azizi 14.03.2013 21:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 I tu jest Reksio pogrzebany. Dobry fachowiec sobie z tym poradzi. Jan. Szukam takiego w Podlaskim Coś takiego uskrobałem http://imageshack.us/a/img841/4560/dachpaski.jpg rynna montowana ewentualnie na jakieś długie wkręty do ściany http://imageshack.us/a/img713/4312/dachpaski2.jpg na tej zasadzie maiłby być ten wywietrznik czy jeszcze niżej pod styropapą? Można sobie na przygotowany tak dach wysypać jakiś żwirek/kamienie w celu zamaskowania papy? Jakiś sposób zabezpieczenia przy otwartej attyce by się chyba znalazł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 14.03.2013 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Są szkoły ,że w takich wypadkach można darować sobie wywietrzniki. Trzeba zrobić barierę od spodu dla dyfuzji pary. Wyjdzie coś w stylu "dachu odwróconego". Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rozaliafashion 16.03.2013 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Witam wszytkich Ja równmież w marcu zamierzam ocieplic mój dach płaski. W zeszłym tygodniu zrobionio na dachu wylewki ( do 10 cm ) żeby uzyskac spadki. Teraz trwaja negaocaie w potencjalnymi wykonawcami....Ocieplenie dachu miało się składać z warstw: folia, styropapa 20 cm, papa termozgrzewalna.Pan który miał nam robić dach twierdzi, że to za mało i dach będzie przeciekać i doradza nam dołożyc między styropapę a papą termozgrzewalną jeszcze jedną warstwe papy podkładowej. Czy ma rację? W projekcie nie miałam uję tej tej dodatkowej warstwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 16.03.2013 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Niepotrzebna folia. Jak porządnie położy dobrą termo na tkaninie poliestrowej z SBS- em 5,2 mm to będzie dobrze. Może chce zwiększyć zakres robót- wiadomo kryzys Nie chodzić po styropapie zimą. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rozaliafashion 16.03.2013 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Rozumiem,że Pana zdaniem dodatkowa warstwa papy jest zbędna?Chciałabym, żeby dach był dobrze zrobiony, nie chcę żeby przez to że pożałowałam na dodatkową warstwę papy za rok musiała wszytko poprawiać...ale z drugiej strony nie chcę też niepotrzebnie przepłacaćI jeszcze pytanie ....w jakiej warstwie ta tkanina poliestrowa powinna być umieszczona.. .między styropapą a papą termozgrzewalną wierzchniego krycia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 16.03.2013 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 W papie. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
azizi 17.03.2013 12:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) Co sądzicie o dachach odwróconych, konkretnie chodzi mi o tego typy rozwiązanie tyle, że bez płytek: http://img803.imageshack.us/img803/8765/taras.jpg Dach nie byłby zamknięty attyką, a rynna jak wcześniej: http://img845.imageshack.us/img845/9130/kratkav.jpg Spadki zrobione jak wcześniej betonem z warstwą styropianu pod nim. Czym więcej czytam o tych dachach tym więcej na plus wychodzi dla konstrukcji odwróconej, głównie jeśli chodzi o ochronę od czynników zewnętrznych jak słońce itd. ps. znalazłem jeszcze informacje o dachach z piany PUR. Z opisu na stroniehttp://www.purterm.pl/oferta.html bardzo prosto się to aplikuje, tylko ciekawe jak z żywotnością i kosztami wykonania, orientuje się ktoś? Edytowane 17 Marca 2013 przez azizi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ganbu 19.03.2013 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Drogi Mistrzu Janie Muszę Cię zmartwić. Folia jest potrzebna ponieważ działa jako warstwa poślizgowa (podobnie jak w dachu odwróconym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 19.03.2013 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 A co tu ma się odkształcać ?. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bodeek 24.03.2013 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Warstwe poślizgową stosuję na termoizolacji, na której jest warstwa dociskowa w postaci wylewki. Jest to logiczne, gdyż wylewka taka pracuję i odkształca się inaczej niż sam termoizolacja. Taka Płyta powinna być zdylatowana, tzw. pływająca. Dodatkowo taką folię należy złożyć na pół w celu zapewnianie lepszego poślizgu, bo wiadomo wylewka zazbrojona trochę waży. Co do warstw to prawidłowo powinna być -paroizolacja pod styropianem, ja wykonują zazwyczaj z tej samej papy podkładowej, która jest później na styro,-styropian, -papa podkładowa termozgrzewalna klejona na łączeniach z zakładem min. 15 cm( aby nie spalić styropianu.),- papa nawierzchniowa zgrzewana pocałości,-geowłóknina- żwirPapa pełna SBS, PYE 250 (podkład 200).W Polsce nie powinno się używać pokryć jednowarstwowych, dlatego uważam że styro papa jako podkład jest nieporozumieniem, chyba że stosuje się jako podkład aby nie spalić styropiany grzejąc podkładówkę. Wyżej opisane warstwy, to jest dach tradycyjny na warunki klimatyczne Polski. Co do dachów odwróconych( czyli takich, w których warstwa ocieplenia jest nad warstwą hydroizolacji), to stosowanie w klimacie gdzie jest mróz to nieporozumienie. Lód zrobi sieczkę z nawet najbardziej odpornego XPS, to kwestia kilku, kilkunastu lat. Takie dachy mają jak najbardziej sens w klimacie południowych Włoch, Hiszpanii i stref, gdzie nie ma mrozu. U nas powinno zawsze się robić termoizolację pod hydroizolacją i to dwu warstwową. Proszę się zastanowić gdzie powędruję woda jeśli mamy nieszczelność w pokryciu jednowarstwowym w papie nawierzchniowej lub membranie EPDM? Co się stanie zimą jeśli taka woda cyklicznie zamarza w szczelinie stale powiększając jej wymiary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artis0 24.03.2013 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Od siebie moge jeszcze dodac ze niby nie nasiakalny xps po dlugim przebywaniu w wodzie zaczyna ja mocno wchlaniac. W przypadku z ktorym mialem doczynienia xps po 5 latach wazyl tyle co plyta chodnikowa - w szoku bylem jak ja podnioslem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol1200 14.05.2013 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 witam do tego kosztorysu należy dodać folie jako izolacja między styropianem a betonem żeby się nie parzyło , wylewkę dodatkowo odradzam bo z czasem może popękać i się skruszyć a styropian jest na lata, papa dwa razy (podkład i wierzch) albo styropapa i papa wierzchniego krycia dobra jest Icopal albo Bauder czy polska Izobud tylko należy brać nie z dolnej półki tylko co najmniej średnią gr 5,2 sbs, najlepiej sprawdzić czy w rękach się nie rwie, dałbym dwa albo trzy kominki wentylacyjne bo się daje żeby dach się nie pocił, jak są ogniomury to jeszcze przed blachą płytę warstwową którą należy obrobić papą i dopiero obróbkę pozdrawiam a i klej bym nie dawał tylko same kołki bo się bd żarł ze styrpoianem i folią, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
azizi 14.05.2013 10:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 karol1200 dziękuję za informacje. Na dziś dzień jeszcze nadal wykonawcy szukam ale przynajmniej coraz więcej wiem na co uwagę zwrócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol1200 14.05.2013 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Jeżeli systemem norweskim to nie trzeba dawać papy podkładowej na styropapę tylko papę gr 5,4 albo 5,6 ta bd lepsza ale droższa, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.