Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

REALNE koszta ogrzewania gazem


Recommended Posts

Serdeczna prośba o dane na temat kosztów ogrzewania domu GAZEM - piec dwufunkcyjny.

Przykład znajomego:

140 m2 parterowy + 12 cm styro, + okna PVC 4 K + szyba 1,1 W/m2xK + temp. 22* wewnątrz + mrozy takie jak nie dawno były.

Gaz z podziemnego zbiornika.

Koszta - 3000,00 PLN/m-c

 

Masakra.

 

A jak u Was ?

 

P.S. w tym roku inwestuje w dodatkowe docieplenie +15 cm i nowe okna :) plastikowe :(

Edytowane przez Charlie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post powstał min.pod wpływem wszechogarniającej chęci Inwestorów do cięcia kosztów. Min. posty czy na cieplejszej stronie budynku stosować szyby 1,1 a na zimniejszej 0,7 albo tu 25 cm styro a na zimniejszej 30 cm.

U Kolegi było podobnie 6 lat temu jak się budował - koszty, koszty i jeszcze raz koszty budowy w dół a takie zużycie było u niego zawsze. Fakt, że do tej pory to Go stać było ale stracił wysokie dochody i zaczyna dogrzewać kominkiem co mu się w tej chwili bardziej opłaca niż gaz ze zbiornika - swoją drogą gaz droższy niż z sieci. Ale w tym miejscu akurat gazowni nie opłaca się rurować i ewentualne koszta gazociągu są po stronie mieszkańców.

 

Znam inną chałupę - 180 m2, dwa piętra, styro 25cm, dach ocieplony na 70 cm wełną, piec gazowy dwufunkcyjny kondensacyjny, okna drewniane 78 mm szyba 0,7 - koszta gazu 450,00 PLN/m-c. Gaz z sieci.

 

Znam też dom 550 m2 gdzie pompa ciepła, głębinowa zapewnia 100% pokrycia na ogrzewanie i ciepłą wodę ( ogrzewanie podłogowe). Całkowite koszta to tylko 90,00 PLN/m-c za prąd. Kuchnia elektryczna. Szyby 0,5 a okna 92mm drewno+aluminium.

Koszta całego systemu to 280.000,00 PLN. w tym też rekuperator.

 

Sądzę, że te dane jako wzorce mogą służyć do obliczenia sobie potencjalnej stopy zwrotu inwestycji w enrgooszczędność budynku :)

Inwestorzy non stop zadają sobie tego typu pytania - kiedy mi się to wszystko zwróci.

Edytowane przez Charlie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3000? Bardzo dużo, ile kosztuje kwh z tego gazu?

 

Nie mam pojęcia ale wychodzi mu zużycie dobowe 7m3 = 100 PLN.

Koszta drewna to 500 PLN/m-c - ogrzewanie całodobowe. Ma pompę, która rozprowadza ciepło z płaszcza kominka po wszystkich pokojach. Gaz używa w tej chwili do gotowania i ablucji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest o temat na "Ogrzewanie" czy "Okna, drzwi, bramy garażowe".

 

Jeśli ogrzewanie to pierwsze co należy zrobić to wypowiedzieć umowę z dzierżawcą zbiornika i zainwestować we własny zbiornik. Pozwoli to zmniejszyć koszty o połowę. Poza tym 3 000 miesięcznie przy cenie propanu w koncernie 3,6 zł/litr to równiez trochę dużo /833litry/miesiąc/ Coś jest nie tak z ogaceniem chałupy lub ktoś przesadza. W końcu zima, jak do tej pory, trakuje nas w miarę łagodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisanym przypadku to jest cena 2,55 PLN/1 L netto za PROPAN-BUTAN z firmy AmeriGas ( dawny Shell).

Wysokość pomieszczeń 3,2 mb i powierzchnia 140m2.

 

Wymiana tego typu konstrukcji to też koszta - projekt ławy, koszta zbiornika, odbiory UDT , robocizna, zniszczenie terenu i jego rekultywacja.

Osobną sprawą są oszczędności podczas budowy - 12 cm styro na ścianach, okna z szybami 1,1, skromne docieplenie poddasza nieużytkowego.

Nie tylko kolega ma takie problemy z kosztami tego typu gazu w swojej okolicy.

Jednak sieciówka wychodzi dużo taniej ale olbrzymie znaczenie ma odpowiednie docieplenie ścianzewnątrznych i dachu.

Edytowane przez Charlie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie gazu jest na oko 2 razy za duże.

Cena gazu jest o ponad 50% wyższa od wolnorynkowej.

 

Co poradzić:

 

- zweryfikować jakość wykonanych prac termoizolacyjnych, zwłaszcza połączenie izolacji skosów i ścian + szczelność powietrzną,

 

- zweryfikować okna pod względem szczelności (plastiki wyregulować, zweryfikować w połaciowych obecność uszczelki obwiedniowej),

 

- sprawdzić czy przypadkiem grzejnik w garażu nie jest włączony na maxa (przełączyć na * lub "1"),

 

- wyłączyć lub ograniczyć cyrkulację na CWU,

 

- zorganizować sobie badanie termowizyjne (niedrogo, bezinwazyjnie, bez rewolucji)

 

Jak kolega jest z okolic Łódź-Warszawa to niech się do mnie zgłosi - pomogę w temacie termowizji, bo miałem podobne problemy.

 

W tym roku ogrzewanie mojego domu 200m2 zamykam w jednym tankowaniu 2300L,

a niestety jeszcze kilka niedoróbek mam do poprawienia.

 

Dla porównania przy Tzew=0C, Twew=22 moje zapotrzebowanie na propan jest w okolicy 15 litów na dobę,

do daje w przeliczeniu ok. 4m3 propanu.

 

Wnioski:

Poprawienie ogacenia domku zmniejszy koszty miesięczne do 1500zł.

Własny zbiornik i propan z wolnego rynku i zejdzie z kosztami do 700-800zł miesięcznie.

 

Pozdrawiam

GREGOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charlie - te przykłady nic nie pokazują. Każdy może sobie zrobic wyliczenie teoretyczne ile dom bedzie zużywal energii przy danym ociepleniu i oknach i podjac decyzje co mu się opłaca.

 

:) koleżka też miał wszystko policzone tylko włączył cięcie kosztów na etapie budowania i przegiął.

Do dzisiaj pamiętam jak się sprzeczaliśmy o te 12 cm styro - bo mu norma przewiduje i takie tam.

Edytowane przez Charlie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie gazu jest na oko 2 razy za duże.

Cena gazu jest o ponad 50% wyższa od wolnorynkowej.

 

Co poradzić:

 

1. zweryfikować jakość wykonanych prac termoizolacyjnych, zwłaszcza połączenie izolacji skosów i ścian + szczelność powietrzną,

 

2. zweryfikować okna pod względem szczelności (plastiki wyregulować, zweryfikować w połaciowych obecność uszczelki obwiedniowej),

 

3. sprawdzić czy przypadkiem grzejnik w garażu nie jest włączony na maxa (przełączyć na * lub "1"),

 

4. wyłączyć lub ograniczyć cyrkulację na CWU,

 

5. zorganizować sobie badanie termowizyjne (niedrogo, bezinwazyjnie, bez rewolucji)

 

6. Jak kolega jest z okolic Łódź-Warszawa to niech się do mnie zgłosi - pomogę w temacie termowizji, bo miałem podobne problemy.

 

W tym roku ogrzewanie mojego domu 200m2 zamykam w jednym tankowaniu 2300L,

a niestety jeszcze kilka niedoróbek mam do poprawienia.

 

Dla porównania przy Tzew=0C, Twew=22 moje zapotrzebowanie na propan jest w okolicy 15 litów na dobę,

do daje w przeliczeniu ok. 4m3 propanu.

 

Wnioski:

Poprawienie ogacenia domku zmniejszy koszty miesięczne do 1500zł.

Własny zbiornik i propan z wolnego rynku i zejdzie z kosztami do 700-800zł miesięcznie.

 

Pozdrawiam

GREGOR

 

Ad.1 - zrobione = ok. 100.000,00 PLN kosztów ( docieplenie dodatkowe, nowe okna, docieplenie fundamentów - na tym też pojechałz kosztami, podbitka, poddasze itp.)

Ad.2 - zrobione = trzeba kupić nowe bo szyb 0,7 nie da rady wmontować. Kupił okna od najtańszego na rynku w ówczesnym czasie - większość z branży wie o jaką firmę chodzi

Ad.3 - garażu jako takiego nie ma - zadaszenie nad autem. Carport to się nazywa.

Ad.4 - powiem mu z tym CWU

Ad.5 - co to da jak wiadomo, że wszystko ma "zimne" a nie "ciepłe" :)

Ad.6 - z Sokolnik pod Łodzią - wyślij mi swoje namiary na priv. to mu przekażę.

 

Cena gazu jest jaka jest - to nie z sieci tylko ze zbiornika AmerGas. Dlatego tak drogo.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Charlie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tego typu konstrukcji to też koszta - projekt ławy, koszta zbiornika, odbiory UDT , robocizna, zniszczenie terenu i jego rekultywacja.

 

Przy parametrach które podajesz koszty zwracają się po 1 sezonie. Ława, projekt i osprzęt pozostają.

Koszty to zbiornik, robocizna, UDT pomijalnie mały.

Bałagan w ogródku jest faktem.

Jeśli użytkowanie zbiornika zbliża się do 10 lat odkopanie zbiornika do rewizji i tak Cię czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 - zrobione = ok. 100.000,00 PLN kosztów ( docieplenie dodatkowe, nowe okna, docieplenie fundamentów - na tym też pojechałz kosztami, podbitka, poddasze itp.)

 

Każdy ma "jakoś" zrobione. Ważne jest aby było zrobione poprawnie.

Jak wiatr śmiga pod izolacją to może być jej nawet metr, a i tak będzie zimno w środku.

 

Co do ceny gazu to proponuję zmienić piec na elektryczny.

W taryfie G12 koszt kWh z en. elektrycznej jest porównywalny z kWh otrzymaną z propanu kupionego po cenie rynkowej.

Oszczędności (wliczając w to zakup kotła elektrycznego i zainstalowani) pojawią się już w pierwszym sezonie grzewczym.

 

Pytanie tylko czy dysponuje "siłą" o odpowiedniej mocy.

Wychodzi mi, że na chwilę obecną by potrzebował przyłącze 20KW na CO + zapas na cele bytowe (liczone na -20C).

Jak zmniejszy zapotrzebowanie na ciepło to może wystarczyć 13KW + zapas.

 

Poratować się można klimatyzatorami (typu split) z funkcją grzania, będzie jeszcze taniej.

Tu inwestycja jest większa, bo by trzeba kupić kilka sztuk.

Niestety klimatyzatorki działają efektywnie do powiedzmy -5C, potem trzeba kotłować czystym prądem, ale i tak będzie taniej niż tym propanem z koncernu.

 

 

Pozdrawiam

GREGOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli użytkowanie zbiornika zbliża się do 10 lat odkopanie zbiornika do rewizji i tak Cię czeka.

 

Był u mnie ostatnio człowiek z UDT Łódź na wizycie kontrolnej (chyba po 3 latach) i porozmawialiśmy sobie o tym "wykopywaniu".

Dostałem odpowiedź, że jeśli zbiornik ma sprawną ochronę katodową, to nikt go nie odkopuje.

Wykonuje się tylko opróżnienie zbiornika i weryfikację wewnętrzną kamerą inspekcyjną.

 

Pozdrawiam

GREGOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był u mnie ostatnio człowiek z UDT Łódź na wizycie kontrolnej (chyba po 3 latach) i porozmawialiśmy sobie o tym "wykopywaniu".

Dostałem odpowiedź, że jeśli zbiornik ma sprawną ochronę katodową, to nikt go nie odkopuje.

Wykonuje się tylko opróżnienie zbiornika i weryfikację wewnętrzną kamerą inspekcyjną.

 

Pozdrawiam

GREGOR

 

Zgadza sie: - jeśli osłona katodowa jest sprawna. Trwałośc oslony katodowej wynosi 10 - 15 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie: - jeśli osłona katodowa jest sprawna. Trwałośc oslony katodowej wynosi 10 - 15 lat.

 

Ja bym tak nie generalizował.

Wszystko zależy od masy zainstalowanych elektrod i średniego prądu ochrony (proporcjonalnego do uszkodzeń zbiornika).

 

Przy 4kg elektrod i prądzie średnim 3mA, teoretyczny czas życia tych bateryjek jest grubo ponad 100lat.

 

Słyszałem też od człowieka, który instalował mi ochronę, że jeden z koncernów w swoich zbiornikach przydomowych

zwierał elektrody z uziomem i tym samym chronił przed korozja bednarkę i "bateryjki" zużywały się błyskiem.

 

 

Pozdrawiam

GREGOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...