Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość Konto usunięte_12*
Oki, ale przecież jak położe ten talerz na czapce komina z np. kamienia i zacisnę na rurze to nie da to żadnej szczelności jedynie spowoduje że woda opadowa zostanie dalej odprowadzona od szczeliny która jest pod kołnierzem pomiędzy rurą z szamotu a czapką...?

Toteż u mnie na czapce położono dodatkową "czapkę" z tej samej blachy, co dach, a otwór w tej blasze na rurę szamotową ma wywinięte w górę obrzeże, które nie pozwala wodzie opadowej spłynąć na wełnę :)

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Mam pytanie czy ten wałek silikonu dekarskiego to rozumiem nanieść pistoletem ? Nie ma chyba w ofersicie gotowego wałka (może głupie pytanie ;-)

 

I Mam proszę czy może Pan wskazać sklep gdzie taką nasadę można zakupić ?

 

Czy nie istnieje ryzyko że pomiędzy nasadą a rurą ceramiczną będzie się przedostawać dymek ?

 

A i jeszcze jedno jak zakuje się blachę tytan cynk do góry to rozumiem że nasada będzie się na tym kołnierzu opierała ?

Edytowane przez hokejgk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy ten wałek silikonu dekarskiego to rozumiem nanieść pistoletem ? Nie ma chyba w ofersicie gotowego wałka (może głupie pytanie ;-)

 

I Mam proszę czy może Pan wskazać sklep gdzie taką nasadę można zakupić ?

 

Czy nie istnieje ryzyko że pomiędzy nasadą a rurą ceramiczną będzie się przedostawać dymek ?

 

A i jeszcze jedno jak zakuje się blachę tytan cynk do góry to rozumiem że nasada będzie się na tym kołnierzu opierała ?

 

Specjalistyczny Silikon dekarski w tubie, aplikacja z pistoletu do silikonu.

Nasada kupiona w hurtowni wraz z kominem cj blok jako część systemu.

rura ceramiczna wewnątrz której mieści się kołnierz samoistnie , luzu praktycznie nie ma, uszczelni sią sama sadzą z popiołem.

Kołnierz da się zakuć ,na średnicy np 200 mm, na wysokość jakieś 5-10mm , blacha nasady ma zagięte brzegi co podnosi ją i lekko opiera się na kołnierzu blachy czapy. uszczelniacz dekarski jest dodatkowym zabezpieczeniem, może napadać szybko dużo śniegu który stopnieje wokół nasady tworząc wał z wodą w środku ,wtedy uszczelniacz nie pozwoli wlać się wodzie do środka komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tego pierwszego elementu całego systemu ceramicznego - odpływ kondensatu - to rozumiem że pod niego zaprawę dać dla wyrównania wszystkich nierówność ?

 

 

Powiem szczerze że nawet nie myślałem o takim zakończeniu komina (nasadą) myślałem po prostu o wypuszczeniu wkładu ceram ponad czape ale widzę - pewnie szybko dostała by w D***E od war. atm.

 

Bardzo dziękuję za fachową poradę ...

Edytowane przez hokejgk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tego pierwszego elementu całego systemu ceramicznego - odpływ kondensatu - to rozumiem że pod niego zaprawę dać dla wyrównania wszystkich nierówność ?

 

 

Powiem szczerze że nawet nie myślałem o takim zakończeniu komina (nasadą) myślałem po prostu o wypuszczeniu wkładu ceram ponad czape ale widzę - pewnie szybko dostała by w D***E od war. atm.

 

Bardzo dziękuję za fachową poradę ...

 

Są dwie szkoły: 1 Podstawę przykleić na zaprawę szamotową, 2 poprostu postawić i nie mocować , ja mam 1. wkład ceramiczny poza podparciem nigdzie nie powinien mieć możliwości styku z pustakami , czapą itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzi Mi się jeszcze jeden problem:

Co w przypadku zastosowania wkładu z ze stali schlachetnej ? gdzie cała rura (dwururka) będzie wyprowadzona ponad dach ?

 

Czy wystarczy jak nad kołnierzem zakutym z na blaszy z tytan cynku zacisne ten tależ (NR. 8) ? (średnio mi się to widzi), a może ten komin należy tak zmontować żeby to połączenie tależa nr.8 z rurą było zakryte 9 ???[ATTACH=CONFIG]176807[/ATTACH]

 

 

A największą obawę mam że płyty dachowe mogą na siebie nachodzić ;-( bo mam gazowy obok spalinowego, czy stal szlachetną można ciąć ? Wiem że ocynkowanej nie !!!

 

A jeszcze jedno czy te śruby pan dał też z wysokiej gatunkowej stali ? Bo kontakt stali szlachetnej z nieszlachetną to ZŁO !!! Korozja murowana !!!

Edytowane przez hokejgk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzi Mi się jeszcze jeden problem:

Co w przypadku zastosowania wkładu z ze stali schlachetnej ? gdzie cała rura (dwururka) będzie wyprowadzona ponad dach ?

 

Czy wystarczy jak nad kołnierzem zakutym z na blaszy z tytan cynku zacisne ten tależ (NR. 8) ? (średnio mi się to widzi), a może ten komin należy tak zmontować żeby to połączenie tależa nr.8 z rurą było zakryte 9 ???[ATTACH=CONFIG]176807[/ATTACH]

 

 

A największą obawę mam że płyty dachowe mogą na siebie nachodzić ;-( bo mam gazowy obok spalinowego, czy stal szlachetną można ciąć ? Wiem że ocynkowanej nie !!!

 

A jeszcze jedno czy te śruby pan dał też z wysokiej gatunkowej stali ? Bo kontakt stali szlachetnej z nieszlachetną to ZŁO !!! Korozja murowana !!!

 

Witam.

Stal nierdzewną tniemy fleksem czy nożycami jak chcemy, jej nierdzewność wynika ze składu stali a nie z powłoki,przy szlifowaniu tarczą z papierem ściernym dajemy nową tarczę nieużywaną wcześniej do zwykłej stali , (przynajmniej w produkcji dla przemysłu spożywczego tak się robi ,opiłki zwykłej stali mogą się wbić w stal nierdzewną i będą korodować) , stal nierdzewna świetnie się lutuje i spawa ( spaw musi być metodą i spoiną nierdzewną ) ,śruby dajemy A2 lub A4 bo muszą byś szczelnie oblutowane. Pokazane na zdjęciu połączenie nasady 7 i kołnierza 8 jest dobrym rozwiązaniem umożliwia wydłużenie termiczne rury , można z braku miejsca przyciąć kołnierz nasady, montować analogicznie jak nasadę rury spalinowej.

Edytowane przez tomraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno sobie pozwole zapytać :cool:

 

Czy te śruby przylutowane pod czapką od spodu nie przeszkadzały łby w oparciu jej na płycie betonowej ?

 

Witam. śruby M5 pod blachą czapy wręcz pomagają bo wypychają na jakieś 3 , 4 mm blachę w górę co ją usztywnia i powoduje naturalny spadek od środka w kierunku brzegów

pozdrawiam

ps. Fajny nowy avatar

ps,2 istotnym problemem jest pomysł na połączenie blachy tytan-cynk czapy z czapą betonową, narysuj lub opisz jak to zrealizujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem o zastosowaniu kotew np. wklejanych pręt gwintowany ze stali nierdzewnej (HILTI, FISCHER) albo zakotwić od góry i przykręcić nakrętkę i całość oblutować, bądź widziałem keidyś na dachu że śruby byłe zakryte takimi dekielkami i oblutowane.

 

Lub 2 rozwiązanie (chyba trochę słabe) przylutować pod czapką z tytan-cynku kawałki płaskowników z tej samej blachy tak żeby były one po nałożeniu na czape betonową z boku po obwodzie czapki betonowej i tam kotwić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem o zastosowaniu kotew np. wklejanych pręt gwintowany ze stali nierdzewnej (HILTI, FISCHER) albo zakotwić od góry i przykręcić nakrętkę i całość oblutować, bądź widziałem keidyś na dachu że śruby byłe zakryte takimi dekielkami i oblutowane.

 

Lub 2 rozwiązanie (chyba trochę słabe) przylutować pod czapką z tytan-cynku kawałki płaskowników z tej samej blachy tak żeby były one po nałożeniu na czape betonową z boku po obwodzie czapki betonowej i tam kotwić ?

 

Witam,

rozwiązanie nr 1 poprawne , wadą są problemy przy ewentualnum demontażu, ale jak najbardziej do wykonania.

rozwiązanie nr 2 łatwiejsze do realizacji , ja tak mam co przedstawiłem na rysunku wcześniej , trzeba się tylko dokładnie przyglądnąć

Należałoby się przejechać do miejsca sprzedaży i gięcia blachy i pogadać z tym kto to fizycznie robi, ważne są np.minimalne szerokości gięcia , ilość i kierunek gięcia gdy występuje w jednym kawałku . warto popatrzeć jak robią nasady ,czapy itp, ludzie to wykonujący mają wiele wiedzy praktycznej i wiedzą co się da zrobić.

Edytowane przez tomraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie podobnie myslałem tylko żeby nie stosować tej drewnianej ramki tylko te płaskowniki przylutować odrazu do czapki (chyba że Pan też tak ma ?)

 

Czy te płaskownik musiał być na tyle długi że musi wystawać pod kapinos (żeby ułatwić montaż śruby - pewnie widać to mocno z dołu) czy wystarczy zrobić odpowiednio więkczą czapkę tak żeby "okap" czapki wystawał poza beton z 5 cm ?

 

A no właśnie ile "okap" czapki powinien wystawać po za obrys czapki betonowej ?

Jaka grubą nalezy wylać tą czapkę betonową ? 10Cm ?

 

jeszcze mam pytanie czy sam komin z cegły klinkierowej (lico głatkie) na pełne fugi należ czymś impregnować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...