DarM 02.04.2013 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Proszę bardzo:http://www.tme.eu/pl/katalog/?cleanParameters=1&searchClick=1&search=KTY81-210#search=KTY81-210&s_field=accuracy&s_order=DESC&visible_params=2%2C2193%2C35%2C757%2C38%2C32&used_params=2193%3A16834%3B http://sklep.avt.pl/p/pl/41770/uklad+scalony+kty81-210.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pik303 02.04.2013 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Witam. Jakiś czas temu pisałem o moim problemie na nowym sofcie z dużą amplitudą temperatury pieca. Wyszło na to, że musi to być spowodowane pracą termostatycznego zaworu mieszającego od podłogówki. Korzystając z świątecznego rodzinnego wyjazdu, przeprowadziłem eksperyment, wyłączając całkowicie grzanie cwu na czas wyjazdu. Po przyjeździe obejrzałem wykresy temperatury - jak dla mnie idealne, niemalże prosta linia (spadek większy tylko gdy się grzejniki uruchamiały). Czyli jednak wszystkiemu winne grzanie cwu. Poniżej wykresy: - cwu wyłączona: - cwu 48 st (2 st hist), co 50 st -cwu 45 st (2 st hist), co 50 st Rozumiecie coś z tego ? O ile było podejrzenie co do zaworu od podłogówki, to sobie tłumaczyłem, że może mam troche nietypowo, bo zawór 4d powinien być, itp. Ale patrząc na problem w nowym świetle całkowicie zbaraniałem, przecież cwu grzeje zdecydowana większość użytkowników i nie mam jakiegoś dziwnego rozwiązania, a jednak różnice są duże między moimi wykresami, a wykresami innych. Pewnie mam coś nie tak z instalacją, ale nie znam się na tym, może ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć ? Bojler, to neptun combi 140l, pompka na 2 bieg ustawiona. Nie wiem, czy to normalne, ale z bojlera od jakiegoś czasu pocieka woda, takim zaworkiem na dole samootwieralnym, może tak wiaderko 10l na dwa miesiące. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wlodek_PID 02.04.2013 19:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Z tego, co widzę, CWU jest grzane regularnie co godzinę.To nie jest efekt pobierania wody przez użytkowników, tylkoutraty ciepła przez bojler - nie wiem, jak. Sterownik musi nagrzać bojler, więc nagrzewa się do 10'Cponad nastawę bojera - tu wszystko jest OK, ale dlategomasz tą dużą amplitudę temperatury. Należy ustalić, dlaczego temperatura bojlera opadaJeśli nie można rozwiązać problemu, zwiększyć histerezę nie grzać bojlera, gdy nikogo nie ma w domu lub w nocy (korzystać ze stref czasowych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 02.04.2013 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 zawór po to jest aby przy nadmiernym wzroście ciśnienia w bojlerze(powyżej ciśnienia w instalacji wodnej) woda nie cofała się z bojlera do rury zasilającej. dlatego też kapie sobie do rzeczonego wiaderka.wystarczy naczynie przeponowe lub jakiś reduktor ciśnienia przed zasileniem zasobnika CWU i problem kapania ustąpi.jakbyś wrzucił jakieś fotki instalacji będzie łatwiej ocenić czy coś skopane. tylko może wyczaruj oddzielny wątek żeby tu Włodkowi bałaganu za dużego nie robić wrzuć do niego linka i podumamy co jest nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzy00 02.04.2013 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 ................1 Pewnie mam coś nie tak z instalacją, .................... ..................2 Nie wiem, czy to normalne, ale z bojlera od jakiegoś czasu pocieka woda, takim zaworkiem na dole samootwieralnym, ........................ Ad.1 brak krótkiego obiegu kotłowego co powoduje szarpanie się kotła - pisał już coś ktoś - za mały przepływ podczas niegrzania CWU i kociołek dogrzewa do wys temp tą małą ilość wody w kotle (i nie jest to aż 80l przy 12 kW kotle, tylko niecała połowa kotła ok 30l) - włącza się grzanie CWU i wtedy przepływ zwłaszcza 2 bieg zawirowuje tą wodę i wtedy następuje gwałtowny spadek temp na kotle - zaczyna z dużą mocą grzać - i stąd to szarpanie. Rozwiązania są co najmniej 2: *prostsze-włączyć pompkę ładującą CWU na stałe; *ingerujące w układ-zrobić krótki obieg kotłowy. Ad.2 Jeśli by ta woda nie "pociekała" to wywaliłoby jakąś uszczelkę bądź uszkodziłoby obieg CWU - ALE - jest możliwość, że masz uwalony zaworek i dlatego tak się dzieje, po to jest zaworek aby przy zbyt dużym ciśnieniu upuścił wody(podczas grzania woda się rozszerza) - ciśnienie nie wróci do sieci - bo to jest zaworek nadmiarowo-zwrotny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
btc 02.04.2013 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Czy ktos sie orientuje co za czujnik jest zastosowany do pogodowki w sterowniku Perfekt? Dwuprzewodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DarM 02.04.2013 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 pik303 a czy Ty przypadkiem nie masz cyrkulacji w swojej instalacji cwu? To by wyjaśniało te oscylacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martinjulio 02.04.2013 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Włodek, wgrałem dzisiaj soft w wersji C, który mi ostatnio dosłałeś i mam problem z zaworem 4D. Zamknął się i niezależnie od tego co zrobie nie otwiera się, w menu testowym działa, natomiast podczas normalnej pracy jest zamkniety. Co to może być? Jakiś błąd w programie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martinjulio 02.04.2013 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Uważam,że należy raz dla siebie ustawić temp. dla np. -15st.C i powiedzmy na kotle konkretnie 65stC, dla 0st.C na kotle 50st.C i dla +10st.C np. 45st.c na kotle, wartości pośrednie mają wyliczac się same. Zgadzam się,dla mnie takie rozwiązanie byłoby o wiele prostsze w ustawieniu i lepsze. Z doświadczenia wiem jaka musi być temperatura na kotle przy danej temp. zewn aby ogrzać chałupę. Teraz na tej krzywej nie bardzo idzie to ustawić. Mam dom nieocieplony i dla mnie wartość krzywej na poziomie 0,4 to nie to, ja musze regulowac temperaturą w zakresie +/- 10-20'C żeby było ciepło cała zimę. zmiana temp o 2-3 'C to stanowczo za mało przy moich stratach ciepła. Poza tym bardzo przydały by sie strefy czsowe dla zaworu 4D, Włodek pomyśl o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DarM 02.04.2013 22:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Zgadzam się,dla mnie takie rozwiązanie byłoby o wiele prostsze w ustawieniu i lepsze. Z doświadczenia wiem jaka musi być temperatura na kotle przy danej temp. zewn aby ogrzać chałupę. Teraz na tej krzywej nie bardzo idzie to ustawić. Mam dom nieocieplony i dla mnie wartość krzywej na poziomie 0,4 to nie to, ja musze regulowac temperaturą w zakresie +/- 10-20'C żeby było ciepło cała zimę. zmiana temp o 2-3 'C to stanowczo za mało przy moich stratach ciepła. . To ustaw krzywą na 2.0 lub więcej jeśli chcesz tak duże podbicie. Zwiększając współczynnik krzywej na wykresie widać wyraźnie jakie podbicie temperatury będziesz miał przy określonym spadku temperatury na zewnątrz. Nie ma lepszego i bardziej uniwersalnego rozwiązania. Nie dążmy do tego aby ograniczyć się jedynie do włączania lub wyłączania sterownika, myśląc, że on resztę za nas zrobi. Tak się nie da! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pik303 03.04.2013 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Bardzo dziękuję za pomoc !!Wlodek_PID: temperatura bojlera spada zapewne z powodu działąjącej nonstop pompy cyrkulacyjnej - jak pompa jest wyłączona, znacznie wolniej się wychładza, natomiast komfort w domu z włączoną pompą jest diametralnie większy (strasznie długo się czeka na ciepłą wodę przy wyłączonej pompie), ale pompa cyrkulacyjna chyba również jest powszechnie stosowana, czy jestem w błędzie ? Próbowałem wcześniej rozwiązania ze zwiększeniem histerezy (miałem 5 stopni ustawione), ale to w zasadzie rozciągało fluktuacje w czasie, a skoki temperatury były większe, przy odczuwalnie chłodniejszej wodzie w instalacji.timon120777: o tym zaworku i wodzie pisałem, bo o ile dobrze pamiętam, początek kapania był skorelowany z użytkowaniem nowego softu, ale może to zbieg okoliczności, wolałem nadmienić. jak nie uda mi się "wyprostować" wykresu, to założę osobny wątek, i tam będę kontynuował, żeby tu nie zaśmiecać (choć piszę tu, bo właśnie przy poprzednim sofcie te skoki nie były tak widoczne, pojawiły się wyraźnie dopiero przy nowym).jerzy00: najpierw spróbuję wyłączyć histereze cwu, lub ustawić ją na zero (jeśli się da), co powinno być zbliżone do ciągłej pracy pompki cwu, jeśli dobrze rozumuję. Jak to nie pomoże, to poproszę instalatora o przerobienie zasilania pompy, żeby działała na stałe. Zastanawia mnie tylko, czy wpłynie to na zużycie opału (zerowa histereza). A pompa cwu jakby działała na stałe, to nie dobijałoby wtedy zawsze do temperatury co ?DarM: tak, mam cyrkulacje w instalacji, ale przypuszczałem, że większość ludzi ją ma, a nikt nie prezentował takich wykresów.Dzięki !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 03.04.2013 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 skoro masz cyrkulację to skorzystaj z jej zalet i wyeliminuj wadynie wiem jak sterujesz cyrkulacją ale wystarczy zwykły programator czasowy do gniazdka i poprzez niego załączaj pompę cyrkulacyjną. ustawiasz załączenie pompy na 10 minut co godzinę np a w okresach kiedy domowników nie ma lub w nocy cyrkulację robisz STOPbędzie dużo mniej strat. do tego dodaj strefy grzania CWU i kolejne zyski z tego będą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 03.04.2013 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Pompa cyrkulacyjna CWU nie powinna pracowac stale.Stała praca przez 10minut to tez sporo....Wszystko jedna zalezy od programatora, ja bym wychodził od czasu pracy pompy cyrkulacyjnej 2minuty i dobrał przerwę tak, aby ciepła woda leciała z kranu.... Generalnie co do zasady Timon ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 03.04.2013 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Pracowałem nad spalaniem pulsacyjnym od wiosny 2012. Kiedy Zawijan napisał o spalaniu grupowym, pokazałem wykresy pracy Cobry. Dyskusja miała miejsce 19 września 2012 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?65781-RANKING-KOT%C5%81%C3%93W-NA-EKO-GROSZEK&p=5541886&viewfull=1#post5541886 Zawijan był lekko zaskoczony.... Spalanie pulsacyjne ma zasadę działania podobną do spalania Zawijana. Seria dawek i przerwa na dopalanie. Ale doszedłem do swojego algorytmu sam. Po prostu pracowaliśmy nad tym samym... Cobra ma spalanie pulsacyjne i nigdy tego nie ukrywałem. . Włodku Twój wpis znowu można różnie rozumieć a ja nie lubię wypowiedzi dwuznacznych. Dokładnie 18 września 2012 roku wyszła wersja 0.1.17.10 ze spalaniem grupowym dla Bruli. Ja z Minertu mieliśmy już te wersje od kwietnia 2012 na testach później dostało je jeszcze chyba ze 3 osoby. To tak dla ścisłości. Obecnie znowu już chyba od dwóch miesięcy testujemy nowe rzeczy ale o tym jeszcze za szybko. Cobra powinna dzisiaj jeszcze być u suspensera, zdążył jeszcze załapać się na zimę Wysłałem cały komplet z Buranem, ma neta w kotłowni to będziesz miał podgląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wlodek_PID 03.04.2013 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Włodku Twój wpis znowu można różnie rozumieć a ja nie lubię wypowiedzi dwuznacznych. Co masz na myśli? Wysłałem cały komplet z Buranem, ma neta w kotłowni to będziesz miał podgląd. Super, dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubaiada 03.04.2013 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Witam serdecznie W końcu udało mi się zdiagnozować mój problema mianowicie winny był ciąg kominowyzredukowałem rozmiar czopucha i jak ręką odjął kiedyś w starym piecu miałem taką klapkę w czopuchu z czterema położeniamii to mi się przypomniało i wsadziłem e czopuch kawałek blachy zasłaniając pół otworu Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rostek1719511232 04.04.2013 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 O jakim problemie piszesz? O niskiej temperaturze spalin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubaiada 04.04.2013 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 O jakim problemie piszesz? O niskiej temperaturze spalin? Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rostek1719511232 04.04.2013 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 To przypomnij jeszcze jakim masz kocioł i z jakiej na jaką średnicę zredukowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubaiada 04.04.2013 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Kocioł mam dragona 25czopuch 17x17 wstawiłem kawałek blachy 17x8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.