Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

drzwi zewnętrzne - drewniane czy metalowe?


Recommended Posts

A jeśli drewniane, to sosnowe, czy dębowe, a może jeszcze jakieś inne? Metalowe - stalowe, czy aluminiowe?

 

Będą umieszczone od północnej strony, słońce na nie nigdy nie spojrzy. Solidnie i głęboko zadaszone - deszcz im niegroźny, śnieg też nie bardzo. Sąsiadować będą z dębowymi oknami od Urzędowskiego w kolorze "orzechowym" - znaczy w ciemnym brązie.

 

Nie muszą być jakoś extremalnie przeciwwłamaniowe, zwykły standard ubezpieczeniowy w zupełności wystarczy.

 

Kuszą mnie te sosnowe, kosztować mają (drzwi 100 + doświetle boczne + doświetle górne) mniej więcej 3,5-5 kPLN, najmarniej jakieś 2-4 kPLN taniej niż dębowe, nie widzę powodów by płacić taki ciężki szmal za dębowe, ale znam się na tym jak krowa na gwiazdach - radźcie, Mędrcy, co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A drzwi od tego samego producenta nie wchodzą w grę? Nowa seria "płytowa" jest znacznie tańsza, w okleinach dębowych będzie się dała zgrać z oknami.

Ps. Obawiam się, że 4-5 tys. to może być pułpat drzwi stalowych z naświetlami. Produkuje je od dość dawna Juwent, Delta, KMT pokazało na targach po raz kolejny wersje testowe, ale najbardziej podobały mi się zgranie ich w drzwiach Wikęd (mają ościeżnice z ciepłego alu dają nadzieję, ze będzie to coś lepszego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drewniane, czy metalowe - odpowiedz sobie najpierw na pytanie, jakiego współczynnika U d oczekujesz. Jak wiadomo, metal dobrze przewodzi ciepło i dlatego drzwi metalowe nie będą tak ciepłe jak drewniane. A dalej, z jakiego drewna - to już kwestia gustu i zasobności portfela. Jeśli będą osłonięte dachem - mogą być sosnowe. Przy okazji będą ciut cieplejsze od dębowych.

W zeszłym tygodniu podpisałem umowę na drzwi. Do kotłowni wziąłem metalowe. Wejściowe musiały być ciepłe, bo dom buduję mocno energooszczędny. Ceny powalają. Drzwi CAL z montażem ciepłym miały kosztować 6.000 więc odpuściłem sobie. Zdecydowałem się na Stolpaw, bo choć wzornictwo mniej mi się podobało, to przy takim samym Ud=0,8 cena z ciepłym montażem wyniosła 4600. Mają 93 mm grubości. Ciepłych drzwi nie ma za wiele na rynku. Ten sektor dopiero się rozwija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to było jedynie przypuszczenie;) Ale dzięki za wyjaśnienie - to kapkę zmienia postać rzeczy. Aczkolwiek ciągle nie mogę wyjść z szoku nad cenami większości dostawców, tym bardziej, że za ogromną bramę garażową z przyzwoitymi parametrami cieplnymi, napędami, automatami, etc. mam zapłacić porównywalne pieniądze.... Edytowane przez Yorey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge sie mylic. mam drewniane . moze sa i cieplejsze. tanie tez nie były. ale prawda taka ze suche drzewo ma około 4% wilgotności i reaguja na zmiane wilgotności powietrza. Moje drzwi wypaczja sie w zimę. robią sie strasznie nieszczelne. wyginaja sie jak luk a po srodku zamki trzymaja. czyli odchodza u gory i dolu. dawalem podwojne uszczelki. i jak mocno w zime wieje to mam snieg w chacie. na wiosne zmieniam na stalowe ocieplane.pozdrawiam. to jest tylko moja opinia niczego nie narzucam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w błędzie. Stolarka zewnętrzna jest z założenia produkowana z drewna o wilgotności ok 14% (niektóre drzwi wewn. robi się z "suchszego" drewna).

Drzwi by się nie wypaczały powinny mieć zamek listwowy (blokujesz wtedy nie tylko środek ale też górę i doł) lub odpowiednio solidną konstrukcję (często wzmocnioną stalowym kształtownikiem).

Jak już szukasz ocieplonych stalówek, to zwroć uwagę na ościeznicę - coraz częściej można dostać ościeżnice z przekładką termiczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli drewniane, to sosnowe, czy dębowe, a może jeszcze jakieś inne? Metalowe - stalowe, czy aluminiowe?

 

Będą umieszczone od północnej strony, słońce na nie nigdy nie spojrzy. Solidnie i głęboko zadaszone - deszcz im niegroźny, śnieg też nie bardzo. Sąsiadować będą z dębowymi oknami od Urzędowskiego w kolorze "orzechowym" - znaczy w ciemnym brązie.

 

Nie muszą być jakoś extremalnie przeciwwłamaniowe, zwykły standard ubezpieczeniowy w zupełności wystarczy.

 

Kuszą mnie te sosnowe, kosztować mają (drzwi 100 + doświetle boczne + doświetle górne) mniej więcej 3,5-5 kPLN, najmarniej jakieś 2-4 kPLN taniej niż dębowe, nie widzę powodów by płacić taki ciężki szmal za dębowe, ale znam się na tym jak krowa na gwiazdach - radźcie, Mędrcy, co robić?

 

Cześć, każde drzwi mogą być fajne, po pierwsze to wybierz dizajn tak by pasował do reszty chaty. Jak masz "dworek" to nowoczesne drzwi drewniano-aluminiowe w kolorze tytanowym nie zapasują :)

Jeżeli jednak elewacja zaprojektowana troszkę bardziej współcześnie to możesz poszaleć. Najtańsze będą stalowe drzwi, mogą być całkiem ładne ale na pewno będą "zimne". Zaznaczam - każde ! Z reguły mają do 55mm grubości skrzydła ale najgorsze są ościeżnice, zawsze jest to zimnogięty profil stalowy bez przekładki termicznej. W zimie zawsze będzie się skraplała woda, a jak mróz mocniej przyciśnie to będziesz skrobał szron. Nie będzie inaczej. Drzwi drewniane będą najlepsze. Wybierz te w technologii płytowej. Grubość 68 lub więcej. Drewno jakie Ci się podoba, nie ma to takiego znaczenia, z meranti będą cieplejsze z dębiny zimniejsze. Najlepsze pod względem izolacyjności i trwałości będą drzwi aluminiowe lub drewniano-aluminiowe. Niestety cena dobrych drzwi tego typu to od 8500... Aha jeszcze kolor... Nie musisz dopasowywać koloru drzwi do okien, coraz modniejsze są kontrasty, pomyśl o szarościach, antracycie. Coraz częściej widuje się u nas jeszcze odważniejsze zestawienia- czerwony, malinowy, zielony. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umowę na drzwi podpisałem w ubiegłym tygodniu, więc to jest dla mnie świeży temat. Producenci z reguły oferują przeszklenia dwu albo trzyszybowe, gama kolorów także jest bogata.Ja wybrałem drewniane, płytowe, ciepłe i bez przeszkleń. Wiatrołap często jest pomieszczeniem w pełni użytkowym (tak jest u mnie, będzie ogrzewany ), więc siłą rzeczy drzwi nie mogą odbiegać pod względem izolacyjności od ścian i okien.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

hmm... ja tam nie jestem za specjalnym expertem, ale żebym zbliżył się współczynnikiem przenikania ciepła drzwi do ścian, to te drzwi musiałyby mieć próżnię w środku, ramę z pianki obłożonej aerożelem...;)

 

nie ma się co śmiać - ostatnio uzyskałem informację o drzwiach firmy Hormann o współczynniku koło 0,46 i kilku polskich producentów na poziomie poniżej 0,8 więc nie jest źle.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...