Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Pozwolę sobie zapytać, bo zastanawia mnie jak zakończyć komin z klinkieru (oczywiście pełnego),:

Komin systemowy od fundamentu obmurowany silikatem, końcówka z kliknkieru.

>Myśle czy nie zlecić wykonania od kamieniarza co robi nagrobki płytę z czegoś jak nagrobki ? - też mi wytnie kapinos i otwór na końcwówke komina ceramicznego, zostaje tylko problem uszczelnienia tego przejścia.

>Czy może z blachy tytan-cynk wykonać taką czapkę, mocowaną do komina - łebki oblutować kapkami, a w miejscu przejścia rury ceramicznej przylutować kołnierz tak aby wchodził trochę pod ten stożek od komina systemowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*

Dlaczego koniecznie chcesz zostać wynalazcą :confused:

Zakończenia kominów systemowych są już dawno opanowane.

Producent Twojego komina też zapewne ma jakiś pomysł, jak go zakończyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myslałem o pujściu do kamieniarza i zrobieniu czapek z kamienia (jak na nagrobki), bez problemu wytnie kapinos, na wentylacyjne (gdzie wyloty z boku) uważam fajna sprawa - chyba wieczne, na spalinowy musiał by wyciąć otwór okrągły też nie problem kwestia uszczelnienia przejście rury szamotowej przez tą płytę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myslałem o pujściu do kamieniarza i zrobieniu czapek z kamienia (jak na nagrobki), bez problemu wytnie kapinos, na wentylacyjne (gdzie wyloty z boku) uważam fajna sprawa - chyba wieczne, na spalinowy musiał by wyciąć otwór okrągły też nie problem kwestia uszczelnienia przejście rury szamotowej przez tą płytę

 

Witam. można z czapką z kamienia (kłopotliwe szczelne zamocowanie nasady w kamieniu), można dodać ramkę z imregnowanego drewna i ją obrobić tytan cynkiem tak że mocowanie będzie pod kapinosem , w obu przypadkach potrzebna nasada -osłona z nierdzewki przykrecona nierdzewnymi śrubami oblutowanymi od dołu , w otwórze dla nasady zakuwamy kołnierz ( jak w rynnie) do góry i uszczelniamy silikonem dekarskim,poglądowe rysunki nizej , tytan cynk oczywiście lutowany na narożach i z kątownikiem u dołu , pod płytą czapka betonowa ( zabezpiecza komin w czasie pożaru komina) mocowanie szerokimi kątownikami mocujacymi jednocześnie wewnetrzne kąty drewnianej ramki. Jak kto dociekliwy to zrozumie co narysował artysta :) oczywiście w kominie systemowym gdzie jest otulina z wełny w rogach kanały do wentylacji wycinamy pod czapką na przestrzał dwa prostokątne otworu wentylujące wełnę.Rysunek poglądowy i nie ,,trzyma '' proporcji , przedstawia ideę . Takie rozwiązanie jest tanie, szczelne , demontowalne i możliwia poprawną pracę ( nie jest nic na sztywno) nasady z nierdzewki i rury ceramicznej która się wydłuża ale także i kurczy. na nasadę jak nie palimy w CO można nałożyć daszek ,,parasolkę''

Rysunekb.jpg

Rysunek.jpg

Edytowane przez tomraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myslałem o pujściu do kamieniarza i zrobieniu czapek z kamienia (jak na nagrobki), bez problemu wytnie kapinos, na wentylacyjne (gdzie wyloty z boku) uważam fajna sprawa - chyba wieczne, na spalinowy musiał by wyciąć otwór okrągły też nie problem kwestia uszczelnienia przejście rury szamotowej przez tą płytę

 

Oczywiście, ze to doskonały pomysł. Nie przejmuj się tym, ze większości inwestorów nie "mieści się" to w wyobraźni. Pamiętaj jednak, by zachować zasadę zachowania odległości, dylatacji i szczelin do przewietrzania taką jak w wypadku czapy betonowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
kwestia uszczelnienia przejście rury szamotowej przez tą płytę

Rury szamotowej (wkładu ceramicznego) nie uszczelnia się, bo musi mieć swobodę i możliwość "pracowania".

Tą szczeliną także zachodzi przewietrzanie komina. Można zacisnąć na tej rurze (na "czerwonym" silikonie) kołnierz przeciwdeszczowy z "kwasówki" a obrzeże otworu wyposażyć w wystającą ponad płytę krawędź, aby woda swobodnie spływała z komina i nie lała się na wełnę :)

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie planuje od cały komin oprzeć na ławie betonowej obmurować go silką E12, żeby nie robić tej śmiesznej ławy betonowej do obmurówki komina z klinkieru. Wiec planuje dopilnować również żeby chyba zsotawili pomiędzy elementami z keramzytu a silką zostawili z 1-2cm luzu, myślałem sobie żeby tą przestrzeń (pomiedzy klinkierem-ponad dachem) zwentylować poprzez wstawienie w fugi pionowe takie kratki pionowe jak do ściany 3 warstwowej - czy to dobry pomysł czy może dać sobie psokój i murować silke i klinkier zaraz przy pustaku komina z keramzytu ???

 

Czyli rozumiem że tą przestrzeń gdzie jest wełna w kominie zwęntylować właśnie zachowując luz pomiędzy wkładem szamotowym a czapką komina, wystawić tylko kołnierz ponad czapkę. Ale jak ten kołnierz z kwasówki przymocować do płyty kamiennej - jakimś silikonem ?

 

Pytanie ile musi być luzu wokół rury szamotowej?

 

Dalej nieczaje jak zamocować ten kołnierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie planuje od cały komin oprzeć na ławie betonowej obmurować go silką E12, żeby nie robić tej śmiesznej ławy betonowej do obmurówki komina z klinkieru. Dalej nieczaje jak zamocować ten kołnierz

 

Witam.

pojedż do hurtowni z kominami systemowymi i weż do ręki drzwiczki wyczystki, zobacz jaki ma kołnierz do mocowania w ceramice a zrozumiesz czy jest możliwe i ma sens obmurowanie keramzytu silką E 12. Jak to mówił w noc poślubną mąż do nowo poślubionej żony : ,, nie bój się ,weż do ręki'' :)

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
Dalej nieczaje jak zamocować ten kołnierz

Masz tu przykład "pierwszy z brzegu":

https://www.google.pl/search?q=ko%C5%82nierz+przeciwdeszczowy&hl=pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Rq0vUfCEF8rMswbT-ICIBw&sqi=2&ved=0CCsQsAQ&biw=1280&bih=899#imgrc=azyO0zY_MqrgeM%3A%3BelY0ZSHNKtlEJM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kominy.miratech.pl%252F12-19-large%252Fkolnierz-przeciwdeszczowy.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kominy.miratech.pl%252Fblacha-grubosc-05%252F12-kolnierz-przeciwdeszczowy.html%3B300%3B300

Ten kołnierz po prostu zacisnąłem na rurze szamotowej po posmarowaniu "czerwonym" silikonem Den Braven'a (odpornym na temperaturę do 300 st.C. i warunki atmosferyczne).

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, ale przecież jak położe ten talerz na czapce komina z np. kamienia i zacisnę na rurze to nie da to żadnej szczelności jedynie spowoduje że woda opadowa zostanie dalej odprowadzona od szczeliny która jest pod kołnierzem pomiędzy rurą z szamotu a czapką...

 

 

Najszczelniejsze połaczenie chyba da czapka z betonu obrobiona tytancynkiem z przylutowanym kołnierzem obwodowym wokół szamotu ( z zachowaniem szczeliny np. 1cm), kołnierz na tyle wysoki żeby wchodził pod stożek osłonowy rury.

 

Może się mylę ... ?

Edytowane przez hokejgk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Najszczelniejsze połaczenie chyba da czapka z betonu obrobiona tytancynk

 

Witaj.

Dokładnie, ceramiczną rurę szamotową obcinasz ok 8 cm przed dolną krawędzią betonowej czapy w której jest otwór z luzem na ceramikę( na wszelki wypadek) ocieplenie kończysz parę centów wyżej, w obróbce z tytan cynku wycinasz mniejszy otwór ( niż średnica rury nasady) i zakuwasz młotkiem do góry krawędż na ok 1 cm wysokości, na to dajesz nasadę ze stali nierdzewnej (ze zdjęcia z mojego postu wyżej) ,rura nasady z bardzo niewielkim luzem (musi pasować do danej średnicy rury ceramicznej) wchodzi w ceramikę jakieś 2 cm , nasadę przykręcasz do wcześniej przygotowanych ( rozmierzonych i od dołu blachy przylutowanych szczelnie śrub nierdzewnych) dodatkowo między nasadę i blachę wzdłuż zakutego kołnierza dajesz wałek silikonu dekarskiego. Takie rozwiazanie chowa przed deszczem rurę ceramiczną, możliwia prawidłową pracę ceramiki przy wydłużanie termicznum jest bardzo szczelne i odporne na uszkodzenia mechaniczne np.grad , poza okresem grzewczym można na nasadę założyć daszek-parasolkę( w komplecie) chroniący wnętrze komina przed deszczem.Ale znacznie łatwiej jest zrobić to samo stosując drewnianą ramę którą obrabiamy tytan cynkiem , łatwiej lutować i jest demontowalna, idea jak na rysunku wyżej.

pozdrawiam

ps. nasada ze zdjęcia nie wiedzieć czemu ma na dolnej części niewielki kołnierz, oczywiście ta którą ja zastosowałem u siebie takiego nie miała (kołnież jest niepotrzebny trzeba obciąć), dolna część wchodząca w ceramikę była dłuższa.

ps2.W ramach zabawy zapytaj sprzedawców jak zamontować pierwszy element ceramiczny komina .ceramiczna podstawę , do podłoża betonowego , po prostu położyć , przykleić klejem ceramicznym czy przymurować zaprawą cementową , ciekawe co ci powiedzą ;) o montaż drzwiczek wyczystki nawet nie pytaj......

Edytowane przez tomraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...