Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak zrobić podjazd?


Recommended Posts

Podjazd ma około 10 m długości. Wjazd do garażu jest około 30 -40 cm wyżej niż brama (trudno zmierzyć ale max. 50cm). W trakcie wycen różnych firm na zrobienie podjazdu, ścieżki do domu różnie fachowcy chcą robić podjazd. Jeden chce wysypać piasek, ubić go i na to kostka, drugi chce wysypać jakiś gruz lub kamienie a na to piasek i dopiero kostka. Mam też propozycję wylania warstwy betony na to piasek a na to kostka. Co będzie najlepsze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniejsza jest opcja z wybraniem dotychczasowej "podbudowy", zastąpienie jej odpowiedniej gramatury tłuczniem drogowym, utwardzeniem i dopiero piach (z domieszką cementu) i dopiero kostka. Wszystko jeszcze zależy od docelowego obciążenia kostki. Jeśli masz szambo i przyjedzie ściekowóz, czy ciężarówka z kilkoma tonami węgla wtedy i 50 cm tłucznia utwardzonego może być mało - zależy wiele od "nośności" gruntu rodzimego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docelowo będą wjeżdżać tylko samochody docelowe. Mam kanalizację i pompę ciepła, więc żadnych ściekowozów ani ciężarówek z węglem. Ile ton tłucznia mniej więcej trzeba. Czy są jakieś przeliczniki? Mam jeszcze drogę polną do wysypania tłuczniem. Jak się liczy ilość tłucznia na m2?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj w prawidłowe wykonanie podbudowy.

Wybrać odpowiednią warstwę ziemi, a potem zasypywać i utwardzać (zagęszczać) warstwami kruszywo. Przy słabym gruncie pomyśl o geowłókninie (bo kamień będzie wchodził w glebę bez końca).

Pomoc jest w sieci np. tu

http://www.libet.pl/directories,show,type,menu,id,6.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Podbudowa z kruszywa ok 20cm w zależności od gruntu. Jeśli jest dostępność można użyć żużla przepalonego. Na to 3cm podsypki i kostka.

Odradzam podbudowy betonowe. Dlaczego? Ponieważ kostka nie jest nawierzchnią szczelną więc deszczówka przenika przez spoiny. Następnie zatrzymuje się na nieprzepuszczalnym betonie i zimą zamarza co prowadzi do degradacji nawierzchni.

 

Z tą wodą to już tak jest, że potrzebujemy jej do życia z drugiej strony się przed nią zabezpieczamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniejsza jest opcja z wybraniem dotychczasowej "podbudowy", zastąpienie jej odpowiedniej gramatury tłuczniem drogowym, utwardzeniem i dopiero piach (z domieszką cementu) i dopiero kostka. Wszystko jeszcze zależy od docelowego obciążenia kostki. Jeśli masz szambo i przyjedzie ściekowóz, czy ciężarówka z kilkoma tonami węgla wtedy i 50 cm tłucznia utwardzonego może być mało - zależy wiele od "nośności" gruntu rodzimego.

 

Witam

Podpisuje sie pod tym co Gryfpc napisał/ła. Każdy brukarz ma tez swoja sprawdzoną technologie wykonania zlecenia, niekiedy gdy jest utrudniony dostep do tłucznia lub inwestor woli nie wydawać kasy na tłuczeń to od samego spodu robimy podbudowe cementowo piaskową.

 

Pozdrawiam

Polakowski Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...