anettaka 14.02.2013 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 (edytowane) Witam. Dobrze, że na coś się zdały te wypociny;-) Po kolei: 2)co do długości, to przeważnie zamawiamy pocięte na wymiar. kilkukrotnie zdarzyło się, że klient chciał na tym przyoszczędzić więc cięliśmy na wymiar na budowie - nic trudnego,co do odpadów to musisz przekalkulować ile tych odpadów będzie-może się okazać, że stracisz więcej na odpadach niż na zamówieniu gotowego wymiaru. Do cięcia potrzebujesz dobrej ukośnicy i to z zakresem cięcia na wymiar twojej konstrukcji (będzie ciężko przy 360mm;-) ),ja korzystam z ukośnic Bosch GCM 10S ze stołem Bosch GTA 3800 oraz z Dewalt DW718 - osobiście polecam boscha - chociaż dewalt ma większy zakres cięcia - nie pamiętam o ile , ale ma:yes: ,i zapomnij o jakiś podróbkach , nr jeden w tego typu konstrukcjach to dobry sprzęt , a jeśli buduje dla Ciebie firma to przejdź do 3 punktu:-). 3)punk 3 traktuje jako ciekawostkę nie spotkałem się..............wiesz jakie jakie U osiągniesz ? sam to będziesz ,,aplikować"? wrzuć przy okazji jakąś fotkę to pooglądamy:-) 4) jasne wysyłaj, wrzucam ci na priva mój adres mailowy - w czym mogę to podpowiem, ale nie obiecuje , że od razu - 70h na tydzień pracuje i o rodzinkę trzeba dbać 5)jestem daleki od wstawiania gotowych elementów - troszkę takie na raty to byłoby robienie - musisz przerywać ciągłość belki podwalinowej ,dużo mierzyć , łączyć - a tak naprawdę to się robi bardzo szybko na budowie itp 6) tak i nie - jeśli zejdziesz ze swojego wymiaru SJ ściany o 50mm i dorzucisz konstrukcję poziomą na 50mm to jesteś w tym samym punkcie - ta izolacja i konstr. pozioma tylko pomoże i przyspieszy pozostałe prace - pomyśl nad tym jeszcze raz - chyba, że buduje dla ciebie firma to olej to tylko ich dopilnuj 7) chyba rozumiem, czyli zamiast tej zaproponowanej przeze mnie lini z 50mm izolacji poziomej ty chcesz dać styro? na ruszcie drewnianym? jaki rozstaw pomiędzy? - sprawdź specyfikację dla płyt farmacell, tak abyś był w normach - generalnie całość brzmi nieżle ps) nie rozumiem o jakich zasadach i terminach myślisz .......... sorry . Pozdrawiam Edytowane 14 Lutego 2013 przez anettaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anettaka 14.02.2013 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Witam. Połowa na ocieplenie wystarczy? Nie chcę się wymądrzać, ale ...................... nie budowałem jeszcze pasywniaka bez płyty fund., a do tego bez minimum izolacji 300mm - oczywiście nie do mnie należą obliczenia - dostaję je gotowe z instrukcjami wykonania, ale widziałem amplitudę rozchodzenia się ciepła do gruntu w przypadku izolacji 100mm, 200mm,300mm oraz przy zwykłych ławach fundamentowych - dopiero 300mm i więcej przy płycie eliminuje odczuwalne (dla portfela?) straty ciepła do gruntu. Dzisiaj rozmawiałem z architektem, który robi mi obliczenia pod płytę - i tu dobre wiadomości - pod konstrukcję steico, po obliczeniu wszelkich obciążeń mogę zastosować w całości styro EPS, ale dla świętego spokoju dam 1-szą linię XPS-a - to troszkę poprawia humor portfela. Co do testów N 50 - pewnie masz całkowitą rację - będę wdzięczny jak masz jakiś link do podesłania - z chęcią poczytam o tym. W tym roku zaczynam budować dla siebie więc może ten temat warto zgłębić. Pozdrawiam Połowa tego co proponujesz na ocieplenie od gruntu wystarczy.Wystarczy zwykły tradycyjny fundament z ławami i całą resztą.Ale należy zweryfikować poglądy na odzysk,przechowywanie i obieg energii w domu. Co do testów n50.Mylisz pojęcia.Co innego jest ciągłość izolacji a co innego szczelność budynku.Budynek bez izolacji termicznej z powodzeniem przejdzie ten test.Należy pamiętać,że byle zefirek 25-30km/h to test n50 .Od nawietrznej wpychający a zawietrznej ssący.Nie zrobisz pasywnego domu bez ,,absolutnej"szczelności.Jedynie pełna kontrola nad przepływem powietrza gwarantuje sukces.Infiltracja na poziomie 17% to 1000kWh w sezonie grzewczym dla 400m3.A to jest 50% tego co taki dom może zużyć w sezonie grzewczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
womer 17.03.2013 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) Czy ktoś z Was budował szkielet z elementów dwuteowych. Według projektu i obliczeń, powinienem zbudować dom pasywny albo naprawdę bardzo nisko energetyczny, ale mam kilka nierozwiązanych problemów. 1. Wybór konstrukcji ściany. Czy w układzie - od środka: a. GK, Izolacja paroszczelna, ocieplenie 36 cm, płyta OSB, elewacja - element steico SJ45 grubości 360 mm, b. GK, Izolacja paroszczelna, ocieplenie 24 cm, płyta OSB, ocieplenie 10 cm, elewacja - element SJ45 grubości 240 mm, 2. Czy płytę OSB można przybijać bezpośrednio do stopki elementu konstrukcyjnego. Jeśli z drugiej strony przybijemy płytę GK, to powstanie pudło rezonansowe, które może przenosić dźwięki. Jest ocieplenie, ale czy to wystarczy żeby je wytłumić? Szczególnie gdy zastosuje się granulat styropianowy lub celulozę. 3. Jak uszczelnić konstrukcję, aby "zaliczyć"próbę szczelność n50, 4. Montaż okien w warstwie ocieplenia w układzie ściany w układzie b, choć i w a nie jest to takie proste. 5. czy ktoś miał doświadczenia z ocieplaniem za pomocą granulatu styropianowego. Jak to liczyć, bo przecież nie można przyjąć lambdy jaj dla styropianu, z którego jest wykonany granulat? 6. czy lepsze jest Steico czy Kronopol? Chętnie podzielę się swoimi rozwiązaniami. Witam serdecznie[ Chetnie podzielę sie swoim doświadczeniem w budowie domów w technologii szkieletu drewnianego. Zdecydowanie jako najbardziej odpowiedni produkt polecam belkę dwuteową Kronopolu. Jest ona znaczniej tańsza od firmy Steico i choć typoszereg belek Kronopolu jako słupki ścienne jest ubogi (praktycznie do wyboru tylko 160 i 180) to z pewnoscia całkowicie wystraczy by z tego materiału wybudowac naprawdę dobry dom pasywny. Belka dwuteowa Kronopol a właściwie jej środnik wykonany jest z płyty OSB 3 która jest duzo lepszym materiałem konstrukcyjnym, odpornym na zmienne warunki atmosferyczne a zwłaszcza wilgotność niż płyta pilsniowa wykorzystywana w belkach dwuteowywych firmy Steico. Po drugie uważam że cały system budowy domów w technologii Kronopol nie ma sobie równych. Jest kilka zasadniczych różnic budowy domów Systemem Kornopol a budową domów szkieletowych dostepnych w innych systemach. Prawidlowo wykonana ściana zewnetrzna Kronopol wyglada nastepująco: 1. tynk strukturalny na siatce 2. izolacja z wełny bazaltowej Fasrock (min grubość to 8 cm) 3. wiatroizolacja 4. płyta OSB3 gr.12mm 5. Słupek ścienny (belka dwuteowa 160mm lub 180mm) 6. wełna bazalatowa w konstrukcji (nie wolno stosować miekkich bo po latach sie osuwają) 7. płyta OSB3 gr. 12mm 8. Paroizolacja ( najlepiej folia aluminiowa zbrojona) 9. Nastepnie wykonujemy tzw. scianke instalacyjną ( konstrukcja łat gr 30 mm pomiedzy którymi kładziemy instalacje elektryczne, hydrauliczne itp nie uszkadzając paroizolacji co doporowadza po latach do dyfuzji pary do wewnątrz konstrukcji a w efekcie zawilgocenie i uszkodzenie budynku) 10 płyta Fermacell nie fazowana klejona doczołowo ( płyta ta jest żaroodporan do temp. 800 st C przez 1,5 godz. przy gr 10mm, połączenie klejone jest trwałe i nie rozrywalne więc nie ma problemu z pęknieciami jak to jest przy płytach GK i nie potrzeba dodatkowych wzmocnień by powiesić ciezkie szafki np kuchenne) Ta scianka instalacyjna to bardzo ważny element w budownictwie szkieletowym o czym nie wiele osób wie. Kolejna rzecz to dzisiejsze domy i szkieletowe i murowane budujemy tylko z wentylacją mechaniczną z odzyskiem ciepła tzw. Rekuperacją. Wysokie koszty wykonania Rekuperacji to bajki osób które nie maja pojecia jak dzisiaj budowac domy naprawdę energooszcedne i w umiarkowanej cenie. Wentylacja z odzyskiem ciepla dobrej firmy to koszt dla przecietnego domu ok 10-12 tys. zł wraz z wykonaniem. Budowa wentylacji grawitacyjnej natomiast nie kończy sie na zakupie tylko bloczków systemowych a zaczyna sie na drogich pracach początkowych jak wykonanie ławy fundamentowej, fundamentu, zakupu wspomnianego wczesnie komina systemowego wraz z wymurowaniem , wykonczenie go ponad dachem najczesciej z drogich materiałów jak klinkier oraz kłpotliwe wykonanie dla nie których wykonanie prawidłowego nie cieknacego po latach opirzenie wokól komina. Jesli podliczymy wszystkie koszty ale tak dokładnie to nasza rekuperacja nie bedzie droższa. Oszczedności na poziomie 35 40 % na ogrzewaniu nie wspominając już o wreszcie prawidłowej wentylacji przemawiaja na korzyść Rekuperacji. Mógłbym tak pisać bardzo dużo ale jesli ktoś kto czyta to co napisałem a chce sie dowiedzieć znacznie wiecej na temat budowy domów sposobie ich ogrzewania i błedów czesto wykonywanych to niech skontaktuje się ze mną na e-maila Chętnie podzielę sie swoją wiedzą. Obecnie mieszkam w Helsigborgu gdzie pracuję i próbuję wdrozyć nowe technologie w Szwecji Mój e-mail: [email protected] Pozdrawiam Jarosław Grabowski Edytowane 17 Marca 2013 przez womer błędy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 17.03.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Ściany nie mają oddychać, tylko mają się nie kisić To co wejdzie przez paroizolację: przez nią samą (bo ta folia też przepuszcza parę wodną, tylko mało) oraz przez nieszczelności (bo nie licz na dom zbudowany idealnie przy najlepszym nawet na świecie wykonawcy - ideały nie istnieją) musi wyjść na zewnątrz. Paroizolacja ma tak duży opór że można robić za nią xps , wełny itp . Szczelność musi być już nie dramatyzujmy folia i taśma, coś tam piko tej gazowej postaci wody przejdzie ale to pryszcz, w porównaniu bez tego 3. wiatroizolacja pod pierwszą warstwą wełny ? 8. Paroizolacja ( najlepiej folia aluminiowa zbrojona) tak trzymać ! Budowa wentylacji grawitacyjnej natomiast nie kończy Nie no tragedii nie ma z kominami przy wentylacji ... Mostek termiczny spory, mostek dyfuzyjny też ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anettaka 22.03.2013 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 Witam. Dziękujemy za wpis:-). Muszę się troszkę poczepiać, ale tylko troszkę. Dlaczego zaraz po belce konstrukcyjnej(od środka), kładziecie OSB3? Przecież później jest tzw ścianka instalacyjna i to ona ma spinać konstrukcję, tym bardziej, że ostateczną linią jest bardzo mocny klejony farmacell. W takim wypadku jechałbym po konstrukcji od razu paroizolator, ścianka inst i zwykłe OSB+ pł gips - po co inwestować w farmacell? Co do grubości ścianki inst - 30mm, wydaję się trochę mało skoro w instrukcji mamy, że należy go montować haftki 40mm - czyli 30mm(łaty)+12 farmacell = daje nam 42mm, biorąc pod uwagę, że haftki muszą być lekko zagłębione w płycie - jesteśmy cholernie blisko ( na styku) z instalacjami. Poza tym winno się zaizolować tą ściankę instalacyjną - czy jest izolacja o gr - 30mm? Jeśli działasz w Szwecji to oni mogą ew dać łaty o wym 28/70mm - tzn glesspanel (choć nie spotkałem od środka), w 99% dają 45/45mm - i w takim wymiarze jest izolacja.Jeśli ta przestrzeń zostanie pusta to mamy pudło rezonansowe. Zastosowanie OSB3 w Szwecji raczej kariery nie zrobi (ale życzę powodzenia oczywiście) - charakteryzue się ona niską nasiąkliwością , ale niestey nie zerową, a jak wiesz w Szwecji na konstrukcji od zewn kładzię się wiotrochłon (może być gips zewn , farmacell, płyty aqua itp) a następnie glesspanal i na to elewacje (przeważnie panele drewniane), więc przestrzeń pomiędzy elewacją a wiotroizolacją jest non stop otwarta i wentylowana. Acha w Szwecji jeśli są zastosowane jakiekolwiek płyty do zakrycia elewacji od zewnątrz - nie jest stosowana już żadna wiatroizolacja - chyba, że OSB3 tego wymaga, ale wtedy to spory minus i źle świadczy o tych płytach. Proszę nie brać mojej wiadomości jako jakikolwiek atak Po prostu zajrzałem i fajnie było przeczytać innych doświadczenia, a może zgłębić jeszcze wiedzę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek sy 22.03.2013 23:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 CZEŚĆ.ja też w skrócie. ale najpierw motto. ... wszysct mówią, że musi być ścianka konstrukcyjna,,, itd., ......że instrukcja mówi, że musi być ścianka konstrukcyjna....Pomyśl. Po co? . żeby kilka rurek i kabli (tak liczę 0,1% objęrości ścianki) rozprowadzić po domu? Przecież można to wpakować w ściany. Nie mówię o konstrukcji z litego drewna. Mówię o steico i kronopolu. Beleczki nie przewiercisz. Środnik w belce dwuteowej zawsze. A izolację paroszczelną uszczelnisz. Rozrysuj to i zobacztsz, że wcale nie trzeba tak jak wszyscy.I teraz popatrz na koszty i istotę konstrukcji.Piszesz, że na poszycie dajesz OSB i płytę GK i coś tam jeszcze. A wystarczy według instrukcji producenta fermacell dać płytę 12,5mm. A ona jest praktycznie gotowa do wykończenia. Kasa pozostaje.Na razie jestem teoretyczny, W tym roku zaczynam budować. Więc jak ktoś pokaże że jestem głąb, to będę bardzo zobowiązany.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anettaka 23.03.2013 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Witam Marka.Dobrze, że to forum się troszkę ruszyło - bo to bardzo ciekawe konstrukcje przecież.Marku, żadna instrukcja nie mówi, że musi być ścianka instalacyjna.Ja twierdzę, że jest ona wskazana, nawet bardzo wskazana,ale na pewno nie twierdzę, że musi ona być.Z praktycznego punktu widzenia, nie stosowanie tej ścianki naprawdę komplikuje prowadzenie instalacji - o tyle, że jak mówisz nie ma problemu z wierceniem otworów pod instalacje, to na tym etapie problemy dopiero się zaczną.Izolując taką ścianę zwykłą wełną - w większości punktów styku instalacji z izolacją zostaną ci puste przestrzenie (peszle mogą ściskać lub odpychać izolację) - takie rozw nie jest wskazane - oczywiście poświęcając odpowiednio dużo czasu można to ,,dopieścić".Izolując taką ścianę mat wdmuchiwanym - istnieje możliwość, że peszle zatrzymają ciągłość izolacji, rozwiązuje ten problem zrobienie fotki kamerą termowizyjną już po zakończeniu prac.Raz w mojej ,,karierze" spotkałem się z tym, że wdmuchiwana izolacja rozłączyła kilka peszli w środku - na szczęście ktoś to przyuważył i naprawiliśmy to przed zamknięciem ścian farmacellem.Co do uszczelniania paroizolacji to jasne, że to zrobisz, ale jakim kosztem:-) W normalnym dwupoziomowym domu jest montowane około 100 punktów - nie muszę mówić ile zajmie zalanie tego plastikiem - no i na ile zrobi się to dokładnie.Co do kosztów - schodzimy przecież o te kilka cm z grubości konstrukcji, aby dodać tą ściankę instalacyjną - więc w większości koszta nam się niwelują.Montaż takiej ścianki inst w domu ok 150m2 nie powinien zająć więcej niż jeden dzień dla 2 osób.Beleczki się wierci Marku - bez problemu - trzeba tylko mocniej docisnąć i chwilkę dłużej zaczekać.Moje podejście(po tylu mailach) już znasz - dla mnie bezsensownym jest stosowanie jakiegokolwiek OSB, tym bardziej gdy ktoś zdecydował na zamykanie ścian farmacellem. Jedno drugiemu tutaj zaprzecza - chyba, że konstr kronopolu tego wymaga , aby zapewnić odpowiednią sztywność- ale wtedy to byłaby kompletna porażka dla systemu z kronopolu.Ja pisałem, że skoro ktoś daje OSB od środka to nie mogę pojąć dlaczego jeszcze później traci kasę na farmacell? Jeśli dajemy OSB ta zamykajmy to zwykłym gipsem. Jeśli chcemy zamykać ściany farmacellem to po kiego grzyba bawić się jeszcze z OSB od wewn?Grubość ściany z konstrukcją kronopola to 160 lub 180mm? Czy ktoś ma wyniki obliczeń dla tego typu ścian - jestem zainteresowany wynikami. Bo jakoś trudno mi uwierzyć w pasywniaka o takim przekroju. Tym bardziej będzie to trudne dla Marka, którego zamierem było wykorzystanie belek 300mm(jeśli dobrze pamiętam)A może na tym forum znajdzie się jakiś pasjonata i porówna nam obliczenia z obu rozwiązań.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.