Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Romotop 6.6.2 TV


kjuzik

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 284
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

u mnie to tak wygląda ..

przed zabudową:2013-10-16_21-17-21_529.jpg

a tu prawie po, zabrakło mi cegieł/płytek i czekam na resztę, widok ok 40-50 min po zapaleniu + stan sterownika z danej chwili: 2013-10-30_19-33-52_82.jpg (czemu chociaż skasowałem złą fotkę to ciągle ja widać?) 2013-10-30_19-33-52_82.jpg

..

przyłącze spalinowe zostało odwrócone i dołożona kryza antykondensacyjna, i tak było to w planie, a zresztą po 2-3 napaleniach pojawiły się pierwsze krople kondensatu.

generalnie co do obudowy to dałem się namówić kominkarzowi na mocno niepolecaną tu wełnę, głównie ze względu na to żeby zminimalizować kurz .. mata ceramiczna wygląda mniej więcej jak wełna bez tej folii aluminiowej i wydaje się że bedzie sie tam tego zbierać i krążyć .. a komora z wełną jest gładka od środka .. zobaczymy jak to bedzie działać, założyłem że jako że jest płaszcz i to dość efektywny to komora nie bedzie się mocno nagrzewać i wełna przypalać, chyba nie powinno być w środku więcej jak 100 stopni ?? :bash: Płyt nie bardzo dało się tam wcisnąć bo rurki z boku tuz przy kominie ..

 

mam około 30% wody z kominka skierowane na zbiornik i 70% na kaloryfery.

 

Szyba lekko przykopcona w dolnych rogach bo jeszcze nigdy nie czyszczona i na razie zaczynam od gorszego drewna jakie mam, takiego nieco przygnitego, żeby na zimne dni zostało dobre.

2013-10-30_19-33-33_910.jpg

Edytowane przez orcio_kr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czystość szyby na wpływ instalacja grzewcza.

Jeśli w systemie masz bufor i palisz intensywni to sadza znika z szamotów i szyby.

Gdy brakuje pojemnego odbiornika ciepła tylko grzejniki [około - 10l wody] to po okresie rozgrzewania - woda w grzejnikach gorąca , ciepło w pokojach

ściany i stropy nagrzane , dom potrzebuje coraz mniej ciepła i konieczne jest zmniejszanie mocy kominka - to powoduje spadek temperatury spalania

i w każdym kominku pojawia się sadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wygląda rano po paleniu: 2013-10-31_09-26-43_960.jpg

szyba jak widać trochę zadymiona, głównie od pierwszego palenia, jeszcze nie była czyszczona, popiołu też jeszcze nie wyciągałem

szamot w środku jest na zmianę czarny i biały, generalnie ładnie się wypala. fajnie by było zeby szyba tez tak miała ale tu jest pojedyncza i bez pyrolizy więc może być ciężko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

tak wygląda kominek u mnie .. IMG_8711.jpg

instalacja wodna jest w piwnicy w kotłowni (choć nieco daleko, ok 10m od kominka), naczynie wzbiorcze widać na lewo od obudowy u góry za klapą rewizyjną, jest też tuż przy otworze w kominie wentylacyjnym i właściwie w komorze dekompresyjnej (kratka z boku po prawej).

Zastanawiam się ciągle czy ten górny otwór wentylacyjny nie jest za mały (32x16), hydraulik mi mówił że on z reguły do tego kominka montuje większe - 45x16. Jak się w miare dobrze rozpali, czyli powiedzmy 60-62 stopnie na płaszczu i przepustnica otwarta w 30-50% to górna kratka - jej obudowa ma około 80 stopni (mierzę od zewnątrz termometrem na podczerwień, tylko że mój ma skalę do 80).

Przy temp wody 60 w środku jest bardzo gorąco, na tyle że poparzyłem sobie rękę dokładając drewno mimo że niczego nie dotknąłem (rękawica niezbyt wygodna), myślę że te 400-500 w środku może osiagać.

Odkryłem też że sadza na szybie tez potrafi się wypalić, mimo że jest pojedyncza i bez pyrolizy, z wyjątkiem dolnych rogów (jak na zdjęciu), te może też by się dało przy solidniejszym napaleniu. A wiem to bo pare razy się zdarzyło że palące drewno czy brykiet spadł i oparł się o szybę i osmalił, a potem to znikło.

Kilka fotek z załadunku i później .. ogień na zdjęciach z flashem niezbyt dobrze widać. Pierwszy wkład przygotowuje mniej więcej jak widać, potem dorzucam brykiet albo grube drewno. Przy każdym zapaleniu szamot najpierw się robi czarny, a potem jak temperatura urośnie wraca do białego koloru ..

IMG_8715.jpgIMG_8717.jpgIMG_8719.jpgIMG_8721.jpg

szyba w swojej historii była czyszczona raz, jakies 3 tyg temu przetarłem recznikiem papierowym, od tej pory pale codziennie. Jak sie bardziej nadymi w środku albo sa duże płomienie to nieźle widać jak powietrze idzie do góry, część wpada do płomieniówek u góry, część idzie w szczeline nad górnym szamotem i potem do płomieniówek, a to co jest z przodu zakreca i wędruje taką kurtyną w dół wzdłuz szyby.

Popiół wynoszę jakoś raz na tydzien, generalnie wtedy jak popielnik się juz zapełni

Edytowane przez orcio_kr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam.

 

Jestem z okolic Krakowa i też jestem posiadaczem tegoż samego wkładu. U mnie sytuacja jest troszkę inna. Kominek chodzi w układzie otwartym z naczyniem zbiorczym, jednak na dzień dzisiejszy nie ma zainstalowanego zaworu mieszającego powrotu. Być może dlatego porzebuję nawet 2ch godzin, żeby sterownik tatarek przymknął przepustnicę a pompy działały efektywnie. Czyli średnio temperatura płaszcza nie przekracza tych powiedzmy 55st a to podobno niezbyt zalecane przez producenta. Dodatkowo mam dziwny objaw syczenia/szumu wody jak w gotującym czajniku, kiedy jej temperatura osiągnie conajmniej 48st (pompy startują od ~~50)

 

W tym miesiącu prawdopodobnie zlecę zamontowanie wspomnianego przez was zaworu mieszającego, może to pomoże uniknąć tego "szumu".

 

Pod spodem fotki, pozdrawiam2013-11-14-5178.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jestem z okolic Krakowa i też jestem posiadaczem tegoż samego wkładu. U mnie sytuacja jest troszkę inna. Kominek chodzi w układzie otwartym z naczyniem zbiorczym, jednak na dzień dzisiejszy nie ma zainstalowanego zaworu mieszającego powrotu. Być może dlatego porzebuję nawet 2ch godzin, żeby sterownik tatarek przymknął przepustnicę a pompy działały efektywnie. Czyli średnio temperatura płaszcza nie przekracza tych powiedzmy 55st a to podobno niezbyt zalecane przez producenta. Dodatkowo mam dziwny objaw syczenia/szumu wody jak w gotującym czajniku, kiedy jej temperatura osiągnie conajmniej 48st (pompy startują od ~~50)

 

Tez mam układ otwarty. Akurat umieszczenie naczynia ponad wkładem jest niepolecaną lokalizacją z tego co pamiętam.

Zasadniczo jeśli nie masz zawodu mieszajacego na powrocie to straciłeś gwarancję na wkład (tzn. nie wiem co by było jesli juz zamontujesz i wtedy byś reklamował). Co do sterownika to pewnie zalezy jaka masz temperature pracy ustawioną - u mnie 60stopni a pompy włączaja sie od 50. Przy rozpalaniu ok 2 razy sie włączą/wyłączą a potem juz chodzą na stałe. To syczenie jak w czajniku też da się usłyszeć, ale jest na tyle ciche że mi nie przeszkadza - pewnie przez to że wkład już zabudowany - wydaje mi sie że to jednak przy większej temperaturze jak juz pompy chodzą.

 

Nie boisz się o drewniany sufit, że wieje na niego bezposrednio gorące powietrze z wkładu i rury spalinowej?

Edytowane przez orcio_kr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

Naczynie wyrównawcze trzeba było tak umieścić, ponieważ kotłownia jest ciut niżej i trzeba by bardzo daleko rury prowadzić (ok 11m i lekko w dół) O tym zaworze i gwarancji nawet nie wiedziałem, tzn byłem pewny że to ten od wężownicy (termozawór bezpieczeństwa) więc wszystko wyglądało na ok. Kominek był już reklamowany, instalacja przerabiana 4 krotnie, był nawet serwis od generalnego przedstawiciela w Polsce. Na dzień dzisiejszy cały wkład jest zabudowany, pomiędzy płaszczem i kolanem komina wstawiona jest płyta "superizol" odcinająca drewniany sufit. Z lewej strony zabudowy wykonanych jest szereg rewizji i otworów wentylacyjnych a gorące powietrze przelatuje przez stos drewna ułożony z lewej więc tak czy siak jakieś zagrożenie poż może wystąpić, dlatego zainstalowaliśmy czujnik p.poż przed kominkiem, na strychu itd.

 

Przy okazji zauważyłem fajne zjawisko, apropo zaworu mieszającego, jak zakręcę 60% grzejników, wówczas pompy chodzą cały czas i zanika efekt "zagotowywania" :) Poniżej wizualizacja kominka https://drive.google.com/file/d/0B-aKG87DXFqQSHd2ZkJnVDhtYjQ/edit?usp=sharing

Edytowane przez GiegX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months później...

Czy w 6.6.2. tv można stosować przepustnicę uszczelnioną?.

Pytam dla pewności bo właśnie mi przyszedł zestaw Tatarek 08-G z taką przepustnicą fi120 i jest na niej napisane że konstrukcja wkładu kominkowego musi zapewniać wystarczający dopływ powietrza koniecznego do spalania gazów powstałych w wyniku spalania drewna (spalanie wtórne). W przypadku gdy wkład kominkowy nie zapewnia dopływu dodatkowego powietrza (jest szczelny) stosowanie przepustnicy uszczelnionej jest zabronione ponieważ może spowodować wybuch gazów powstałych w wyniku spalania drewna...

Proszę fachowców o wyjaśnienie bo wydawało mi się, że że właśnie ten wkład jest szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie szczelne przepustnice stosuje się w zduństwie, by skumulowana w szamocie energia nie uciekała kominem po wygaśnięciu ognia. . Kominek z płaszczem wodnym nie potrzebuje szczelnych zamknięć, bo swą energię oddaje w inny sposób. Poza tym, jak sam słusznie zauważyłeś, manipulacje szczelnością podczas palenia mogą być niebezpieczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jestes pewien że ta przepustnica jest szczelna? mam sterownik tatarka z przepustnicą (chyba 120) w tym kominku i u mnie szczelna na pewno nie jest, zresztą szczelna byłaby niebezpieczna jak juz wspomniano wyżej.

Moge podrzucić filmik jak pali się na ustawieniu przepustnicy na 0% jak będę palił i nie zapomnę :p (na razie jest za ciepło) - generalnie nawet się pali dość przyzwoicie, nie przygasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zaryzykował bym to że przepustnica jest szczelna a wkład którędyś łyka lewe powietrze ...

Przy gumowym kołnierzu przepustnicy, jej nieszczelności są żadne lub tak małe że nie jest możliwe jakiekolwiek palenie przy całkowiitym jej zamknęciu ...

Chyba że masz sterownik mięrzący tylko temperaturę wody, takie są nieszczelne - bez kołnierza.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica jest szczelna gdyż ma na obwodzie gumowy kołnierz. Tyle, że kupując sterownik o tym nie wiedziałem. Po co przepustnica? Wiem, że szkoły są dwie. W moim przypadku powiedzmy, że dla bezpieczeństwa...

Więc co dalej czynić? Może Panowie dystrybutorzy się wypowiedzą czy ten model ma jakieś uwagi co to montażu tego typu przepustnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chyba że masz sterownik mięrzący tylko temperaturę wody, takie są nieszczelne - bez kołnierza.

Pozdrawiam.

No właśnie ta druga opcja. Widziałem tą przepustnicę, tak tez tłumaczył hydraulik, że ma być nieszczelna.

A to w sumie nie wiedziałem że do kominków z PW stosuje sie również szczelne przepustnice..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo całkowitego zamknięcia przepustnicy kominka przez otwór w dekielku przepustnicy powietrze dostaje się do komory spalania. Chyba przez ten otwór powietrze dopala gazy. Jest to pewnie zabezpieczenie producenta przed eksplozją. Chyba trzeba wykonać podobnej wielkości otwór w szczelnej przepustnicy i mamy gwarancję że nie grozi nam eksplozja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...