okojan 07.03.2013 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Garaż nieogrzewany w bryle budynku. Czy zanim położę styropian, zrobie wylewkę i gres w garażu jest sens aby na całej długości bramy wjazdowej do garażu dać na fundament jakiś mało nasiąkliwy materiał o szerokosci ściany zewnetrznej ( 25 cm) np. Isomur, aby zabezpieczyć przedostawanie sie wilgoci i przemarzania do garażu? Na zewnątrz garażu bedzie podsypka i kostka. Czy poprostu zalać na szerokosć ściany zewnętrznej ( 25 cm) betonem, do którego będzie dochodził styropian ( ocieplenie podłogi w garazu)? Pomyslałem, ze jak zaleje betonem to bedzie bardzo beton chłoną wilgoć z zewnątrz, poniewaz bedzie sie stykał z podsypką i kostką a Isomur zminimalizuje przemarzanie na krawędzi bramy i przedostawanie sie wilgoci z zewnątrz gdzie bedzie podsypka i kostka. Pomożecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czarn-y 07.03.2013 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Styropian na podłogę w nieogrzewanym garażu?? -hmm, "gratuluję" pomysłu. Jeśli garaż nieogrzewany to ocieplić jego ściany od zewnątrz, a podłogi nie. Podłoga będzie ci ogrzewać garaż dodatnia temp z gruntu, styropianem tylko się odgrodzisz i będziesz mieć zimniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okojan 07.03.2013 20:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Czytałem, czytałem......o grzaniu z gruntu:)Malo jest wypowiedzi na forum tych , którzy nie dali styropianu w podłoge w garażu nieogrzewanym i wracają po kilku latach na forum chwaląc sie, ze uczynili dobrze.Natomiast są wypowiedzi osob, które nie dały styropianu i piszą po kilku latach, ze uczynili źle. Wypracowałem decyzje, ze bedę dawał styropian ponieważ jak piszą Ci, którzy go dali- tem. w garażu nie spada poniżej O, przy dużych mrozach zimą na zewnątrz. Wypowie sie ktoś odnośnie progu drzwi garażowych, jak pisałem wyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeembo 08.03.2013 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 izolacja podłogi na gruncie w nieogrzewanym garażu ma sens jak najbardziej >> zakładam, że do garażu co najmniej raz dziennie wjedzie samochód, a co za tym idzie kilkaset kg nagrzanych do około 100st. C, które pięknie oddają temperaturę w mojej chałupie z nieogrzewanych pomieszczeń garaż jest najcieplejszy. nie bardzo rozumiem Twój zamysł odnośnie konstrukcji przy wjeździe, trochę zawile to opisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okojan 08.03.2013 07:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Jeembo- na całej długosci progu wjazdowego ( gdzie bedzie brama garażowa długości 5 m) mysle dać Isomur o wyskosci 22 cm, tak aby to on stykał się z kostką i podsypką, która bedzie poza bramą ( na zewnątrz).W garażu mam w projekcie 20 cm styropianu;wylewka z płytkami 8 cm. Pomyslałem sobie, ze tak tez zrobie ale zeby styropian dochodził do tegoż progu ( czyli wewnetrzna krawedz ściany) a dalej , czyli na szerokość 25 cm dać Isomur ( grubość ściany). Na styropian pójdzie wylewka z płytkami 8 cm a na część gdzie bedzie Isomur wylewki bedzie 6 cm. Tym sposobem ograniczę przemarzanie pod bramą, wchłanianie wilgoci zza bramy - bo przecież gdyby był tam sam beton na progu chłonął by jak gąbka. A tym sposobem bedzie betonu tylko 6 cm (warstwa , która przykryje Isomur). A może lepiej dać styropianu wewnątrz tylko 10 cm a wylewki 18 cm zamiast 20 styropianu i 8 cm wylewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeembo 10.03.2013 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 pod bramą zrobiłbym takie same warstwy jak w pozostałej części garażu, to raczej sama brama będzie słabym ogniwem w izolacji cieplnej, niż ściana pod nią.ścianę pod bramą wykonałbym tak jak pozostałe ściany domu na tej wysokości. za wylewkę 18 cm zapłacisz duuuużo, daj tak jak chciałeś pierwotnie, a inna sprawa to brama 5m, będzie kosztowała zyliard PLN, domyślam się, że taka jest zaprojektowana, ale może byś to podzielił na 2? otworzenie takiej bramy w zimie też będzie mniej korzystne niż otworzenie jej połowy ze względu na temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okojan 14.03.2013 13:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Jedna brama bedzie tańsza niż dwie osobne:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeembo 15.03.2013 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 w sumie tak, bo dwa napędy.... a tak z ciekawości, daj znać ile zapłacisz za tę bramę, ja za swoją segmentową 4,0m Hormann w 2011 zapłaciłem bodajże 5600 brutto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.