Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Co zastosować, żeby uzyskać standardy NF40 i NF15


Recommended Posts

Witam,

planuje budowę domu energooszczędnego. Dużo mówi się teraz o dopłatach jakie można uzyskać od NFOŚiGW. Moje pytanie to w jaki sposób uzyskać wymagane standardy. Jakie grubości ścian, ocieplenia z jakich materiałów. Chodzi mi o konkretne przypadki budowy np. ściany czy dachu, żeby uzyskać Umax ściany na poziomie 0,12 W/m2K czy Umax dachu 0,10 W/m2K.

 

Poniżej dla przypomnienia wymagania techniczne konstrukcji budynku.

 

wymag_konstr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

planuje budowę domu energooszczędnego. Dużo mówi się teraz o dopłatach jakie można uzyskać od NFOŚiGW. Moje pytanie to w jaki sposób uzyskać wymagane standardy. Jakie grubości ścian, ocieplenia z jakich materiałów. Chodzi mi o konkretne przypadki budowy np. ściany czy dachu, żeby uzyskać Umax ściany na poziomie 0,12 W/m2K czy Umax dachu 0,10 W/m2K.

 

Poniżej dla przypomnienia wymagania techniczne konstrukcji budynku.

 

[ATTACH=CONFIG]176276[/ATTACH]

 

Czytałeś obliczenia na temat dopłat do domów pasywnych ? W innym dziale ?

 

Jeżeli myślisz o budowie domu pasywnego lub energooszczędnego z wyżej wymienionymi U. Najlepszym rozwiązaniem będzie ciężki prefabrykat drewniany.

 

Przykładowa konstrukcja ścian U=12W/m2K:

 

1. Tynk dekoracyjny zewnętrzny CERESIT

2. Podkład pod tynk dekoracyjny wraz z siatką CERESIT

3. Styropian - system (120 mm)

4. Płyta konstrukcyjna drewnopochodna MFP-5 (12 mm)

5. Konstrukcja drewniana KVH (60x140 mm)

6. Izolacja termiczna ISOVER Super Mata (150 mm)

7. Płyta konstrukcyjna drewnopochodna MFP-5 (12 mm)

8. Paroizolacja ISOVER (0,2 mm)

9. Płyta gipsowo-kartonowa (12,5 mm)

 

Dajemy np: lepszą super mata 200mm albo 60x160mm konstrukcje drewnianą i w środek 170mm instalacji i schodzimy do około U-0.10W/m2K

 

Konstrukcja Dachu:

 

1.Dachówka wg. projektu

2.Łaty (40/60mm)

3.Folia zbrojeniowa paro-przepuszczalna

4.Krokwie KVH

5.Wypusty dachowe

6.Izolacja termiczna ISOVER (λ0,033) 250mm

7.Paraizolacja (0,2mm)

8.Izolacja termiczna ISOVER (λ0,033) 150mm lub 100mm

9.Ruszt drewniany lub metalowy

10.Płyta gipsowo-kartonowa (12,5mm)

 

I tutaj zachodzimy z koło U=10W/m2K

Edytowane przez GE***X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściana BK - 24cm + 22cm styropianu grafitowego i wystarcza dla u=0,115

na dach zalać strop monolit i 35cm styro o U=0,36 i dla dachu wyjdzie Ci U=0,1

 

Myślałem nad tym ale stwierdziłem że daruje sobie te dopłaty i wole zacząć w tym roku i załapać się na odpisanie Vat-u i z tego wyjdzie mi 20k czystej kasy niż nie wiadomo ile z dofinansowania o ile ruszy w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściana BK - 24cm + 22cm styropianu grafitowego i wystarcza dla u=0,115

na dach zalać strop monolit i 35cm styro o U=0,36 i dla dachu wyjdzie Ci U=0,1

 

Myślałem nad tym ale stwierdziłem że daruje sobie te dopłaty i wole zacząć w tym roku i załapać się na odpisanie Vat-u i z tego wyjdzie mi 20k czystej kasy niż nie wiadomo ile z dofinansowania o ile ruszy w tym roku.

 

Nie tyle chodzimi o oszczędności na budowie co przyszłe korzyści z mniejszych kosztów utrzymania domu. Temat założyłem, żeby odwiedzić się ile będę musiał dołożyć, żeby zbudować dom energooszczędny lub pasywny i w jakim stopniu zostanie to pokryte z dopłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny link wiele pomaga :)

nie mniej wszystko jest zmienne ... i poglądowe. Bez odniesienie do konkretnego przypadku można tylko gdybać.

Zestawienie strat , ok tylko że akurat mnie przez okna wychodzi znacznie mniej jak przez wentylację .

O ile po zsumowaniu zysków i strat można pisać o stratach przez okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months później...

 

Może 20% zostanie na budowę z dopłaty. Reszta rozejdzie się na dokumentacje. Nie znaczy to że kasa się rozmywa, ponieważ wbrew pozorom żeby osiągnąć dom w standardzie NF15 trzeba wiedzieć nieco o projektowaniu domów pasywnych, fizyce budowli i możliwościach oszczędzenia w pewnym miejscu a braku pójścia na kompromis w innym. Dzięki tej dokumentacji i zbudowaniu chałupy zgodnie z nią to co będzie na papierze co najwyżej w bardzo małym stopni odejdzie od rzeczywistości.

Szacunkowo możesz przyjąć ze dom w NF40 będzie jakieś 8-15% droższy a NF15 15-25% niż dom standardowy o zapotrzebowanie na ek rzędu 90kWh-m2rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby osiągnąć dom w standardzie NF15 trzeba wiedzieć nieco o projektowaniu domów pasywnych, fizyce budowli i możliwościach oszczędzenia w pewnym miejscu a braku pójścia na kompromis w innym.
Tak to jest rozwiązanie ustawione pod przeciętnego inwestora.

Ponieważ ma mieć prawo być zielony kompletnie w tym temacie.

Mnie się nie chce w to bawić i kupować gorsze okna bo mają świstek niż bym sam zbudował ... mnie okno Uw 0,8 nie zadowala.

realnie od 30% wzwyz.
jeden Dr ... mówi sam iż 30 i mniej faktycznej kasy wpłynie ... tylko że dzięki temu mamy opłacone

pewne sprawdzenia itp.

Dla szarego inwestora jest to ok.

Zobaczym, może jak to w Polsce bywa da się załatwić świstki na samodiełki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dopłaty są tylko dla tych, którzy budują na kredyt? Jeżeli tak to trochę jest to niesprawiedliwe wobec tych, którzy przeznaczają swoje oszczędności bez "pomocy" banku.

 

EDIT: Tylko dla tych którzy na kredyt to widzę, że jest to dofinansowanie -> sponsorowanie banków - ale bagno :D

Edytowane przez MateuszMateusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System prowokuje do wzięcia sprawy w swoje ręce.To z kolei obliguje do zapoznania się z problemami i sposobami ich rozwiązywania.Czym mniej pieniędzy na budowę tym bardziej człowiek staje się kreatywny. A to przekłada się na oszczędności większe niż oferuje państwo.No bo licząc fiksy czołgisty ,inny system wentylacji niż obligatoryjny,własny sposób na pozyskiwanie energii słonecznej,czy wykorzystanie szarych ścieków,powoduje,że państwo dając 50kPLN - koszty ,traci te koszty i 30-40kPLN brutto wynikające z inwencji inwestora.

A subwencje moim zdaniem są bzdurą,pozornie bilansującą portfel inwestora. Bo wymagają certyfikatów będących elementem cenotwórczym.

Porównajcie cenę okna-pakietu-fixa 4-ro szybowego zleconego rzemieślnikowi i tego samego wyrobu z atestem.Wszystkie składniki systemu są takie same .SZkło,ramki,gazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

planuje budowę domu energooszczędnego. Dużo mówi się teraz o dopłatach jakie można uzyskać od NFOŚiGW. Moje pytanie to w jaki sposób uzyskać wymagane standardy. Jakie grubości ścian, ocieplenia z jakich materiałów. Chodzi mi o konkretne przypadki budowy np. ściany czy dachu, żeby uzyskać Umax ściany na poziomie 0,12 W/m2K czy Umax dachu 0,10 W/m2K.

 

Poniżej dla przypomnienia wymagania techniczne konstrukcji budynku.

 

[ATTACH=CONFIG]176276[/ATTACH]

 

Witam,

podaję przykładowo ścianę zewnętrzną:

od wewnątrz

1.tynk gipsowo wapienny gr. 15mm lambda- 0,7

2. ytong planblok gr 240 mm lambda - 0,09

3. wełna kamienna gr. 300 mm " - 0,04 (Uwaga przy zamianie wełny na styropian powstanie punkt rosy w strefie styropianu).

I już masz wymagane U-wartość 0,097 W/m2K

 

pozdrawiam

 

janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...