kalio 17.03.2013 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Przeczytałem te tematy, które sugerowałeś, widziałem realizacje i nie wątpię, że działa więc w tym sensie to sens ma:) Tyle, że jak liczę te m3, które musiałbym zmieścić w domu, żeby przetrwać zimę to ekonomicznie jakoś mi to nie wychodzi - coś jak trzymanie auta w pokoju (zwą to garażem wbudowanym). Postawienie w ziemi albo i w ogrodzie i ocieplenie nie pożre cennych m2 podłogi. Zle to rozumujesz, cennych metrów podłogi nie zabierze bo dom ma być taki jak ma być jak ma mieć 200 to niech bedzie 200 ale na okolo bufora. szybciej się zwróci pare m2 ścian nić ciepły trawnik a pod nim 2m izolacji z styro lub czegoś tam, Bufor umieszczony w centralnym miejscu w domu powoduje że nie mamy strat energi do gruntu rzedu 16kwh a energię tą stracimy w do grzania domu. Jedyne co to może się okazać że zrobi się za ciepło. No i nie bedzie potrzeby już posiadania bufora 100m3, a może starczyć ok 30-40, a to się w domku zmieści bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.03.2013 22:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 To nie do końca - tak!Stwórca się walnoł, jak ten świat robił...W pośpiechu działał... Im większa powierzchnia ocieplenia tym większe straty są.Jak baniaczek jest centralnie wewnątrz- straty są zyskami termicznymi bryły.Jak na zewnątrz - są stratami bezpowrotnymi. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.03.2013 22:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 30m3 starcza przy wsparciu solarnym.Liczone...Do równowagi dochodzi trzy sezony. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 17.03.2013 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Wszystko to jasne i zrozumiałe ale domek 200m2 plus do 20m2 na bufor to domek 220m2. Nie mówiąc już o parterówce w której relacja powierzchni bufora do użytkowej netto będzie jeszcze gorsza. Tak lekko licząc po 3.000zł/m2 wychodzi, że wykrajamy z domku 30.000zł - za tyle to ja mam ogrzewanie na 30lat a gdzie jeszcze koszt bufora. Dlatego wolałbym na nim się wybudować biorąc pod uwagę nawet straty do ziemi czy innego GWC:) jak to policzyłeś bofor fi200 h1000 to ok 4m2 z izolacją poj 31,4m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 17.03.2013 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 30m3 starcza przy wsparciu solarnym. Liczone... Do równowagi dochodzi trzy sezony. Adam M. I nie ważne na co te solary czy na glikol czy na prund na glikol gmina sie może dorzuci na foto pewnie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 17.03.2013 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 chyba dobrym rozwiazaniem było by zrobienie domu na baze oktagonu, hexa to już przesada dom w kalenicy miał by pewnie z 12m, a to już blok. ale ulożenie solarów na takim dachu mogło by dać ciekawy rezultat mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 17.03.2013 23:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 dwa pietra to już masz 6m, zakopiesz dno 1 m z izolacją 0,5m musisz zrobić 3,5 wieżyczkę. no izilacaja z 1m ale można przecież inaczej max wysokoć ma być 8m bufor a to, R wychodzi tylko 2,24m czyli obniżamy o 2m, zajmujemy 0,0576m2 wiecej pow dla bufora. przy parterówce było by to ok h=5m a wiec R=5m ok 20m2.Ale jest też jeszcze jedna zaleta takiego bufora - basen bezcenne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.03.2013 23:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Piwnice...Są tacy, co je budują...Tu byłyby przyłacza. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Herbatniczek 18.03.2013 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Bufor budowany i zaplanowany już w projekcie domu będzie chyba tańszy. Żeby oszacować ile kosztuje to ja bym wziął i policzył cenę materiału i pomnożył razy dwa na wykonanie. Do budowy domu dodajesz pełno kosztów, które nie są związane z buforem i tam ich wliczać nie należy....wszak dom chcesz mieć i tak. Należy policzyć o ile będzie droższy jeśli gdzieś scianę przesuniesz o 10cm i będziesz miał nadal tą samą powierzchnię....to będzie tańsze niż podzielenie ceny domu przez m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Herbatniczek 18.03.2013 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 (edytowane) To, co chcesz zrobić nazywa się KALORYMETR... W szkole łebki tym katują... (jak dobra szkoła) Adam M. No masz... znowu ameryki nie odkylem ale to wiem bom przecie do szkoły chodził Zastanawiałem się (miałem nadzieję, że ktoś robił już podobnie i poradzi) czy wziąść też pod uwagę Cw izolacji bo ona też się podgrzeje a zatem weźmie energię. Nie chciało mi się liczyć ile tego będzie ale chyba policzę bo to może być też parę W. Całeczki dawno już nie liczyłem i dlatego to lenistwo Edytowane 18 Marca 2013 przez Herbatniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 18.03.2013 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Możesz rozwinąć krytykę ciepłego trawnika? Taka cysterna zakopana w jakim betonowym bunkrze, a naokoło jakiś perlit, czy wylać tej pianki polirucośtam. Jak policzyć te straty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Herbatniczek 18.03.2013 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 (edytowane) Możesz rozwinąć krytykę ciepłego trawnika? Taka cysterna zakopana w jakim betonowym bunkrze, a naokoło jakiś perlit, czy wylać tej pianki polirucośtam. Jak policzyć te straty? Podaj wymiary to jakos policzymy ...dlugość średnica, grubość izolacji i czy będzie obudowane (zabezpieczone wodą)....etc no i oczywiste jest, że najlepiej będzie gdy trawnik sie nie ociepli albo ociepli nieznacznie bo inaczej straty moga byc za duże....jak ja kiedyś liczyłem (ale prostopadłościan) to gruboś izolacji wychodziła okolo 1m nie mniej. Edytowane 18 Marca 2013 przez Herbatniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 18.03.2013 09:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 JAKIEJ izolacji?Bo są różne... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NieJan 18.03.2013 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Trawnik jak trawnik, ale taki ciepły podjazd przydaje się. Może warto zakopać trochę za duży zbiornik i trochę za słabo go zaizolować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Herbatniczek 18.03.2013 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 JAKIEJ izolacji? Bo są różne... Adam M. napisał perlit i pianka poliuretanowa...czyli nie wie co. trzeba policzyc dla kazdej ale pewnie chodzilo mu o to zeby zasugerować jak ma zrobić i dlaczego z pianką mniej a z perlitem wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Herbatniczek 18.03.2013 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 (edytowane) Trawnik jak trawnik, ale taki ciepły podjazd przydaje się. Może warto zakopać trochę za duży zbiornik i trochę za słabo go zaizolować. Bogatemu nie zabronisz a na poważnie to lepiej ogrzewać tylko wtedy kiedy trzeba a nie przez cały rok. Edytowane 18 Marca 2013 przez Herbatniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 18.03.2013 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 ale pół meta jakiego perlitu czy tej piany to jeszcze będzie grzać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 19.03.2013 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Możesz rozwinąć krytykę ciepłego trawnika? Taka cysterna zakopana w jakim betonowym bunkrze, a naokoło jakiś perlit, czy wylać tej pianki polirucośtam. Jak policzyć te straty? jest to ekonomiczne nie opłacalny bo straty są za duże izolacja za droga, ale jak wsadzisz tak baniak do domu zamiast strat masz zyski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 19.03.2013 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Latem? Kiedy on najgorętszy? Oj raczej nie. Bo schłodzić go trza. W tym sensie chałupę nie baniak.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Herbatniczek 19.03.2013 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Fakt. Patrząc na cały rok a nie tylko na zimę to wychodzi ze czasem lepiej chłodzic...ale chłodzic nie na wiosne nie na jesien i nie na zimie....wiec tylko 1/4 chlodzic a reszta grzać....w zimnym kraju chyba mieszkamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.