Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

podłogówka - problem temparaturowy


Recommended Posts

pytanie do znawców i właściieli pogrzewanie podłogowego- czy mozliwe zeby temeperatura powiwetrza wynosiła az 3-4 stopnie przy częsci pokrytej gresem aczęścią pokrytej panelem podłogowym ( piętro), czy też raczej błąd jakiś w wykonaniu np. za rzadko położone rurki. Grzeje ok 6 godz dobę i na dole jest bez problemu 33 C a na górze osiągnąc 40 C to nirmsl cu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I napisz o jakich temperaturach piszesz, bo ogrzanie pokoju do 40 stopni rzeczywiście może być cudem...

 

 

już spałem w połowie postu :) wiec jeszcze raz - mam w całym domu podłogówkę (gaz) na parterze mam gres i temp 22 C na na górze panele i max 19 C w tym samym czasie. dom dobrze ocieplony z każdej strony, rekuperacja, regulator calormatic na parterze. grzeje 3 godz rano i 4 godz wieczorem. na dole jest komfortowo a na górze... przy mrozach mam 18 C .. oczywiescie pewnie jakbym grzał non stop to dogoniłoby do 21 C i na górze, ale chodzi tu o ekonomikę, przy obecnym ustawieniu idzie 11 kubików gazu na dobę. nie zamierzam spalac 2x tyle Jak forumowicze sterujecie swoją podłogówką, zwłaszca pod panelami? co polecacie zeby nie sponsorowac gasspromu itp dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie go można naprowadzić? na co?

 

zwiększanie przepływu na poddaszu nic nie da, podniesienie temperatury może zaszkodzić panelom.

 

Po za tym, żeby chociaż napisał jaki ma system, a nie : "mam 19, chce mieć 21, ale nie chcę za gaz płacić."

 

jakie rozdzielacze, czy ma regulacje przepływu, jeśli tak to jaki przepływ, na jakim podkładzie położone te panele, czy podłogówka była odpowietrzana poprawnie i co za partacz, który to zrobił ma mu teraz do powiedzenia, może to błędy regulacji nie wykonania, co i tak oznacza że jest spier..one, bo regulacja to obowiązek wykonawcy, a jak chciał tanio i bez f-ry to teraz to jego problem

 

nic nie wiemy, tylko ile chce mieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czy masz osobna rodzielnie na gorze? czy tez jedna na dole w kotlowni i woda musi waskimi rureczkami wpierw podejsc te 3m a dopiero potem sie rozlazi po pietrze?

2. czy zalozyles, ze panele beda gorzej przewodzic cieplo wiec milo byloby zastosowac gesciej rurki?

3. jak sa w ogole podzielone sekcje? rowno, czy jak wyszlo akurat Staszkowi?

4. izolacja pietra, mozliwe mostki termicze? moze ciepelko ucieka gdzies?

5. zyski bytowe - moze na dole masz kuchnie, przebywa sie tam wiekszosc czasu a na gorze tylko spi?

6. wentylacja, moze kanaly nawiewu idace na pietro (pewnie po stryszku) sa zle zaizolowane - i realnie trafia na pietro zimniejsze powietrze niz na dol?

 

na tyle moze-gdybania :) napisz cos wiecej, moze ktos bedzie mial jakies pomysly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a weź wyłącz na dwa dni rekuperator (sprawdź tylko czy z anemostatów nie wieje mimo to), i zobacz czy się nic nie zmieni, nie wiem czy to prawda, bo tam nie byłem, ale słyszałem o jednym domu, w którym to własnie wentylacja mechaniczna z rekuperatorem mieszałą w temperaturach, nawiewy były chyba tylko na poddaszu, wywiewy na parterze i jedna łazienka poddaszu, w efekcie gdy wentylacja nawiewała te 16-19 st.C przede wszystkim na poddaszu tam było odczucie chłodniejszego powietrza, zdaje się, że pomogło zmniejszenie wydatku rekuperatora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle zaprojektowana, źle wykonana, masz przerąbane. .

 

 

aaaaaaaaaaaaatam.

po pierwsze podłogówka jest zaprojektowana raczej dobrze, skoro trzyma tak ładne temperatury przy jedynie 7 godzinnym ładowaniu ciepłą wodą.ale żeby być 100% pewnym chciałbym poznać temp. zasilania.

po drugie to że wyżej masz niższą temperaturę może wynikać także z tego prostego faktu, że nad parterem masz ciepłe poddasze a nad poddaszem masz "zimę".

Naturalnym jest, że więcej ciepła ucieka z poddasza niż z parteru - kwestia doregulowania przepływów

po trzecie, to czy wygrzałeś odpowiednio układ ? może zwyczajnie te kilka godzin dziennie nie jest w stanie rozgrzać odpowiednio układu na górze - w końcu panel jest gorszym przewodnikiem ciepła niż gres i potrzebuje więcej czasu na przekazanie temperatury. Uważam także , że w systemach grzania wielkopowierzchniowego wyłączanie grzania trochę nie ma sensu. Potem wodę musisz grzać do wyższych temperatur, żeby "nadrobić" stracony czas. Lepiej grzać ciągle a dużo niżej.

 

U mnie ustabilizowanie temperatur trwało ok 48 godzin. w układ szła woda o temperaturze raptem 25C ale praktycznie nieprzerwanie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaaaaaaaaaaatam.

po pierwsze podłogówka jest zaprojektowana raczej dobrze, skoro trzyma tak ładne temperatury przy jedynie 7 godzinnym ładowaniu ciepłą wodą.ale żeby być 100% pewnym chciałbym poznać temp. zasilania.

po drugie to że wyżej masz niższą temperaturę może wynikać także z tego prostego faktu, że nad parterem masz ciepłe poddasze a nad poddaszem masz "zimę".

Naturalnym jest, że więcej ciepła ucieka z poddasza niż z parteru - kwestia doregulowania przepływów

po trzecie, to czy wygrzałeś odpowiednio układ ? może zwyczajnie te kilka godzin dziennie nie jest w stanie rozgrzać odpowiednio układu na górze - w końcu panel jest gorszym przewodnikiem ciepła niż gres i potrzebuje więcej czasu na przekazanie temperatury. Uważam także , że w systemach grzania wielkopowierzchniowego wyłączanie grzania trochę nie ma sensu. Potem wodę musisz grzać do wyższych temperatur, żeby "nadrobić" stracony czas. Lepiej grzać ciągle a dużo niżej.

 

U mnie ustabilizowanie temperatur trwało ok 48 godzin. w układ szła woda o temperaturze raptem 25C ale praktycznie nieprzerwanie !

 

przy zasilaniu 7g/dobę nastawiałem temp zadaną do 25 C ( dół) i na rozdzielniach - mam osobno góra i dół miałem jakieś 34-36 C nana zasilaniu- w zależności chyba od temp zewn ( jest czujnik zew). regulator mam w salonie. Mozliwe ze przez strop nad poddaszem cos ucieka na strych, ale 3 C róznicy wydaja sie za dużo, zwłaszcza zę z dołu też jest na górę spora przestrzeń którą powietrze idzie na piętro.

Proponujesz zeby nastawic zasilanie na 25 C( ile wtedy osiągnier podłoga na panelu? ...21C?). i zeby kocioł chodził całą dobę tylko jak to zrobić skoro na głowicy na dole mam ustawione minimum czyli 2 i pół a temperatura wody wchodzącej pokazuje 33 a na górze głowica na 5 a temperatura też 33...

Wcześniej miałem regulator na piecu i ustawiając temperaturę na piecu poniżej 38 stopni to piec praktycznie się nie włączał, rzadka naprawdę, więc nie wiem jak ustawić te np 25 stopni zeby woda szła taka na podłogówkę cały czas....

Jakie masz zużycie gazu w takim nastawieniu? czy wpływa to na trwałość kotła?

 

Jak piszecie ze cos jest zle zrobione to co? Rurki pod panelami podobno dane są co 10- 15 cm,musze zdjęcia zobaczyc choć huydraulik twierdził, ze z projeku wychodziło nawet 20 cm, ale dał gęściej na wszelki wypadek, dom ocieplony raczej bez mostków (według termowizji) 20 cm styropianu,, dach też raczej dobrze ocieplony 30 cm styropianu w 3 warstwach. na termowizji mostków raczej też nie było. Są 2 rozdzielnie w domu, jedna na dół , druga na górę, ponadto na łazienkę na górze oraz pomieszczenie nad garażem gdzie jest pokój i panele jest dodatkowo dana regulacja głowicami odrębnie od tych rozdzielni, ponoć pokoj nad garażem to jakoś inaczej jest zrobiony i tam woda idzie bezpośrednio bez mieszania??? nie iwiem jak to działa, ale tam głowicą reguluje i nie ma problemu z dogrzaniem, wg hydraulika taki system tylko do małych powierzchni można stosować, reszta domu ponoć system z mieszaniem wody z powrotu czy jakoś tak...

jeśli chodzi o rekuperację, to przy wyłączonej nie było różnicy, takie same dysproporcje, więc raczej nie w tym problem....

Edytowane przez greg2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie go można naprowadzić? na co?

 

zwiększanie przepływu na poddaszu nic nie da, podniesienie temperatury może zaszkodzić panelom.

 

Po za tym, żeby chociaż napisał jaki ma system, a nie : "mam 19, chce mieć 21, ale nie chcę za gaz płacić."

 

jakie rozdzielacze, czy ma regulacje przepływu, jeśli tak to jaki przepływ, na jakim podkładzie położone te panele, czy podłogówka była odpowietrzana poprawnie i co za partacz, który to zrobił ma mu teraz do powiedzenia, może to błędy regulacji nie wykonania, co i tak oznacza że jest spier..one, bo regulacja to obowiązek wykonawcy, a jak chciał tanio i bez f-ry to teraz to jego problem

 

nic nie wiemy, tylko ile chce mieć

 

na rozdzielaczu do paneli przepływy są ok. 2 l/min, hydraulik kazał regulować podłogówkę jedynie głowicami odpływu ( czyli przepływy). była odpowietrzana, ale czy prawidłowo?? chodziła na maxa przez pare tygodni, poźniej coć ponoć ponownie odpowietrzali panel jest na cienkim podkładzie xps z dziurkami niebieski Arbiton - niby na podłogówkę, chciałem coś z porządnymi dziurami ale nie znalazłem. rozdzielacze m-ki TECE. Miało być dobrze, nie tanio, nie drogo..

 

Zastanawiam sie czy nie warto przeniesc regulatora na piętro i wtedy zadawac np. 21 C, tylko czy to cos zmieni, czy na dole nie bedzie 24 C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już spałem w połowie postu :) wiec jeszcze raz - mam w całym domu podłogówkę (gaz) na parterze mam gres i temp 22 C na na górze panele i max 19 C w tym samym czasie. dom dobrze ocieplony z każdej strony, rekuperacja, regulator calormatic na parterze. grzeje 3 godz rano i 4 godz wieczorem. na dole jest komfortowo a na górze... przy mrozach mam 18 C .. oczywiescie pewnie jakbym grzał non stop to dogoniłoby do 21 C i na górze, ale chodzi tu o ekonomikę, przy obecnym ustawieniu idzie 11 kubików gazu na dobę. nie zamierzam spalac 2x tyle Jak forumowicze sterujecie swoją podłogówką, zwłaszca pod panelami? co polecacie zeby nie sponsorowac gasspromu itp dziekuje

 

 

Wszystko kwestia regulacji.

 

Przydlaw parter, zwiększ temp zasilania o 2stC. i czekaj.

 

Mnie regulacja zajęła 3 sezony (nie mam rotametrów bo robiłem podłogówkę 8 lat temu).

 

Trochę cierpliwości. Musisz wysterowac układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha, fakt, na dole kuchnia i większość czasu jesteśmy na dole, ale są też duże okna więc czasem zyski czasem jak mróz to straty, mimo tego jak się obserwuje temperatury an dole to w ciągu dnia raczej nie ma skoków, raczej stopniowo spada jeśli nie grzeje podłogówka a potem rośnie bez względu na to co się dzieje oprócz tego a jak nas nie było po kilka dni to nie widać było jakiejś różnicy...

Hydraulik robił już nie jedną podłogówkę i generalnie w regionie uważany jest za dobrego fachowca, twierdzi, ze za krótko się grzeje góra i nie dogrzewa dlatego, i zarzeka się ze rurki na pewno nie za rzadko, ze trzeba regulować głowicami a na górze to coś rozkryzowywał głowicę zeby szło ciepło lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, tylko jak zwiększyć temperaturę zasilania wody zachowując temperaturę zadaną na dole, na piecu jest na maksa, a ja nie chcę na dole mieć 24 czy 25 stopni

Czołem na piecu nie mozesz miec na maxa bo gdybys miał na maxa to wpuszczał bys temp. na podłogowkę 45 stopni

wowczas miał bys na dole pewnie ze 40 stopni na gorze 37 ??

 

popytaj instalatora czy nie masz jakiejs blokady na kotle do max temperatury zasilania.

w/g trzeba podwyzszyc temp zasilania na gorze o te pare stopni czyli musisz zainstalowac termostaty ?

 

mam taką samą sytuację jak Ty.

na dole 100 % podłogowki i temperatura 20 stopni (ładnie)

na gorze podłogowka tylko w przedpokoju garderobie i łazience plus zakrecone 4 grzejniki.

w efekcie na gorze jest o 2-3-lub 4 stopnie zimniej niz na dole.

 

mam jeszcze budowe ale snią mi sie koszmary ze nie potrafie dogrzac poddasza

wowczas jak przychodzę na budowe odkręcam grzejniki daje zasilanie OG1 czyli obieg1 kaloryfery na zasilaniu 50 -60 stopni i w 2 minuty nie mogę wytrzymac na piętrze.

a ze licznik z gazu bije na to nic nie poradzisz :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, tylko jak zwiększyć temperaturę zasilania wody zachowując temperaturę zadaną na dole, na piecu jest na maksa, a ja nie chcę na dole mieć 24 czy 25 stopni

 

 

Nie przejmuj się!

 

Jak nie masz o tym pojecia, to poszukaj na grupie budujących ze swojej okolicy.

 

Ludzie z reguły sa życzliwi, ktoś ci pomoże. Jak nie będzie miał daleko to przyjedzie , wytłumaczy i pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie walczą z tematem ustawień ogrzewania, ale zdaje się, że nie tędy droga.

 

Z doświadczenia wiem, że problem zimnego poddasza jest dosyć częsty.

 

Wymienię tylko kilka rzeczy które wpływają na to, że pojawiają się trudności z utrzymaniem tam komfortowej temperatury:

 

- duża ilość okien dachowych, często bez uszczelek obwiedniowych,

- zła regulacja okien klasycznych (nieszczelności),

- przewiewy ze szczelin dylatacyjnych wylewka-ściana zewnętrzna, puszki elektryczne, czyli styropian na placki i/lub porotherm pw,

- mostki termiczne w okolicach murłaty, wieńców i połączeń izolacji skosów i ściany kolankowej,

- pomieszczenia nad nieogrzewanym garażem,

- nieprawidłowa izolacja kanałów wentylacyjnych prowadzonych w skosach i narożnikach (nadmierna wentylacja),

- na końcu dam słabą izolację skosów/stropu, bo to trudno zepsuć,

 

Proponuję najpierw uszczelnić i doizolować poddasze, może nawet uda się w marcu zrobić szybkie badanie termowizyjne.

Wiosna i lato będzie na poprawki, a kolejna zima zaskoczy nas niższymi kosztami i komfortem termicznym na poddaszu.

 

Pozdrawiam

GREGOR

Edytowane przez xmsg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...