Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ogrzewanie jak dla blondynki!!!


Johna

Recommended Posts

No i wszystko jasne. Zawór termostatyczny w skrzynce bez sensu. Kotłownia do przeróbki. Najprościej wywalić ten 3d na obiegu otwartym. W obiegu zamkniętym wstawić mieszacz z siłownikiem i pompę na zasilenie. Wstawić też dodatkowy termometr na powrocie. Zawór termostatyczny zlikwidować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przepływy 1-1,5 są prawidłowe w prawidłowo zaprojektowanej i wykonanej podłogówce i po wygrzaniu wylewki, tutaj natomiast wszystko wskazuje iż trochę błędów popełniono. Rozkręcenie rotametrów na etapie wygrzewania pozwoli pomóc zweryfikować czy podłogówka działa poprawnie i przy okazji odpowietrzyć pętle, potem oczywiście trzeba ustawić przepływy obserwując działanie instalacji, zaczynając np. od 1,5 i korygując w zależności o temp pomieszczenia skręcając/rozkręcając (wyczekując między zmianami min. 24 godziny z uwagi na bezwładność systemu).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w koncu znalazlam temat ktory jak mam nadzieje pomoze mi zrozumiec troszeczke. Przepraszam ze sie podpinam ale poniewaz pasuje do tematu w 120% to chcialabym popytac troche ludzi madrzejszych.

Chcialabym sie dowiedziec jak najlepiej rozwiazac sterowanie podlogowka i grzejnikami w jednym w mojej sytuacji. Moj dom to dom z antresola i otwarta przestrzenia na parterze, nad calym praktycznie salonem pustka tak ze na pietrze widac wszystkie drzwi wejsciowe do sypialni - sa ich 3 plus lazienka.

Na dole i na gorze w lazience jest instalacja podlogowa a w sypialniach grzejniki. W salonie kominek i w miare duze przeszklenie od strony poludniowej ok 9m2.

czytam na roznych forach o tym co najlepsze w takiej sytuacji ale nic madrzejsza nie jestem. :(

Na moj blondynkowaty rozum to fajnie byloby gdyby pogodowka sterowala podlogowka na dole a w sypialniach zeby byly termostaty pokojowe i one sobie regulowaly temperatura w pokojach. No i jeszcze lazienka - chcialabym zeby podlaga w lazience mozna byli sterowac nawet w letnie chlodniejsze wieczory. Jak to ma dzialac? Czy ktos moze jak krowie na rowie wytlumaczyc? Czy takie rozwiazanie w ogole jest mozliwe? Bede wdzieczna za jakakolwiek podpowiedz. Blondynka 120%owa... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czy ogrzewanie podłogowe jest na mieszaczu, czy na zaworach rtl. Czy masz dwa obiegi grzewcze wyjechane z kotłowni ?

Wszystko jest możliwe, ale jak chcesz ogrzewać podłogę w łazience w lecie to najlepiej zrób tam ogrzewanie elektryczne bo nie widzę sensu uruchamiać cale CO dla jednej podłogi.

Najlepiej jak byś narysował jakiś schemat w miarę czytelny lu porobił fotki tych instalacji które są widoczne( kotłownia, rozdzielacze i wszystko inne co związane jest z CO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Asiz!

U siebie mam podobne rozwiązanie architektoniczne lecz trochę inaczej rozwiązaną instalację. Po prostu wyłącznie ogrzewanie podłogowe i żadnych problemów. Podejrzewam że u Ciebie bez wizyty doświadczonego hydraulika się nie obejdzie. Bez schematu instalacji i fotografii się nie obejdzie. Z Twoich opisów nie da się określić sposobu ogarnięcia tego zagadnienia. Dużym problemem w określeniu co tej instalacji potrzeba, jest połączenie podłogówki z grzejnikami tradycyjnymi.

Można to zrobić poprawnie na kilka sposobów. Jednak zepsuć można na sposobów tysiące.

Nie wiadomo czy masz tam sprzęgło hydrauliczne, mieszacz, zawór trójdrożny itd.

Zawory termostatyczne sądzę że raczej nie będą potrzebne przy grzejnikach. Jeśli są odpowiednio policzone (przewymiarowane) to będą hulać jak należy, wystarczy odpowiednia regulacja zaworami w rozdzielaczu. Co do innych spraw, to raczej tylko wizyta fachowca (nie flachowca) na miejscu pozwoli to odpowiednio wyregulować lub przerobić tak by działało.

Łączenie właśnie grzejników i podłogówki rodzi najwięcej kosztów i problemów. Nie wiem dlaczego ludzie tak uparcie montują wątpliwe ozdoby, jakimi są grzejniki. Jak dla mnie jedynym wytłumaczeniem jest montaż drewnianych podłóg z desek dużych rozmiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje bardzo za podpowiedzi.

Dodam ze na razie nic w kotlowni nie ma - jest tylko instalacja rozlozona - podlogowka i podprowadzenia pod grzejniki.

Podpowiadano mi zrobienie tego na Junkersie Comfort 16kW plus modul IPM2 plus pogodynka FW200 plus sprzeglo hydrauliczne i dwa oddzielne obiegi z mieszaczami, silownikami i wlasnymi pompami. Do grzejnikowego obiegu podpiety sterownik FB100 ktory regulowalby temperatura w sypialniach.

Tylko chyba tutaj nie da sie sterowac lazienka osobno... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne. Zawór termostatyczny w skrzynce bez sensu. Kotłownia do przeróbki. Najprościej wywalić ten 3d na obiegu otwartym. W obiegu zamkniętym wstawić mieszacz z siłownikiem i pompę na zasilenie. Wstawić też dodatkowy termometr na powrocie. Zawór termostatyczny zlikwidować.

 

nie można wywalić 3d bo tak sobie życzy producent pieca (warunki gwarancji) teraz jest na full otwarty. zawór termostatyczny skoro jest też otwarty na full też nie powinien przeszkadzać.

Na miejscu był fachowiec od pieca (serwisant) i nie stwierdził błędów w instalacji.

Kazał wygrzewać na niskich temperaturach, podłogówka została znowu odpowietrzona (woda ciepła zaczęła być także na powrocie) piec ustawiony na 47C - gdy się ustabilizuje jego praca mamy zwiększyć temperaturę.

Serwisant twierdzi że to wina nie wygrzanego i nieszczelnego budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływy 1-1,5 są prawidłowe w prawidłowo zaprojektowanej i wykonanej podłogówce i po wygrzaniu wylewki, tutaj natomiast wszystko wskazuje iż trochę błędów popełniono. Rozkręcenie rotametrów na etapie wygrzewania pozwoli pomóc zweryfikować czy podłogówka działa poprawnie i przy okazji odpowietrzyć pętle, potem oczywiście trzeba ustawić przepływy obserwując działanie instalacji, zaczynając np. od 1,5 i korygując w zależności o temp pomieszczenia skręcając/rozkręcając (wyczekując między zmianami min. 24 godziny z uwagi na bezwładność systemu).

Kurcze nie wiem czy nie pokręciłam z tymi rotametrami: zakręca się je zgodnie z ruchem zegara?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można wywalić 3d bo tak sobie życzy producent pieca (warunki gwarancji)

Johna, producent powinien wymagać odpowiednio wysokiej temperatury powrotu którą można uzyskać np montując;

-zawór 3 drogowy

-zawór 4 drogowy

-wymiennik płytowy

-sprzęgło hydrauliczne

-pompę mieszającą

 

Doczytaj to dokładnie, a tego co mówią niektórzy serwisanci to pozostawiam bez komentarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1, na zdjęciach rozdzielacza widać automatyczne odpowietrzniki, aż dziw bierze że ktoś potrafi je ręcznie odpowietrzyć aż 3 razy

ad2, temperatura +47 to na kotle czy na podłogówce ??

ad3, serwisant kotła na trochę racji, instalacja jest przekombinowana ale w sumie poprawna, można ją zrobić taniej i działała by identycznie dobrze, ale kto bogatemu zabroni pieniądze w błoto wywalać

ad4, rotametry kręci się tak jak wszystko inne, ale do tego one mają jeszcze skalę, jak ta czerwona piłeczka opada to znaczy że je zakręcasz, a jak idzie w górę to odkręcasz

Ad 1- odpowietrzniki są, ale chyba po to żeby poważnie wyglądało. Gdyby belki były odwrócone tak aby znajdowały się one tuż przy wejściu/ wyjściu belek a w szczególności na powrocie to byłby z nich większy pożytek.

ad 3 - w sumie racja, w końcu nie jego pięniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, jak ta czerwona piłeczka opada to znaczy że je zakręcasz, a jak idzie w górę to odkręcasz

 

jest to prawda ale dla rotametrów montowanych na powrocie a te są na zasilaniu, a więc im bardziej opada wskaźnik tym większy przepływ;

aby kręcić rotametrem trzeba najpierw zdjąć ten czerwony pierścień, jest po prostu nasadzony od góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się robić zdjęcia, ale mam rozdzielacz z tej samej firmy kupiony w hurtowni BIM'S. Rotametry są montowane właśnie na zasilaniu. U góry jest 0, na dole jest 5, jak pompa nie działa wskażnik jest na 0 (logicznie), jak się włączy to pokazuje przepływ, im bardziej rozkręcam tym większy, a więc wskaźnik (czerwony krążek) idzie w dół.

Czy górna belka czy dolna jest zasilaniem/powrotem zależy jak się złoży, co za problem odwrócić. Natomiast same rotametry się różnią, jeśli są "powrotne" (0 na dole skali) to na zasilaniu nic nie pokażą.

 

Rozdzielacz, albo układ mieszający (z pompką), który zamieściłeś ma zasilanie na dole (spójrz na strzałkę na pompie), a bez pompki na górze, a rotametry są właśnie "zasilające" pokazują przepływ zero, czyli znacznik jest na górze.

Edytowane przez odyseuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to namieszaliście mi tymi rotametrami totalnie:eek:

mam je takie jakie na zdjęciu pokazał mpoplaw. zero na górze i pięć na dole. Z tym że jak je rozkręcam (odkręcam na maksa) to ta czerwona piłeczka raczej nie zmienia swojej pozycji. A hydraulik też mówił że będą podskakiwać. I wiem że ten czerwony pierścień ściąga się aby nimi manipulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzisz to co proponuje mpoplaw - dla pewności zdemontuje głowicę termostatyczną z zaworu - i nadal nic, to dla pewności sprawdź czy górny rozdzielacz na pewno jest zasilaniem, z napisami bywa różnie (albo po przebiegu rur, albo powinien być cieplejszy niż dolny), jeżeli tak jest to zakręcasz wszystkie rotametry oprócz jednego, jeżeli nadal nic to wszystko jest na maksa zapowietrzone. Edytowane przez odyseuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 pętli ogrzewania podłogowego z RTL i na jednej wspólnej pompie z grzejnikami ??? Nie bedzie działac lub zadziała (ale też nie poprawnie) jeśli zamkniemy wszystkie grzejniki. Poprostu grzejniki dają mniejszy opór i jak wszystkim wiadomo woda jest leniwa krąży sobie tam gdzie ma lżej. Sprawa prosta dołozyć pompę pomiędzy rtl a rozdzielaczem ogrzewania podłogowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie piszcie kobiecie bzdur. "Puławiak" czytaj posty, jakie grzejniki. Najprościej zrobić jak napisałem. Zawór termostatyczny w skrzynce zlikwidować, Zawor 3d na obiegu otwartym zlikwidować ( niepotrzebny bo jest wymiennik płytowy), i w obiegu zamkniętym zamontować pompę z mieszaczem na zasileniu. Robota prosta i szybka dojąca stu procentową pewność poprawnej pracy instalacji. I jeszcze odpowiednie sterowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie piszcie kobiecie bzdur. "Puławiak" czytaj posty, jakie grzejniki. Najprościej zrobić jak napisałem. Zawór termostatyczny w skrzynce zlikwidować, Zawor 3d na obiegu otwartym zlikwidować ( niepotrzebny bo jest wymiennik płytowy), i w obiegu zamkniętym zamontować pompę z mieszaczem na zasileniu. Robota prosta i szybka dojąca stu procentową pewność poprawnej pracy instalacji. I jeszcze odpowiednie sterowanie.

 

A to moze gdzies sobie zle doczytałem. Ale pompa na powrocie i jeszcze na rozdzielaczu zamontowane odpowietrzniki automatyczne - beda zapowietrzać układ ogólnie trzeba do dokładnie obejrzeć ale na pierwszy rzut oka widać przekombinowaną instalację. Gresik w tym co pisze ma duzo racji 3D zbędny i układ c.o. też do przerobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...