HenoK 23.05.2013 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 I właśnie - jak ważny jest TEN normatywny test? Bo test "przedmuchów" jak ja to nazywam, średnio rozgarnięty inwestor zrobi sam (ja tak zrobiłem i zrobię ponownie za jakiś czas wg wskazówek HenoK-a). Ale czy to ma coś wspólnego z badaniem paroszczelności? Przecież mogę wytworzyć w styropianowym pudełku duże podciśnienie, które utrzyma się długo ale nie na tyle długo, żeby powiedzieć, że pudełko jest paroszczelne jak zakręcony słoik. Czy gdzieś napisałem, że jest to test paroszczelności ? Zamiast liczyć na tylko moje wskazówki lepiej zapoznać się z opisem pełnego testu Blower Door. W szczelniejszym budynku będzie mniejsze ryzyko dyfuzji pary wodnej przez przegrody, jednak nie jest to do końca to samo. Np. w tzw. wymienniki entalpicze zatrzymują powietrze, a przepuszczają wilgoć. Podobnie zachowają się niektóre przegrody budowlane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 23.05.2013 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Jak dla mnie ogromna granica błędu więc w kontekście próby poprawy czegokolwiek mało wiarygodne. Podstawowym parametrem jest n50. Dobre wynik daje połączenie testu szczelności z termowizją. Niestety termowizja najlepiej wychodzi w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 24.05.2013 03:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 (edytowane) Tu nie gra roli ekonomia a oswiecenie ciemnego ludu jak wazny jest ten test Ekonomia -są dwie Ekonomia inwestora – tu ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania. Ekonomia koncernów -sprzedać jak najwięcej nośników i urządzeń Jak mawiał mój kolega - od tego są barany by ich strzyc. Obie ekonomie wzajemnie się wykluczają. Wszystko co byłoby korzystne dla inwestora nie jest korzystne dla koncernów i sprzedawców energii. Na izolacja od gruntu, brak mostków termicznych, test szczelności... Uważam, jest prosta kwalifikacja 1 – dom nieizolowany – zużycie na ogrzewanie ponad 30 kWh/m2 rocznie 2 - dom izolowany do 30kWh/m2 3 – dom energooszczędny do 15 kWh/m2 rocznie 4 – dom pasywny 0 kWh 5 – samowystarczalny 6 – plus energetyczny/ Kwalifikacja z roku 1995 dziś nie ma sensu koszty energii wtedy – kWh 0,21zł m3 gazu 0,40 zł litr oleju 0,60zł tona węgla 70-90zł. Ponieważ DOM IZOLOWANY jest najtańszy (ekonomia inwestora) i nie da się w nim założyć centralnego ogrzewania, przeciwko takiej klasyfikacji będą protestować ci co chcą domów nieizolowanych z dużym zużyciem energii i drogimi instalacjami. Co do komfortu latem – izolacja termosu do lodów i do kawy niczym się nie różni. Edytowane 24 Maja 2013 przez Tomasz Brzęczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 24.05.2013 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Ich koszt, to co najmniej kilkanaście tysięcy złotych. no jeszcze z logo producenta to na pewno. Takie urządzenie to jak amen w pacierzu przy budowie dobrze izolowanego domu. Idea jest prosta należy precyzyjnie znać ilość powietrza ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 24.05.2013 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Czy 150 000 zł za dom 100m2 parterowy pasywny ( 0 kWh na ogrzewanie i chłodzenie ) utrzymujący stałą temperaturę latem i zimą, można uznać za "tanio i dobrze"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 24.05.2013 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 (edytowane) Czy 150 000 zł za dom 100m2 parterowy pasywny ( 0 kWh na ogrzewanie i chłodzenie ) utrzymujący stałą temperaturę latem i zimą, można uznać za "tanio i dobrze"?Czy w tej cenie ma być dom wykończony, w stanie surowym, czy "deweloperskim" ? Jaka jest gwarancja utrzymania stałej temperatury (rozumiem, że chodzi o temperatury w przedziale 18 do 23 st. C w zależności od preferencji mieszkańców) przy zerowym zużyciu energii? Jakie inne, poza energią do ogrzewania koszty eksploatacji wchodzą w grę (np. koszt płatnych przeglądów) ? Jeżeli jest to dom w stanie wykończonym, kompletnym, to jest to "tanio". Jeżeli nie będzie zużywał energii do ogrzewania i chłodzenia, to jest to "dobrze". Edytowane 24 Maja 2013 przez HenoK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bluenet 24.05.2013 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Czy 150 000 zł za dom 100m2 parterowy pasywny w stanie sso, ssz czy developerski pod klucz? 100m2 z garażem? z dachem stromym, płaskim? Z całym szacunkiem ale średnio widzę taki domek gdy zdarzy się ponownie zima jak ostatnio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 24.05.2013 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Jeśli dom ma straty, a musi mieć bo idealnej izolacji w budownictwie nie ma, to musi je czymś uzupełnić. Zyski słoneczne i bytowe są albo ich nie ma więc nie należy brać ich pod uwagę jako pewnika a na dodatek w super-izolowanym domu zyski częściej będą problemem niż pożytkiem. Uzupełniać straty można albo z jakiegoś bufora stworzonego latem albo z urządzenia grzewczego więc nigdy nie będzie to 0kWh/sezon! Kwestia tylko taka skąd pozyskać te kWh - kupić od producenta czy wyprodukować samemu? Kupić podważa natychmiast bzdurę zwaną 0kWh/sezon więc rozumiem, że wyprodukować samemu. Chętnie zatem poznam nawet zgrubny kosztorys domu 100m2 za 150kPLN i wierzę, że ktoś kto tak kategorycznie twierdzi to co twierdzi, potrafi i zechce to udowodnić! 150kPLN może kosztować sama wykończeniówka w domu o powierzchni 100m2. Dlatego istotny jest standard domu oferowanego za taką kwotę (np. elewacje, pokrycie dachu, wykończenie ścian, sufitów, podłóg, stolarka okienna i drzwiowa, instalacja elektryczna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 24.05.2013 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Czy w tej cenie ma być dom wykończony, w stanie surowym, czy "deweloperskim" ? Jaka jest gwarancja utrzymania stałej temperatury (rozumiem, że chodzi o temperatury w przedziale 18 do 23 st. C w zależności od preferencji mieszkańców) przy zerowym zużyciu energii? Jakie inne, poza energią do ogrzewania koszty eksploatacji wchodzą w grę (np. koszt płatnych przeglądów) ? Jeżeli jest to dom w stanie wykończonym, kompletnym, to jest to "tanio". Jeżeli nie będzie zużywał energii do ogrzewania i chłodzenia, to jest to "dobrze". Bez glazury, farby ...to zależy od standardu - ceny wykończenia są bardzo różne - Oczywiście, że chodzi temperaturę i wilgotność komfortową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2013 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Dwa namioty wojskowe.Jeden duży,drugi mniejszy,a miedzy nimi PUR .I Maciej się ucieszy bo jakby w jego konwencji. I na wykończenie starczy z tych 150kPLN.Powiem nawet,że na kilka pierwszych rat kredytu zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 24.05.2013 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Dwa namioty wojskowe.Jeden duży,drugi mniejszy,a miedzy nimi PUR .I Maciej się ucieszy bo jakby w jego konwencji. I na wykończenie starczy z tych 150kPLN.Powiem nawet,że na kilka pierwszych rat kredytu zostanie. Niekoniecznie : Z tymi cenami to przesada. Dom z drewna zawsze jest tańszy i jednakowo ciepły jak nie cieplejszy. A ceny są już nawet od 300 zł za m. kw. stanu surowego otwartego. Czyli w przeliczeniu kompletny moduł budynku 100 - metrowego do wykończenia możemy już mieć za 30 tys. zł. Do tego dochodzi oczywiście fundament, pokrycie dachowe, izolacja ścian, posadzki, dachu, stolarka okienna i drzwiowa, instalacje. Jednak nadal zmieszczenie się w 150 kPLN jest możliwe. No i do tego ta instalacja : A do takiego domu inwerter hitachi pracujący do -36 st.C z COP 6,16 z bezpośrednim skraplaniem , specjalnie skonstruowane podczerwona podłogówka i60cm wiartownia 2-3m2PV Tylko czarno widzę te 0kWh, przynajmniej w tej cenie 150 kPLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2013 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Niekoniecznie w sensie nie da rady,czy na raty nie starczy?Bo da radę.Można na kompostowniku postawić i ogrzewanie podłogowe.a że domek mobilny to kwestia ilości świeżych kompostowników.Na raty starczy bo namioty tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2013 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 kszhu ty się uparłeś na definicję zeroenergetycznego i masz rację bo skojarzenie jest jedno.Tak jak z tym wyjazdem i powrotem po czasie.Jaka jest w takim razie definicja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 24.05.2013 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 kszhu ty się uparłeś na definicję zeroenergetycznego i masz rację bo skojarzenie jest jedno.Tak jak z tym wyjazdem i powrotem po czasie. Jaka jest w takim razie definicja? TB napisał wyraźnie 0kWh na ogrzewanie. Było by to realne, gdyby to : A do takiego domu inwerter hitachi pracujący do -36 st.C z COP 6,16 z bezpośrednim skraplaniem , specjalnie skonstruowane podczerwona podłogówka i60cm wiartownia 2-3m2PV zadziałało i udało się taką instalację wykonać za max 30kPLN. Tylko, że : - nie spotkałem jeszcze pompy ciepła o COP 6,16 przy -36 st. C, - wiatrak o średnicy 60cm i 2-3 m2 PV nie zapewnią tych potrzebnych 4-5kWh dziennie każdego dnia sezonu grzewczego. Konieczne byłoby magazynowanie co najmniej kilkudziesięciu kWh energii elektrycznej wytwarzanej przez OZE, a to już znacznie podwyższa koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2013 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Należy w takim razie ustalić czy to zero to zero energii ze spalania paliw kopalnych,odnawialnych,czy to zero toleruje wiatraki i PV ale już nie PC bo źre prąd.Jeżeli uznamy że dopuszczalne są PV i wiatraki,to tylko kwestia skali aby dom bez cm. izolacji był zero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 24.05.2013 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Ekonomia -są dwie Ekonomia inwestora – tu ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania. Ekonomia koncernów -sprzedać jak najwięcej nośników i urządzeń Jak mawiał mój kolega - od tego są barany by ich strzyc. Obie ekonomie wzajemnie się wykluczają. Wszystko co byłoby korzystne dla inwestora nie jest korzystne dla koncernów i sprzedawców energii. Na izolacja od gruntu, brak mostków termicznych, test szczelności... Uważam, jest prosta kwalifikacja 1 – dom nieizolowany – zużycie na ogrzewanie ponad 30 kWh/m2 rocznie 2 - dom izolowany do 30kWh/m2 3 – dom energooszczędny do 15 kWh/m2 rocznie 4 – dom pasywny 0 kWh 5 – samowystarczalny 6 – plus energetyczny/ Kwalifikacja z roku 1995 dziś nie ma sensu koszty energii wtedy – kWh 0,21zł m3 gazu 0,40 zł litr oleju 0,60zł tona węgla 70-90zł. Ponieważ DOM IZOLOWANY jest najtańszy (ekonomia inwestora) i nie da się w nim założyć centralnego ogrzewania, przeciwko takiej klasyfikacji będą protestować ci co chcą domów nieizolowanych z dużym zużyciem energii i drogimi instalacjami. Co do komfortu latem – izolacja termosu do lodów i do kawy niczym się nie różni. Panie Tomaszu B drobna różnica miedzy naszymi domami a termosami do lodów i kawy jest taka, że na ogół termosy nie mają przezroczystych przesłon ( tj, okien ) przez które w okresie letnim naprawdę napływa potężna dawka energii . Nie wierzy Pan to proszę swój termos z lodem po drobnej modyfikacji ( tj, wycięciu np. 1/6 ścinki i wstawieniu tam przezroczystej przesłony położyć na słońcu i w tym samym czasie taki sam termos z lodem bez modyfikakcji. Pytanie za 10 pkt - w którym termosie lód stopi się szybciej. No chyba że proponuje Pan dom bez okien ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 24.05.2013 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Jeżeli uznamy że dopuszczalne są PV i wiatraki,to tylko kwestia skali aby dom bez cm. izolacji był zero. Nie chodzi o skalę, bo tu rzeczywiście można dojść do absurdu, ale o koszt takiego rozwiązania. Sam policzyłeś, że w domu pasywnym ogrzewanie elektryczne kosztowałoby przy 100m2 ok. 700zł. Potrzebne 1500kWh energii może pochodzić ze słońca, ale trzeba mieć magazyn tej energii. Dodatkowo trzeba też energii elektrycznej do napędu, automatyki. Można też zgromadzić mniejszą ilość energii i wykorzystać pompę ciepła czerpiącą energię z otoczenia (powietrza, gruntu, itp.). Pozostaje optymalizacja takiego układu. Niewielką ilość energii elektrycznej ogniwa PV dostarczą nawet w pochmurny dzień (słyszałem już nawet takie opinie, że przy najnowszych technologiach wystarczy światło księżyca ). Gromadzenie energii elektrycznej jest dużo droższe niż energii cieplnej. Bufor w postaci podsypki piaskowej pod posadzką o gr. 20cm podgrzany o 10 st. C to 144kWh. Taka ilość energii w największe mrozy pozwoli ogrzać pasywny dom przez ponad tydzień. Zamiast więc gromadzić duże ilości energii elektrycznej w akumulatorach lepiej byłoby wykorzystać energię z ogniw PV, czy z wiatraka bezpośrednio do napędu pompy ciepła (o odpowiednio większej mocy) i nadmiar ciepła gromadzić w buforze. Niewielkie akumulatory byłyby potrzebne, chociażby do napędu pomp obiegowych, czy automatyki, ale to już nie musi być tak kosztowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
twaro 24.05.2013 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Eeech fantaści... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.05.2013 02:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 - nie spotkałem jeszcze pompy ciepła o COP 6,16 przy -36 st. C, Testowaliśmy toshiby COP 5,5 a opisaną pompę zaprezentowało Hitachi na Forum Wentylacja . Zasilanie jest policzone i zaprojektowane przez Stanisława Maleczka z Instytutu wa Wrocławiu . A wiatrak Panie Henryku ma R=60cm. nie D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.05.2013 02:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 Panie Tomaszu B drobna różnica miedzy naszymi domami a termosami do lodów i kawy jest taka, że na ogół termosy nie mają przezroczystych przesłon ( tj, okien ) przez które w okresie letnim naprawdę napływa potężna dawka energii . Nie wierzy Pan to proszę swój termos z lodem po drobnej modyfikacji ( tj, wycięciu np. 1/6 ścinki i wstawieniu tam przezroczystej przesłony położyć na słońcu i w tym samym czasie taki sam termos z lodem bez modyfikakcji. Pytanie za 10 pkt - w którym termosie lód stopi się szybciej. No chyba że proponuje Pan dom bez okien ?????? Pan sugeruje, że okno jest odpowiedzialne za duże straty?? Okno jest szczelne (nie przepuszcza powietrza) jest też suche. Wielokrotnie się przekonałem, że sumaryczne straty i zyski zimą przez okna są znacznie mniejsze niż przez beton komórkowy ocieplony od zewnątrz. Termos to też dwie szyby, a rannego pogotowie zimą owija w folię alu. Coś co przy różnicy ciśnień przepuszcza powietrze nie jest skutecznym izolatorem. Domy z okien też mogą być pasywne ( 0 energii na ogrzewanie) Ciepło jest tracone głównie do gruntu, a ściany powinny być szczelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.