Irek J. 08.02.2013 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 (edytowane) Witam, Jakiś czas temu założyłem na forum temat odnośnie wady uszczelki w oknach. Link do tematu http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210523-Nieszczelna-uszczelka-Wada-Prosz%C4%99-o-pomoc&p=5703534#post5703534 Napisałem do firmy pismo reklamacyjne o treści: "W dniu 15.06.2012r. została u Państwa zamówiona usługa dostawy oraz instalacji okien, a dnia 11.07.2012r. zostały one zamontowane. Po dwóch miesiącach, pod dolną zewnętrzną uszczelką zaczął zbierać się brud, którego nie można usunąć. Uszczelka odpycha wkład szybowy, przez co szyba nie przylega szczelnie do uszczelki. Fakt ten został niezwłocznie Państwu zgłoszony. Po wielokrotnych rozmowach z Panią przyjmującą zgłoszenia w Państwa biurze, a także właścicielem firmy xxx, okna zostały sfotografowane i usterka przyjęta do usunięcia. Reklamacja okien została zgłoszona Państwu we wrześniu i do tej pory wada nie została zlikwidowana. Zgodnie z Art. 637. § 1. żądam doprowadzenia okien do właściwego stanu lub ich wymiany w ciągu 14 dni od momentu otrzymania przez Państwa firmę niniejszego pisma. W przypadku braku usunięcia wady dostarczonych okien w wyznaczonym terminie, zostanie przeze mnie powołany rzeczoznawca, a wszelkie poniesione koszty, będę egzekwować od Państwa firmy drogą sądową." I otrzymałem taką odpowiedź: Prosił bym o podpowiedź kogoś znającego się na rzeczy o podpowiedź co dalej robić. Czy jest sens się dalej z gośćmi przepychać, powołać rzeczoznawcę i jest szansa na wygranie sprawy czy mają rację w tym co piszą w odpowiedzi na reklamację i "tak po prostu ma być, bo taka uroda jasnych uszczelek"? Boję się, że za parę lat okno będzie wyglądać jak śmieć. Czekam na sugestie i z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Irek Edytowane 8 Lutego 2013 przez Irek J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawko_ 08.02.2013 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Niestety, ale jasne rzeczy szybko ulegają zabrudzeniu tym bardziej uszczelki zewnętrzne. Dla mnie reklamowanie raczej nie miało sensu. Najlepiej byłoby zobaczyć zdjęcie tego okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 08.02.2013 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Czekam na sugestie Rzeczoznawcy nie masz po co powoływać bo dla sądu nie będzie to żaden dowód. Najlepiej skontaktuj się z kolegą TEST z forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Irek J. 08.02.2013 14:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Niestety, ale jasne rzeczy szybko ulegają zabrudzeniu tym bardziej uszczelki zewnętrzne. Dla mnie reklamowanie raczej nie miało sensu. Najlepiej byłoby zobaczyć zdjęcie tego okna. Fotki uszczelki są do wglądu w pierwszym temacie. Link powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 08.02.2013 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Rzeczoznawcy nie masz po co powoływać bo dla sądu nie będzie to żaden dowód. Najlepiej skontaktuj się z kolegą TEST z forum. To chyba nie będzie konieczne. Pan Irek źle zaczął, to i skończy nie najlepiej. Wolę jak się ze mną konsumenci kontaktują zanim napiszą pisma, później to z reguły nie ma już co zbierać. Pan Irek powiedział "A" grożąc konsekwencjami, no to pozostaje mu je zrealizować albo mógł nie pisać po próżnicy. Nie zbieram rozlanego mleka. Wolę by się nie rozlewało, a w tym przypadku chyba dość łatwo przyszłoby zatrzymać mleczko w szklaneczce, bo z odpowiedzi wychodzi, że adwersarz nie najtrudniejszy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Irek J. 08.02.2013 14:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 (edytowane) To chyba nie będzie konieczne. Pan Irek źle zaczął, to i skończy nie najlepiej. Wolę jak się ze mną konsumenci kontaktują zanim napiszą pisma, później to z reguły nie ma już co zbierać. Pan Irek powiedział "A" grożąc konsekwencjami, no to pozostaje mu je zrealizować albo mógł nie pisać po próżnicy. Nie zbieram rozlanego mleka. Wolę by się nie rozlewało, a w tym przypadku chyba dość łatwo przyszłoby zatrzymać mleczko w szklaneczce, bo z odpowiedzi wychodzi, że adwersarz nie najtrudniejszy . Jak mam to rozumieć? Pismo zdawało mi się sporządzone prawidłowo. Z doświadczenia wiem, ze trzeba w zgłaszaniu reklamacji zaznaczyć naprawę lub wymianę. Gdzie popełniłem błąd? Edytowane 8 Lutego 2013 przez Irek J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 08.02.2013 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Witam Tak na moje reklamacja dość "wątpliwa" a zgłoszenie napisane w taki sposób, że ... ja się wystraszyłem po co tak ostro ? myślę, że bardziej polubownie i by wymienili te parę mb uszczelki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 08.02.2013 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Ja w takich przypadkach polecam:forumprawne.org Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 08.02.2013 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Jak mam to rozumieć? Pismo zdawało mi się sporządzone prawidłowo. Z doświadczenia wiem, ze trzeba w zgłaszaniu reklamacji zaznaczyć naprawę lub wymianę. Gdzie popełniłem błąd? W czasie kiedy uruchomiłeś procedury, chcąc posunąć sprawę do przodu, zastosowałbym nieco inną podstawę prawną i całkowicie inny opis zgłaszanej usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Irek J. 08.02.2013 18:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Witam Tak na moje reklamacja dość "wątpliwa" a zgłoszenie napisane w taki sposób, że ... ja się wystraszyłem po co tak ostro ? myślę, że bardziej polubownie i by wymienili te parę mb uszczelki. Pozdrawiam Sprawa została zgłoszona i przez prawie 4 miesiące byłem bezczelnie zbywany jak nie przez właściciela, to przez sekretariat firmy. W końcu Pan właściciel szanownie przyjechał, porobił sobie zdjęcia i zniknął. Znowu telefony, znowu zbywanie przez całą firmę. W końcu w międzyczasie dostałem odpowiedź typu "taka uroda jasnych uszczelek" więc postanowiłem spytać się osób z tego forum, które powiedziały mi, że sprawa nadaje się do reklamacji, bo wkład okienny jest niepoprawnie zamontowany. Uważam, że nie jeden z Was by postąpił identycznie gdyby czuł się ignorowany za każdym razem gdy grzecznie podchodzi do sprawy Tym bardziej jeśli trwało by to tyle czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 08.02.2013 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 (edytowane) Niestety,ale z pisma,k tóre ujawniłeś to wysłał Cię na przysłowiowe drzewo - "producent". Pytanie: czy we wszystkich oknach tak się dzieje u Ciebie w domu ? Obejrzałem sobie ponownie te foty i w.g mnie to powodem nieszczelności uszczelki ( tak to trzeba nazwać) jest brak wycięcia/podcięcia uszczelki w rogu okna. Uszczelka została zamontowana poprzez jej załamanie, które nieszczęśliwie rozszczelniło uszczelką ( załamania nie wypięły się na zewnątrz tylko do szyby). Wycięcie/podcięcie wykonuje się odpowiednim przyrządem ale ta operacja obniża wydajność produkcji na zmianie. Sądząc po dacie montażu i terminie realizacji Twojego zlecenia mieli na hali sporo zamówień. Poza tym nie podoba mi się fragment zgrzewu widziany przez szybę - słabo to wszystko widać także jak możesz zrób jeszcze raz foty i wklej na forum ( wyczyść szkło najpierw ). Dodatkowo - to otwory w ramie skrzydła okna zwane kolokwialnie żygaczami ( zakryte zaślepkami ) służą do odprowadzania przede wszystkim wody powstałej we wrębie profila z powodu kondensacji pary wodnej ( punkt rosy ) a dopiero w dalszej kolejności w przypadku AWARII uszczelki. Czyli jak się zestarzeje EPDM czy zostanie ciągłość uszczelki przerwana to ma prawo przepuszczać wodę z zacinającego deszczu. Słuchaj - bierzesz adwokata, pisze Ci pozew poparty fotami itd.. Ale najpierw niech Ci napisze pismo przedsądowe do"producenta", w którym nie zgadzasz się z jego opinią czyli odrzuceniem Twojej reklamacji i wzywasz do usunięcia USTERKI. Pamiętaj, że na tym etapie pismo musi być ostemplowane - Ty już jesteś na drzewie. Kończąc to wiedz, że okien z szarymi uszczelkami jest masa w domach gdzie nie występuje tego typu problem z zabrudzeniem bo zostały poprostu dobrze wykonane a nie spartolone. Pozdrawiam P.S. krytyką formy pisma się nie przejmuj - adwokatem nie jesteś a więc masz prawo do jakości takiej na jaką Cię stać. Chciałeś załatwić sprawę tak jak prawo konsumenckie stanowi. Edytowane 8 Lutego 2013 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawko_ 09.02.2013 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Rzeczywiście teraz zobaczyłem fotki wg mnie nie jest to normalne. W mieszkaniu w oknach mam szare uszczelki od ponad 10 lat i na zewnątrz są lekko przybrudzone ale wewnątrz czysto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 09.02.2013 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Słuchaj - bierzesz adwokata, pisze Ci pozew poparty fotami itd.. Ale najpierw niech Ci napisze pismo przedsądowe do"producenta", w którym nie zgadzasz się z jego opinią czyli odrzuceniem Twojej reklamacji i wzywasz do usunięcia USTERKI. Pamiętaj, że na tym etapie pismo musi być ostemplowane - Ty już jesteś na drzewie. P.S. krytyką formy pisma się nie przejmuj - adwokatem nie jesteś a więc masz prawo do jakości takiej na jaką Cię stać. Chciałeś załatwić sprawę tak jak prawo konsumenckie stanowi. Panie Irku raz już oparł Pan swoje pismo o rady rodem z FM. Skutek znany. Gdyby przyszło Panu do głowy kontynuować spór, światłe rady kolegi Charliego "stempla" radzę ominąć szerokim łukiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 09.02.2013 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 (edytowane) ... Pan Irek źle zaczął, to i skończy nie najlepiej. Wolę jak się ze mną konsumenci kontaktują zanim napiszą pisma, później to z reguły nie ma już co zbierać. Pan Irek powiedział "A" grożąc konsekwencjami, no to pozostaje mu je zrealizować albo mógł nie pisać po próżnicy. Nie zbieram rozlanego mleka. ...QUOTE] Ty wysłałeś już Pana Irka na drzewo także nie rozumiem dlaczego wtręty swoje uskuteczniasz mrucząc po swojemu jak prawnik bez aplikacji ! Stempelek jest bardzo ważny Pismo bez stempelka to jak prawnik bez togi albo niebo bez gwiazd - niby jest ale go nie ma. Edytowane 9 Lutego 2013 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 09.02.2013 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Szczęściem Pana Irka jest to, że trafił na sprzedawcę równie mądrego jak Ty. Tenże mądrala swoim pismem sam sobie kopie grób, teraz trzeba mu tylko pomóc, by do niego wlazł. A można to zrobić bez żadnego łamania, zaginania i przycinania uszczelek:-). I bez pieczątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 10.02.2013 05:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Szczęściem Pana Irka jest to, że trafił na sprzedawcę równie mądrego jak Ty. Tenże mądrala swoim pismem sam sobie kopie grób, teraz trzeba mu tylko pomóc, by do niego wlazł. A można to zrobić bez żadnego łamania, zaginania i przycinania uszczelek:-). I bez pieczątek. Przestań naginać rzeczywistość pod siebie - klepiesz rajwę aż w oczy kole !!! Grobu to sobie nikt nie kopie a Pan Irek miał prawo napisać pismo takie na jakie go było stać i na tym etapie to nie ma znaczenia dla nikogo jaką formę pisma wybrał. Jak chcesz mu pomóc to Twoją sprawą jest jak to odkręcisz i przestań Panu Irkowi ściemniać horyzont. Sprawę ma wygraną na starcie - "producent" podłożył mu się wyborowo. Problem z uszczelką jest banalny dla kogoś kto w miarę ogarnia proces produkcji okna. Polecam upgread najlepiej na hali produkcyjnej zanim zaczniesz trollować co Ci w innym poście Forumowiczka zarzuciła a w kolejnym dostałeś swoistego bana w temacie wilgotności względnej. ..... Apelują do Ciebie, żebyć się ogarnął co do mojej osoby - jak Ci styki siadają na mnie to ulewaj sobie gdzie indziej żale bo ja ani Twój wróg ani przyjaciel. Osobiście polecam trybunę Legii i okrzyk "ŁKS mistrzem jest" . Terapia lepsza niż najdroższy psychoanalityk a do tego prawie za free. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 11.02.2013 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Jesli to było pierwsze pismo to było ono złe. musisz ustalić 1 kiedy sprzedaca otrzymał pismo reklamacyjne2 czy odpowiedz wysłał w ciągu 14 dni od otryzmania 1 z jakiego tytułu reklamowałeś okna ??jakie masz dowody - protokoly z ogledzin etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 12.02.2013 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 (edytowane) W każdym razie naprawa jest bardzo prosta - wyjmuje się szybę, czyści zabrudzoną strefę i albo wymienia się uszczelkę ( na pewno nie jest koekstrudowana) jak jest uszkodzona albo nie i szybę szkli się ponownie zachowując uwagę. Oczywiście koszta uszczelki to przysłowiowe grosze w kontekście produkcji on-line w skali roku ( więcej ma odpadu z bębna niż tej uszczelki jest w tym skrzydle ).Koszta pracownika przy stawkach obowiązujących w dzisiejszych czasach to sami możecie sobie wyobrazić jakie są.Czas pracy łącznie z dojazdem ekipy do 30 km - około 2 - max 3 h.A tak to się będą ciągać po Sądach przez 1,5 roku + nerwy, koszta i dodatkowe minusy dla producenta jak min. fatalny PR w lokalnym środowisku.Dziwię się mocno tego typu zachowaniom. Edytowane 12 Lutego 2013 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.