Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Planuje budowe pasywnego! ... i co dalej ?


Recommended Posts

A co do farelki: sam jak kapiemy mala to puszczam farelke na 10-15 minut i w lazience jest wiecej niz komfort :) Koszt farelki: 80 zl :)

 

Gdybym wyskoczył z pomysłem braku ogrzewania łazienki w "normalny" sposób i przyniósł farelkę, tobym wyglądał jak miś Panda. :)

Wywalacie kupę kasy na super domy, w których trzeba włączać farelkę, jak się chce posiedzieć przy kompie czy wykąpać w łazience dzieciaka.

To jakby jeździć bolidem F1 do sklepu po bułki.

" Mozna tez oczywiscie miec przy sobie koc "

Mam gdzieś takie życie. Włączam ogrzewanie i wygodnie siedzę sobie przed telewizorem bez jakiegoś kocyka. Po co mi dom z super ociepleniem, jak w środku trzeba chodzić w swetrze i siedzieć pod kocem. Tak to mieszkali ludzie w ziemiankach w ubiegłym wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Wywalacie kupę kasy na super domy, w których trzeba włączać farelkę
no nie zrozumienie tematu.

Powiedz po jakiego grzyba ? przy 10 watach mocy przy temperaturze obliczeniowej tj np -24 w budownictwie pasywnym.

Życzę powodzenia w ogarnianiu tematu.

Wy budujecie bolidy F1 co potrzebują super ogrzewań pomp głupoty o cenach 70cm EPS' grafitowego na cały dom o powierzchni przegród

450m^2 tego nie widzi ... tu nie trzeba się konserwować panocku :)

 

Mam gdzieś takie życie. Włączam ogrzewanie i wygodnie siedzę sobie przed telewizorem bez jakiegoś kocyka. Po co mi dom z super ociepleniem, jak w środku trzeba chodzić w swetrze i siedzieć pod kocem. Tak to mieszkali ludzie w ziemiankach w ubiegłym wieku.

ani na to nie ma się co złościć :) to jest zabawne :)

Całkowity brak zrozumienia tematu, pisałem gdzieś kiedyś o budynku w ogóle nie izolowanym i takie cuda tam się zdarzyć mogą da radę ...

to co powiedzieć przy budynku dla którego -30 to tak jak dla "standardowego" +15 o tym rozmawiamy.

Uprasza się o zgłębienie w temat bo

takie ludowe przygrywki Ludzia z tytułem mgr troszkę nie pasują :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty nie rozumiesz.;)

To dom ma być dla mnie nie ja dla domu. Chcę żyć wygodnie bez ograniczeń.

 

Zresztą już przestałem wierzyć w Twoje posty. Po tym, jak zweryfikowałem kilka Twoich wypowiedzi odnośnie drewna czy impregnacji słomy.

Same slogany i zasłyszane teorie. Jeżeli poziom wypowiedzi odnośnie domów pasywnych ( czego nie jestem ani nie mam zamiaru weryfikować ) jest na poziomie wypowiedzi odnośnie drewna, to niestety jestem na "nie".

Najbardziej rozbawiła mnie trudność z zakupem słomy w kostkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudność ? może złe słowo ...

Na pewno nie jest tak łatwo jak zakup EPS czy wełny .

Twoich wypowiedzi odnośnie drewna
ale co z tym drewnem nie tak ?

 

To jak inaczej dobrze zabezpieczyć ? drewno ? malowanie nie to wiem,

zanurzanie też nie to wiem ...

ale czemu nie pod ciśnieniem / próżnia ? to jak ?

 

w tej http://www.google.pl/imgres?q=budownictwo+drewniane+ksi%C4%85%C5%BCka&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1515&bih=758&tbm=isch&tbnid=d2NU9f5TJ577WM:&imgrefurl=http://www.sklep.architekci.pl/budownictwo-drewniane.html&docid=x0Yy7WDSUIXE_M&imgurl=http://www.sklep.architekci.pl/product/image/31032/BUDOWNICTWO-DREWNIANE_ok--adka.jpg&w=350&h=512&ei=v4E_UdWBF9HHtAaQ3YCgAw&zoom=1&ved=1t:3588,r:5,s:0,i:94&iact=rc&dur=557&page=1&tbnh=180&tbnw=126&start=0&ndsp=27&tx=58&ty=95 na stronie 77 jest tabela

sosna - drewno twardzielowe, biel można łatwo impregnować

jodła drewno o twardzieli nie zabarwionej bardzo podobne do świerka

trudne do impregnacji

 

pytam się to jak i czym impregnować chyba że to tajne / daj zarobić to ok.

A jak nie to uprasza się nie Herchorzyć :D i gadać ;)

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

Przepraszam, że się wtrącę - a czym się różni farelka od np. grzejnika łazienkowego - drabinki?

Ano przede wszystkim sposobem oddawania ciepła. Farelka to grzejniczek nadmuchowy. Jeśli ktoś chce może sobie powiesić na ścianie coś ładniejszego niż farelka. Generalnie nie ma nic złego w tym, że szybko podnosimy sobie temperaturę wtedy kiedy jej potrzebujemy. za pomocą pstryczka i palca. I można to zrobić najszybciej właśnie nadmuchem ew. promiennikiem.

I widzę, ze wciąż piszecie o komforcie w domu pasywnym. Otóż komfort jest super o czym wielokrotnie już pisałem teraz już po kilku sezonach grzewczych. Wszystko po prostu wymaga doregulowania i "dostabilizowania" :).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie w sprawie szczelności, dom buduję z silikatów na pióro-wpust

 

czy tynki i uszczelnienie gniazdek rozwiąże sprawę szczelności?

Czytałem gdzieś, że domy pasywne powinno się budować z wypełnieniem spoiny pionowej. Sam buduję na pióro-wpust i zastanawiam się jak to uszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czy są problemy ze szczelnością wykazałby test szczelności. to że odczuwalnie nie wieje przez ściany jeszcze niestety nie oznacza że np. został osiągnięty poziom szczelności zakładany dla domów pasywnych. ogólnie widywałem tu na forum w dziennikach, że niektórzy aplikują piankę w miejsce spoin pionowych (chyba nawet j-j tak robił). nie wiem na ile to w ogóle skuteczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa jest tu o dwóch zjawiskach.

 

1. szczeliny, których być nie powinno!

Czym innym są zamknięte "komory" powietrza np. w cegłach kratówce, czy silikatach drążonych, a nawet pory w styropianie, które inaczej pracują, aczkolwiek nie stanowią ( dużego ) problemu.

 

2. utrata ciepła poprzez dyfuzję pary wodnej przez przegrody.

Mówimy tu o wielkości (prawie) 0 do 3%

 

Przykładowe tabele oporów dyfuzyjnych materiałów są choćby tutaj:

 

http://www.itb.pl/nf/PDF/b10.pdf

 

W odpowiedzi na pytanie "czy tynk uszczelnia?"

 

hmmm... i co tu odpowiedzieć?

A jaki efekt chcesz osiągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tynk dobrze uszczelnia, a gniazdka wystarcza montować w środku pustaka - jeśli się wwierci do pustki, to zagipsować. Kabel (bez peszla) zatynkować i jest OK.

 

Przy czym trzeba pamiętać, że szczeliny na pustakach powodują swobodną cyrkulację powietrza i zmniejszają izolacyjność ściany, szczególnie ważne przy ceramice - dlatego warto przejść się z pistoletem z pianką i przed kładzeniem styropianu zapiankować.

 

Bardzo ważne w domu pasywnym czy energooszczędnym jest prawidłowe ułożenie styropianu. Na jednej z budów, gdzie zakładałem tylko podłogówkę, PC i WM (więc na budowie byłem tylko kilka razy i niewiele z budowlanki widziałem), ułożono 20 cm styropianu.

Przez zimę dom sobie stał w stanie ocieplonym, zamkniętym, i się suszył. Temperatura była ustawiona na +5, +7'C. Na wiosnę patrzę na licznik gazu, i oczom nie wierzę - dom spalił 2x więcej gazu, niż wynikało z mojej charakterystyki energetycznej (liczonej dla +20'C, a nie +5). Co jest? Przyjechał hydraulik, puszcza wodę, a tu ściany mokną...

Cuda jakieś, czy co?

Okazało się, że ekipa od styropianu ułożyła styropian z 20mm szczeliną wentylacyjną, otwartą od dołu i góry. Ściany były z Porothermu, więc mróz przewiewał je na wylot, w efekcie zamarzły i popękały ułożone w ścianach zewnętrznych podejścia wody do przyborów.

 

Jaką funkcję w takim układzie pełni choćby 1m styropianu, jeśli kładziemy go na plackach i zostawia się szczeliny wentylacyjne? Ano jest drogim podkładem pod tynk elewacyjny. Nieważne, czy będzie go 5cm, czy 2m, zużycie energii będzie takie samo i bardzo wysokie.

 

Co zrobiliśmy? Wycięliśmy wąski na 10cm pas styropianu u dołu i góry, uszczelniliśmy to pianką, i przez tą zimę Inwestor zużył jakieś śmieszne ilości gazu - czyli pomogło.

 

Takie detale potrafią całkowicie rozwalić każdą izolację, nie wspominając o pasywnym budynku.

 

Pamiętajcie - każda tafla styropianu musi być starannie oklejona klejem po brzegach, tak aby powietrze pod styropianem nie cyrkulowało. A już żadnych szczelin wentylacyjnych. Od odprowadzania wilgoci jest WM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tynk dobrze uszczelnia, a gniazdka wystarcza montować w środku pustaka - jeśli się wwierci do pustki, to zagipsować. Kabel (bez peszla) zatynkować i jest OK.

 

Pamiętajcie - każda tafla styropianu musi być starannie oklejona klejem po brzegach, tak aby powietrze pod styropianem nie cyrkulowało. A już żadnych szczelin wentylacyjnych. Od odprowadzania wilgoci jest WM.

 

mam podobne opinie co do tynku, ale chciałem uzyskać potwierdzenie

 

co do klejenia stury, czy klejenie na piankę PU po obwodzie i przez środek wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indiana ale wiesz że adiunkci z WAN tak robią i robić będą mam na to przykład niestety nie wiele mogłem zrobić

bo ktoś wolał niby fachowców bo ściany muszą oddychać przez co bach na placki i z 3cm szczeliny.

 

co do tynku na powietrze jest szczelny tu wątpliwości nie ma, gorzej z dyfuzją... ale też zależy od składu takiego tynku czy jest to

cementowowapienny bardzie wapienny czy bardziej cementowy ... im więcej cementu tym rośnie jego opór dyfuzyjny .

choć jest mniejszy od oporu np tego co daje się na wykończenie elewacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...