Charlie 11.02.2013 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 (edytowane) Serdeczna prośba o dane na temat kosztów ogrzewania domu GAZEM - piec dwufunkcyjny. Przykład znajomego: 140 m2 parterowy + 12 cm styro, + okna PVC 4 K + szyba 1,1 W/m2xK + temp. 22* wewnątrz + mrozy takie jak nie dawno były. Gaz z podziemnego zbiornika. Koszta - 3000,00 PLN/m-c Masakra. A jak u Was ? P.S. w tym roku inwestuje w dodatkowe docieplenie +15 cm i nowe okna plastikowe Edytowane 11 Lutego 2013 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agnieszkakusi 12.02.2013 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Jeńki...świat staje na głowie. Papież abdykuje, Charlie wstawia okna plastikowe:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 12.02.2013 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 3000? Bardzo dużo, ile kosztuje kwh z tego gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 12.02.2013 08:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 (edytowane) Post powstał min.pod wpływem wszechogarniającej chęci Inwestorów do cięcia kosztów. Min. posty czy na cieplejszej stronie budynku stosować szyby 1,1 a na zimniejszej 0,7 albo tu 25 cm styro a na zimniejszej 30 cm. U Kolegi było podobnie 6 lat temu jak się budował - koszty, koszty i jeszcze raz koszty budowy w dół a takie zużycie było u niego zawsze. Fakt, że do tej pory to Go stać było ale stracił wysokie dochody i zaczyna dogrzewać kominkiem co mu się w tej chwili bardziej opłaca niż gaz ze zbiornika - swoją drogą gaz droższy niż z sieci. Ale w tym miejscu akurat gazowni nie opłaca się rurować i ewentualne koszta gazociągu są po stronie mieszkańców. Znam inną chałupę - 180 m2, dwa piętra, styro 25cm, dach ocieplony na 70 cm wełną, piec gazowy dwufunkcyjny kondensacyjny, okna drewniane 78 mm szyba 0,7 - koszta gazu 450,00 PLN/m-c. Gaz z sieci. Znam też dom 550 m2 gdzie pompa ciepła, głębinowa zapewnia 100% pokrycia na ogrzewanie i ciepłą wodę ( ogrzewanie podłogowe). Całkowite koszta to tylko 90,00 PLN/m-c za prąd. Kuchnia elektryczna. Szyby 0,5 a okna 92mm drewno+aluminium. Koszta całego systemu to 280.000,00 PLN. w tym też rekuperator. Sądzę, że te dane jako wzorce mogą służyć do obliczenia sobie potencjalnej stopy zwrotu inwestycji w enrgooszczędność budynku Inwestorzy non stop zadają sobie tego typu pytania - kiedy mi się to wszystko zwróci. Edytowane 12 Lutego 2013 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 12.02.2013 09:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 3000? Bardzo dużo, ile kosztuje kwh z tego gazu? Nie mam pojęcia ale wychodzi mu zużycie dobowe 7m3 = 100 PLN. Koszta drewna to 500 PLN/m-c - ogrzewanie całodobowe. Ma pompę, która rozprowadza ciepło z płaszcza kominka po wszystkich pokojach. Gaz używa w tej chwili do gotowania i ablucji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greengaz 12.02.2013 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Jest o temat na "Ogrzewanie" czy "Okna, drzwi, bramy garażowe". Jeśli ogrzewanie to pierwsze co należy zrobić to wypowiedzieć umowę z dzierżawcą zbiornika i zainwestować we własny zbiornik. Pozwoli to zmniejszyć koszty o połowę. Poza tym 3 000 miesięcznie przy cenie propanu w koncernie 3,6 zł/litr to równiez trochę dużo /833litry/miesiąc/ Coś jest nie tak z ogaceniem chałupy lub ktoś przesadza. W końcu zima, jak do tej pory, trakuje nas w miarę łagodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 12.02.2013 10:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 (edytowane) W opisanym przypadku to jest cena 2,55 PLN/1 L netto za PROPAN-BUTAN z firmy AmeriGas ( dawny Shell).Wysokość pomieszczeń 3,2 mb i powierzchnia 140m2. Wymiana tego typu konstrukcji to też koszta - projekt ławy, koszta zbiornika, odbiory UDT , robocizna, zniszczenie terenu i jego rekultywacja.Osobną sprawą są oszczędności podczas budowy - 12 cm styro na ścianach, okna z szybami 1,1, skromne docieplenie poddasza nieużytkowego.Nie tylko kolega ma takie problemy z kosztami tego typu gazu w swojej okolicy.Jednak sieciówka wychodzi dużo taniej ale olbrzymie znaczenie ma odpowiednie docieplenie ścianzewnątrznych i dachu. Edytowane 12 Lutego 2013 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 12.02.2013 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Charlie - te przykłady nic nie pokazują. Każdy może sobie zrobic wyliczenie teoretyczne ile dom bedzie zużywal energii przy danym ociepleniu i oknach i podjac decyzje co mu się opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 12.02.2013 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Zużycie gazu jest na oko 2 razy za duże.Cena gazu jest o ponad 50% wyższa od wolnorynkowej. Co poradzić: - zweryfikować jakość wykonanych prac termoizolacyjnych, zwłaszcza połączenie izolacji skosów i ścian + szczelność powietrzną, - zweryfikować okna pod względem szczelności (plastiki wyregulować, zweryfikować w połaciowych obecność uszczelki obwiedniowej), - sprawdzić czy przypadkiem grzejnik w garażu nie jest włączony na maxa (przełączyć na * lub "1"), - wyłączyć lub ograniczyć cyrkulację na CWU, - zorganizować sobie badanie termowizyjne (niedrogo, bezinwazyjnie, bez rewolucji) Jak kolega jest z okolic Łódź-Warszawa to niech się do mnie zgłosi - pomogę w temacie termowizji, bo miałem podobne problemy. W tym roku ogrzewanie mojego domu 200m2 zamykam w jednym tankowaniu 2300L,a niestety jeszcze kilka niedoróbek mam do poprawienia. Dla porównania przy Tzew=0C, Twew=22 moje zapotrzebowanie na propan jest w okolicy 15 litów na dobę,do daje w przeliczeniu ok. 4m3 propanu. Wnioski:Poprawienie ogacenia domku zmniejszy koszty miesięczne do 1500zł.Własny zbiornik i propan z wolnego rynku i zejdzie z kosztami do 700-800zł miesięcznie. PozdrawiamGREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 12.02.2013 12:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 (edytowane) Charlie - te przykłady nic nie pokazują. Każdy może sobie zrobic wyliczenie teoretyczne ile dom bedzie zużywal energii przy danym ociepleniu i oknach i podjac decyzje co mu się opłaca. koleżka też miał wszystko policzone tylko włączył cięcie kosztów na etapie budowania i przegiął. Do dzisiaj pamiętam jak się sprzeczaliśmy o te 12 cm styro - bo mu norma przewiduje i takie tam. Edytowane 12 Lutego 2013 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 12.02.2013 12:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 (edytowane) Zużycie gazu jest na oko 2 razy za duże. Cena gazu jest o ponad 50% wyższa od wolnorynkowej. Co poradzić: 1. zweryfikować jakość wykonanych prac termoizolacyjnych, zwłaszcza połączenie izolacji skosów i ścian + szczelność powietrzną, 2. zweryfikować okna pod względem szczelności (plastiki wyregulować, zweryfikować w połaciowych obecność uszczelki obwiedniowej), 3. sprawdzić czy przypadkiem grzejnik w garażu nie jest włączony na maxa (przełączyć na * lub "1"), 4. wyłączyć lub ograniczyć cyrkulację na CWU, 5. zorganizować sobie badanie termowizyjne (niedrogo, bezinwazyjnie, bez rewolucji) 6. Jak kolega jest z okolic Łódź-Warszawa to niech się do mnie zgłosi - pomogę w temacie termowizji, bo miałem podobne problemy. W tym roku ogrzewanie mojego domu 200m2 zamykam w jednym tankowaniu 2300L, a niestety jeszcze kilka niedoróbek mam do poprawienia. Dla porównania przy Tzew=0C, Twew=22 moje zapotrzebowanie na propan jest w okolicy 15 litów na dobę, do daje w przeliczeniu ok. 4m3 propanu. Wnioski: Poprawienie ogacenia domku zmniejszy koszty miesięczne do 1500zł. Własny zbiornik i propan z wolnego rynku i zejdzie z kosztami do 700-800zł miesięcznie. Pozdrawiam GREGOR Ad.1 - zrobione = ok. 100.000,00 PLN kosztów ( docieplenie dodatkowe, nowe okna, docieplenie fundamentów - na tym też pojechałz kosztami, podbitka, poddasze itp.) Ad.2 - zrobione = trzeba kupić nowe bo szyb 0,7 nie da rady wmontować. Kupił okna od najtańszego na rynku w ówczesnym czasie - większość z branży wie o jaką firmę chodzi Ad.3 - garażu jako takiego nie ma - zadaszenie nad autem. Carport to się nazywa. Ad.4 - powiem mu z tym CWU Ad.5 - co to da jak wiadomo, że wszystko ma "zimne" a nie "ciepłe" Ad.6 - z Sokolnik pod Łodzią - wyślij mi swoje namiary na priv. to mu przekażę. Cena gazu jest jaka jest - to nie z sieci tylko ze zbiornika AmerGas. Dlatego tak drogo. Pozdrawiam Edytowane 12 Lutego 2013 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greengaz 12.02.2013 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Wymiana tego typu konstrukcji to też koszta - projekt ławy, koszta zbiornika, odbiory UDT , robocizna, zniszczenie terenu i jego rekultywacja. Przy parametrach które podajesz koszty zwracają się po 1 sezonie. Ława, projekt i osprzęt pozostają. Koszty to zbiornik, robocizna, UDT pomijalnie mały. Bałagan w ogródku jest faktem. Jeśli użytkowanie zbiornika zbliża się do 10 lat odkopanie zbiornika do rewizji i tak Cię czeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 12.02.2013 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Ad.1 - zrobione = ok. 100.000,00 PLN kosztów ( docieplenie dodatkowe, nowe okna, docieplenie fundamentów - na tym też pojechałz kosztami, podbitka, poddasze itp.) Każdy ma "jakoś" zrobione. Ważne jest aby było zrobione poprawnie. Jak wiatr śmiga pod izolacją to może być jej nawet metr, a i tak będzie zimno w środku. Co do ceny gazu to proponuję zmienić piec na elektryczny. W taryfie G12 koszt kWh z en. elektrycznej jest porównywalny z kWh otrzymaną z propanu kupionego po cenie rynkowej. Oszczędności (wliczając w to zakup kotła elektrycznego i zainstalowani) pojawią się już w pierwszym sezonie grzewczym. Pytanie tylko czy dysponuje "siłą" o odpowiedniej mocy. Wychodzi mi, że na chwilę obecną by potrzebował przyłącze 20KW na CO + zapas na cele bytowe (liczone na -20C). Jak zmniejszy zapotrzebowanie na ciepło to może wystarczyć 13KW + zapas. Poratować się można klimatyzatorami (typu split) z funkcją grzania, będzie jeszcze taniej. Tu inwestycja jest większa, bo by trzeba kupić kilka sztuk. Niestety klimatyzatorki działają efektywnie do powiedzmy -5C, potem trzeba kotłować czystym prądem, ale i tak będzie taniej niż tym propanem z koncernu. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 12.02.2013 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Jeśli użytkowanie zbiornika zbliża się do 10 lat odkopanie zbiornika do rewizji i tak Cię czeka. Był u mnie ostatnio człowiek z UDT Łódź na wizycie kontrolnej (chyba po 3 latach) i porozmawialiśmy sobie o tym "wykopywaniu". Dostałem odpowiedź, że jeśli zbiornik ma sprawną ochronę katodową, to nikt go nie odkopuje. Wykonuje się tylko opróżnienie zbiornika i weryfikację wewnętrzną kamerą inspekcyjną. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greengaz 12.02.2013 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Był u mnie ostatnio człowiek z UDT Łódź na wizycie kontrolnej (chyba po 3 latach) i porozmawialiśmy sobie o tym "wykopywaniu". Dostałem odpowiedź, że jeśli zbiornik ma sprawną ochronę katodową, to nikt go nie odkopuje. Wykonuje się tylko opróżnienie zbiornika i weryfikację wewnętrzną kamerą inspekcyjną. Pozdrawiam GREGOR Zgadza sie: - jeśli osłona katodowa jest sprawna. Trwałośc oslony katodowej wynosi 10 - 15 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 12.02.2013 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Zgadza sie: - jeśli osłona katodowa jest sprawna. Trwałośc oslony katodowej wynosi 10 - 15 lat. Ja bym tak nie generalizował. Wszystko zależy od masy zainstalowanych elektrod i średniego prądu ochrony (proporcjonalnego do uszkodzeń zbiornika). Przy 4kg elektrod i prądzie średnim 3mA, teoretyczny czas życia tych bateryjek jest grubo ponad 100lat. Słyszałem też od człowieka, który instalował mi ochronę, że jeden z koncernów w swoich zbiornikach przydomowych zwierał elektrody z uziomem i tym samym chronił przed korozja bednarkę i "bateryjki" zużywały się błyskiem. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.