Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ocieplenie dachu płaskiego jaka metoda najlepsza (dom kostka)


acros

Recommended Posts

Witam,

 

Chciał bym ocieplić dach w moim domu ale nie wiem jaka metoda będzie najlepsza - odpowiednia)

Sytuacja obecna:

Na pierwszym pietrze temperatura szybciej spada niż na parterze(chociaż piwnica nie ocieplona zewnątrz)

 

Jest strop na to szlaka (ok 20-30cm) następnie wylewka ok 5cm na to papa. Na papę jest kolejna szlaka( ok 20-60cm przy kominie ) wylewka ok 5cm na to papa 2 warstwy, ostatnia warstwa to papa aluminiowa.

 

Mam problem jak wykonać izolacje czy styropianem czy wełna mineralna/kamienna , czy jednak zrywać stara papę łącznie z pozbyciem się szlaki (czy jest sens to robić).

 

Doradzali mi żeby na obecna papę przykleił styropian a na niego dać siatkę klej i papę. Nie wiem czy takie rozwiązanie będzie dobre, jaki klej użyć do papy aluminiowej

 

 

.DSC00504_zmniejszacz-pl_730213.jpgDSC00505_zmniejszacz-pl_181800.jpgDSC00506_zmniejszacz-pl_817010.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zerwać wszystko do poszycia i zrobić raz a dobrze, jedna termoizolacja i jedna hydroizolacja, anie kilka warstw, które i tak nie spełniają swojej funkcji, bo jak by było dobrze to nie trzeba by było naprawiać?

Jak byś zerwał wszystko do stropu właściwego, to następnie termoizolacja, potem hydroizolacja. No i spadki na którymś etapie, obojętnie czy to na styropianie, czy na warstwie dociskowej. wełnę trzeba by robić w systemie warstwy wentylowanej, natomiast styro już nie, chociaż można, ale to już fanaberia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zerwać wszystko do poszycia i zrobić raz a dobrze, jedna termoizolacja i jedna hydroizolacja, anie kilka warstw, które i tak nie spełniają swojej funkcji, bo jak by było dobrze to nie trzeba by było naprawiać?

Jak byś zerwał wszystko do stropu właściwego, to następnie termoizolacja, potem hydroizolacja. No i spadki na którymś etapie, obojętnie czy to na styropianie, czy na warstwie dociskowej. wełnę trzeba by robić w systemie warstwy wentylowanej, natomiast styro już nie, chociaż można, ale to już fanaberia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zerwać wszystko do poszycia i zrobić raz a dobrze, jedna termoizolacja i jedna hydroizolacja, anie kilka warstw, które i tak nie spełniają swojej funkcji, bo jak by było dobrze to nie trzeba by było naprawiać?

Jak byś zerwał wszystko do stropu właściwego, to następnie termoizolacja, potem hydroizolacja. No i spadki na którymś etapie, obojętnie czy to na styropianie, czy na warstwie dociskowej. wełnę trzeba by robić w systemie warstwy wentylowanej, natomiast styro już nie, chociaż można, ale to już fanaberia.

 

Też tak chciałem zrobić ale nasuwają mi się kolejne 2 pytanie

 

1. co zrobić ze stara szlakom (będzie jej sporo)

2. jak zrobić spadki , uzupełnić lukę po szlace ( w końcu przy kominie będzie ok 80-100cm to dość sporo)

 

Najłatwiej by było zerwać papę(te ostatnie warstwy) dostać się do wylewki na nią przykleić styropian np 100mm na klej a na styropian dać papę. Ale nie wiem czy tak będzie dobrze.

Edytowane przez acros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym:

-zerwał ostatnią papę.

-pomalował dysterbitem

-położył folie budowalną

-położył twardy styropian min. 15 cm w dwóch warstwach na mijanke (np. 10+5)

-zaciągnął siatką i klejem

-położył odpowiednią papę która nie reaguje ze steropianem i nie jest na rozpuszczalnikach organicznych (trzeba to dobrze sprawdzić, dużo pap jakie znam reaguje ze styro)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pozwolę wtrącić swoje trzy grosze. Ocieplenie górnej części dachu nic nie da ponieważ pod spodem jest pustka powietrzna (tak jak to rozumiem z opisu). Zatem po co ocieplać nieogrzewane powietrze. Oczywiście że należy termoizolację położyć bezpośrednio na właściwym stropie, oddzielając ją warstwą paroizolacji. Proponuję wełnę a nie bawienie w styropapy (albo w naciąganie dachu klejem i zgrzewaniem do niego papy :bash: )

Wełna skalna 150 mm, dwie warstwy papy (podkładowa domocowana mechanicznie) i sprawa załatwiona na wieki wieków Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pozwolę wtrącić swoje trzy grosze. Ocieplenie górnej części dachu nic nie da ponieważ pod spodem jest pustka powietrzna (tak jak to rozumiem z opisu). Zatem po co ocieplać nieogrzewane powietrze. Oczywiście że należy termoizolację położyć bezpośrednio na właściwym stropie, oddzielając ją warstwą paroizolacji. Proponuję wełnę a nie bawienie w styropapy (albo w naciąganie dachu klejem i zgrzewaniem do niego papy :bash: )

Wełna skalna 150 mm, dwie warstwy papy (podkładowa domocowana mechanicznie) i sprawa załatwiona na wieki wieków Amen.

 

 

Wszystko pięknie i wiem że tak by było najlepiej ale jak wypełnić ( i czym ) lukę która zostanie po pozbyciu się szlaki , kolo komina będzie to ok 80-100cm a przy ścianie ok 50cm to dość sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie da się tego po prostu zamurować?

 

Jak zamurować nie rozumiem pytania.

 

Jest jeszcze pomysł a by usunąć wszystko i dostać się do stropu rozbić ściankę na której zamontowane są rynny (w tedy nie będę musiał aż tyle uzupełniać luki przy kominie). Znalazłem jeszcze kruszywo keramzytowe ale jest dość drogie chyba że wykorzystać go tylko do zrobienia spadu.

 

Jaki spad powinien być 4% wystarczy (rozumiem ze jak dach jest 9x9 to do komina jest 4,5 metra to różnica powinna wynosić 18 cm).

Jeszcze jedno pytanie spad mam teraz zrobiony w czterech kierunkach tak pozostawić czy można zrobić w dwóch kierunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie strop jest wentylowany. Trzeba zerwać wszystko , zrobić spadek z 5% obniżając rynny( zachowaj kopertę) . Kontener nie jest taki drogi. Nie przerażaj się tej roboty - kilku silnych i po sprawie. Jan.

 

 

Z tego co mi wiadomo to jest wentylowany (cegła dziurawka co jakiś czas była dawana w pionie. Czyli jednak dawać 5 % spadku czyli ok 23cm różnicy, teraz pytanie jak najlepiej uzyskać taki spad, warstwom wylewki czy jednak styropianem i dawać jakieś kliny, samemu wycinać. Styropian jaki dać 10cm i 5 cm wystarczy czy jednak większy a może wełnę skalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Nie lepiej jednaj zatrudnić firmę z doświadczeniem. Według mnie samemu możesz zerwać wszystko, ewentualnie wyrównać podłoże, ale resztę prac zostaw firmie, która przyjedzie na miejsce, obejrzy, zrobi pomiary i oceni jakie prace i materiały należy użyć. Każdy na forum będzie gdybał: może zrób tak, a może lepiej tak.

Na każde Twoje pytanie będą niewiele wyjaśniające odpowiedzi, bo zawsze można zrobić tak albo inaczej.

Jak zrobić spadek? Ja robie albo na styro albo na wylewce. Przy spadku 23 cm lepiej zrobić minimum ocieplenia w najniższym punkcie i dopiero jechać do góry, a potem warstwa dociskowa.

Ewentualnie pozostaje ci ocieplić jednakowo i zrobić knstrukcję pod dach kopertowy przykryty np wysokim trapezem. Chyba najtańsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zgadzam się z Tomkiem W. 5 lat temu wymienialiśmy taki sam sam dach (szlaka na tym wylewka i papa) na standardowym "klocku" z lat 80-tych. Dodam że to dom moich rodziców i nikt z nas nie jest dekarzem(chociaż jakieś tam doświadczenia budowlane mamy). Sami z ojcem, dwoma braćmi i matką z siostrą do pomocy to zrobiliśmy. Pod okiem wujka który od ponad 25 lat ma swoją firmę dekarską i spore doświadczenie (m.in. wymiana dachów w gotyckich kościołach). Tylko na koniec jego ludzie przyszli wkleić papę i zrobić opierzenie.

Dach wygląda dokładnie tak jak wyżej u Tomka W. Z dwoma murkami i dwuspadowy.

Zaczęliśmy od tego ze zerwaliśmy wszystko do gołego stropu. Starą wylewkę z papą, rynny, w najwyższym miejscu ze 35cm wysokości szlaki, i dwa kominy bo też już nie były w najlepszy stanie. Gruzu było sporo, ze 3 takie "rolnicze" przyczepy. Znajomy rolnik z sąsiedniej wioski je od nas odbierał i utwardzał tym swoje drogi na polach. Podstawiał przyczepę blisko domu także rzucaliśmy bezpośrednio z dachu.

Potem wymurowanie nowych kominów i dwóch ścianek na wysokość 2 pustaków 24x24x60 z gazobetonu. Następnie izolacja masą bitumiczną (chyba dysperbit), i folia na to. Potem twardy styropian i to z niego zrobiliśmy spadki. W najwyższym miejscu(czyli na środku) było ok. 40 cm. W najniższym przy rynnach 12 czy 15. Mieliśmy najwięcej styropianu 10 i 5cm, ale też trochę 3 a nawet 1cm. I z tego fajne skosy wyszły. Dodam jeszcze że na dwóch bokach gdzie nie było ścianek wysokich na 50 cm wmurowaliśmy pustak 12cm "na leżąco", żeby styropian do tego dochodził i żeby było do czego haki od rynien przyczepić. Potem na to wylewka na jakieś 6cm. Tak żeby wypełniła zagłębienia w styropianie i ponad tym te 6cm. O ile pamiętam dobrze to jeszcze raz dysperbit(izolacji nigdy ze dużo) i na koniec termozgrzewalna papa i opierzenie wokół kominów i murków to już robili dekarze z firmy. I tyle, proste, do etapu wylewki do zrobienia w kilka osób w kilka dni. 5 lat dach stoi i wszystko gra:)

Także polecałbym zdarcie wszystkiego do stropu i zrobić porządnie. Oczywiście coś trzeba z gruzem i szlaką zrobić ale mimo to moim zdaniem warto. Tylko dobrej pogody życzę:)

Edytowane przez pieknyromek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Romku. A jednak wychodzi brak wiedzy fachowej . Zrobiliście mostek termiczny przy rynnie ( ten pustak).Murki też w pionie powinny być ocieplone .Teraz jest zimno - weż kamerę termowizyjną to zobaczysz efekt waszej fachowości. Jan.

 

Tak, zgadza się tam byłby mostki termiczne ale jest to ocieplone, z każdej strony. Oba murki i ten z jednego pustaka "leżącego" o te murki na 50cm wysokie są ocieplone z każdej strony. Sorki, ale nie opisywałem już tego tak dokładnie, ale wykańczali to dekarze i ludzie z ekipy ocieplającej). Mało tego; opierzenie murków wyższych zakładali szersze bo potem cały budynek był ocieplany 10cm styropianem; haki na rynny też zakładali dłuższe żeby spokojnie się tam styropian zmieścił. Tyle że to już robiło kilku pracowników firmy dekarskej i jeden koleś z ocieplających robił te "drobiazgi" a potem przyszła cała ekipa która ocieplała cały budynek i na koniec coś jeszcze dokończyć przyszli dekarze ale mnie już przy tym nie było. Także wszystkie murki i z góry i z boków zostały ocieplone, a potem cały budynek.

Także po prostu różnica właściwie jest taka że robiono ocieplenie styropianem a nie wełną tak jak pokazywał Tomek W.

Edytowane przez pieknyromek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi już wiem na pewno że wywalę wszystko i zrobię nowe ocieplenie (prawdopodobnie styropian).

Mam jeszcze pytanie czy ktoś może zastosował jako warstwę dociskowa Polytech 20/80 http://www.multipino.pl/offer563635.html czy nada się takie coś czy lepiej jednak normalny beton dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ocieplenie pionowe łączy się z poziomym np przy rynnie ? Jan.

Ha, dobre pytanie, żebym ja to wiedział... Od wewnętrznej strony tzn. środka dachu tak bo tam ja kładłem ale od zewnątrz, to już nie ja tylko facet od ocieplenia, a haki, rynny opierzenie to już dekarze. Jednym słowem nie wiem bo tam już nie ja robiłem a nie pamiętam jak to zrobili inni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...