Jarecki79 07.01.2016 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Rozidek zadzwoń jutro do elektro-miz Ja bym jeszcze sprawdził i poprawił podłączenia, może kable czy gniazda "zaśniedziały", tj rozłączyć zasilacz i poprawić podłączenie, rozłączyć alligatora z RS-em Cobry, papierem ściernym końcówki przewodów przetrzeć, podpiąć ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roizdek 07.01.2016 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 (edytowane) Dzięki za sugestię. Już po napisaniu wczorajszego postu o mojej aktywności tuż przed wystąpienia usterki - tj. przestawieniu zadanej temperatury za zaworem 4D z 35C na 40C - postanowiłem powrócić do sytuacji wyjściowej. Powróciłem więc z nastawą z 40C na 35C... i od tej chwili fenomen nie występuje (albo pojawia się i znika podczas mojej nieobecności w domu o czym wiedzieć nie mogę). Cekawe to zjawisko, nieprawdaż? Zmierzyłem jeszcze napięcia zasilające moduł Alligator: wynoszą odpowiednio 5.1Vdc i 233Vac więc wydają się właściwe. Poobserwuję, poeksperymentuję z tą nastawą, a wtedy bogatszy o doświadczenia zadzwonię do firmy. Edytowane 7 Stycznia 2016 przez roizdek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 11.01.2016 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 (edytowane) No to Talos i Skorpion już mają panel pokojowy http://kotly.es24.pl/opis/2663434/t1000-panel-domowy-sterownika-talos.html?from=bazarek Edytowane 11 Stycznia 2016 przez rafaln1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radams 12.01.2016 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Może komuś się przydadzą moje doświadczenia:Od ponad 5 lat użytkuję Pumę, kupiłem ją za namową Jareckiego, była to wtedy nowość, a Jarek zaprezentował mi ją u siebie w firmie. Kotła u niego nie kupiłem, ale z wizyty w zakładzie mam miłe wspomnienia.Tuż przed świętami sterownik się zepsuł, po włączeniu usłyszałem z wnętrza dźwięki towarzyszące iskrzeniu, i ekran oraz kontrolki nie zapaliły się, kontrola bezpieczników nie usunęła problemu.Jako, że stało się to kilka dni przez Wigilą znalazłem się w kropce, na szczęście mam kominek z płaszczem wodnym, który ogrzewał 1000 l bufor, więc CO i CWU było.Znając ceny w polskich serwisach, oprócz wysłania sterownika do Elektro-Miz, rozpocząłem poszukiwania sterownika, który mógłby zastąpić Pumę, gdyby naprawa była nieopłacalna. Zwróciłem się za pośrednictwem forum do Jarka o pomoc, który mimo świątecznego czasu, poświęcił mi dużo czasu. Dziękuję!!! W końcu okazało się, że w sterowniku poleciały jakieś elementy zasilające układy elektroniczne (bodajże filtry itd.), miałem doskonały kontakt telefoniczny z serwisantami, naprawa potrwała jeden dzień, a koszt wyniósł 40 zł i 3 grosze.Życzyłbym sobie, aby w przypadku awarii, każde moje urządzenie było naprawiane w ten sposób.Pozdrawiam pracowników producenta, oraz oczywiście Jareckiego i jeszcze raz dziękuję! Dociekliwym, doszukującym się kryptoreklamy dziękuję za uwagę, jestem tylko jednym z zadowolonych klientów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roizdek 16.01.2016 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Rozidek zadzwoń jutro do elektro-miz Ja bym jeszcze sprawdził i poprawił podłączenia, może kable czy gniazda "zaśniedziały", tj rozłączyć zasilacz i poprawić podłączenie, rozłączyć alligatora z RS-em Cobry, papierem ściernym końcówki przewodów przetrzeć, podpiąć ponownie. Swoją hipotezę zweryfikowałem negatywnie: nastawiona temperatura na zaworze 4D nie odgrywa w tym problemie żadnej roli. Zadzwoniłem do Elektro-miz'u, radziłem się p. Cypriana. Polecił zmierzyć napięcie na zasilaczu w chwili, kiedy Alligator się zawiesi, aby zdiagnozować, czy zasilacz nie utracił swoich walorów. Dzisiaj go wreszcie na tym przyłapałem (Alligatora oczywiście). Po puknięciu w obudowę Alligator powrócił do życia. Zacząłem więc mechanicznie manipulować przy podłączeniu zasilacza 5V do Alligatora - znowu zwiecha i za chwilę powrót do rzeczywistości. Dokręciłem mocniej śrubę podłączenia plusa, teraz żadne manipulacje nie powodowały już przykrych konsekwencji. WNIOSEK: po ponad 2 latach kabel zasilacza 5V zatracił pewne połączenie z kostką przyłączeniową. Dla pewności wykręciłem przewody, oskrobałem nożykiem; nie były zaśniedziałe chociaż zdeformowane - tak. Podłączyłem z powrotem do kostki i mocno przykręciłem. Problem uważam za rozwiązany, dziękuję za skierowanie na dobre tory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wiadro1 16.01.2016 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Witam, Posiadam piec domino plus 15kw oraz dmuchawę DM 80 przesłona X i sterownik Skorpion plus wersja v.7.0.1 P38 oraz niby najnowszą P40 i mój problem polega na tym, że piec po włączeniu osiąga temperatura zadaną i jak spadnie później nie może jej nagonić czyli wygląda to tak ustawione na piecu jest 40 stopni osiąga w szybkim czasie 45 i jak spadnie poniżej 40 stopni piec nie może osiągnąć później tych 45 stopni i woda cały czas jest na poziomie 39 maks 40,5stopnia dzieję się to tak na sofice P38 jak i P40 może ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 17.01.2016 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 ustawione na piecu jest 40 stopni osiąga w szybkim czasie 45 i jak spadnie poniżej 40 stopni piec nie może osiągnąć później tych 45 stopni i woda cały czas jest na poziomie 39 maks 40,5stopnia dzieję się to tak na sofice P38 jak i P40 może ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak? Jak masz ustawione 40 i grzejesz od "zera", to pierwszy raz przeciągnie ci wyżej (u ciebie do 45) następnie schodzi z mocą i się dopasowuje. Skoro masz zadane 40 i kocioł kręci się w okolicy 39 pod 40,5st.C, to jest idealnie. Zadaniem PID-a jest praca ciągła z oscylacja koło zadanej bez rozłączania dmuchawy. Chcesz mieć 45- zadaj zatem na kotle 45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 17.01.2016 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Zadaniem PID-a jest praca ciągła z oscylacja koło zadanej bez rozłączania dmuchawy. No właśnie. Szkoda tylko, ze nikt w instrukcji Cobry, pumy czy innych sterów nie zapisał, że korzystanie z termostatu pokojowego zaburza prace kotła i cały ten PID nie daje wtedy rady. A wiem bo korzystam z termostatu. Mam też głowice termostatyczne i gdy wyłączę termostat pokojowy to kociołek pracuje pięknie co pokazuje wykres- idealna linia przy zadanej CO. Niedługo będę montował głowice na dwóch ostatnich grzejnikach i pewnie zaprzestanę z korzystania z termostatu pokojowego. Wówczas temperatura kotła jest stała, powrót zawsze powyżej 40 stopni no i nie ma kłopotu zimnego pomieszczenia po zamknięciu drzwi gdy pokojowy wyłączy grzanie. Edytowane 17 Stycznia 2016 przez rafaln1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 17.01.2016 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Termostat pokojowy działa na zasadzie włącz/wyłącz, więc zaburzy działanie każdego algorytmu Węgiel to nie gaz i takie przerywanie psuje jakość procesu spalania, ale jak nie ma innej opcji uzyskania komfortowej temp. w domu, to pozostaje tylko to. Przy termostacie priorytetem jest jego działanie i takie ustawienie pauzy pompy, aby uzyskac komfortową temp. w pomieszczeniu, reszta schodzi na drugi plan. Też uważam,że lepiej pracować na stale włączonej pompie i albo termostaty na grzejniki albo zawór mieszający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FTP 17.01.2016 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Niedługo będę montował głowice na dwóch ostatnich grzejnikach i pewnie zaprzestanę z korzystania z termostatu pokojowego. Dobrze jest zostawić jeden kaloryfer bez termostatu, by nie doszło do sytuacji gdzie pompa tłoczy w zamknięty układ. Zadaniem PID-a jest praca ciągła z oscylacja koło zadanej bez rozłączania dmuchawy. Pytanie, będę grzał przez kila tygodni tylko jeden pokój (bo tak potrzebuję). W takim razie muszę zjechać z korekcją mocy na sam dół by spełnić założenia PID i by kocioł się nie odstawiał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 18.01.2016 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Dobrze jest zostawić jeden kaloryfer bez termostatu, by nie doszło do sytuacji gdzie pompa tłoczy w zamknięty układ. Mam pompę elektroniczną z płynną regulacją obrotów zależną od ciśnienia w układzie- im więcej głowic zamkniętych, tym niższe obroty pompy. Poza tym zaraz za pompą mam zawór 3D do podnoszenia temperatury powrotu więc nie ma szans aby pompa tłoczyła wodę w zupełnie zamknięty układ. Zresztą niezmiernie rzadko zdarza sie aby wszystkie głowice w tym samym czasie pozamykały przepływ we wszystkich grzejnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FTP 18.01.2016 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 I tak się robi porządną instalację. Nie mam więcej pytań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 18.01.2016 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Wczoraj wyłączyłem termostat pokojowy i ustawiłem głowice termostatyczne w każdym pomieszczeniu. Na dwóch grzejnikach zwykłe zaworki więc skręciłem je tak aby grzejniki były tylko lekko ciepławe. Okazuje się, że spalanie jest właściwie takie samo jak w przypadku sterowania termostatem pokojowym a praca kotła stabilna co widać na wykresach- jeden z termostatem pokojowym a drugi z głowicami na grzejnikach. PID świetnie daje rade z utrzymaniem zadanej temperatury- 48 stopni (+/- 1,5 stopnia z wyjątkiem gdy załączy sie CWU). Powrót 44-45 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzych61 08.02.2016 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Chciałem wgrać nowy ster. Po wykasowaniu na sterowniku pozostało 4 kb i mam 222 zamiast 226 wymagane. Czy może ktoś pomóc rozwiązać problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wlodek_PID 08.02.2016 18:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Chciałem wgrać nowy ster. Po wykasowaniu na sterowniku pozostało 4 kb i mam 222 zamiast 226 wymagane. Czy może ktoś pomóc rozwiązać problem To jest problem z Windows, który umieszcza na sterowniku niewidoczny plik konfiguracyjny o wielkości 4kB. Można sformatować sterownik na PC z Windows 7 lub niższym, albo skorzystać z porady poniżej : http://www.thewindowsclub.com/prevent-system-volume-information-folder-usb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzych61 08.02.2016 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Dziękuję za podpowiedź. Ster chciałem zmienić z powodu wygasania pieca na podtrzymaniu. Dokupiłem groszek o wyższej kaloryczności i wypala się w proch. Moc min 5 podawanie przerwa 10/40. Do tej pory miałem sterownik A 33P, pomyślałem że zmienię na ten ze strony 33N to się uspokoi. Może jakieś sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wlodek_PID 08.02.2016 19:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Wg. mnie najlepszy algorytm to S13L, który teraz testujemy na Scorpionie. Niestety EM nie wyraża zgody na implementację tych algorytmów na Cobrę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzych61 08.02.2016 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 A coś chwalonego przez testujących na cobrę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzych61 08.02.2016 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 W win 10 nie znalazłem plików z poradnika, Sformatowałem xp i poszło . Serdeczne dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 09.02.2016 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Dziękuję za podpowiedź. Ster chciałem zmienić z powodu wygasania pieca na podtrzymaniu. Dokupiłem groszek o wyższej kaloryczności i wypala się w proch. Moc min 5 podawanie przerwa 10/40. Do tej pory miałem sterownik A 33P, pomyślałem że zmienię na ten ze strony 33N to się uspokoi. Może jakieś sugestie Kolego, soft 33p i 33N niczym nie różnią sie oprócz dodatkowego języka w wersji p. Pracują czy tam sterują spalaniem w taki sam sposób. Jeśli gaśnie na podtrzymaniu to nie wina softu a jego ustawień, które zapewne nie leżą ekogroszkowi, który teraz spalasz. U mnie soft 33N, wcześniej był 33p i w obu miałem ustawione identyczne parametry. podawanie 5,5 przerwa 37 dmuchawa góra 80 dmuchawa dół 10 moc min. 3,4 Od miesięcy pracuje non stop bez jednego wygaśnięcia. Nie przeszkadza mu nawet wiatr, który od wczoraj łeb urywa. Jeszcze co do softów to fabryczny 33n czy 33p to najlepsze softy i nie ma co kombinować. Wg mnie brak im tylko możliwości sterowania pogodowego i nic poza tym. Na forum co i rusz czytam, ze najlepsze są te najnowsze automatyczne ale czas pokazuje że wcale tak nie jest- ot po prostu pojawiło sie nowe, które od razu musi być lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.