grzegorzmm 25.02.2013 05:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Wiezba byla z uwzglednieniem okapu ( przedostatnie zdjecie). Jesli zdecyduje sie na powrot do orginalnego okapu - czy mozna przedluzyc jakimis zakladem/lacznikiem istniejace krokwie o te 30cm? Czy trzeba rozebrac dach lukarny i zrobic konstrukcje od nowa - z dluzszymi krokwiami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 26.02.2013 00:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Tak czy siak wszystko do więźby trzeba zdjąć. W związku z tym, że jest to mały daszek przedłużanie nie ma sensu szybciej będzie wymienić krokwie. Ostateczna decyzja w gestii kierownika budowy (on też powinien za to beknąć). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorzmm 28.02.2013 20:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Beda przedluzac okap. Tu mam jeszcze jedno pytanie o wroblowke - jak juz bedzie to robiony okap od nowa, to pokusilbym sie moze od razu o wroblowke z kratka do lukarny. Czy spelni ona swoja funkcje jesli lukarny nie maja dachowek wentylacyjnych? Czy moze w takich malych daszkach nie ma potrzeby wstawiania wroblowki z kratka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.02.2013 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 W każdym dachu bez względu na jego wielkość jest taka potrzeba i jest to poprawne rozwiązanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorzmm 05.03.2013 06:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Okapy w trakcie poprawiania, front juz zrobiony, tyl w polowie : Dalem wroblowke z kratka. Ciekawostka jest ze jako niezbedny material, w lokalnych hurtowniach jest tylko na zamowienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 05.03.2013 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 No i zaczęło to nabierać wyglądu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorzmm 16.04.2013 18:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Zauwazylem jeszcze taka rzecz - w jednym miejscu na poddaszu wypada scianka dzialowa dokladnie pod krokwia. Czy nie powstanie tam mostek termiczny? Na dobra sprawe miedzy nieogrzewana krokwia a ogrzewana sciana nie ma zadnej izolacji. Czy w tym wypadku nie powinno byc tam jakiegos styropianu, tak jak mam na scianach czytowych? (zdjecie ponizej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 16.04.2013 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Chyba ociepleniem wyjdziesz poniżej krokwi . Dlatego trzeba ściąć ściankę. Pisałem kiedyś, że łatwiej jest robić ciągłe ocieplenie a póżniej stawiać ścianki działowe. Unikamy wtedy mostków. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 16.04.2013 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Różnica polega na tym, że ściana szczytowa dochodzi do krycia wstępnego a ścianka działowa do krokwi. Nie zmienia to faktu, że ścianka działowa nie powinna stykać się z krokwią i powinna umożliwić poprowadzenie paroizolacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorzmm 16.04.2013 19:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Fakt, przy szczytowych - krokwie są obok ścian a nie nad ścianami. Jesli ma umożliwić prowadzenie paroizolacji, to chodzi o tą paroizolację tą pod wełną? Między krokwiami będzie jakieś18cm a pod nimi jeszcze z 10. Czyli ta ścianka byłaby do wycięcia po skosie na grubość dolnej warstwy wełny (ok 10cm) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 16.04.2013 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Tak. Z płytą chyba 12. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorzmm 16.04.2013 19:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Ok, dzieki za podpowiedz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 16.04.2013 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Tylko do paroizolacji bo wówczas sufity są niezależne w każdym pomieszczeniu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 16.04.2013 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Lepiej płyty nie ciąć. Chyba prościej , szybciej. Po co sobie utrudniać życie. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorzmm 16.04.2013 20:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Tak dla jasnosci, na tym kawalku skosu trzebe bedzie podciac scianke tak aby do niej dochodzila plyta, na ktorej jest paroizolacja oslaniajaca 10cm welny i dopiero dalej krokiew. A czy w tym miejscu gdzie bedzie laczona plyta ( skos poddasza ) ze scianka dzialowa nie bedzie pekac nic po wykonczeniu? Taka krokiew bedzie pracowac przy zmianie wilgotnosci, temperatury - zima/lato czy bedzie nieruchoma jak mur scianki dzialowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 18.04.2013 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 (edytowane) A jak wykonać wlot powietrza pod ścianę lukarny która jest zadeskowana lub z OSB ? Czy ejst to naprawde niezbędne na tak niewielkim trójkącie ??? Naciąć krokiew pierwszą z boku lukarny ??? -To samo wylot - musiały by chyba być dziury w płatwi czy murłacie w której do której ta OSB jest mocowana !? Ja swoją lukarne zamierzam ocieplic z zewnątrz 15cm styropian, a wewnątrz wełna 20cm Edytowane 18 Kwietnia 2013 przez hokejgk1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.04.2013 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Wentylacja chroni konstrukcję przed kondensatem pary wodnej. 15 cm na zewnątrz załatwia sprawę. Od wewnątrz nie potrzeba nic i zbyteczna jest wentylacja ściany. Natomiast jak zaczniemy dokładać od wewnątrz to taką grubość aby opór cielny tej warstwy był mniejszy od oporu cieplnego warstwy zewnętrznej. Gwarantuje to bowiem, że tzw. "Punkt rosy" zaistnieje wyłącznie w warstwie zewnętrznej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 18.04.2013 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Tylko naprawdę nie mam pomysłu jak to zwentylować hmmmm ???Wpuścić powietrze jeszcze może da rade jak pierwsza krokiew z boku lukarny dało by rade w niej zrobić otwory nad warstwą ocieplenia cześci dachu skośnego (tylko skuteczność tej went, pewnie mierna), ale jak je wypuścić (w tej części trójkąta) to już nie mam pojęcia, bo u góry przeszkoda robi się z belki (płatwi) do której jest mocowany ten trójkąt z osb ... (Może jutro narysuje o co chodzi bo pewnie ciężko zrozumieć) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.04.2013 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 A co chcesz wentylować? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 22.04.2013 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Ten trójkąt w którym będzie upchana wełna - a dokładnie przestrzeń pomiędzy - nad wełna a ścianą boczną lukarny z desek lub oSB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.