeszcze pod uwagę różnice w kosztach robocizny ... rozbieżności mogą być bardzo duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arek_A 07.01.2016 22:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Nas SSO wyniósł około 165 tyś a SSZ 193 tyś (wszystko wykonane ekipami, kwoty brutto): fundamety z bloczków docieplone styrodurem pustak max murowany główką na zaewnątrz (ściana o grubości 30 cm) dwa stropy żelbetowe (drugi docieplony styropianem 15 cm + wylewka) dwa kominy schody żelbet dach blacha Ruukki Classic Moim zdaniem bardzo dobre ceny. A powiedz , jakie masz dwa stropy? Jeden od piwnicy? Czy na strychu.... Z tego co pamiętam, to właśnie strop monolityczny był najdroższym elementem w SSO.... poza dachem . No właśnie. Czy do SSO zaliczacie pełen dach z dachówką i oknami połaciowymi, czy tylko z konstrukcją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sushi-KLMD 08.01.2016 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Moim zdaniem bardzo dobre ceny. A powiedz , jakie masz dwa stropy? Jeden od piwnicy? Czy na strychu.... Z tego co pamiętam, to właśnie strop monolityczny był najdroższym elementem w SSO.... poza dachem . No właśnie. Czy do SSO zaliczacie pełen dach z dachówką i oknami połaciowymi, czy tylko z konstrukcją? Nie mamy podpiwniczenia. Strop parteru i strop poddasza mamy monolityczny. Decyzję o wykonaniu monolitycznego drugiego stropu podjedliśmy na podstawie obserwacji u znajomych i w najbliższej rodzinie.Porównywaliśmy zabudowę lekką (GK) i strop monolityczny. Dla nas zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest monolit. Po kilku latach użytkowania (domy mają od 3 do 9 lat) monolit okazał się cieplejszym rozwiązaniem z mniejszą podatności na pękanie i "rozchodzenie się". Bardzo ważna jest też dla nas odporność na zabawy dzieci, które mają talent do robienia dziur nawet w suficie Różnicy w kosztach nie znam bo nie wycanialiśmy wersji z płyt GK. Według mnie SSO to budynek z działówkami i dachem - konstrukcja, blacha/dachówka, rynny jeśli masz okna połaciowe to też z oknami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qba30 09.01.2016 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Rozpiętość cenowa jest spora- za SSO na robociznę dostaję od 38 - 70 tyś, z materiałem kształtują się na tym poziomie jak pisałem wcześniej ale czekam jeszcze na wyceny 3 firm.Powiedzcie mi jeszcze czy okna na parterze nie są zbyt duże? Czy uważacie że mogłyby być mniejsze? U mnie tych okien będzie więcej bo tak jak pisałem od tej strony gdzie w projekcie jest tylko jedne okno tarasowe ja mam ogród i nie chcę aby elewacja z tej strony była jakaś hmmm.... goła.w związku z tym w kuchni będę robił drugie okno, okno tarasowe pomniejszam, za tym pomniejszonym oknem tarasowym kolejne zwykłe. Tak gdzie w projekcie jest okno tarasowe w salonie będę robił zwykłe bo to strona wschodnia, 4 m do granicy więc nie jest potrzebne.Jak uważacie zmiana na okna mniejsze będzie dobra? Jeśli tak to na jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arek_A 10.01.2016 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2016 Powiedzcie mi jeszcze czy okna na parterze nie są zbyt duże? Czy uważacie że mogłyby być mniejsze? W dzisiejszych czasach to bardzo indywidualne pytanie. Moim zdaniem, patrząc od zewnątrz to okna w projekcie są w sam raz, ale jak już wejdziemy do środka i spojrzymy z kuchni, lub gabinetu to okna są ...gigantyczne. Ja na dzień dobry zwęziłem okna o 10 cm ale chyba pójdę docelowo dalej i będę miał 185 szerokości(kuchnia, szatnia, gabinet) Okien tarasowych na parterze nie zmieniałem, na piętrze będę miał 110/220. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artol 11.01.2016 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Co do okien: my zmniejszyliśmy do wymiaru 180x150 (a i tak są wielkie), balkonowe na górze do szerokości 90cm. Tarasowe w jadalni zostawiliśmy takie jak w projekcie (są super, ale na HSa trzeba wywalić prawie 10 000zł (PSK 2x taniej). Jak masz opcję dodania dwóch okien po bokach tarasowego to tak rób i zmniejszaj tarasowe (prawdopodobnie zaoszczędzisz mimo że okien będzie więcej bo nie dasz HSa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sushi-KLMD 11.01.2016 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Powiedzcie mi jeszcze czy okna na parterze nie są zbyt duże? My nie zmienialiśmy okien i drzwi przesuwnych na dole, wszytko tak jak w projekcie. Lubimy dobrze doświetlone pomieszczenia i przeszklone powierzchnie. Drzwi przesuwne w salonie są rewelacyjne. Gdy się stoi w salonie i patrzy na ogród to za każdym razem robi ogromne wrażenie. Szerokie okna w innych pomieszczeniach są tak samo dobre. Wszystko składa się na bardzo przyjemny dla oka efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artol 13.01.2016 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Czy mieliście jakieś problemy ze spadkami na odpływach w górnej łazience (umywalki, WC, wanna, prysznic)? Gdzie macie zlokalizowane umywalki, prysznic i wannę, i WC? Czy macie odpływ liniowy z prysznica? Jak grubą posadzkę macie w łazience na górze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
builderhouse 13.01.2016 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Czy mieliście jakieś problemy ze spadkami na odpływach w górnej łazience (umywalki, WC, wanna, prysznic)? Gdzie macie zlokalizowane umywalki, prysznic i wannę, i WC? Czy macie odpływ liniowy z prysznica? Jak grubą posadzkę macie w łazience na górze? Tak, w górnej łazience spadki wychodzą na "styk" z umywalek umieszczonych na ścianie z sypialnią. Pozostałe bez przeszkód. Kabina prysznicowa wychodzi za drzwiami, wc i bidet pod skosem przenikających się połaci, a wanna w narożniku ściany zewnętrznej i pomieszczenia nad garażm. Odpływu liniowego na górze nie radzę robić, bo jest problem z głębokością posadzki pod taki odpływ oraz jest problem z rozlewaniem się wody po łazience, co z kolei powoduje kłopoty z odpowiednią izolacją całej posadzki w łazience. Ja postawiłem na brodzik na górze. Na dole będzie liniówka lub odpływ ścienny. W łazience na górze mam posadzkę 10 cm, z tym, że styropian ma grybość 3 cm. W tym wszystkim jeszcze jest zatopiona podłogówka.. Ps. Ja powiększyłem łazienkę o tzw. pralnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
builderhouse 13.01.2016 23:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 W kwestii okien i drzwi. Moim zdaniem nie ma co zmniejszać. Ta ilość światła po prostu jest piękna. Po co sobie zabierać słońce i światło z domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.