spap 13.03.2013 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Witam, planuje budowę domu energooszczędnego. Dużo mówi się teraz o dopłatach jakie można uzyskać od NFOŚiGW. Moje pytanie to w jaki sposób uzyskać wymagane standardy. Jakie grubości ścian, ocieplenia z jakich materiałów. Chodzi mi o konkretne przypadki budowy np. ściany czy dachu, żeby uzyskać Umax ściany na poziomie 0,12 W/m2K czy Umax dachu 0,10 W/m2K. Poniżej dla przypomnienia wymagania techniczne konstrukcji budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GEX 13.03.2013 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 (edytowane) Witam, planuje budowę domu energooszczędnego. Dużo mówi się teraz o dopłatach jakie można uzyskać od NFOŚiGW. Moje pytanie to w jaki sposób uzyskać wymagane standardy. Jakie grubości ścian, ocieplenia z jakich materiałów. Chodzi mi o konkretne przypadki budowy np. ściany czy dachu, żeby uzyskać Umax ściany na poziomie 0,12 W/m2K czy Umax dachu 0,10 W/m2K. Poniżej dla przypomnienia wymagania techniczne konstrukcji budynku. [ATTACH=CONFIG]176276[/ATTACH] Czytałeś obliczenia na temat dopłat do domów pasywnych ? W innym dziale ? Jeżeli myślisz o budowie domu pasywnego lub energooszczędnego z wyżej wymienionymi U. Najlepszym rozwiązaniem będzie ciężki prefabrykat drewniany. Przykładowa konstrukcja ścian U=12W/m2K: 1. Tynk dekoracyjny zewnętrzny CERESIT 2. Podkład pod tynk dekoracyjny wraz z siatką CERESIT 3. Styropian - system (120 mm) 4. Płyta konstrukcyjna drewnopochodna MFP-5 (12 mm) 5. Konstrukcja drewniana KVH (60x140 mm) 6. Izolacja termiczna ISOVER Super Mata (150 mm) 7. Płyta konstrukcyjna drewnopochodna MFP-5 (12 mm) 8. Paroizolacja ISOVER (0,2 mm) 9. Płyta gipsowo-kartonowa (12,5 mm) Dajemy np: lepszą super mata 200mm albo 60x160mm konstrukcje drewnianą i w środek 170mm instalacji i schodzimy do około U-0.10W/m2K Konstrukcja Dachu: 1.Dachówka wg. projektu 2.Łaty (40/60mm) 3.Folia zbrojeniowa paro-przepuszczalna 4.Krokwie KVH 5.Wypusty dachowe 6.Izolacja termiczna ISOVER (λ0,033) 250mm 7.Paraizolacja (0,2mm) 8.Izolacja termiczna ISOVER (λ0,033) 150mm lub 100mm 9.Ruszt drewniany lub metalowy 10.Płyta gipsowo-kartonowa (12,5mm) I tutaj zachodzimy z koło U=10W/m2K Edytowane 13 Marca 2013 przez GE***X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.03.2013 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Łu (U) =0,083 dla samej waty szklanej. Plusk dodatek na krokwie to wyjdzie coś koło 0,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ostap 13.03.2013 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 ściana BK - 24cm + 22cm styropianu grafitowego i wystarcza dla u=0,115na dach zalać strop monolit i 35cm styro o U=0,36 i dla dachu wyjdzie Ci U=0,1 Myślałem nad tym ale stwierdziłem że daruje sobie te dopłaty i wole zacząć w tym roku i załapać się na odpisanie Vat-u i z tego wyjdzie mi 20k czystej kasy niż nie wiadomo ile z dofinansowania o ile ruszy w tym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 13.03.2013 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 spap, masz dużo pieniędzy i łatwo ci przyszły,celuj w NF15, nie masz - idź w NF40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
spap 13.03.2013 20:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 ściana BK - 24cm + 22cm styropianu grafitowego i wystarcza dla u=0,115 na dach zalać strop monolit i 35cm styro o U=0,36 i dla dachu wyjdzie Ci U=0,1 Myślałem nad tym ale stwierdziłem że daruje sobie te dopłaty i wole zacząć w tym roku i załapać się na odpisanie Vat-u i z tego wyjdzie mi 20k czystej kasy niż nie wiadomo ile z dofinansowania o ile ruszy w tym roku. Nie tyle chodzimi o oszczędności na budowie co przyszłe korzyści z mniejszych kosztów utrzymania domu. Temat założyłem, żeby odwiedzić się ile będę musiał dołożyć, żeby zbudować dom energooszczędny lub pasywny i w jakim stopniu zostanie to pokryte z dopłaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.03.2013 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 i 35cm styro o U=0,36 może koledze o lambdę chodziło 0,036?ni ? 0,35m / 0,036 w/m*K = R 9,72 daje U 0,102 czyli ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 14.03.2013 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Proponuje zapoznać się z Podręcznikiem dobrych praktyk http://www.nfosigw.gov.pl/download/gfx/nfosigw/pl/nfoopisy/804/1/2/podrecznik_dobrych_praktyk_-_domy.pdfSporo rozjaśnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.03.2013 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Fajny link wiele pomaga nie mniej wszystko jest zmienne ... i poglądowe. Bez odniesienie do konkretnego przypadku można tylko gdybać. Zestawienie strat , ok tylko że akurat mnie przez okna wychodzi znacznie mniej jak przez wentylację . O ile po zsumowaniu zysków i strat można pisać o stratach przez okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
w_a_c_h 25.11.2013 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Może 20% zostanie na budowę z dopłaty. Reszta rozejdzie się na dokumentacje. Nie znaczy to że kasa się rozmywa, ponieważ wbrew pozorom żeby osiągnąć dom w standardzie NF15 trzeba wiedzieć nieco o projektowaniu domów pasywnych, fizyce budowli i możliwościach oszczędzenia w pewnym miejscu a braku pójścia na kompromis w innym. Dzięki tej dokumentacji i zbudowaniu chałupy zgodnie z nią to co będzie na papierze co najwyżej w bardzo małym stopni odejdzie od rzeczywistości. Szacunkowo możesz przyjąć ze dom w NF40 będzie jakieś 8-15% droższy a NF15 15-25% niż dom standardowy o zapotrzebowanie na ek rzędu 90kWh-m2rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 26.11.2013 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Realizowali nawet salę BHP Solidarności. To sala BHP jest w standardzie NF15 albo NF40 ?? No to mają faktycznie duze doswiadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 26.11.2013 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Szacunkowo możesz przyjąć ze dom w NF40 będzie jakieś 8-15% droższy a NF15 15-25% niż dom standardowy o zapotrzebowanie na ek rzędu 90kWh-m2rok Koszt w przypadku NF15 mocno niedoszacowany, o 15do 25% mozesz zapomniec, realnie od 30% wzwyz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 27.11.2013 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 żeby osiągnąć dom w standardzie NF15 trzeba wiedzieć nieco o projektowaniu domów pasywnych, fizyce budowli i możliwościach oszczędzenia w pewnym miejscu a braku pójścia na kompromis w innym. Tak to jest rozwiązanie ustawione pod przeciętnego inwestora. Ponieważ ma mieć prawo być zielony kompletnie w tym temacie. Mnie się nie chce w to bawić i kupować gorsze okna bo mają świstek niż bym sam zbudował ... mnie okno Uw 0,8 nie zadowala. realnie od 30% wzwyz. jeden Dr ... mówi sam iż 30 i mniej faktycznej kasy wpłynie ... tylko że dzięki temu mamy opłacone pewne sprawdzenia itp. Dla szarego inwestora jest to ok. Zobaczym, może jak to w Polsce bywa da się załatwić świstki na samodiełki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MateuszMateusz 07.12.2013 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 (edytowane) Dopłaty są tylko dla tych, którzy budują na kredyt? Jeżeli tak to trochę jest to niesprawiedliwe wobec tych, którzy przeznaczają swoje oszczędności bez "pomocy" banku. EDIT: Tylko dla tych którzy na kredyt to widzę, że jest to dofinansowanie -> sponsorowanie banków - ale bagno Edytowane 7 Grudnia 2013 przez MateuszMateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 07.12.2013 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 System prowokuje do wzięcia sprawy w swoje ręce.To z kolei obliguje do zapoznania się z problemami i sposobami ich rozwiązywania.Czym mniej pieniędzy na budowę tym bardziej człowiek staje się kreatywny. A to przekłada się na oszczędności większe niż oferuje państwo.No bo licząc fiksy czołgisty ,inny system wentylacji niż obligatoryjny,własny sposób na pozyskiwanie energii słonecznej,czy wykorzystanie szarych ścieków,powoduje,że państwo dając 50kPLN - koszty ,traci te koszty i 30-40kPLN brutto wynikające z inwencji inwestora.A subwencje moim zdaniem są bzdurą,pozornie bilansującą portfel inwestora. Bo wymagają certyfikatów będących elementem cenotwórczym.Porównajcie cenę okna-pakietu-fixa 4-ro szybowego zleconego rzemieślnikowi i tego samego wyrobu z atestem.Wszystkie składniki systemu są takie same .SZkło,ramki,gazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.12.2013 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 http://www.falegnamerialion.com/en/applications-on-site#!prettyPhoto ciekawy patent ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
17jan 15.12.2013 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 Witam, planuje budowę domu energooszczędnego. Dużo mówi się teraz o dopłatach jakie można uzyskać od NFOŚiGW. Moje pytanie to w jaki sposób uzyskać wymagane standardy. Jakie grubości ścian, ocieplenia z jakich materiałów. Chodzi mi o konkretne przypadki budowy np. ściany czy dachu, żeby uzyskać Umax ściany na poziomie 0,12 W/m2K czy Umax dachu 0,10 W/m2K. Poniżej dla przypomnienia wymagania techniczne konstrukcji budynku. [ATTACH=CONFIG]176276[/ATTACH] Witam, podaję przykładowo ścianę zewnętrzną: od wewnątrz 1.tynk gipsowo wapienny gr. 15mm lambda- 0,7 2. ytong planblok gr 240 mm lambda - 0,09 3. wełna kamienna gr. 300 mm " - 0,04 (Uwaga przy zamianie wełny na styropian powstanie punkt rosy w strefie styropianu). I już masz wymagane U-wartość 0,097 W/m2K pozdrawiam janek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 15.12.2013 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 3. wełna kamienna gr. 300 mm " - 0,04 (Uwaga przy zamianie wełny na styropian powstanie punkt rosy w strefie styropianu). A przy wełnie to ten punkt rosy gdzie będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 15.12.2013 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 zgaduję że jakieś 1,53m poza obrysem budynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 15.12.2013 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 zgaduję że jakieś 1,53m poza obrysem budynku Nie zrozumiałeś. Przy wełnie punkt rosy nie powstaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.