Adamek1 18.02.2013 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Witam wszystkich. Muratora czytam często ale teraz mam problem i musiałem się zarejestrować. Posiadam podajnk tłokowy Hercules firmy Brastal. Problem polega na częstym wyskakiwaniu błędu Error 7 czyli zacięcie podajnika.Ja głupi zawsze wtedy czyściłem cały podajnik i myślałem że z opałem jest coś nie tak. Po pewnym czasie puściłem podajnik na sucho i po godzinie znów się zaciął. Ściąghłem wyczystkę i dokładnie oczyściłem całą komorę przy tłokach.Dodatkowo nasmarowałem tłoki Wd-40. I dalej dochodzi tak z 3 razy dziennie do blokady. Jak odblokować ? Uderzyć lekko młotkiem w tłok i podajnik rusza. Dzwoniłem do producenta lecz ten wielkiej wiedzy nie miał. Mówił coś o kondensatorze ale mnie to nie przekonuje. Gwarancja niestety się skończyła. Co może być przyczyną ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 18.02.2013 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Jak odblokować ? Uderzyć lekko młotkiem w tłok i podajnik rusza. Dzwoniłem do producenta lecz ten wielkiej wiedzy nie miał. Mówił coś o kondensatorze ale mnie to nie przekonuje. Gwarancja niestety się skończyła. Co może być przyczyną ?? Może serwisant ma rację, w okolicy silnika pod skrzynką połączeniową jest kondensator(srebrna beczka z okresloną wartością napięciaw V i pojemności w nF). Być może jest uszkodzony i nie współpracuje dobrze z silnikiem. Układ kontroli sygnalizuje przeciążenie silnika co jest równoznaczne z zablokowaniem podajnika. Lub zaciera się któreś łożysko silnika (są dwa w silniku i cztery w porzekładni) - zawsze gdy będzie przeciążony silnik ten błąd wyskoczy(na zasilaniu zamontowany jest układ kontroli=blokady szuflady) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adamek1 18.02.2013 19:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Może serwisant ma rację, w okolicy silnika pod skrzynką połączeniową jest kondensator(srebrna beczka z okresloną wartością napięciaw V i pojemności w nF). Być może jest uszkodzony i nie współpracuje dobrze z silnikiem. Układ kontroli sygnalizuje przeciążenie silnika co jest równoznaczne z zablokowaniem podajnika. Lub zaciera się któreś łożysko silnika (są dwa w silniku i cztery w porzekładni) - zawsze gdy będzie przeciążony silnik ten błąd wyskoczy(na zasilaniu zamontowany jest układ kontroli=blokady szuflady) Pozdrawiam Idzie to jakoś sprawdzić żeby nie kupować nowego kondensatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 18.02.2013 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Idzie to jakoś sprawdzić żeby nie kupować nowego kondensatora? W domowych warunkach? NIE Taki kondensator kosztuje max 15 zł więc w czym problem? Ostatecznie możesz go zlikwidować i podłączyć silnik pod trzy fazy, ale nie wiem czy sobie z tym poradzisz (bo jest to układ silnika trójfazowego podłączonego pod jedną fazę poprzez kondensator rozruchowy)więc dla Twojego bezpieczeństwa tego nie rób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 18.02.2013 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Ostatecznie możesz go zlikwidować i podłączyć silnik pod trzy fazy, ale nie wiem czy sobie z tym poradzisz (bo jest to układ silnika trójfazowego podłączonego pod jedną fazę poprzez kondensator rozruchowy)więc dla Twojego bezpieczeństwa tego nie rób. a ty już podłączałeś taki silnik pod 3 fazy, że udzielasz takich porad? "...Jeśli coś wiem i wiem, że mogę pomóc udzielam porad wynikających z własnego doświadczenia i posiadanej wiedzy ..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 19.02.2013 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 a ty już podłączałeś taki silnik pod 3 fazy, że udzielasz takich porad? Tak, jeśli z silnika trójfazowego zrobiono jednofazowy wg schematu i podłączeń w listwie zaciskowej. Według (schemat budowy) tego pieca i silnika tak zrobiono, silnik ma minimalną moc co świadczy o tym, że kondensator w układzie może(nie musi) traci swoje właściwości i silnik staje. Sugestia serwisanta dowodzi, że na pewno nie jest to kondensator przeciw zakłóceniowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 19.02.2013 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Tak, jeśli z silnika trójfazowego zrobiono jednofazowy wg schematu i podłączeń w listwie zaciskowej. pytanie zasadnicze, czy tam rzeczywiście zastosowano taki silnik o którym wspominasz? i co się stanie, jak podłączy np w gwiadę silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomi76 29.11.2013 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 (edytowane) Mam taki sam problem z podajnikiem. Adamek1 udało Ci się z tym uporać może ? Edytowane 29 Listopada 2013 przez tomi76 brak literki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.