Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Podbitka z deskowania


bolek1986

Recommended Posts

Cześć

 

Bardzo podoba się Nam takie wykonanie podbitki jak na załączonym zdjęciu :

 

1357570176695.jpg

 

Kiedyś zrobiliśmy zdjęcie i nie pamiętamy gdzie to jest.

Obecnie ruszamy z SSZ i nie wiemy czy to robić już na etapie wiązania i deskowania czy później to się cyklinuje?

Jakim środkiem najlepiej to utrwalić?

Czy może kupuje się takie elementy gotowe?

 

Potrafi ktoś pomóc a może ma coś podobnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź :) Nasuwa mi się jednak jeszcze jedno pytanie,

 

W tym roku kończę SSZ deskowaniem i papą. Podbitki mają z tego co czytam 15mm, deski będę miał z szalunku na strop pewnie 25mm. Co zrobić żeby to zrównać...?

 

Mojej kuzynki mąż jest stolarzem, morze zamówić u niego podbitki z desek o takiej grubości jak te z szalunku tj. 25mm. Niech mi je pomaluje lakierobejcą i będzie OK?

 

Co o tym jeszcze sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź :) Nasuwa mi się jednak jeszcze jedno pytanie,

 

W tym roku kończę SSZ deskowaniem i papą. Podbitki mają z tego co czytam 15mm, deski będę miał z szalunku na strop pewnie 25mm. Co zrobić żeby to zrównać...?

 

Mojej kuzynki mąż jest stolarzem, morze zamówić u niego podbitki z desek o takiej grubości jak te z szalunku tj. 25mm. Niech mi je pomaluje lakierobejcą i będzie OK?

 

Co o tym jeszcze sądzisz?

 

po 1. rozwiązanie dobre bo tanie (sporo tańsze od podbitki)

 

po 2. dach masz standardowo z deski 25mm, tutaj zamów w tartaku deski także 25mm ale jednostronnie heblowane, przeszlifowane i po kłopocie. Tylko na te końcówki co będą wystawać.

 

po 3. tak jak przedmówca powiedział - krokwie robi ci cieśla na budowie, tzn hebluje i szlifuje końcówki, i jak pisał najlepiej kupić nie impregnowane bo potem są problemu z kolorem.

 

po 4. deski możesz pomalować na ziemi (malują generalnie od 2-3 razy), ja jestem zwolennikiem 2 malowań na ziemi (łatwy dostęp), a potem tylko domalowania końcówki przycinanych przy kładzeniu a na koniec 3 malowanie na dachu po całości. Ale to ja tak sobie zrobię, są tacy co malują 2 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zastosujesz nadbitkę o grubości 15 mm to jak na niej zamocujesz papę? Nie byłoby problemu gdyby krycie docelowe było montowane od razu natomiast gdy ma to ma to nastąpić w innym czasie nadbitka musi mieć grubość po obróbce 25 mm. Malowanie zdecydowanie przed montażem. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli ułoży się papę na nadbitce 15mm następną warstwę papy zrobimy z dużym zakładem 20cm, do tego zakład bardzo konkretnie potraktujemy lepikiem na zimno, a dodatkowo od razu przybije się kontrłaty w miejscu krokwi ? czy takie mocowanie papy na nadbitce jest wystarczające???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest błąd tylko różnica. Kontrłata grubości 22 mm na połaci to trochę za mało. Minimum to 25 mm. Nadbitka jest z reguły na małym obszarze dachu więc łatwiej ją wyrównać np. paskami sklejki wodoodpornej. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie błąd bo cieśla zapomniał że będę deskował i zrobił wcięcie na podbitkę w końcówkach krokwi, czyli na połaci kontrłaty 25mm a na nadbitce 50mm, czyli praktycznie łata zastosowana jako kontrłata, czy są jakieś przeciwwskazania aby stosować kontrłatę z łaty????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych. Pojęcia kontrłata i łata nie mają nic wspólnego z grubością tylko z funkcją jaką pełnią na dachu. Grubość kontrłaty jest zależna od długości popłaci oraz od faktu czy jest stosowane ocieplenie nakrokwiowe. Minimalna grubość konrtłaty to 25 mm (tylko miejscami może być mniejsza) a mksymalna to nawet 60 mm i więcej. Natomiast grubość łat zależy od ciężaru pokrycia, rozstawu krokwi i kąta nachylenia połaci. Przy lekkich pokryciach minimalna grubość to 35 mm, przy ciężkich typowe przekroje to 4x6 cm; 4x5 cm i 5x5 cm a nawet 8x8 cm. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Chciałbym odświeżyć temat...

 

Zdecydowałem się na nadbitkę z desek które kupie gotowe i je pomaluje 3 razy. Poza tym będzie na całym dachu równa powierzchnia po całym deskowaniu i problem papy znika.

 

Chciałem jedynie spytać się czy na nadbitkę zastosować deski suszone czy zwykłe z tartaku? Tam gdzie będą mi deski szlifować mówią że suszone ale czy nie chcą mnie naciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli rozumiem że musi to być drzewo z suszarni. Ale krokwie to już przygotują na placu z tego co będzie, tylko musi to być drewno nie impregnowane...

 

Próbuje jeszcze znaleźć informacje jak przy nadbitce wykonuje się wentylację pomiędzy deskowaniem a watą? W kalenicy nacina się papę i deski, a przy murze? Są jakieś specjalne wkładki które montuje się przy ociepleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...