roberto3011 15.02.2013 21:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 U mnie przy zapotrzebowaniu 8kW i 100% podłogówki pracuje CERASMARTMODUL ZBS 3-16 kW napędza CO i ma priorytet CWU 83l zbiornik warstwowy(jeszcze nigdy nie brakowało ciepłej wody) dzięki a mogę spytać mniej więcej jaki domek i ocieplenie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 15.02.2013 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 ale to właśnie przewymiarowane grzejniki pozwolą Ci obniżyć temp. zasilania i zejść z mocą na minimum a tym samym pracować w trybie ciągłym. Oj, chyba kolega nie wie co pisze ...taka modulacja polega na częstotliwości załączeń wyłączeń a nie ograniczeniu dopływu gazu do palników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 15.02.2013 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 dzięki a mogę spytać mniej więcej jaki domek i ocieplenie?? To co w stopce Spokojna przystań M36aL z Muratora, 20 cm na ścianach,15 w podłodze i 30 wełny w stropie, Wentylacja mechaniczna i GWC ok 20% więcej niż w projekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 15.02.2013 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 (edytowane) chodzi mi np o takie problemy: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?189322-Taktowanie-kot%C5%82a-kondensacyjnego-jak-z-tym-walczy%C4%87 właśnie tego chciałbym uniknąć no to kup ten kocioł 2-12 kW. może Ci pomogę, ogrzewam aktualnie około 110 m2 (nie ogrzewam ok. 70m2 niewykończonego poddasza). ogrzewanie niskotemperaturowe, ok 600 m rurki w podłogach i ścianach. żadnego normalnego grzejnika. kocioł 2-12kW od początku zimy ustawiony na 25C (jak długo chodzi to mimo nastaw na 25 rozgrzewa układ do 27) W zależności od temperatury na zewnątrz steruje go tanim zegarem czasowym, przykładowo: temp na zewnątrz >0 - > kocioł grzeje 30min, pauza 15 min 0 > temp na zewnątrz > -6 - > kocioł grzeje 45 min, pauza 15 min -6 > temp na zewnątrz > -12 - > kocioł grzeje 60 min, pauza 15 min ciągle w trybie pracy 25C Zawsze chodził na mocy minimalnej 2kW !!! Większej mocy użył tylko jeden raz, gdy nie było prądu przez 12 godzin (czyli nie grzał) i musiał rozgrzać układ. Wtedy wszedł na ok 6kW, po 15 minutach zszedł do 4 i po kolejnych 30 minutach wrócił do swojej mocy 2kW. Edytowane 15 Lutego 2013 przez desmear Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roberto3011 15.02.2013 21:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 To co w stopce Spokojna przystań M36aL z Muratora, 20 cm na ścianach,15 w podłodze i 30 wełny w stropie, Wentylacja mechaniczna i GWC ok 20% więcej niż w projekcie. bardzo funkcjonalny dom, swoją drogą w swoim juz bym kilka rzeczy zmienił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roberto3011 15.02.2013 21:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 no to kup ten kocioł 2-12 kW. może Ci pomogę, ogrzewam aktualnie około 110 m2 (nieogrzewam ok. 70m2 niewykończonego poddasza). ogrzewanie niskotemperaturowe, ok 600 m rurki w podłogach i ścianach. żadnego normalnego grzejnika. kocioł 2-12kW od początku zimy ustawiony na 25C (jak długo chodzi to mimo nastaw na 25 rozgrzewa układ do 27) W zależności od temperatury na zewnątrz steruje go tanim zegarem czasowym, przykładowo: temp na zewnątrz >0 - > kocioł grzeje 30min, pauza 15 min 0 > temp na zewnątrz > -6 - > kocioł grzeje 45 min, pauza 15 min -6 > temp na zewnątrz > -12 - > kocioł grzeje 60 min, pauza 15 min ciągle w trybie pracy 25C Zawsze chodził na mocy minimalnej 2kW !!! Większej mocy użył tylko jeden raz, gdy nie było prądu przez 12 godzin (czyli nie grzał) i musiał rozgrzać układ. Wtedy wszedł na ok 6kW, po 15 minutach zszedł do 4 i po kolejnych 30 minutach wrócił do swojej mocy 2kW. dziękuję, zawsze daje to jakiś pogląd na sytuację. tylko że umnie będzie dużo grzejników...a mogę spytać jakie ocieplenia zastosowałeś, znaczy ile ocieplenia?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 15.02.2013 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Oj, chyba kolega nie wie co pisze ...taka modulacja polega na częstotliwości załączeń wyłączeń a nie ograniczeniu dopływu gazu do palników. nieprawda kocioł zaczyna modulować i ograniczać dopływ gazu do palników. jak ten zakres modulacji jest za mały (tzn mimo mocy minimalnej jest za ciepło) wtedy wyłącza palnik. zobacz strona 83 http://pl.immergas.com/media/instrukcja_victrix_x12_24_2i_pl.pdf masz podane w tabelach przy jakiej mocy kotła ile gazu podawane jest do palnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 15.02.2013 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 dziękuję, zawsze daje to jakiś pogląd na sytuację. tylko że umnie będzie dużo grzejników...a mogę spytać jakie ocieplenia zastosowałeś, znaczy ile ocieplenia?? podłoga 15cm ściana 20 cm szarego dach 30 cm najcieplejszej wełny jaką udało się mi kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 15.02.2013 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 ..steruje go tanim zegarem czasowym, przykładowo: temp na zewnątrz >0 - > kocioł grzeje 30min, pauza 15 min 0 > temp na zewnątrz > -6 - > kocioł grzeje 45 min, pauza 15 min -6 > temp na zewnątrz > -12 - > kocioł grzeje 60 min, pauza 15 min ciągle w trybie pracy 25C Zawsze chodził na mocy minimalnej 2kW !!! Większej mocy użył tylko jeden raz, gdy nie było prądu przez 12 godzin (czyli nie grzał) i musiał rozgrzać układ. Wtedy wszedł na ok 6kW, po 15 minutach zszedł do 4 i po kolejnych 30 minutach wrócił do swojej mocy 2kW. No to kolega zrobił sobie samodzielnie układ taktowania, pomijając jakiekolwiek układy zarówno pieca jak i pogodówki, czy pokojówki - przykro mi, ale nie jest to dobry przykład pracy kotła - ale kocioł właściwie dobrany do powierzchni domu i typu ogrzewania, a jeśli modulacja w zakresie 2-12 to należy spodziewać się dobrych osiągnie po zakończeniu wszelkich prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 15.02.2013 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 podłoga 15cm ściana 20 cm szarego dach 30 cm najcieplejszej wełny jaką udało się mi kupić Dobrze że zaczęliśmy ten wątek Kolega ma tak jak u mnie Więc moce są podobne może to inwestorowi podpowie, że nie warto pchać się w 24 kW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roberto3011 15.02.2013 21:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 no właśnie chyba nie warto...ale nadal nie wiem jaki zakres mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 15.02.2013 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 No to kolega zrobił sobie samodzielnie układ taktowania, pomijając jakiekolwiek układy zarówno pieca jak i pogodówki, czy pokojówki - przykro mi, ale nie jest to dobry przykład pracy kotła - ale kocioł właściwie dobrany do powierzchni domu i typu ogrzewania, a jeśli modulacja w zakresie 2-12 to należy spodziewać się dobrych osiągnie po zakończeniu wszelkich prac. nie do końca tak. kocioł zszedł mi z modulacją na minimum 2 kW ale to jest ciągle za dużo !!! mimo szerokiej modulacji i minimalnej mocy kotła 2kW moja chałupa nie potrzebuje tyle ciepła. jedyne co mogę zrobić to otworzyć okno i chłodzić dom albo - i tu masz rację - dołączyć resztę nieogrzewanej powierzchni. może się wtedy okazać, że taktowanie czasem nie będzie potrzebne - kocioł włączy się w listopadzie a wyłączy w marcu ps w projekcie miałem kocioł 24 kw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 15.02.2013 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 ...w projekcie miałem kocioł 24 kw. No niestety u mnie też, ale związane to było z CWU, natomiast w projekcie jest określone zapotrzebowanie mocy na potrzeby CO i z tego wynika, że mój domek wykonany zgodnie z projektem będzie potrzebował 8 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 15.02.2013 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Kolega ma tak jak u mnie warto było ! co prawda niektórzy się w głowę pukali jak widzieli 20 cm styropianu, ale teraz się pukają drugi raz jak im mówię ile gazu zużywam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 15.02.2013 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 No niestety u mnie też, ale związane to było z CWU, natomiast w projekcie jest określone zapotrzebowanie mocy na potrzeby CO i z tego wynika, że mój domek wykonany zgodnie z projektem będzie potrzebował 8 kW. Wyniki obliczen projektowego obciązenia cieplnego dla ocieplenia zadeklarowanego zawyżone o ok 40 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 15.02.2013 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Niedługo będę musiał zakupić kocioł (piec) gazowy kondensacyjny do domu. Instalator radzi 24 kW (np. De Dietrich MCR). Na forum dużo czytałem o przewymiarowanych kotłach dlatego chciałbym uniknąć tego problemu. Nie twierdzę, że 24 kW będzie źle ale wolałbym się upewnić. Parametry domu: - dom z poddaszem użytkowym - powierzchnia ogrzewana 200 m2 - garaż 22 m2 oddzielony od domu ścianą ocieploną 15 cm zwykłego styropianiu, podejście pod grzejnik jest zrobione ale nie wiem czy będę grzał (jak już to maks do 5-7 oC). - ściany z POROTHERM 25 CM ocieplone 15 cm stryopianiu Lambda 031 - dach nad poddaszem użytkowym ocieplony 30 cm wełny 035 - strych ocieplony 15 cm wełny 039 - podłoga na gruncie 10 cm styropianu - okna 3 szybowe, U dla całęgo okna w granicach 0,9 - 1,1 W/m2K - balkon ocieplony ze wszystkich stron 5 cm styropianu zwykłego (więcej nie weszło), od spodu 10 cm zwykłego styropianu - wentylacja grawitacyjna - na parterze podłogówka w hallu, kuchni i łazience, reszta to grzejniki - góra podłogówka tylko w łazience, reszta to grzejniki - dodatkowo kominek z DGP grawitacyjnym na górę do 3 pomieszczeń - palenie raczej okazjonalne - w domu będa mieszkać 5 osób (dwulokalowy), z czasem mam nadzieje więcej Nie liczyłem OZC dla domu. Poradźcie proszę jaka moc kotła kondensacyjnego byłaby dobra do tego aby nie załączał się po kilkadziesiąt razy na dobę w okresie przejściowym i żeby nie był za mały do ogrzania domu i przygotowania CWU. Szacuję ze projektowe obciązenie cieplne dla tego budynku to ok 6,5-8,5 kW. Rozbiezność wynika z nieznajomości lokalizacji,usytuowania i innych pomniejszych informacji. Najbardziej odpowiednią mocą uwzględniając cwo to 12 lub 14 kW w zalezności od producenta (Junkers 3-14 kW, Imergas 1,9-12 kW) lub podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roberto3011 16.02.2013 11:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Szacuję ze projektowe obciązenie cieplne dla tego budynku to ok 6,5-8,5 kW. Rozbiezność wynika z nieznajomości lokalizacji,usytuowania i innych pomniejszych informacji. Najbardziej odpowiednią mocą uwzględniając cwo to 12 lub 14 kW w zalezności od producenta (Junkers 3-14 kW, Imergas 1,9-12 kW) lub podobne. Dziękuję ślicznie. możesz powiedzieć czy dobrze rozumuje: jeżeli górna moc kotła wynosi np. właśnie 14 kW to energię tą jest w stanie wyprodukować, dostarczyć do domu, w jedną godzinę. Należałoby zatem dobrać w moim wypadku również grzejniki które tą moc na jednostkę czasu będą w stanie odebrać. licząc zatem 14 kW to daje jakies 14000/76=184 żeberek aluminiowych przy temeraturze zasilania 60, powrotu 50 i temp w domu 20 stopni. z kolei przy temp zasilania 75 oC, powrotu 55oC i temp w domu 20 oC, liczba potrzebnych żeberk spada mi do 130 (107W/żeberka). teraz pytanie...co wybrać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 16.02.2013 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Dziękuję ślicznie. możesz powiedzieć czy dobrze rozumuje: jeżeli górna moc kotła wynosi np. właśnie 14 kW to energię tą jest w stanie wyprodukować, dostarczyć do domu, w jedną godzinę. Należałoby zatem dobrać w moim wypadku również grzejniki które tą moc na jednostkę czasu będą w stanie odebrać. licząc zatem 14 kW to daje jakies 14000/76=184 żeberek aluminiowych przy temeraturze zasilania 60, powrotu 50 i temp w domu 20 stopni. z kolei przy temp zasilania 75 oC, powrotu 55oC i temp w domu 20 oC, liczba potrzebnych żeberk spada mi do 130 (107W/żeberka). teraz pytanie...co wybrać?? Szczerze ?, zrób 100% podłogówki plus grzejniki drabinkowe w łazienkach, wykorzystasz w pełni efekt kondensacji, koszty materiału i robocizny porównywalne. Nie wiem po co zasilanie o temp 60 oC, twoje ocieplenie nie jest rewelacyjne, powiedzałbym nawet, ze słabe, ta temp jest stanowczo za wysoka. Wartośc projektowego obciązenia cieplnego ok 8,5 kW oznacza ze takie są straty ciepne dla -20 oC (III strefa klimatyczna) po to zeby utrzymac wewnątrz 20 oC i 24 w łazienkach. Te 14 kW to za duzo i kocioł nigdy z taką mocą nie bedzie pracował (chyba ze bedzie -35 oC zewnątrz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roberto3011 16.02.2013 14:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Szczerze ?, zrób 100% podłogówki plus grzejniki drabinkowe w łazienkach, wykorzystasz w pełni efekt kondensacji, koszty materiału i robocizny porównywalne. Nie wiem po co zasilanie o temp 60 oC, twoje ocieplenie nie jest rewelacyjne, powiedzałbym nawet, ze słabe, ta temp jest stanowczo za wysoka. Wartośc projektowego obciązenia cieplnego ok 8,5 kW oznacza ze takie są straty ciepne dla -20 oC (III strefa klimatyczna) po to zeby utrzymac wewnątrz 20 oC i 24 w łazienkach. Te 14 kW to za duzo i kocioł nigdy z taką mocą nie bedzie pracował (chyba ze bedzie -35 oC zewnątrz) bydynek już stoi tak więc zmian w proporcjach grzejniki/podłogówka nie planuje. W każdym razie był to świadomy wybór. pytanie zatem czy skoro ocieplenie słabe to czy taki piec i czy te 8,5 kW to dla takiego ocieplenia są realną wartością i rozwiązaniem...czy może w takim razie rzeczywiście lepiej srobić tak jak radzi hydraulik i wstawić piec 6-24kW??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 16.02.2013 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 bydynek już stoi tak więc zmian w proporcjach grzejniki/podłogówka nie planuje. W każdym razie był to świadomy wybór. pytanie zatem czy skoro ocieplenie słabe to czy taki piec i czy te 8,5 kW to dla takiego ocieplenia są realną wartością i rozwiązaniem...czy może w takim razie rzeczywiście lepiej srobić tak jak radzi hydraulik i wstawić piec 6-24kW??? Zrobisz jak zechcesz, kocioł 24 kW jest duzo za duzy, mówiąc ze ocieplenie słabe chodziło mi to ze jest poniżej dzisiejszych standartów, dla budynków dobrze izolowanych ta moc strat bylaby na poziomie 5 kW dla tej powierzchni. Skoro dom juz stoi to i grzejniki muszą być to warto je troche przewymiarować aby uzyskac nizsza temp zasilania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.