DJMazi 20.02.2013 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) Witam jako dużo użytkowników pisze o wycenach mam nadzieje że mi pomożecie. Wraz z przyszłą żoną chcemy wybudować projekt : http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-zurawkach-termo/m22b1f7488fb4b Działka jest Elektryka blisko Woda Blisko Kanalizacja Blisko Plan budowy : Fundamenty całość - Firma SSO - Firma SSZ - Firma Elektryka - Znajomy dobry elektryk Hydraulika - Znajomy dobry hydraulik + podłogówka na dole i poddasze grzejniki. Chcę dogadać się z firmą abym mógł pomagać w budowie aby odliczył mi to pużniej szef od rachunku. Tynki w domu wujek dobry w tym fachu. Ile będę mógł w domu już jak będzie stał zrobię sam. Solary - Firma W całym projekcie mam już przygotowane przez nas zmiany jakie chcemy wprowadzić może o nich teraz napiszę : Poszerzenie domu o 49cm od strony garażu tak że jego szerokość powiększy się do 364cm + likwidacja środkowego okna w garażu. To samo kotłownia 267cm Tyle zmian na dole wiadomo automatycznie powiększy się wymiar pomieszczenia 7 i 8 na poddaszu. Jeśli chodzi o górę planuję połączyć pralnię z łazienką i zostawić tylko jedno okno. Okna dachowe tylko jedno właśnie w tych pomieszczeniach, w czym powiększę okna na ścianach tak aby było wystarczająco światła w pomieszczeniach nie wiem jeszcze jakie wymiary. To tyle jeśli chodzi o zmiany w projekcie które moim zdaniem są dobre Co do materiałów to w orginale jest : Ściany :Bloczki YTONG S+GT 60x20x24 chcę zamienić na : porotherm 25 PW kl. 15 + 20 CM styro jaki nie wiem ktoś coś poleci ? Ścianki działkowe : W planie : Bloczki YTONG PP4/0,6 60x20x11,5 i tak bym zostawił co o tym myślicie ? Jeśli chodzi o resztę materiałów to według listy : (dane te nie uwzględniają zmian w projekcie wiem że automatycznie te wymiary się zmienią) Lp. Nazwa Jm Ilość 1. Bale iglaste obrzynane wymiarowe nasycone kl.II gr.50-75mm m3 0,84 2. Balustrady z drewna bukowego m 5,64 3. Beton zwykły B-10 (C8/10) m3 3,47 4. Beton zwykły B-15 (C12/15) m3 7,55 5. Beton zwykły B-20 (C16/20) m3 47,63 6. Blacha powlekana płaska m2 7,39 7. Bloczki YTONG PP4/0,6 60x20x11,5 m2 92,83 8. m2 134,71 9. Brama garażowa HORMANN EPU stalowe, segmentowe z układem sprężyn naciągowych, ocieplane, białe na zewnątrz o wymiarach 2375x2125 mm z przetłoczeniami poziomymi, z prowadzeniem Z szt 1,00 10. Cegła budowlana pełna 25x12x6,5cm szt 1 311,92 11. Cegła klinkierowa 25x12x6,5cm kl.350 szt 378,20 12. Cement portlandzki 25 z dodatkami t 0,04 13. Ceresit CT 17 głęboko penetrujący, opak. 5 dm3 dm3 11,98 14. Dachówka ceramiczna Marsylka, standardowa (12,50 szt./m2) szt 2 166,25 15. Dachówka ceramiczna Marsylka, szczytowa lewa i prawa, (3szt./mb) szt 86,00 16. Denko rynnowe PCW "Gamrat" - 125mm szt 8,00 17. Deski boazeryjne z drewna iglastego szer. ponad 6cm m2 56,89 18. Deski iglaste obrzynane kl.III 25-38mm m3 1,27 19. Deski iglaste obrzynane kl.III 28-45mm m3 0,75 20. Deski iglaste obrzynane nasycone kl.III 28-45mm m3 0,05 21. Drewno na stemple m3 0,41 22. Drewno opałowe kg 15,73 23. Drut stalowy miękki kg 14,01 24. Drzwi balkonowe z PCW Oknoplast Kraków m2 15,19 25. Drzwi wewn. 0,80x2,0 fabr.wykończ. - odp.ogniowa 30min. atest kpl 1,00 26. Drzwi zewnętrze m2 2,10 27. Dyble plastikowe z grzybkami szt 711,94 28. Dyble szt 447,20 29. Farba emulsyjna wewnętrzna-biała dm3 202,85 30. Folia polietylenowa izolacyjna, grub. 0,3 mm m2 310,56 31. Folia polietylenowa zbrojona dachowa m2 225,29 32. FUGA WĄSKA ATLAS kg 26,31 33. Gaz propanowo-butanowy płynny kg 6,52 34. Gąsior grzbietowy z klamrą do dachówki Marsylki, nr 12 (3szt./mb) szt 38,00 35. Gips szpachlowy "Gipsar Max" kg 293,60 36. Gwoździe budowlane ocynkowane kg 12,84 37. Gwoździe budowlane kg 88,49 38. Klamry ciesielskie kg 44,37 39. Klej agresywny do PCW kg 0,09 40. Klej kostny kg 0,44 41. Klej winylowy Ponilent N kg 22,70 42. Kolana do rur spustowych PCW "Gamrat" 110mm szt 8,00 43. Kołek polipropylenowy do mocowania płyt styropianowych 161-200 mm szt 148,14 44. Kołnierze okien dachowych do pokryć falistych 78x140cm szt 5,00 45. Komin jednociągowy fi 20cm SCHIEDEL Rondo Plus - pustak dł. 0,33m szt 1,00 46. Komin jednociągowy fi 20cm SCHIEDEL Rondo Plus dł. 8m kpl 1,00 47. Komin jednociągowy z wentylacją SCHIEDEL Rondo Plus fi 20+W - pustak dł. 0,33m szt 1,00 48. Komin jednociągowy z wentylacją SCHIEDEL Rondo Plus fi 20+W dł. 8m kpl 1,00 49. Kotwy szt 209,60 50. Kratki wentylacyjne z PCW 14x14cm bez żaluzji szt 10,00 51. Kratki wentylacyjne z PCW 14x21cm z żaluzją szt 9,00 52. Krawędziaki iglaste wymiarowe nasycone kl.II m3 5,53 53. Ksylamit popularny kg 0,21 54. Kształtowniki profilowane CD-60/27 m 169,04 55. Kształtowniki profilowane UD-28/27 m 35,59 56. Lakier do drewna XYLADEKORM dm3 10,84 57. Leje spustowe z PCV "Gamrat" - 125mm szt 4,00 58. Listwy przyścienne z drewna m 88,08 59. Łaty iglaste wymiarowe nasycone kl.II m3 1,78 60. Ławka kominiarska 1,00m ze wspornikami i kołyskami kpl 2,00 61. Łączniki wzdłużne lw 60/110 szt 33,81 62. Masa asfaltowa stos. na zimno do izolacji kg 9,18 63. Masa uszczelniająca SUPERFLEX-10 dm3 41,34 64. Mieszanka żwirowo-piaskowa m3 15,84 65. Obrzeże trawnikowe 75-100x30x8cm szare m 41,21 66. Okapy z blachy powlekanej m 26,71 67. Okna dachowe z szybą zespoloną, sosnowe o wym.78x140cm FAKRO szt 5,00 68. Okna z PCW Oknoplast Kraków m2 13,88 69. Ościeżnice drzwiowe fabr.wykończone m 50,70 70. Panele podłogowe z płyty HDF, kl. AC4 m2 78,97 71. Papa asfaltowa na tekturze izolacyjna m2 17,15 72. Papa asfaltowa zgrzewana Izolmat PLAN PYE PV250 S5 SS m2 75,03 73. Parapety z płyty wiórowej wodoodp. frezowane szer. 25cm m 10,40 74. Pianka podpodłogowa gr. 3mm m2 79,73 75. Pianka poliuretanowa dm3 12,88 76. Piasek m3 2,07 77. Płytki ceramiczne lub terakotowe 30x30cm m2 115,91 78. Płytki klinkierowe 25x 6cm m2 12,16 79. Płyty gipsowo-kartonowe gr.12,5mm ognioodp. typu F m2 93,42 80. Płyty MFP Pfleiderer gr.25mm m2 42,52 81. Płyty styropianowe EPS 100-038 Termo Organika m3 8,39 82. Płyty styropianowe EPS 70-040 Termo Organika m3 23,61 83. Płyty styropianowe EPS T Termo Organika m3 3,39 84. Płyty z polistyrenu ekstrudowanego odm.300 m3 3,48 85. Płyty z wełny mineralnej - poddasza 15cm Isover Uni-Mata 0,039 W/mK m2 93,42 86. Płyty z wełny mineralnej - poddasza 5cm Isover Super-Mata 0,033 W/mK m2 93,42 87. Prefabrykat nadproża zespolonego YTONG YF-150/11,5 szt 12,00 88. Preparat gruntujący CERESIT CT 17 dm3 152,37 89. Preparat gruntujący CT 16 dm3 52,00 90. Pręty mocujące szt 135,23 91. Pręty zbrojeniowe żebrowane 10mm B500SP t 0,84 92. Pręty zbrojeniowe żebrowane 12mm B500SP t 0,98 93. Pręty zbrojeniowe żebrowane 16mm B500SP t 0,05 94. Pręty zbrojeniowe żebrowane 8mm B500SP t 0,95 95. Pustaki wentylacyjne Schiedel 1x12/17 szt 17,27 96. Pustaki wentylacyjne Schiedel 2x17/12 szt 87,61 97. Rozcieńczalnik dm3 1,42 98. Roztwór asfaltowy do izolacji fundamentów Izolbet S kg 139,56 99. Rury spustowe PCW Gamrat 110mm m 19,29 100. Rynna dachowa z PCW śr.125mm "Gamrat" m 25,70 101. Schody strychowe LWS Smart 3 segmentowe 70x111 szt 1,00 102. Siatka o oczku 10x10cm - pręty zgrzewane z drutu d=3mm m2 110,22 103. Siatka o oczku 10x10cm - pręty zgrzewane z drutu d=6mm m2 23,52 104. Siatka z włókna szklanego m2 261,83 105. Silikon akrylowy szt 0,80 106. Skrzydła drzwiowe płytowe wewnętrzne m2 18,93 107. Stopnie schodowe z drewna bukowego m2 9,20 108. Środek impreg-grzybobój.solny "FOBOS M-4" kg 2,85 109. Taśma spoinowa z włókna szklanego m 88,97 110. Uchwyty do rur spustowych PCW "Gamrat" - 110mm szt 9,55 111. Uchwyty do rynny PCW "Gamrat" - 125mm szt 50,40 112. Uszczelki m 25,96 113. Wieszak w 60/100 szt 135,23 114. Wkręty do blach samogwintujące szt 1 856,96 115. Wyłaz dachowy Standard 86x86 szt 1,00 116. Wyprawa tynkarska CT 35 - sucha mieszanka kg 805,91 117. Zamknięcie kalenicy końcowe do dachówki Marsylki szt 1,00 118. Zamknięcie kalenicy początkowe (płytka) do dachówki Marsylki szt 1,00 119. Zaprawa cementowa M 12 m3 8,61 120. Zaprawa cementowa M 7 m3 1,37 121. Zaprawa cementowo-wapienna M 2 m3 9,85 122. Zaprawa cementowo-wapienna M 4 m3 0,02 123. Zaprawa cementowo-wapienna M 7 m3 1,56 124. Zaprawa do spoinowania - sucha mieszanka kg 32,66 125. Zaprawa klejąca kg 272,74 126. Zaprawa klejowa ATLAS kg 290,57 127. Zaprawa klejowa CERESIT CT 85 - sucha mieszanka kg 2 429,07 128. Zaprawa montażowa Schiedel kg 289,11 129. Zaprawa murarska ATLAS z Trasem do wznoszenia i spoinowania murów z cegieł klinkierowych, ciemnobrązowa, opak. 25 kg kg 255,44 130. Zaprawa murarska kg 708,72 131. Zaprawa wapienna M 0,6 m3 2,00 132. Złącza ciesielskie kg 18,37 133. Złączka rury spustowej GAMRAT śr.110mm szt 4,58 134. Złączka rynnowa GAMRAT rozm.125mm szt 6,30 135. Żwir 16/32 m3 3,49 Zależy mi na dobrze ocieplonych fundamentach z góry przepraszam za język nie techniczny ale. Chcę docieplić fundamenty (styrodul 10cm ?) nie wiem jakiej grubości będzie dobry może ktoś coś doradzi. Chcę odprowadzać wodę z fundamentów nie wiem jak się to fachowo nazywa, w pobliżu mam rzeczkę do której planuję pociągnąć odpływ. Wiem że może mało napisałem i ciężko to ocenić wiadomo ale proszę napiszcie co o tym myślicie. Pozdrawiamy serdecznie Łukasz i Magda Edytowane 23 Lutego 2013 przez DJMazi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 23.02.2013 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Cześć! Kosztorys alfabetycznie hmmm, skąd wiedzieć, co na jakim etapie potrzebne?Nie upierałbym się przy Ytongu, to tylko jedna z odmian betonu komórkowego. Ceramikę odradzam, jeśli ma to być po części własne budowanie- obróbka, np. bruzdy, otwory pod gniazdka masakra. Okna, kominy i inne rzeczy możesz wyszukać w innych firmach, okaże się, że zaoszczędzisz nie wybierając wcale najtańszych opcji.Zimowe promocje jeszcze trwają. Wysyłaj do wyceny.Jaki rodzaj ogrzewania przewidujesz? I po co solary dla 2-3 osób? Moim zdaniem do cwu lepiej kupić pompę ciepłą w podobnej lub niższej cenie i masz jeszcze chłodzenie latem.Odprowadzenie wody od fundamentów to drenaż- warto zrobić przed zasypaniem fundamentów, żeby 2x nie kopać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 23.02.2013 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Dom ma 138m2 i chcesz go jeszcze troszkę powiększyć. Będzie jakieś 143m2. Projekt jest w miarę prosty, więc zakładając duży wkład pracy w wykończeniówce i bardzo promocyjne ceny u kilku fachowców, myślę, że można próbować zejść w okolice 2000zł/m2. Czyli licząc optymistycznie 286 tysięcy. Jeśli ceny za przyłącza będą ryczałtowe, to mogą zmieścić się w tej kwocie. Jednak osobiście obstawiałabym raczej przynajmniej 300 tysięcy, jako kwotę bezpieczną. Na parterze nie ma sypialni, więc odpada opcja odłożenia wykończeń poddasza na później. Koncepcja zmniejszenia liczby okien połaciowych słuszna. Okna w szczytach da się nieco poszerzyć, ale uwaga, żeby nie stracić bardzo praktycznych wnęk na szafy w sypialniach 3 i 4. Co z narożnym oknem w kuchni? Zbędny i niepraktyczny bajer. Sposób zagospodarowania kuchni do natychmiastowej korekty, bo to co jest w projekcie, to gorzej niż źle. Umieszczanie płyty i zlewozmywaka po rogach to totalna pomyłka. Dolna łazienka też do przemyślenia, bo niezbyt atrakcyjne rozmieszczenie sprzętów. Przemyślałabym, czy na pewno korzystne będzie połączenie łazienki z pralnią na poddaszu. Jedno okno połaciowe na 10m2 podłóg to niewiele. Wydzielona pralnia to moim zdaniem rozwiązanie praktyczne, nawet, gdyby zrezygnować z okna w niej. Wszystko jest ładnie schowane - pralka, kosze na brudy, nawet jakaś suszareczka się zmieści. Na naszą czwórkę na razie solary są totalnie nieopłacalne (ale mamy tani gaz) - zostawiliśmy stosowne kanały i zobaczymy za jakiś czas, czy będzie to miało sens. Popieram pomysł pompy ciepła do cwu. Chcesz, aby piec był niezależny od prądu. Nie jestem znawcą w temacie, ale wydaje mi się, że taki efekt można by osiągnąć jedynie grawitacyjnie, czyli piec musiałby być poniżej poziomu podłogi w pozostałej części domu. A wszelkie pompki, mieszacze, sterowniki? Chyba bez prądu to jednak ani rusz. Miałam okazję widzieć, jak inwestorzy zamieszkawszy we wrześniu w domu ze ścianą z BK 36,5 która być może miała wystarczyć, w listopadzie szybciutko robili drugą warstwę ze styropianu 12 cm, bo koszty ogrzewania nie rokowały najlepiej na nadchodzącą zimę. Na szczęście wcześniej wstrzymali się z ostatecznym wykończeniem elewacji. Moim zdaniem ściana 2W, a warstwa nośna z materiału po prostu najtańszego. Kominy Schiedla są drogie, wiem, bo mam. Fundamenty mam docieplone 15 cm, ale nie styrodurem, tylko styropianem do tego przeznaczonym. Dom jest z projektu energooszczędnego i taka grubość była zaprojektowana. Chyba najczęściej jednak stosuje się dziesiątkę. Jeżeli wody jest dużo to może jednak lepiej styrodur i koniecznie porządny drenaż. Podniesie to jednak koszt wykonania stanu zero. Jeżeli wentylacja mechaniczna, to myśl już, bo ukrycie kanałów nie jest łatwe. No i jeszcze kwestia, gdzie miałaby być centrala. Od razu uruchamiać nie musisz, ale poniesiesz niemały koszt kominów wentylacyjnych, które później trzeba będzie unieczynnić. Stawiałabym jednak na jeden konkretny system od razu. Na razie tyle. Jak coś, to pytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 23.02.2013 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 DJMazi wrzuć sobie w stopkę projekt domu i link do tego wątku. W razie czego łatwiej o odszukanie. Nie wchodziłem w szczegóły wnętrza, ale bowess dobrze prawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DJMazi 24.02.2013 13:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 DEZET - jak wstawić stopkę ?? Bowess - witam dzięki za wypowiedz każda dla mnie jest ważna i biorę ją z moją M pod uwagę Co do powiększenia domu to jeśli chcę mieć warsztacik w garażu i w kotłowni miejsce na węgiel to muszę powiększyć ścianę. Domyślam się że 300 tys to kwota która jest bardziej realna. 240 na początek to i tak dużo a już po stanie surowym zamkniętym zobaczę jak to wyjdzie. Sypialnie 3 i 4 oczywiście będę brał pod uwagę aby meble się zmieściły mam to też zaplanowane w notesie. Moja M nie ma jeszcze projektu kuchni nie wiemy jakie będzie ułożenie mebli myślę że przed budową tak ważną siedzibe kobiety omówimy a może pokuszę się o projekt do podanych wymiarów. Jeśli masz propozycje jak byś poukładał meble to wpisz proszę każda porada jest dla mnie pomocna i do przemyślenia. Będę miał kuchnie gazową w domu i muszę też znaleźć miejsce na butlę bo nie mamy sieci gazu. Co do centralnego masz rację dla tego mam już agregat prądotwórczy który w razie w odpalam w każdej chwili. Co do ścian myślę że BK 24 + 20 Cm Styro tak zostawię gdyż z tego co do dziś wyczytałem to najlepsze rozwiązanie. Nie wiem tylko jaka firma BK, ze względy na 24 cm będzie to pewnie 600 twardy. Pisząc dalej kominy nie muszą być z tej firmy są tańsze i dobre i takie kupię. Myślę że uda mi się wygospodarować pieniądze na Wentylacje mechaniczną i taka od samego początku powstanie. Kupując projekt biorę też projekt tej instalacji z odzyskiem ciepła. Pompa ciepła marzy mi się ceny spadły może się uda zrobić, a jeśli nie to na pewno zostawię do niej przyłącza. Drenaż obowiązkowy muszę mieć u mnie teren jest jaki jest a wolę być zabezpieczony. Jeśli masz jakieś porady jeszcze pisz pisz i pisz bardzo dziękuję w imieniu swoim i mojej przyszłej M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NieJan 24.02.2013 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 DJMazi, 90% osób, które mają gaz ziemny do ogrzewania i ciepłej wody, w kuchni używa płyty indukcyjnej, a Ty nie mając nawet sieci zamierzasz pakować się w palniki śmierdząco-brudzące w kuchni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DJMazi 24.02.2013 19:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 Może być zawsze 2 na 2 Wiadomo Zobaczymy zanim dojdzie do tego to jeszcze trochę minie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
A 24.02.2013 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 Ja przez całe życie używałem gazu w kuchni. Lata przyzwyczajeń. Dwa lata temu z powodu miejsca zamieszkania zakupiliśmy z żoną zwykłą płytę ceramiczną. Wniosek - nigdy więcej gazu Przy indukcji jest pewnie jeszcze lepiej. Co do budowy, to przemyśl czy zamiast BK, nie zastosować silikatów. Potrafią lepiej zakumulować ciepło (wykorzystanie taniej taryfy). Jeśli chodzi ci po głowie pompa ciepła, to spójrz np. pod ten link http://ghs.vot.pl/?page_id=1180 Gdyby zrobić samemu kolektor poziomy, można by zejść jeszcze trochę z ceny. Porównaj sobie cenę jednego systemu (PC) i drugiego (piec + komin) i wybierz dla siebie optymalne rozwiązanie. Bezobsługowość i czystość PC oraz niskie koszty eksploatacji na pewno kuszą. I jeśli byłaby PC to przemyślałbym czy jest sens robić ogrzewanie mieszane. W tym wypadku stawiałbym na ogrzewanie podłogowe w całym domu (większa sprawność, prostsza instalacja, mniej problemów). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 24.02.2013 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 DJMazi- wejdź w swój profil i po lewej stronie masz ramkę dotyczącą profilu- Moje ustawienia- Edytuj sygnaturkę. Kliknij na to i w okienku daj linki do projektu i tego wątku i Zapisz. Pojawią się w Twojej stopce po nowym wpisie. BK są teraz dobrej jakości- Solbet, Prefabet. Niektórzy wybierają silikaty, niby ze względu na "akumulacyjność", ale jak to naprawdę jest, nigdy tu nie przeczytałem, a podejrzewam, że powiela się gdzieś rzucone zdanie. Obliczeń zysku nikt nie podał. To podobnie jak o "oddychaniu" ścian- bzdura. Jeśli dobrze pamiętam to ktoś ma rurkę gazową puszczoną pod podłogą (chyba) z garażu do kuchni. Ciekawi mnie skąd NieJan ma takie informacje o tych 90% zagazowanych, gotujących na indukcji? U mnie Ci co mają gazowe co i kuchenki gazowe to pewnie 70-80%. Może w Warszawie jest inaczej, ale ja na wsi mieszkam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 25.02.2013 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Zabawne - dopiero kwestia kuchenki gazowej nieco rozruszała dyskusję. Może od tego zacznę. Ja jestem kobicina trochę ze wsi, może jeszcze nie stara, ale sporo gotująca. U nas kuchenka na gaz i ogrzewanie też. Indukcja jest obecnie hitem i moje pokolenie praktycznie tylko takich płyt używa. Pokolenie mojej mamy i ciotek przywiązane do gazu. Różnice te powiązane są też z dietą, sposobem przygotowywania potraw i ogólnie użytkowania kuchni. Nie będę się tu detalicznie rozpisywać, ale ogólnie wygląda to tak, że młodzi dużo pracują, w kuchni kanapki, coś tam z mikrofali, ostatnio widzę, że hitem są thermomixy - dużo osób ma i w nich jakieś potrawy robi, no a starsi, zwłaszcza jak już kucharz nie pracuje zawodowo - domowe pierogi, bigosik, rosołek, gulasz sobie pyrczy pół dnia na gazie. Moje znajome wprawdzie mówią, że indukcja nie kosztuje ich dużo w użytkowaniu, ale też gotują o wiele, wiele mniej niż ja. U siebie zapachu gazu czy jakichś spalin nie czułam nigdy - pewnie dużo zależy od wyregulowania kuchenki i wentylacji. Osad tłustawy owszem, jest. Problem dotyczy okapu i szafeczki nad nim, ale z ręką na sercu przyznaję, że jak gotuję pod pokrywkami, to nie włączam wyciągu, więc pewnie rozłazi się bardziej niż powinien. Na pozostałych szafkach już "normalny" kurz. Moja mama ma gaz z butli i butlę ma w szafce pod zlewozmywakiem (szafka nie ma spodu - butla stoi bezpośrednio na podłodze), dalej sobie gaz idzie wężykiem. U Was można by nawet obmyśleć jakąś zabudowę w wiatrołapie i przez ścianę przejść. Kuchnię rozważałabym taką uproszczoną. Okno zwykłe, nie narożne, na front domu. Pod oknem zlewozmywak (chyba, że przyszła M nie lubi, zaznaczam, bo ja nie lubię i nie chciałam tak). I teraz zależnie, co wolicie bardziej widoczne z salonu - na jednej ścianie wysoka zabudowa z lodówką (wysoka, bo kuchnia nieduża, spiżarni nie ma, więc parę szafek bardzo się przyda i będzie poręcznie), być może z piekarnikiem i mikrofalą, zależy, co byście chcieli mieć, a na drugiej ścianie szafki dolne i w połowie mniej więcej kuchenka/płyta i szafki górne z okapem nad kuchenką, albo szafiki dolne i tylko okap. Pooglądajcie różne aranżacje w necie - jest tego po kokardę. Półwysep -barek może być, można zrezygnować, bo optycznie pomniejszy przestrzeń, ale może też przesłaniać i stanowić dodatowy blacik. Silikaty cz BK? Moim zdaniem kwestia ceny. Z BK muruje sie lżej (dosłownie), łatwiej zrobić otwory instalacyjne i bruzdy. Silikaty mają swoje zalety, z których za najważniejsze dwie uważam bardzo dobre izolowanie akustyczne i wytrzymałość. Mają gorsze U od innych materiałów, ale przy planowanym dociepleniu 20cm, to już nie do nich należy funkcja izolacji termicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DJMazi 25.02.2013 20:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 No ja już mam decyzje BK teraz tylko wybieranie firmy i gotowe silikaty jakoś nie bardzo mi się podoba ta opcja. Może na ściany wewnętrzne to rozumiem ale zew nie bardzo i dużo ludzi pisze o ich nasiąkliwości że nie polecają. No 2 kwestia to jak już i tak będzie styropian to jakie to ma znaczenie :? Zimne ściany w domu nie wiem zostaje przy BK tylko która firma dodaje klej razem z bloczkami ktoś coś o tym wie ? Co do kuchni to moja M zna blaty indukcyjne itd nie ma problemu ale nie jedno lepiej smakuje na gazie Hehe może być 2 na 2 i sprawa załatwiona, dobry pomysł butla w szafce z wiatrołapem obadam jak by to było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 25.02.2013 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Ludzie różne rzeczy piszą. Wszystkie ściany mam z silikatów - tanie, mocne, ciche. Z tą nasiąkliwością, to nie kumam za bardzo. A BK to niby co, wodoodporny? Do własnoręcznej murarki myślę, że BK lepszy, bo lżejszy, ale jak jest ekipa, to co mnie to obchodzi, że będą dźwigać. A o co chodzi z zimnymi ścianami? Nie piszę, żeby Cię przekonać do czegoś innego, bo BK to też słuszna decyzja, ale po to, żeby nie były powtarzane mity o silikatach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DJMazi 25.02.2013 21:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Nie nie masz rację jeśli faktycznie taniej i to samo to czemu by nie. A możesz mi dać linka do konkretnego bloczku zobaczę parametry jakie ma porównam sobie. Nie mówię że bee nie nie cały czas sobie analizuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 25.02.2013 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Ja mam ściany zewnętrzne z silikatki T24 (Silikaty Teodory) http://przegrodyb2b.pl/produkty/p/313-silikatka-t24, a wewnętrzne z T12. Niektórzy nośne zewnętrzne robią z silikatów 18, bo wytrzymałość mają całkowicie wystarczającą. A najbardziej znane, ale i chyba trochę droższe, to Silka.http://www.ytong-silka.pl/pl/content/silka_1185.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
A 26.02.2013 00:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Co do nasiąkliwości, to BK ma ją zdecydowanie większą niż silikat. Trochę większą miewa nawet ceramika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DJMazi 26.02.2013 21:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Dziś dostałem wycenę firmy nr 2 która jest dla mnie faworytem i już widziałem ich budowy.Robią swoją robotę dobrze. SSO 32 TYSSSZ 14 TYSŁącznie koszty u nich : 46tys. Jeszcze kwestia dokładnego omówienia jakie dokładnie prace będą wchodziły w ten skład.Choć jak rozmawiałem z szefem to całość wiadomo bez instalacji i tynków.Tego nie robią mają polecane ekipy.Szef budowy załatwia mi materiały jakie chcę i co chcę po atrakcyjnych cenach bezpośrednie faktury na mnie.Co mnie bardzo cieszy i to rozwiązanie mi się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrewk 10.03.2013 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Witam, moja firma oferuje usługi elektryczne. Chętnie przygotuję bezpłatną wycenę montażu instalacji elektrycznej i alarmowej.http://www.elektryk-krakow.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo19811 11.03.2013 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Witam ja zamierzam wybudować taki sam dom i właściciel firmy która mi będzie go stawiała za stan deweloperski z materiałami wycenił 240000tyś. Projekt praktycznie bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DJMazi 11.03.2013 21:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Hey no ja będę się starał też w tej cenie zmieścić zobaczymy.A jakie masz koszty robocizny ?Coś wiesz dokładnie czy tylko całość. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo19811 11.03.2013 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Cena podana jest to cena ogólna za całość budowy, mam wycenę i w niej są podane koszty ale budowy np. fundamentów czy dachu ale kwoty są podane materiał plus robocizna razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.