מרכבה 08.03.2013 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Co do grubości izolacji to od zewnątrz: 8/14/ ewentualnie 5 w ruszcie. Moim zdaniem to wystarczy. jak ma okazje robić niech da ile może za 0,5cm taka sama jest cena co za 20cm... w robociźnie. tak przepuszczalność tynku ni 15/35 ... wełna 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 08.03.2013 13:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 No chałupa dopiero w głowie stoi, więc jeszcze mogę wszystko Chodzi mi o to: skoro chcę budować w szkielecie i przy tym chciałbym maksymalnie zminimalizować koszt ogrzewania to dlaczego by nie zainwestować w grubsza izolację? Pierwotnie chciałem dać 24 pianobeton i na to 20cm styropianu, a w szkielecie miałbym ścianę około 10 cm cieńszą a przy okazji dużo lepsze U. Wykończeniówkę robię własnymi siłami więc oszczędzam mocno na robociźnie - to chcę przeznaczyć nie na oszczędności tylko na inwestycję w energooszczędność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.03.2013 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 a w szkielecie miałbym ścianę około 10 cm cieńszą a przy okazji dużo lepsze U A nie chcesz robić moją ścieżką na kratownicy drewnianej ? ja daje 70cm izolacji... Ty ile tam chcesz... Nie pcham się w roboty mokre ... o ile nie wykonam tynku z gliny przeciw ogniowego ale i tak widać go nie będzie... Rozwiązanie dobre może być wełna półsztywna upchana w szkielet .. Zakrywasz deskowaniem i po sprawie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 08.03.2013 14:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Niestety, moje umiejętności ciesielsko-stolarskie nie są zbyt rewelacyjne więc zrobienie szkieletu zlecę raczej firmie albo znajdę cieślę, który bedzie mózgiem operacji a ja będę robił za młotko-podawaczkę. Dlatego szkielet kanadyjski. Teraz pozostaje wyklarować koncepcję ogrzewania. Gazu z sieci u nas niestety nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.03.2013 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 (edytowane) Teraz pozostaje wyklarować koncepcję ogrzewania. Gazu z sieci u nas niestety nie ma a nie lepiej skoncentrować się tylko na CWU? Izolacja + szczelność+ wentylacja to trio nic więcej. niby mam gaz, ale jeszcze podpięcie ... na co mnie to Edytowane 8 Marca 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 08.03.2013 14:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Przeca czymś grzać muszę. U nas na Podhalu zimy należą jednak do tych zimniejszych Generalnie zastanawiam się nad prądem (konwektory) ale jeśli koszt jest wysoki miesięcznie (czyli ponad 400 w sezonie) to jakaś biomasa lub ekogroszek chyba tylko pozostanie. Gaz płynny odpada, kominek także. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
InezDomyKanadyjskie 08.03.2013 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Generalnie zastanawiam się nad prądem (konwektory) ale jeśli koszt jest wysoki miesięcznie (czyli ponad 400 w sezonie) to jakaś biomasa lub ekogroszek chyba tylko pozostanie. Gaz płynny odpada, kominek także. A jakiej wielkości masz dom? Dom 130m2 (parter + poddasze) grzeje się w sezonie za 350-400 PLN przy użyciu elektrycznych konwektorów w jednej taryfie, standardowej temperaturze 21 stopni w domu i 5cm wełny na zewnątrz. Dodanie 15cm zamiast 15 na pewno podniesie energooszczędność, ale nie oznacza to, ze zamiast 400 będziesz płacił 250. Tego się nie przelicza 1:1. Co nie zmienia faktu, że inwestycja w izolację opłaca się ZAWSZE. To w końcu szóste paliwo A z ciekawości: czemu nie chcesz kominka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 08.03.2013 18:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Nie przekonam żony do kominka. Nie ma takiej opcji, poza tym nigdy mnie nie rajcował kominek. Ale moja wiejska natura skłania się coraz mocniej do pieca w kuchni - i tu bym widział jakąś opcję płaszcza wodnego czy czegoś podobnego (dawniej to się podkowa nazywało chyba). Tym bym ogrzał zasadniczo chyba cały dom, a jak nie to na spółkę z konwektorami. Dom mam mieć Z14, około 110m2. Wiem, że nie ma tak prostego przeliczenia w oszczędności, jednak dane o kosztach które podajesz w kilku miejscach w sieci są chyba z 2009 roku, więc nieco stare a ceny wzrosły przez ten czas dość znacznie. Nie ma szans abym płacił za energię znacznie więcej niż teraz (średnio 350 miesięcznie). A tak przy okazji: za ile INEZ buduje taki dom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
InezDomyKanadyjskie 08.03.2013 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Kominka dla mnie szkoda Tym bardziej, że można nim grzać cały dom za połowę ceny elektryki. Of kors jeśli wstawi się wkład w stylu Jotul albo Dovre (ale kryptoreklama - heh). Co do kosztów: zajrzyj do naszego Klubu Klientów Inez: http://inez.com.pl/kki/viewtopic.php?f=8&t=4 . Tam nasza klientka pisała rok temu: Domek 130 mkw. Ogrzewamy elektrycznie, boiler 130 litrow, pompa wody trojfazowa, klimatyzacja, kominek uzywamy sporadycznie, koszt miesieczny to ok 600 zl. Chyba nieduzo biorac pod uwage ze wszystko w domu jest pradozerne i to nasz jedyny rachunek W rzeczywistości dom jest trochę większy. To projekt L73: http://www.projektydomowkanadyjskich.pl/show/84 Tak więc myślę, że nawet przy ociepleniu 5cm zapłacisz porównywalną kwotę. Z14 ma 135m2 podłogi w szkielecie, więc będą to porównywalne kwoty. Dla ciekawości powiem jeszcze, że kominkiem nie opłaca się grzać dobrze wykonanego kanadyjczyka, jeśli temperatura jest powyżej zera. Jeden z naszych klientów sprawdził to na sobie (testował ponoć dwa miesiące) i wyszło mu, że poniżej zera bardziej opłacalny jest kominek, a powyżej zera grzejniki elektryczne. Wynika to pewnie stąd, że kominka nie da się od razu wyłączyć, jak zaświeci słonko, że jego rozruch jest drogi jak rozruch samochodu. A grzejnik wyłącza się od razu, jak tylko czujnik temperatury powie mu, ze już ciepło. No i strat nie ma praktycznie żadnych. U nas Z14 w wersji pod klucz (od geodety, po ceramikę w łazienkach i umyte okna) kosztuje ok. 320,000 PLN brutto (w zależności od miejsca budowy: albo troche mniej, albo trochę więcej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 08.03.2013 19:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Pisałem wcześniej na pw w sprawie Z7. Nie stać mnie na firmę pod klucz , gdybym miał kasę to już byśmy spisywali umowę. Zresztą żal byłoby nie wykorzystać rodzinnych speców od wykończeniówek, dlatego szukam kogoś do samego szkieletu ewentualnie do SSZ. Kominek dla mnie niczym się nie różni od kotła CO na drewno czy węgiel - pomijam aspekty typu atmosfera, klimat itp rzeczy bo dla mnie to bzdety. Wyrosłem w domu z kotłownią węglową, teraz też taki mam i lubię ten relaks w kotłowni. Nazwijcie mnie dziwakiem jak chcecie. Więc w starciu kominek - kotłownia wygrywa ta druga. Jak miałbym zrezygnować z kotłowni to tylko na rzecz systemu totalnie bezobsługowego typu prąd lub gaz. Na stronie kki Pawel_Sz grzeje kominkiem za 400 zetów, czasem włącza prąd. Ale generalnie sam prąd to raczej dosć kosztowna sprawa. Inna rzecz, że nie podają ludzie grubości izolacji. A to też ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
InezDomyKanadyjskie 08.03.2013 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Na stronie kki Pawel_Sz grzeje kominkiem za 400 zetów, czasem włącza prąd. Ale generalnie sam prąd to raczej dosć kosztowna sprawa. Inna rzecz, że nie podają ludzie grubości izolacji. A to też ważne. Nie zapominaj, że im wyższa temperatura w domu tym wyższe rachunki. Każde dwa stopnie w górę jest odczuwalne dla kieszeni, bo trwa 30 dni w miesiącu. Pawel_Sz lubi ciepło, co sam tam napisał. Poza tym dla Pawel_Sz kończy się właśnie pierwsza zima. Pierwsza jest zawsze najdroższa - zanim człowiek się nauczy obsługi domu, to trochę trwa. Mamy klienta, który pierwszej zimy spalił ponad 10m3 drewna, a po trzech latach zszedł do 5m3 przy tych samych temperaturach. Z doświadczenia wiem, że przy standardowym (dla nas) ociepleniu 5cm najniższe rachunki, jakie ktoś uzyskał w domu ok. 130m2 to było 200 PLN miesięcznie za ogrzewanie gazem ziemnym, ale... w ciągu dnia temperatura 18 stopni, nocą 16 i do tego ciągłe kilkudniowe delegacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinK09 08.03.2013 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 (edytowane) Pisałem wcześniej na pw w sprawie Z7. Nie stać mnie na firmę pod klucz , gdybym miał kasę to już byśmy spisywali umowę. Zresztą żal byłoby nie wykorzystać rodzinnych speców od wykończeniówek, dlatego szukam kogoś do samego szkieletu ewentualnie do SSZ. . Z takimi możliwościami i kwotą o jakiej wspominałeś w dzienniku bym startował. Co prawda nie wprowadzisz się w 4 miesiące ale ta zaoszczędzona kasa:rolleyes: Zleć firmie postawienie szkieletu, pokrycie dachu, instalacje, ewentualnie elewację. Resztę sam i na pewno się zmieścisz. Tylko materiały załatwiaj sam. A co do kotłowni to ja w swoim szkieletorze z pełną premedytacją zainstalowałem kocioł na paliwo stałe. Pozdrawiam Edytowane 8 Marca 2013 przez MarcinK09 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 08.03.2013 21:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Dla nas 20 stopni jest OK, 23 to już niedopuszczalny upał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.03.2013 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Nie lepiej już zrobić konkretnie ? i grzać od wielkiego mrozu ? lub wcale ? ja się na to nastawiam bo wiem że za chwilę wszystko co przez komin ucieka jest bee ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GEX 11.03.2013 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Niestety, moje umiejętności ciesielsko-stolarskie nie są zbyt rewelacyjne więc zrobienie szkieletu zlecę raczej firmie albo znajdę cieślę, który bedzie mózgiem operacji a ja będę robił za młotko-podawaczkę. Dlatego szkielet kanadyjski. Teraz pozostaje wyklarować koncepcję ogrzewania. Gazu z sieci u nas niestety nie ma A może lepiej poszukać firmy która wykonuje konstrukcje w ciężkim prefabrykacie drewnianym ? Zlecić można wykonanie samego stanu surowego zamkniętego a reszta pozostaje dla ciebie. Będzie to znacznie lepsze rozwiązanie od Kanadyjczyka ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 11.03.2013 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 ciężkim prefabrykacie drewnianym co przez to rozumiesz? jakaś gruba konstrukcja czy jak? wklej jakiegoś linka Będzie to znacznie lepsze rozwiązanie od Kanadyjczyka ! Popieram sam stawiam na taką konstrukcję... jestem na etapie jej projektu jak skończę to zacznę pisać DB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GEX 11.03.2013 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 co przez to rozumiesz? jakaś gruba konstrukcja czy jak? wklej jakiegoś linka Popieram sam stawiam na taką konstrukcję... jestem na etapie jej projektu jak skończę to zacznę pisać DB. Tradycyjny Kanadyjczyk jest dość ciężko mylony z tą technologią. Ciężki prefabrykat drewniany to tak są już gotowe prefabrykaty (przyjeżdżają na TIR i tam są układane na fundamentach) - które dodatkowo posiadają płytę KVH w konstrukcji od wewnątrz i zewnątrz. Czyli przegrody ścian są szczenie zamknięte już na zakładzie produkcyjnym. Nie mówiąc już o tym że zwykłe Kanadyjczyki zajmują dużo czasu na placu budowy. Obie technologie demonstrują właściwości energooszczędne jak najbardziej. Ciężki prefabrykat drewniany dodaje masywności konstrukcji + gwarancje suchości przegród. Linka pisałem ci na PW żeby nie robić reklamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 11.03.2013 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Dzięki bo można było by to różnie interpretować. Ja pod tym pojęciem kryje elementy nośne konstrukcji np kratownice z kantówek np 12x12 cm No troszkę wcześniej zapodam konstrukcję jaka rodzi się myślę skończyć za niedługo i wpisy już w DB Moje ci ono jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 11.03.2013 14:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Rozumiem że to coś takiego jak Tadeks, Domikon i parę innych firm które mi google wypluło? Tam są dwie płyty OSB i standardowa ilość wełny (16cm czyli dla mnie standard) plus 5cm pod tynkiem. Różnica jest tylko w tym,że te słupki sa kwadratowe, tak? A czy 15cm wełny + tynk utrzyma się na OSB na samych wkrętach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
subfosylny 11.03.2013 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 [ATTACH=CONFIG]175767[/ATTACH] Co to ma być docelowo? Kościół ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.