Adam626 16.02.2013 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Zamierzam budować tohttp://www.archdesign.pl/files/dn_030_archdesign.pdf czy moglibyście popatrzeć fachowym okiem, co na obecnym etapie (projekt) mógłbym jeszcze zmienić, aby w nieuzasadniony sposób nie ponosić wydatków na ogrzewanie? Czy widać tu gołym okiem tzw mostki cieplne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 16.02.2013 23:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Kwota która jest dla mnie akceptowalna to około 7kPLN rocznie na gaz (sieciowy) za cwu + ogrzewanie. Realne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 17.02.2013 00:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 (edytowane) Czy widać tu gołym okiem tzw mostki cieplne? widać od zajeb.... każdy balkon, taras, podcienie to miejsce mostka cieplnego. trza by oddzielać od bryły budynku. ładna bryła i zwarta, mało przeszkleń, słabe zyski dziwie się twoim pytaniom troszkę skoro tak autorytatywnie wypowiedziałeś się na temat blekowcy w jaśkowym wątku jakbyś pozjadał wszystkie rozumy, a nie potrafisz policzyć co za dom postawisz jak będziesz na niego wydawał 7000 na sam gaz do co i cwu. 7000 / cenę 1m3 gazu uwzględniając opłaty stałe X wartość opałową -->przeliczasz na kilowatogodziny / przez m2 budynku i ... no właśnie siedzisz i dziwisz się co wyszło policzmy inaczej to co wybrałeś załóżmy, że wiesz o czym piszesz i celujesz w energooszczędny 40kWh/m2/rok na CO 248m2x40kWh=9920kWh/rok 9920kWh=35712MJ / (34,2MJ/m3)=1044m3 na CWU(nie wiem ile was jest - załóżmy dwoje) 2500kWh=9000MJ 9000 / 34,2=263m3 RAZEM 1307m3 nie wiem po ile jest gaz teraz, ale raczej nie po 5,35zł/m3 Czyli z twoich szacunków wydatków na gaz wynika, że celujesz raczej w 90-100kWh/m2/rok To dział o domach energooszczędnych - to co chcesz takie nie jest ... gdzie powinieneś pytać??? Edytowane 17 Lutego 2013 przez gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 17.02.2013 06:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Dziękuję gentoonx za opinię. Masz rację co do mojej wypowiedzi w watku "jaśkowe wynalazki", przemyślałem i wyedytowałem swój post. Wycofalem sie z tamtej wypowiedzi. Co do mojego domu - za pozno poczytalem o mostkach, w zasadzie gdy projekt juz się robi i są te wszystkie tarasy. .Sprawa rzeczywiscie wydaje się jasna-, ze taki taras to radiator przejmujący zimno, który potem przez światło stropu wniesie zimno do mieszkania przez sufit i podłogę. Nie celuję w jakiś mega oszczędny dom, jednak chciałbym wykorzystać dobre praktyki. Z tego co widzę, sporo tracę na bryle. Chyba nawet ta kolumna podtrzymująca podcień jest mostkiem termicznym. Plan to styropian 20cm i xps na fundamenty Ile mogę stracić na tych samych tarasach/podcieniach? to moze byc np 20kwh/m2/rok? (czyli okolo 5000kwh) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 17.02.2013 06:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 własnie - i pytanie, czy taki taras można jakoś oddzielić termicznie od reszty?JEśli chodzi o lokalizację domu to bedzie odpowiednia - tzn północna ściana bez okien, wjazd do garazu od wschodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 17.02.2013 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 to nie do końca tak Wszystkie twoje tarasy są nad przestrzenią ogrzewaną, możesz to odpowiednio zaizolować i ocieplić warstwą ciągłą. To samo z podcieniem. Zawsze będzie jakiś mostek tu czy tam (każdy narożnik budynku to też mostek), ale nie sądzę żeby generowały aż takie straty. Z tego co piszesz wynika, że projekt masz indywidualny, więc nad wszystkim można popracować, a co ważniejsze do projektu masz zrobioną charakterystykę energetyczną, jeśli jest wykonana poprawnie to znasz szacunki energetyczne. Poprawnie, tzn nie tak jak w projektach gotowych - tam jak jest to zawsze przyjmują obciążalność 100W/m2 i wio Tak z głowy, bez obliczeń nikt nie będzie strzelał - od tego są obliczenia OZC, ale jak wykazałem wyżej w tych 7000 to się zmieścisz na moje oko. Inna sprawa, że projekt to nie wszystko, jeszcze trzeba pilnować szczegółów przy wykonawstwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 17.02.2013 10:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Trochę się właśnie przeraziłem czytając wątki o mostkach. I zastanawiam się, czy jest jszcze sens coś zmieniać. Projekt jest taki pół na pół - tzn z wzorca gotowego ale projektant robi mi zmiany Jak myślisz, czy płacalne byłyby przeróbki aby przestrzenie 1 i 2 z obrazka zamurować? Cenem zamurowania podcienia byłoby unikniecie mostka na tej kolumnie. Samej podłogi aż tak się nie boję, bo w tej chwili mam tak w bloku, siedzę na stropie który jest w powietrzu i nie czuję zimna. Zastanawia mnie też słupek 3 - przy konstrukcji jak na zdjęciu pewnie bedzie on prefabrykowany z betony a więc nie ma miejsca na styropian i powstaje idealny mostek. Czy nie warto zamienic go np na słupek z jednej cegły i obić styropianem? http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=171066&d=1361098232 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 17.02.2013 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Patrze na 1. i nie widzę drzwi balkonowych tam - to tylko smaczek architektoniczny - albo błąd w wizualizacji. Jesli wizualizacja OK to nie ma sensu tego trzymać - no chyba że ze względu na smaczek 2. Po co zamurowywać i robić większy wiatrołap? Nie wiem jak rozwiązane konstrukcyjnie posadowienie tego słupa, ale obłożenie go styropianem jak elewacja nie powinno stanowić problemu, i spód podcienia też obłożyć. Wtedy mostek będzie niewielki. 3. na rzucie widzę prefabrykowany, ale ocieplony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 17.02.2013 12:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Czyli co, nie ma tragedii? W 1 powinny być drzwi, inaczej to by było bez sensu. REkomendujesz zostawic tylko dodać drzwi czy zamurować całosc i wyeliminować taras? Na zwiększaniu powierzchni mi nie zależy, wręcz przeciwnie - zmniejszyć jak się da a na pewno obniżyć straty ciepła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gaw 17.02.2013 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Zamierzam budować to http://www.archdesign.pl/files/dn_030_archdesign.pdf czy moglibyście popatrzeć fachowym okiem, co na obecnym etapie (projekt) mógłbym jeszcze zmienić, aby w nieuzasadniony sposób nie ponosić wydatków na ogrzewanie? Czy widać tu gołym okiem tzw mostki cieplne? Fakt dużo znaczących mostków cieplnych ale wprowadzając poprawna izolacje termiczną można je zmniejszyć, wymaga to jednak szczegółowej analizy. Obliczanie mostków to dość żmudna i pracochłonna zabawa, ale możliwa do wykonania. Wartości mostków cieplnych można podać dopiero po pełnych obliczeniach najlepiej symulacje przepływu ciepła w programach opartych o MES. Sądzę że przyjmując współczynnik przenikania dla ścian, dachu,podłogi poniżej 0,15 w/m2K masz szansę na dom o dobrych parametrach. Należy rozważyć możliwość zastosowania wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła, systemów solarnych. Oczywiście musi to posiadać ekonomiczne uzasadnienie. Wybór gazu jako nośnika energii to dobre rozwiązanie, koszty użytkowania większe jak dla PC ale znacznie mniejsze koszty inwestycji. Jeżeli osiągniesz Eu = 70kWh/m2 rok to przybliżone koszty użytkowania dla różnych nośników energii przedstawia tabela Wykazujesz poprawne podejście do budowy. Najpierw dokładna analiza projektu a potem budowa (to dziwne ale rzadko to się zdarza). Aby coś powiedzieć dokładnie musisz wykonać pełne obliczenia energetyczne dla budynku to jedyna możliwość jego oceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 17.02.2013 12:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Ściany będą z cegły ceramicznej. Poczytałem o oknach - przepuszczalność vs cena i raczej się skłaniam do kompromisowych wydatków - tzn nie najdroższe i najbardziej izolowane okna, ale przeciętne - z akceptowalną jeszcze ceną. Podobnie zrobię ze styropianem - biały zamiast szarego, ale za to 20cm.Oczywiście rekuperację przewiduję. GWC i PCI glokolowe - poczytalem i nie decyduję się na to.Zastanawiam się czy kominek zostawić czy zrezygnować. Jakby nie patrzeć to bedzie wydatek około 15-20 tyś. gaw, analizę robię, ale kapkę za późno bo projekt prawie gotowy. I powistaje pytanie - czy takie rzeczy jak likwidacja mostków przez odpowiednie ocieplenia to na etapie budowy będę mógł robić? Bez zmian projektu - np wpakować jeden rządek Isomuru pod ściany, lub jakieś inne rozwiażania likwidujące mostki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 17.02.2013 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 co do okien to masz rację nie warto pakować kasy w te z najlepszymi parametrami bo nigdy to się nie zwróci lepiej zaoszczędzoną kasę na inne energooszczędne inwestycje wydać, o te mostki to pytaj konstruktora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gaw 17.02.2013 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Kominek to zawsze indywidualna sprawa. Moim zadaniem ma tylko znaczenie wizualne bo zawsze to kotłownia w pokoju, pył, donoszenie opału a sprawność energetyczna najgorsza ze wszystkich systemów. Mostki można minimalizować zawsze ale to bardzo szczegółowa zabawa. Wybrałeś pewien dom który ci się podoba i musisz zaaprobować pewne koszty, to chyba normalne. Co do okien to radze poszukać dobrze np. linia okien pasywnych Adams jest stosunkowo tania. Drogie są tylko te dziwaczne rozwiązania najczęściej bez atestu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 17.02.2013 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Chłopaki, tak sobie popatrzyłem, że filar nr1 jest na stropie - czyli jakby kolejny taras. I kolejne straty energii. Czy można te schodki oddzielić od stropu tzn wylać je oddzielnie i wsadzić np xps w dylatację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hiacyntabukiet 01.03.2013 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Hej, gdzie mogę znaleźć najlepsze i najtańsze projekty domów? http://projekty-domow-maserbud.pl/ znajomy podesłał mi link do tej strony i jest bardzo przydatna, polecam gorąca, ale chciałabym zasięgnąć porad jeszcze z innych źródeł z góry dzięki za odpowiedzi:) pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 02.03.2013 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Dziękujemy, spamerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.