flyer2 06.02.2013 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Witam.Mój wykonawca zasugerował mi,żeby na ścianach działowych poddasza użytkowego zamiast tynku położyć karton gipsy.Czy ktoś tak ma i czy był to dobry wybór?.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 06.02.2013 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 A dlaczego tak Ci sugeruje?Taniej/drożej?Czy to będzie dobry wybór? Są + i - takiego rozwiązania, poszukaj na forum o ścianach z karton gipsu i tynkach wewnętrznych i sam wyciągnij wnioski co będzie lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flyer2 06.02.2013 19:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Mówi,że taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pyton79 06.02.2013 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 A nigdy w życiu,tynk wsze będzie kiepsko wyglądał... tynkuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Wyremblewsk 06.02.2013 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 tynkuj. tynkuj tynkuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 06.02.2013 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Płyta tańsza od tynku? Załóżmy: cementowo - wapienny "pod malowanie" - 30 zł/m2 z mat. Gipsowy ok. 23-24 zł płyta: jeśli na klej: płyta 5,5 + 3 zł klej + taśma "amerykańska" na łączenia 2 zł + szpachle 3 zł + robocizna min. 20 zł (za tyle pewnie znajdziesz jakiegoś ..... ) Jeśli na przed ściance to dochodzi Ci jeszcze koszt profili, kołków itp. (odpada 3 zł na klej) + dodatkowa robocizna. Więc jak widzisz, taniej to nie ma prawa wyjść, Chyba, że coś źle liczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 06.02.2013 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 A nigdy w życiu,tynk wsze będzie kiepsko wyglądał... A Ty Kolego pyton79 widziałeś kiedyś dobrze zrobiony tynk? Bo mam wrażenie, że nie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flyer2 06.02.2013 22:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Ten mój magik twierdzi,że na tynk trzeba położyć gładz a to będzie droższe od k-g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 07.02.2013 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 Musisz sobie sam przeliczyć ile to będzie Cię kosztowało.Koszta mniej/więcej znasz, jedyną niewiadomą jest: ile Twój wykonawca chce za gładź i tynk zrobiony pod gładź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mimiko 08.02.2013 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Dla mnie GK jest nie do przyjęcia na ścianach. Mieszkałem kiedyś w mieszkaniu ze ściankami działowymi z GK-fatalne uczucie tektury wokół... U siebie zrobiłem ściany z połówki maxa i na to tynk gipsowy. Po delikatnym zaszpachlowaniu (żeby tylko "zatkać" pory w tynku) i przeszlifowaniu siatką 150 jest jak z gładziami. Za tynki płaciłem 21zł reszta wykonastwa własna:)Swoją drogą-szpachlowałem gładzią Rigips lateksową. Coś wspaniałego - idealnie się szpachluje, łatwo szlifuje itp. MM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 09.02.2013 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Dyskusje już tu na forum były na ten temat i to dość obszerne. Sam mam wszędzie u siebie płyty, tak na sufitach jak i na ścianach. Nikt z gości nie ma pojęcia co to za tynk dopóki nie postuka palcem. Wyliczenia są proste. Jeśli ma to być wykonane samodzielnie to będzie to najtańszy sposób i najszybszy. Gdy majstry od nadproży i ścian nie popisały się jakością swoich prac to tynki mokre będą dalekie w swej wydajności od kart technicznych i wydajności, a co za tym idzie ceny końcowej. Na łączenia płyt trzeba umiejętnie położyć taśmy perforowane papierowe, a nie siatkę z włókna i nie schrzanić szpachlowania gotowymi masami do gładzi to wtedy wyjdzie to wszystko bardzo dobrze. I tu trzeba dodać ważną rzecz. Lepiej jest ścianki działowe wykonać z cegły/pustaka, najlepiej silki. Mam dosłownie kilka metrów bieżących ścian systemowych w spiżarni i garderobie w lekkiej technologii i kilka rzeczy jest denerwujących, choćby głośniejsza praca łączników do oświetlenia. Natomiast klejone g-k jako tynk na ścianach wg mnie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Jeden z plusów to super akustyka w salonie, pomimo otwartych przestrzeni na hol i kuchnię. Sufitów ozdobnych/kombinowanych/wnęk tynkiem i tak się nie wykona. Oświetlenia wpuszczanego również raczej nie uda się łatwo zamontować. Minusem płyt w stosunku do tynku CW jest praktycznie zerowa akumulacja cieplna. Na ile komu jest to potrzebne to już własny wybór. Dobrze położony CW niestety kosztuje sporo, a majstrów z dobrą ręką do tego jest coraz mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 09.02.2013 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 U mojego kolegi w domu płyty KG przyklejone do ścian odklejają się przy sufitach. Ok. 6 lat temu były montowane. Tego nie da się naprawić. Trzeba oderwać płytę i położyć nową. Pytanie - czy to spartolona robota czy tak ma ta technologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 09.02.2013 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 A do czego klejone? Ja mam ściany z gazobetonu. Kupiłem najtańszy grunt w bańkach 10l w LM. Po dwóch godzinach wszystko było zagruntowane. Ściany nie mogą być zakurzone, a klej nie może być robiony na "oko". Podpowiedz koledze, że zamiast odrywać płyty, niech je przykręci kołkami w miejscu gdzie mają klej pod spodem, a potem niech wykona otwory na wężyk do piany i wstrzyknie ją w miejscach gdzie płyta odeszła. Tematów spartolonej roboty przy tynkach nie brakuje, również tych ciężkich. Tam to dopiero jest masakra gdy sufit leci na głowę, lub ściana odpada z dopiero co przybitym obrazkiem : D Tak jak pisałem. Wyliczenia dowodzą, że samodzielnie klejonych płyt g-k nic nie przebije jeśli chodzi o cenę. Gdy musimy zapłacić za robociznę, to mokre gipsowe wychodzą podobnie, ale ich pękanie to już chyba norma. Czasami dobra ekipa wykona je tak dokładnie, że nie trzeba ich w ogóle szpachlować, ale to rzadkość. Potrafią być za to bardziej miękkie od płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mimiko 11.02.2013 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Jeśli chodzi o pękanie, to nie widzę różnicy - u mnie jedyne zarysowania jakie powstały to ściana kominowa - rysy poszły nad spoinami kształtek keramzytowych na poddaszu i właściwie tyle. Co do miękkości - fakt - rewelacji nie ma.MM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.