Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompa ciepła JULA


Stiv32

Recommended Posts

No dobra jeszcze raz krótko i powoli:

 

Faktycznie wkleiłem zbyt długi tekst może dlatego nie ogarniasz teraz wkleję tylko urywek może zajarzysz

W obu przypadkach są to rury wypełnione solanką, która pod ziemią utrzymuje stałą temperaturę od -2⁰C do +5⁰C i nie zamarza.

skoro twoje DZ nie spadło jeszcze poniżej 11 stopni to wnioskuję,że dom zbudowałeś na ciepłym źródełku,a skoro dom stoi na ciepłym źródełku to

PO CO CI TO.Mam nadzieję że troszkę rozjaśniłem.

 

Nie. Ja mam kolektor plaski zakopany na 1,5m i latem ma temperature 17-18*C a zima zlatuje do lekko ponizej +2*C. To zupelnie norlane temperatury.

 

Ponizej masz wykres temperatury niobciazonego cieplnie gruntu gruntu w zleznosci od pory roku i glebokosci zakopania kolektora. Licze, ze sobie przyswoisz ta elementarna wiedze o poziomym DZ. Przy odwiertach teraz tez ludzi maja w granicach +8*C a zima w granicach +4*C. Jak DZ zlatuje ponizej zera, to znaczy, ze instalator dal ostro doopy.

 

http://szkut.com/dom/temperatury_gruntu_w_zaleznosci_od_pory_roku_i_glebokosci.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ale co ja mam "udowadniac"? Skoro moje DZ w tym sezonie nie spadlo jeszcze ponizej 11*C a DZ nie przekracza przy tej mocy pompy 32*C,/QUOTE]

 

Usytemetyzujmy, przynajmniej mi.

 

Temeratura DZ to temperatura .... glikolu? Przed grzaniem (strat) , w trakcie (średnia na oko) czy po grzaniu (na koniec).

 

P.s. A teraz po 4-5 h grzania ile ma glikol ma na zasilaniu ( koniec grzania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoja temperature DZ podaje na wejsciu do pompy - glikol ktory przychodzi z ziemi (jak kazdy) i po 1h od zalaczenia pompy (tu juz jestr oznie, ale ja forsuje taki "znormalizowany" czas na dokonanie pomiaru).

 

W tym sezonie moja pompa jeszcze nie miala tak dlugiego cyklu grzania, wiec Ci nie odpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilana z PV czy jak? ;)

Takie było założenie i jak świeci słońce, to wystarcza na dom i pc. Ale słońce w listopadzie niestety świeci niezbyt często, w grudniu pewnie nie będzie lepiej. Nie mam jeszcze zrobionego sterowania, które automatycznie włączy pc gdy będę miał nadmiary prądu, pc puszczam tylko w taniej, więc tylko w weekenty pc ma szanse pracować na pv. Z drugiej strony w tym sezonie do dziś pc zżarła mi 220kWh taniego prądu za niecałe 60zł, więc nie można narzekać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie było założenie i jak świeci słońce, to wystarcza na dom i pc. Ale słońce w listopadzie niestety świeci niezbyt często, w grudniu pewnie nie będzie lepiej. Nie mam jeszcze zrobionego sterowania, które automatycznie włączy pc gdy będę miał nadmiary prądu, pc puszczam tylko w taniej, więc tylko w weekenty pc ma szanse pracować na pv. Z drugiej strony w tym sezonie do dziś pc zżarła mi 220kWh taniego prądu za niecałe 60zł, więc nie można narzekać ;-)

 

ostatnio myślałem czy można by zastosować małą grzałkę wpiętą w obwód ogrzewania podłogowego która byłaby zasilana z PV. np. grzałka 500W lub 1kW tylko nie wiem do końca ile wtedy potrzeba paneli i jakiej mocy oraz jaki sprzęt jeszcze musi być koniecznie użyty do takiej instalacji.nic nie musiałbym przełączać, działało by to niezależnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio myślałem czy można by zastosować małą grzałkę wpiętą w obwód ogrzewania podłogowego która byłaby zasilana z PV. np. grzałka 500W lub 1kW tylko nie wiem do końca ile wtedy potrzeba paneli i jakiej mocy oraz jaki sprzęt jeszcze musi być koniecznie użyty do takiej instalacji.nic nie musiałbym przełączać, działało by to niezależnie

 

Ale z COP-em 1 a nie 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio myślałem czy można by zastosować małą grzałkę wpiętą w obwód ogrzewania podłogowego która byłaby zasilana z PV. np. grzałka 500W lub 1kW tylko nie wiem do końca ile wtedy potrzeba paneli i jakiej mocy oraz jaki sprzęt jeszcze musi być koniecznie użyty do takiej instalacji.nic nie musiałbym przełączać, działało by to niezależnie

Da się, ale trochę szkoda prądu na grzałkę. W pierwszej kolejności powinno się zużyć prąd na te urządzenia, które prądu na prawdę potrzebują, a ewentualne nadmiary można zużyć na grzałkę. Niestety w ostatnim tygodniu pogoda nie rozpieszcza i z moich 4.4 kWp wyciągam poniżej 1kWh/dobę. Statystyka jest na dole strony: http://37.187.66.191/user.php?idinst=15&od=2014-11-1

Z początku listopada bywało i po 12kWh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było chłodno, ale przy wyżowej pogodzie. Teraz jest dużo większą wilgotność, lepszy COP chwilowy, ale gorszy sredni KOP z defrostami.

Co ile teraz następuje defrost?

Jak mniej niż co 30 min, to będzie to duża ciemna plama na reputacji conajmniej Juli, jak nie na wszystkich budżetowych inwerterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie tak często ale chodzi o to, że chodzi np 25 minut na pełnej mocy a potem maksymalnie przeciąga moment samego defrostu i trwa to dość długo, a wydajność jest bardzo mizerna.czyli dalej ciągnie dużą moc a wydajnośc spada na łeb. jest problem w okolicy 0*C jeśli chodzi o sam algorytm odszraniania. wczoraj dałem na zasilanie 38*C bo myślałem, że to coś zmieni, szybciej dobije temperaturą ale za wiele nie zmienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qubic, a nie testowales prace 24/7 lub prawie... Ale z nizsza temp zasilania... I np porownac tak jak teraz... Tylko tania i 35* vs dluzszy okres pracu ale np. 30* na zasilaniu?

 

no właściwie nie myślałem bo Vld napisał, że wiele się takim sposobem nie osiągnie a tanią taryfą już tak. ale czemu nie, mogę zmienić na np. dłuższą pracę kiedy jest najcieplej typu od 10:00-16:30 i zobaczymy czy to coś da.takie połowiczne rozwiązanie do metody 24/7

Edytowane przez qubic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak jest, tzn że ma słaby algorytm defrostu. Może któreś parametry w sterowniku da się zmienić, poszukaj coś na ten temat.

Co do oplacalności: weź swoje ceny w taniej/drogiej i COP za dnia. Wylicz koszt 1 kWh i będziesz wiedział czy tobie taniej jest grzałką lub kablami w taniej, czy pompą w drogiej.

Zawór rewersyjny po zaniku napięcia na cewce sam wróci na poz grzanie.

Test rób na max wentylatorów wew i zmierz raczej 2, lub 3 cykl pracy, gdy wszystko się ustabilizuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...