timon120777 04.02.2014 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 straty postojowe się kłaniająnie unikniesz tego każdy bojler będzie tracił ciepło tylko w zależności od izolacji będzie wolniej lub szybciej. do tego różnica temperatur pomiędzy zasobnikiem i kotłownią też nie jest bez znaczenia. im chłodniej w kotłowni tym wyższe straty z bojlera. izolacja na nim nie jest mega duża więc nic nie poradzisz.u mnie straty są na poziomie około 0,5-1stC na godzinęmożesz przerobić bojler na grzanie grawitacyjne i miec wodę ciepłą o tej samej temperaturze co na kotle. tylko czy potrzebujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
willy 04.02.2014 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 (edytowane) straty postojowe się kłaniają nie unikniesz tego każdy bojler będzie tracił ciepło tylko w zależności od izolacji będzie wolniej lub szybciej. do tego różnica temperatur pomiędzy zasobnikiem i kotłownią też nie jest bez znaczenia. im chłodniej w kotłowni tym wyższe straty z bojlera. izolacja na nim nie jest mega duża więc nic nie poradzisz. u mnie straty są na poziomie około 0,5-1stC na godzinę możesz przerobić bojler na grzanie grawitacyjne i miec wodę ciepłą o tej samej temperaturze co na kotle. tylko czy potrzebujesz? Nie nie potrzebuje po prostu pytam bo nie jestem świadomy dlaczego tak się u mnie dzieje. Skoki temperatury na piecu są dla mnie bardzo duże dogrzewa się do 54 stopni gdzie zadana jest 50 i przy grzaniu wody która samoczynnie spadła z 42 na 40 ( histereza 2 stopnie) pozwala spaść do 44-46 stopni no raczej tak nie powinno być gdzie przy temperaturze na dworze 2 stopnie na plusie w dzień -8 w nocy spala mi 23-24 kg groszku (B&E energy czerwony). Pytanie mam jeszcze apropo zaworu 4d bo mam problem z powrotem i zastanawiam się czy to też nie jest przyczyna tak gwałtownych skoków na piecu. Zawór 4d jest zainstalowany na grzejniki i ustawiony na 2 czyli 80% zasilania idzie na powrót. Temperatura powrotu przy 50 stopniach na piecu jest maksymalnie 33.3 przy grzaniu pieca a gdy piec nie grzeje spada nawet do 24 stopni. Grzejników na górze jest 4 + 1 w łazience i na dole dodatkowo 1 w łazience. Na dole cała podłogówka + na górze podłogówka w łazience.Podłogówka chodzi non stop a jej temperaturę ustawiam poprzez zawór mieszający który miesza zasilanie z częścią powrotu (w tym momencie 24 stopnie). Domek ma 114 m2 (bez garażu i kotłowni których nie ogrzewam). Jest to 2 sezon grzewczy. Zastanawiam się czy jakbym miał na powrocie powiedzmy cały czas 40 stopni było by inaczej. Edytowane 4 Lutego 2014 przez willy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 04.02.2014 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Temperatura powrotu przy 50 stopniach na piecu jest maksymalnie 33.3 przy grzaniu pieca a gdy piec nie grzeje spada nawet do 24 stopni. Grzejników na górze jest 4 + 1 w łazience i na dole dodatkowo 1 w łazience. Na dole cała podłogówka + na górze podłogówka w łazience.Podłogówka chodzi non stop a jej temperaturę ustawiam poprzez zawór mieszający który miesza zasilanie z częścią powrotu (w tym momencie 24 stopnie). Domek ma 114 m2 (bez garażu i kotłowni których nie ogrzewam). Jest to 2 sezon grzewczy. Zastanawiam się czy jakbym miał na powrocie powiedzmy cały czas 40 stopni było by inaczej. Witam sąsiada Masz to samo co ja ... Nie masz pompy kotłowej i dlatego masz zimny powrót ... Włącz pompę bojlera na stałe , wyłącz CWU w sterowniku. Temperatura powrotu Ci wzrośnie , wykres spalania się polepszy .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
willy 04.02.2014 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Witam sąsiada Masz to samo co ja ... Nie masz pompy kotłowej i dlatego masz zimny powrót ... Włącz pompę bojlera na stałe , wyłącz CWU w sterowniku. Temperatura powrotu Ci wzrośnie , wykres spalania się polepszy .. Witam ale nie wiem skąd jesteś bo nie ma napisane ;] i za nic nie wiem co ty do mnie napisałeś napisz powoli i jak to zrobić, czekam również na opinie innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Keyser Soze 04.02.2014 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Willy, a jaki masz kocioł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
willy 04.02.2014 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Willy, a jaki masz kocioł? Sztoker 25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 04.02.2014 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Witam ale nie wiem skąd jesteś bo nie ma napisane ;] i za nic nie wiem co ty do mnie napisałeś napisz powoli i jak to zrobić, czekam również na opinie innych. 1. Bierzesz kabel komputerowy 2. Odpinasz wtyczkę od pompy cwu ze sterownika - wpinasz ją w ten kabel komputerowy, który wsadzasz w kontakt 230V 3. Na sterowniku naciskasz krótko (-) zjedziesz w dół, aż nastawa CWU spadnie <40st.C i się grzanie cwu ze stera wyłączy 4. Zadajesz jedną nastawę na dom guzikiem (+) np. 48st.C czy 50st.C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 04.02.2014 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 willytemperatura na kotle spada podczas grzania CWU ponieważ w momencie startu grzania trafia wychłodzona woda z tego obiegu do kotła. to normalne.jeśli chcesz dogrzać powrót zrób jak pisze Jarecki. popa CWU na stałe do gniazdka.możesz też wywalić pompę jeśli bojler blisko kotła ale bez schematu nie zapewnie że będzie grzać porządnie grawitacyjnie.najlepiej włączyć na stałe by grzało 24/dobę i będzie stabilniejsza praca i cieplejszy powrót.. możesz zamienić pompę CWU na jakąś używaną energooszczędną będzie mniejsze zużycie prądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 04.02.2014 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Witam ale nie wiem skąd jesteś bo nie ma napisane ;] i za nic nie wiem co ty do mnie napisałeś napisz powoli i jak to zrobić, czekam również na opinie innych. Jest napisane w podpisie w sterowniku u mnie Włącz na stałe pompę ładującą bojler. W ten sposób podgrzejesz temperaturę powrotu i kocioł nie będzie zalewany zimną wodą z podłogówki. Mam to samo. Miałem takie same duże spadki spowodowane zbyt dużą różnicą pomiędzy zasilaniem a powrotem i dlatego sterownik głupieje bo jest zalewany zbyt dużą ilością zimniej wody i próbuje szybko ją podgrzać i czym mocniej dmucha i daje wyższa moc tym mocniej spada temperatura. U mnie od poprzedniego sezonu tak działa pompa i nie ma porównania , kocioł dużo lepiej działa. A jeśli to rozwiązanie nie odpowiada to musisz mieć pompę kotłową i wtedy będzie podgrzewała powrót ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
willy 04.02.2014 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Czyli wychodzi na to że niepotrzebnie był zakładany u mnie zawór 4d bo wcześniej go nie miałem i było to samo.... rozumiem że woda na bojlerze będzie taka jaką nastawie na piecu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 04.02.2014 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Czyli wychodzi na to że niepotrzebnie był zakładany u mnie zawór 4d bo wcześniej go nie miałem i było to samo.... rozumiem że woda na bojlerze będzie taka jaką nastawie na piecu. Gdybyś nie miał zaworu to taka sama temperatura co na piecu była by na podłogówce U mnie na grzejniki idzie 60 stopni a na podłogę 30 stopni ... Zawór 4D dużo daje ale no właśnie ... Musi być podłącznie na gruuych rurach tak aby działało to grawitacyjnie ... A jak nie to daje się dodatkowa pompę "kotłową" .... Ja mam za cienkie rury i i mnie grawitacyjnie nie działa i nie mam też pompy kotłowej ... Jak włączysz pompę bojlera na stałe to w bojlerze będziesz miał taką samą temp. jak na kotle. Nie da się regulować ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
willy 04.02.2014 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Gdybyś nie miał zaworu to taka sama temperatura co na piecu była by na podłogówce U mnie na grzejniki idzie 60 stopni a na podłogę 30 stopni ... Zawór 4D dużo daje ale no właśnie ... Musi być podłącznie na gruuych rurach tak aby działało to grawitacyjnie ... A jak nie to daje się dodatkowa pompę "kotłową" .... Ja mam za cienkie rury i i mnie grawitacyjnie nie działa i nie mam też pompy kotłowej ... Jak włączysz pompę bojlera na stałe to w bojlerze będziesz miał taką samą temp. jak na kotle. Nie da się regulować ... Nie miałbym takiej samej temperatury na kaloryferach i na podłogówce bo mam zamontowany mieszacz na podłogówce i nim reguluje temperaturę na podłogówce ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gaca 05.02.2014 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Jest napisane w podpisie w sterowniku u mnie Włącz na stałe pompę ładującą bojler. W ten sposób podgrzejesz temperaturę powrotu i kocioł nie będzie zalewany zimną wodą z podłogówki. Mam to samo. Miałem takie same duże spadki spowodowane zbyt dużą różnicą pomiędzy zasilaniem a powrotem i dlatego sterownik głupieje bo jest zalewany zbyt dużą ilością zimniej wody i próbuje szybko ją podgrzać i czym mocniej dmucha i daje wyższa moc tym mocniej spada temperatura. U mnie od poprzedniego sezonu tak działa pompa i nie ma porównania , kocioł dużo lepiej działa. A jeśli to rozwiązanie nie odpowiada to musisz mieć pompę kotłową i wtedy będzie podgrzewała powrót ... Można na sterowniku na stałe włączyć pompe ladujaca bojler czy nie ma takiej mozliwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 05.02.2014 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Można na sterowniku na stałe włączyć pompe ladujaca bojler czy nie ma takiej mozliwosci Przecież wyjście pompy jest na wtyczce komputerowej. Wyjąć ze sterownika , wyłączyć w sterowniki i podłączyć bezpośrednio do prądu i po kłopocie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 05.02.2014 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Cobra i Puma nie maja możliwości ustawienia pompy CWU na stałemożna ustawić histerezę CWU na 2 stC i będzie częstsze załączanie pompy CWU tak a'la cyklicznie. tyle że przy braku zużycia będa dłuższe przerwy w pracy pompy. najlepiej sprawdzi się albo grawitacja albo stała pompa CWU(najlepiej z pompą energooszczędną o czym juz pisałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 08.02.2014 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 (edytowane) Jakieś 2-3minuty temu kocioł dostał na ruszt nieco papierków oraz podłączyłem cobrę.Ostatnie ładnych kilka dni pracowałem na irydzie strikte w trybie dwustanowym.Iryd nadal steruje zaworem oraz pompami, w dzień ciepło, na chatkę zawór za dnia puszcza 39st.C a na noc idzie 42-46st.C. Cobra steruje teraz dmuchawą oraz podajnikiem. Ustawiona na pid, trochę zakombinowałem z parametrami.Zobaczymy przez kilka dni jak pochodzi na sofcie 33N, podgląd tutaj (prawdziwe t.spalin, odczyty c.o. sporo zaniżone, jedynie trendy przy rysowaniu wykresu się zgadzają, odczyt cwu podobnie mało prawdziwy..)https://ekotlownia.pl/sterownik/35 Edytowane 8 Lutego 2014 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bolek_bolecki 08.02.2014 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 A skąd taka różnica we wskazaniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 08.02.2014 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 A skąd taka różnica we wskazaniach? ano nie mam tyle tulejek w kotle.. a teraz na nim są 3sterowniki... Twój aktualnie robi za monitoring, jego czujniki są na rurach, ale od c.o. w takim miejscu,że zaniża ok.5-6st.C, ten od cwu podobnie jest na zasilaniu cwu, ale też w takim miejscu, gdzie odczyt jest zaniżony. czujnik cobry c.o. siedzi w tulejce, powrót podpięty, kosza też, ale jej czujnik cwu też w takim miejscu, że wskazanie jest przybliżone-zaniżone... czujnik iryda c.o. koło czujnika od Twojego.. ale prawidłowo zamocowany czujnik za zaworem a iryd steruje zaworem i temp. za zaworem... i iryd ma podpięty czujnik cwu pod bojler, bo też on bojler ładuje. Tak sie pobawię chyba do przyszłej soboty i znowu zmiana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nikola.D 08.02.2014 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Witam. Postanowiłam trochę testować i już nie chodzi o samo spalanie które i tak doskonale nie jest ale o brud w piecu. Codziennie wiszą włosy z sadzy. Nie wiem już co mam robić. Myślę o reklamacji pieca bo z komina leci syf i do domu wpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 09.02.2014 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Nikola, nie wiem jaka masz rynnę, ale bez powietrza wtórnego to efekty sa jak opisujesz.Trammel ma rynne z powietrzem wtórnym, też jednak pisał,że sporo zależy od węgla, na jedynym wymiennik jest taki a na innym taki. Spróbuj, jeżeli trammel ma czas porozmawiać jak on sobie ustawia, może będziesz bardziej zadowolona.Nie znam Twojej konstrukcji kotła, nie wiem dokładnie jaka rynna tam siedzi. Ja przez noc puściłem cobrę 33N w tryb ADC i u mnie bujało to okrutnie przy współpracy z zaworem mieszającym, ale żeby było śmiesznie popiół ok. i wymiennik czysty. teraz ok. 10:30 przeszedłem na dwustan.Ustawię go jakoś do wieczora i przełączę na pid-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.