Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

drzwi zewnętrzne - drewniane czy metalowe?


Recommended Posts

Ja posiadam drzwi drewniane 68 z podwójną uszczelką i szybą dwukomorową. I jestem z nich zadowolony. Niezbyt znam się na tych wszystkich parametrach cieplnych, ale wiem jedno otwierają się jak w "mercedesie" i są ciepłe. A to chyba jest najważniejsze a nie cyferki podawane przez producentów za które słono płacimy a potem po przeliczeniu wychodzą groszowe sprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja posiadam drzwi drewniane 68 z podwójną uszczelką i szybą dwukomorową. I jestem z nich zadowolony. Niezbyt znam się na tych wszystkich parametrach cieplnych, ale wiem jedno otwierają się jak w "mercedesie" i są ciepłe. A to chyba jest najważniejsze a nie cyferki podawane przez producentów za które słono płacimy a potem po przeliczeniu wychodzą groszowe sprawy.

 

Mówisz, że nie znasz się na drzwiach a jednak trafiłeś w sedno. Marketing i cyfry to złe połączenie. Przykładowo podstawowe (oraz modne w ostatnich czasach) badanie współczynnika przenikalności ciepła może być wykonane dla samego skrzydła i wtedy producent może osiągnąć wartość poniżej U=1 i jest to prawdą jakby nie było. Inny bardziej uczciwy producent będzie się chwalił współczynnikiem U=1,5 do 1,8. Czy jest on gorszy? Niekoniecznie! Można podać wartość dla samego skrzydła lub bardziej uczciwie dla całego kompletu (pełne skrzydło+określona ościeżnica).

Warto o to dopytać producenta lub sprzedawcy, bo nie zawsze cyferka równa cyferce ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że nie znasz się na drzwiach a jednak trafiłeś w sedno. Marketing i cyfry to złe połączenie. Przykładowo podstawowe (oraz modne w ostatnich czasach) badanie współczynnika przenikalności ciepła może być wykonane dla samego skrzydła i wtedy producent może osiągnąć wartość poniżej U=1 i jest to prawdą jakby nie było. Inny bardziej uczciwy producent będzie się chwalił współczynnikiem U=1,5 do 1,8. Czy jest on gorszy? Niekoniecznie! Można podać wartość dla samego skrzydła lub bardziej uczciwie dla całego kompletu (pełne skrzydło+określona ościeżnica).

Warto o to dopytać producenta lub sprzedawcy, bo nie zawsze cyferka równa cyferce ;).

 

Tak zgadzam się z tobą. Teraz widzę taką głupią modę sugerowania się tymi wszystkimi cyferkami i papierami i tak jak mówisz producenci stosują różne triki aby przyciągnąć klienta. Dla mnie ważna jest jakość wykonania i wygoda w użytkowaniu a nie ilość certyfikatów i atestów. Mój sąsiad np. wziął sobie super drogie drzwi znanego producenta i mu tak spitolili montaż że od samego początku się źle zamykają (a poprawki nie idzie się doprosić) - i co mu z tych super współczynników i atestów przy paragonie?? Ktoś powie że się nie znam i jestem staroświecki, ale taka jest prawda że to są tylko drzwi (mają się dobrze zamykać i ładnie wyglądać, no i żeby nie wiało każdą stroną :p. A w razie czego z drzwiami się człowiek nie żeni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atesty i certyfikaty potwierdzają parametry, którymi chwali się producent. Niestety wizyta w ITB kosztuje kilka groszy, które (co oczywiste) podnoszą cenę oraz wartość drzwi.

Cyferki też trzeba umieć czytać, a najlepiej, jak już wcześniej pisałem, sprawdzić skąd dokładnie biorą się te wyniki. Przykładowo firma Wikęd robiła badania dla ościeżnicy pełnej (u nich 11) oraz dla pełnego skrzydła klasy premium. Wyszło im U=1,7. Czy jest to słaby wynik? Nie, nie jest on również w topowej półce ale za to badanie jest uczciwe, bo pokazuje jaki będzie parametr przy całych drzwiach.

Inny przykład ze skrzydłem bezprzylgowym o wspaniałych parametrach. Z jednej strony człowiek wie, że płaci za wspaniały współczynnik, który nijak będzie się miał do rzeczywistości. Minimalne odkształcenie drzwi i jedna uszczelka nie da rady uszczelnić tępego skrzydła. Wtedy wokół skrzydła będzie zdrowo zionęło zimnem.

Brawo dla Ciebie za zdrowe myślenie, bo cyfry są ważne jako całość drzwi i nie powinny one być jedynym kryterium.

 

P.S. odnośnie montażu - najlepsze drzwi można schrzanić amatorskim montażem. Pół biedy jeśli da radę to poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Sosonowe, dębowe czy jakieś inne to moim zdaniem kwestia gustu, a jak wiadomo gusta są różne i się o nich nie dyskutuje. sądzę że przy zakupie drzwi zewnętrznych warto dobrać je kolorystycznie do koloru domu i oczywiscie okien. u nas mamy drzwi [moderowano] śniegi i deszcze im jeszcze nie zaszkodziły, trzymają się dobrze żadnych przebarwień ani wypaczeń. tylko szybki wiadomo trzeba raz na jakiś czas przemyć żeby czyste były, a tak poza tym to się dobrze sprawują. Takie mamy, ocencie sami...

 

asda.jpg

Edytowane przez joliska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że drzwi to inwestycja na kilka lat i przede wszystkim trzeba wybrać produkt bardzo dobry technologicznie. Są drzwi stalowe i drzwi stalowe. Pomimo podobnej kwoty nie są tym samym, bo jedne będą się wypaczały inne nie.

Dalsze poszukiwania wzorów czy kolorów to temat 2-rzędny.

Reasumując: sprawdzony producent -> rozwiązania pod nasze wymagania (bo nie wszystko da się zrobić) -> konkretna seria -> model -> kolor -> akcesoria

Później to już tylko montaż :) i cieszyć się z drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod dyskusję i skieruję pytanie do Panów zajmujących się zawodowo i hobbystycznie ;) drzwiami:

drzwi mam od strony południowo-wschodniej, otwór zostawiony na ~110 cm, więc docelowe drzwi 100 cm (jesli dobrze mniemam). Drzwi nie będą zbyt dobrze schowane. Tzn mocowane w scianie trojwarstwowej zagłębione na okolo 45 cm od jej lica, pewnie nad nimi będzie jakiś daszek, więc przy tym układzie możliwy nawiewany śnieg i kapiący deszcz no i słońce świecące na nie do godziny 12.00

Myślałem o PVC (wydawało mi się, ze sa ciepłe i w miarę odporne na czynniki atmosferyczne ) , ale po drodze w którymś z wątków wyczytałem, że "finlandia" odradzał ten typ materiału (ze wzgledu na odkształcenia i nieszczelnosc). Zatem co mi pozostaje przy budżecie do maks 4 tys? (lepiej w okolicy 3 tys ;)

Facet od okien ma w ofercie drzwi firmy Wekęd i czytam, że to powiedzmy średnia półka i chyba ta średnia półka byłaby dla mnie odpowiednia...

Aha, wiatrołap ogrzewany podłogówką, więc szron na stalowych drzwiach w mroźne dni niemile widziany :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wikęd raczej ciężko zakwalifikować do średniej półki, a jeśli już to na pewno na samym szczycie tego segmentu. Dysponujesz odpowiednią kwotą aby kupić dobrej jakości drzwi. W tej cenie za drzwi, żadne śniegi i deszcze nie przeszkodzą w ich normalnym użytkowaniu, bo nie jest to najtańszy sort z marketu lub styropiany z punktowym ramiakiem (lub raczej kawałkami drewna do których mocuje się zamki, zawiasy i bolce).

Wikęd ma też swoje plusy nie skreślałbym go ze względu na umiarkowaną cenę (ich polityka jest trochę inna na moje oko - nie cena=jakość). Nigdy osobiście nie miałem przypadku aby skrzydło wypełnione pianką od nich spuchło. Blacha na skrzydle 0,6 czyli taka przeciętna dla tego segmentu cenowego, ramiak klejony warstwowo z przesunięciem dla lepszej sztywności, jakość użytych podzespołów bardzo dobra. Jednym słowem opłacalny zakup patrząc pod kątem jakość-cena.

Nie chcę Cię namawiać do konkretnego producenta, bo nie wiem jakie masz oczekiwania wobec drzwi a do tego nie widziałem na żywo miejsca montażu, gdzie może okazać się, że inne drzwi będą znacznie lepszym rozwiązaniem.

 

to co w takim razie byłoby w miarę sensowne dla mnie?

Zakupy z głową. Budżet OK, nie idziesz ślepo w parametry zatrzymania ciepła, dźwięku i złodzieja więc już jesteś na dobrej drodze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Napisałem o tym ze względu na to co dzieje się na forach, czyli czasem ślepy trend współczynnika przenikania ciepła lub spam na temat tego kto ma lepszego labradora ;). Chyba wszyscy zgodzą się z tym, że drzwi stanowią barierę przed czymś (przenikanie ciepła lub dźwięku) lub przed kimś (przenikanie złodzieja lub teściowej). Ostatnio zapomina się o szczelności, jakości wykonania, bezawaryjności etc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

theme z twojej wypowiedzi wnioskuje, zeby iść w kierunku drzwi stalowych. Widze ze ich cena w wersji premium to okolo 2 tys z oscieznica 11 cm lub 9 cm. Do tego montaż.

Czy warto dopłacić w twojej ocenie do oscieżnicy termo (z aluminium, grubosc 6 cm) az 680 zł?

Dla porównania na drzwi PVC dostałem wycenę na 4 tysiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ościeżnica termo jest dobrym rozwiązaniem ale nie wiem dokładnie co masz za dom (bynajmniej tak wnioskuję ze ściany 3-warstwowej).

Nie wiem jakie masz okna, z czego ocieplenie wewnątrz muru (chyba, że to jeszcze budownictwo przedwojenne z murem niby 3-warstwowym, czyli główna konstrukcja muru, kieszeń powietrza i mur z 1 rzędu cegły).

Najkorzystniej wychodzi ościeżnica termo przy drzwiach pełnych. Trochę gorzej gdy dochodzi przeszklenie, które naturalnie obniża izolacyjność termiczną drzwi. Innymi słowy - przy starszym budynku poszedłbym w kierunku ościeżnicy pełnej (11-ki) a w nowym budownictwie zastanowiłbym się nad tym czy ościeżnica o lepszych parametrach przyniesie Ci "wymierne oszczędności".

Oczywiście zwróć uwagę, że każda z tych ościeżnic (9, 11, termo) ma ciut inne wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety widze ze termo juz mi odpada ze wzgledu na wymiary, otwor w scianie ma 110 cm, a do termo potrzebuje 114 cm :/

w takim wypadku pozostaje stalowa oscieznica wysikana w srodku pianka?

Jesli chodzi o charakterystyke budynku to dom jest nowy, teraz budowany. Sciana trojwarstwowa z ceramiki, w srodku welna mineralna. W oknach pakiet trzyszybowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy nie brniesz na siłę w parametry izolacji ciepła, choć budynek z tego co piszesz będzie wystarczająco ciepły dla komfortowego życia oraz niskich opłat.

Ościeżnica pełna 11-ka wypełniona pianką powinna być wystarczającym rozwiązaniem. Reszta tak na prawdę dotyczy odpowiedniej ekipy montującej oraz wzorów i kolorów drzwi ;). Wymiar wysokości tak na prawdę nie stanowi problemu, bo prawie każde drzwi można skracać do około 20-30cm (zależy od wzoru i technologii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Myślałem ze pokażesz drzwi ktore macie u Was, a nie model z katalogu. No chyba ze to własnie to znaczy "u nas"...

No sorry ale nie chciałem robić fot w domu :) Hehe mimo wszystko chciałbym być anonimowy :) Zresztą wiesz zrobienie foty to wbrew pozorom trochę zachodu. Musiałbym odkurzyć sprzęcik, zrobić fotę, zrzucić na komp, potem na forum. A ja zazwyczaj wpadam na forum na krótko, coś szybko skomentuję i tyle. Dlatego wrzuciłem fotkę ze strony [moderowano] :)

Edytowane przez joliska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...