Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom w stanie surowym co zamontować piec gazowy, pompe ciepła, kominek z płaszczem

TOMIJULKA

Recommended Posts

Witam wszystkich na forum bardzo serdecznie. Proszę o pomoc w podjęciu decycji chcem w domu mieć ogrzewanie podłogowe w 100% domu plus do tego w każdym pomieszczeniu po jednym kaloryferze chcę zainstalować kominek z płaszczem wodnym połączony z piecem gazowym i do tego pompe ciepła która bedzie podgrzeała ciepłą wode. Myśle żeby odobno dostawić bufor np. 300na 120l z niego szła by woda na ogrzewanie całego domu i na wode użytkową wszystkie 3 urządzeniabyły by podłaczone do tego bufora. Jak myślicie czy moje rozwiązanie może być czy polecicie jakieś inne rozwiązanie. bardzo proszę o pomoc bo jestem w tych sprawach zielony.

teoretycznie wiele podpowiedzi już masz na forum wiele razy omawiane. Ja tez mam opcję gaz i kominek, z tym że kominek bez żadnych bajerów. Zamiast pomp ciepła i innych podobnych, poszedłem w stronę WM z odzyskiem ciepła i tyle. Prawdę mówiąc głownie przy wyborze kierowałem się kosztami jakie trzeba ponieść - ktoś powie, że lepsze było inne wyjście, ale równocześnie ten ktoś ma inne saldo na koncie w banku i tyle....ilu ludzie tyle opinii...

odzysk ciepła z rekuperatora to dla mnie drugorzędna sprawa (mam dodatkowo GGWC). Z logicznego rozumienia praw fizyki i wielu opinii na tym forum zbudowałem "dom termos", z naciskiem na szczelność - w takim domu bez WM obawiałbym się problemów z wilgocią itp. Tego typu dom daje wymierne efekty, zauważ sama, że teraz montuje się dobrej jakości drzwi, okna - nie ma którędy dmuchać do środka...a właśnie niekontrolowane wywiewanie wychładza dom....

• 3 weeks później...

Mam podobne rozwiązanie. Gaz, rekuperacja plus kominek z płaszczem wodnym.