Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tytus13

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 102
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

jak chcesz sprawdzić czy zawór prawidłowo podłączony to zrób mały test

najpierw w jedną stronę na maksa go przestaw i skontroluj które rury się grzeją a które są ciepłe

potem w drugą stronę ten sam manewr

w jednym przypadku powinieneś mieć maksymalnie gorące zasilanie i chłodny powrót a w drugim odwrotnie chłodne lub zimne zasilanie i gorący powrót.

 

jak chce Ci się czytać to zerknij sobie na mój poradnik - w tej części która dotyczy liczenia zapotrzebowania na ciepło.

spróbuj policzyć orientacyjnie ile potrzebujesz i będziesz wiedział jakiej mocy Ci trzeba:

 

http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/13884-poradnik-jak-wybierac-kociol-na-ekogroszek/

 

potem jak masz taką możliwość kup inny mniejszy kocioł a bardziej dopasowanej do zapotrzebowania mocy.

 

dobrze rozumiesz że masz obniżyć sprawność

musisz podnieść temperaturę spalin powyżej poziomu kondensacji. to jest jedyna metoda przy tak przewymiarowanym kotle. spróbuj jeszcze zaworem pokręcić skoro twierdzisz że masz zimno. może jak dasz więcej ciepła na dom to i kociołek zacznie mocniej pracować i się temperatura dodatkowo podniesie.

 

licząc z przybliżonej mocy kaloryferów 103 żebra po 130W to masz 13,4KW

jakby wziął z tej ściany 3 warstwowej przelicznik 90W/m2 to wychodzi 13,5KW

a jak ocieplony od góry to jeszcze mniej.

kombinuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy się na produkcje nie nastawić;) ew. jak by im zabrakło pod brakujace odcinki dróg to moga sie zglosić. Temp spalin na zdj. Węgiel mozliwe że slaby (Janina), ale akurat się kończy więc zobaczymy co bedzie po zmianie. Po 2 godzinach palenia nadal kapie. (ilosc wody na zdj).[ATTACH=CONFIG]166524[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]166525[/ATTACH]

 

Patrząc na zdjęcie wyświetlacza wydaje mi się, że masz krytycznie nisko ustawiony nadmuch (1%).

Spróbuj zmienić ten parametr np. na 25% i obserwuj temperaturę spalin. Powinna wzrosnąć ponad 150 oC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabij instalatora. Twój 4D ma być przed pompą, a jeszcze przed 4D odejście na CWU. Tak jak masz, to dzieli Ci część wody z zasilania na CWU , część na grzejniki a resztę wali z powrotem w powrót z instalacji i w kocioł ( może nawet zaburzać przepływ powrotu w stronę kotła). Na pionowej osi zaworu masz mieć zasilanie na grzejniki i powrót do kotła. Na poziomej zasilenie z kotła i powrót z grzejników. Przy ustawieniu zaworu na połowę zakresu regulacji ten dynks wewnątrz do rozdzielania strumieni wody ma być ustawiony pionowo ( pół wody z kotła w grzejniki, pół z powrotem do kotła, pół wody z powrotu z grzejników do kotła, pół z powrotem na grzejniki). A gdzie masz rurę wznośną do naczynia wyrównawczego? Edytowane przez kobra64
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobra ma rację z tym zaworem

też mi się to dziwnie podłączone wydawało ale opisy za małe dla mnie a nie chciało mi się kopiować i powiększać.

CWU powinien być oddzielny obieg prosto z kotła i oddzielna pompa tak abyś miał do dyspozycji pełny zakres temperatury do zagrzania wody

w takim jak masz układzie to nawet nie spróbuję zgadnąć czy masz wodę ciepłą gorącą czy ledwie letnią

- fachowca wołać szybko, poprawić zawór uruchomić ponownie kocioł i zobaczyć co będzie. powinno być lepiej

 

pierwszy kanał możesz zatkać jak pisałem - nie zaszkodzi - komin wysuszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Timon, jak przekręci zawór max. w jedną stronę, to będzie miał całą wodę w CWU, jak w drugą to w powrocie. Ma zimno w chacie, bo nie jest w stanie skierować zaworem większej ilości wody w grzejniki. Moim zdaniem ma smołę w kominie, bo kocioł nie ma odbioru ciepła i odstawia się raz - dwa. To trzeba koniecznie przerobić. I rurę wznośną chyba też - wygląda, że ma ją za pompą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co o tym mam sądzić. Ręce mi trochę opadają. Jutro tel. i co? Jak nie wiedział jak to zamontować to teraz będzie wiedział co i jak. Inna ekipa zaś kasa.:(. czy ten zawór zmieni coś w temp. spalin? Nie będę człowieka pogrążał - szansa na poprawę musi być:). Zwiększyłem tem na piecu do 65 st. piec chodzi w zakresie 65-70 stopni - jakby trochę mniej tego było i nie kapie.Zmniejszyłem też bieg pompy na I. Edytowane przez tytus13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest chyba tak jak mówisz kobra64. Skręcenie zaworu w lewo -ciepło na CWU, w prawo na powrót, na wprost tak jak jest idzie na grzejniki, cwu, powrót. Rura do naczynia wyrównawczego chyba w pomieszczeniu obok

 

A ta rura w pomieszczeniu obok to nie przelew z naczynia czasem? Niech ktoś Ci to przerobi jak ma być. Najpierw niech do króćca zasilania da np. trojak, w pionie odejście rury wznośnej, w poziomie woda do zasilania. Dalej odejście do CWU. Wyjdź z wodą poza obrys pieca i tam daj 4D, tak żeby od 4D do poziomu króćca powrotu w kotle było 80 - 120 cm. pionowej rury, jak trzeba kolanować do króćca powrotu to dopiero na jego poziomie ( z minimalnym spadkiem w stronę kotła). Podłączenie zaworu wg. Twojej ostatniej fotki będzie tak: tam, gdzie masz zbiornik CWU - zasilanie z pieca. Tam gdzie powrót do pieca - powrót z instalacji. Tam, gdzie masz piec - powrót do pieca. Tam gdzie wyjście na grzejniki - kawałek pionowej rury i to, co masz teraz nad kotłem - zawór różnicowy , pompa na obejściu i dalej do grzejników. Powrót z CWU poniżej zaworu 4D, możliwie nisko. najlepiej do tego, co Ci tam na poziomie króćca powrotu jakiś kawałek poziomej rury na pewno wyjdzie. Jak będzie za wysoko a zostawisz CWU na grawitacji,, może chcieć pompa CO na wyższych biegach CWU przez powrót zasilać. Robota prosta, ma hulać. Niestety, nie umiem tu rysować, ale na pewno ogarniesz.

Edytowane przez kobra64
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się dobrze, zobaczysz że zupełnie inaczej. Na rurze wznośnej ma nic nie być. Tylko do naczynia. Zobacz, gdzie u mnie jest pompa i zawór różnicowy, a gdzie u Ciebie. Przy pompach zawory zwrotne, żeby CO nie wyciągało ciepła z bojlera i na odwrót. Edytowane przez kobra64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...